تارا وی۴ LX / تارا V4 LX معرفی شد که نسخه جایگزین تارا V4 است. این خودرو امکانات جدیدی دارد. تغییرات آن چیست و آیا ارزش خرید دارد؟
بیت ران – مجتبی اسماعیلی: تارا وی ۴ LX اتوماتیک همچنان از پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس اتوماتیک شش سرعته DAE استفاده می کند. تارا V4 قبلی در بخش گرافیک چراغهای عقب تغییر داشت. همچنین کلیدهای شیشه بالابر از روی کنسول وسط به روی درها منتقل شدند و طرح رو دریها هم تغییر کرد و حجیمتر شد. امکاناتی مانند کیکسنسور صندوق عقب، چراغ خوش آمد زیر درها، گرم کن صندلیهای جلو، زیر آرنجی جلو و عقب و… از دیگر امکانات این خودرو بودند.
اما ایران خودرو آخرین نسخه تارا اتوماتیک با نام تارا وی۴ LX را رونمایی کردهاست. این خودرو با تغییراتی بسیار جزیی بهعنوان یک محصول جدید معرفی و جایگزین تارا V4 شد!
فیلم کامل “نتیجه تست تارا ، خودرو تارا چرا نباید خرید؟” را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:
تغییرات تارا وی۴ LX
اضافه شدن گودی کمر برقی به صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی شاگرد و اضافه شدن تیغه برف پاککنهای ژلهای تنها تغییرات تارا وی۴ LX نسبت به تارا V4 هستند!
در هیچ کجای دنیا با اضافه کردن و یا تغییر دادن جزیی یک خودرو، آن را با یک کد جدید معرفی نمیکنند. این مسائل که به نظر میرسد تنها ترفندی برای افزایش قیمت محصولات است، مشتری را در خرید و فروش و همچنین تهیه قطعات یدکی، به شدت گیج میکند.
فیلم تست تارا با موتور جدید – تارا EFP در کانال یوتیوب بیت ران پلاس:
ایرادات ارگونومی تارا
هر چند تارا در حال حاضر ایمنترین محصول داخلی است و هندلینگ، سواری و تعلیق خوبی دارد اما در بخش ارگونومی کابین ایراداتی دارد که باید بر طرف شوند.
برای مثال اهرم تعویض دنده از دست راننده دور است و برای تعویض باید آرنج راننده کاملا صاف شود. زیر آرنجی وسط نیز بسیار کوچک و شل است که باعث میشود اهرم ترمز دستی به سختی بالا و پایین شود.
این ایرادات در تارا وی ۴ LX همچنان به قوت خود باقی هستند و بهتر است به جای تغییر نام و اضافه کردن آپشنهای جزیی و افزایش قیمت، این ایرادات هم بر طرف شوند.
مشکلات تارا از نگاه مشتری را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:
همچنان کم توان
تارا وی۴ LX همچنان به پیشرانه TU5 پلاس ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتونمتر گشتاور مجهز است.
گیربکس شش سرعته AT ساخت شرکت DAE چین نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو را بر عهده دارد. وزن این خودرو ۱۲۶۰ کیلوگرم است. این خودرو اولین خودروی داخلی مجهز به سامانه کنترل پایداری الکترونیکی است.
یکی از مشکلات اصلی تارا به خصوص در نسخههای اتوماتیک، توان و شتاب کم خودرو و همچنین گیج بون گیربکس است که در نسخه تارا وی۴ LX هم به قوت خود باقی ماند. از طرف دیگر مشکلات تامین برخی از قطعات موتور EFP مانند تامین میل لنگ باعث شد تا این پیشرانه همچنان به تولید نرسد و تارا نتواند از یک موتور قوی استفاده کند.
از تفاوت سیستم تعلیق تارا با دنا در ویدیوی زیر آگاه شوید:
رکورد دار قیمت خودروهای داخلی!
قیمت تارا وی۴ LX در بازار حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلون تومان است که به طرز دردناکی زیاد است. با پول چنین خودرویی محصولاتی مانند کیا سراتو، هیوندایی i20 و… نیز قابل خرید هستند.
بیشتر بخوانید:
رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کرهای
کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا میآید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی
جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر مناطق محروم
تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!
بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟
خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید
جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از ۲۳ سال!
پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟
بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟
تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!
خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید
کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا میآید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی
این تغییرات نسبت به تارا v2 بود و تارا v4 همان تارا lx است. قبل از انتشار هر مطلب لطفا کمی با دقت تحقیق کنید.
ایمن ترین ،؟؟؟!!!!! از کی تا حالا حلبی ایمن شده ؟ یکی از ضعیفترین بدنه ها موقع تصادف هست. ماشین متلاشی میشه. که نشون میده حتی شاسی این ماشین هم مقاومت پایینی داره. دیاق سپر پلاستیک خشکه.
ماشینا داخلی جای دفاع ندارن واقعا ولی ماشینهای بروز دنیا هم موقع تصادف جمع میشن و انرژی تصادف را به خودشون میگیرند تا به سرنشین آسیب کمتری برسه فیلم تصادفات را نگاه کنید میبینید محکم ترین قسمت باید اتاق باشه که تقریبا همین طور هست
اصلا ماشین خوبی نیست مشکل الکترونیکی بسیار زیادی دارد و گیربکسش گیج است
سلام.من خریدم….خ عالیه…و مشکل خاص نداره و ارزش خرید داره….وقتی کوییک وامثالهم شده نزدیک ۵۰۰ م ….این ارزشش خ بیشتره….جادار و مطمن و راحت….
خودروهای ایرانی مساوی با فرغون
ضعیف ترین بدنه ممکن دارن مثلا سپر باپیچهای شماره چهاروشش بستن خودروی چینی خیلی
بهتر با کیفیت تر
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
سلام به نظر من ایران خودرو با این ترفند های جدید که به اسم آبش سر مردم رو کلاه میزاره و قیمت رو بالا میبره جای تاسف هست که مسئولین و وزارت صمت جلوی این شرکت بی مسعولیت رو نمیگیره وبا تو لید خودرو های بی کیفیت وکران به مردم فشار و خودروی بی کیفیت میده وبا جان مردم بازی میکنه
سلام من v1 با قیمت ۲۹۸ خریدم اگر کسی بالا ۵۰۰ پول به این ماشین بدهد سخت در اشتباه است ماشین چینی خیلی خیلی بهتر هستند
سگ زرد برادر شغاله این همون اتاق سمند و پژو پارس با یخورده دستکاری و تغییر اسم مزخرف جهت گول زدن مردم بدبخت
نگهدارنده صندوق عقب برای بسته شدن به وسایل داخل صندوق گیر میکنه حتما طراحی اون هم تغییر بدید انشالله v5 هم ببینیم✋️