خودروهای چینی جدید را بشناسید / لشکر شکست‌ خورده چینی به ایران رسید!

از دست ندهید

خودروهای چینی جدید در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شدند. بر طبق مستندات معتبر اکثر این خودروها در چین با شکست در فروش روبرو شدند. این خودروها چه مشخصاتی دارند و اصلا ارزش خرید دارند؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: علی رغم تصویب شدن قانون واردات خودرو، همچنان شاهد هجوم خودروهای چینی جدید به بازار کشور هستیم. از شرکت کرمان موتور که قبل‌تر نمایندگی رسمی هیوندایی بود تا گروه بهمن که محصولات مزدا را مونتاژ می‌کرد، همه دست به دامان چینی‌ها شدند. البته مشکل واردات خودروی چینی نیست بلکه واردات خودروهای بی کیفیت چینی است. به هر حال در نمایشگاه خودرو مشهد تمام خودروهای چینی جدید معرفی شدند. در ادامه گزارش به معرفی خودروهای چینی جدید می‌پردازیم و ارزش خرید هر کدام را بررسی می‌کنیم.

BAC X3 Pro از کرمان موتور

خودروهای چینی جدید

کراس اوور BAC X3 Pro در میان خودروهای چینی جدید، یک کراس اوور ساب کامپکت کوچک است که رقیب مستقیم جک S3 و ام وی ام X22 Pro مدیران خودرو است. BAC X3 Pro با پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۵L به قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتون‌متر با گیربکس CVT در کنار وزن ۱۲۰۰ کیلوگرمی حتی روی کاغذ هم حرفی برای گفتن ندارد.

ظاهر خودرو از جک S3 بهتر است اما شاید به پای ام وی ام X22 Pro نرسد. کیفیت کابین خودرو پایین است به طوری که در قسمت‌های مختلف کابین پلیسه و کج و معوجی قابل مشاهده است.

خودروهای چینی جدید

این خودرو که نام اصلی آن Maple است و یکی از زیر مجموعه‌های برند جیلی است، در چین هم فروش خوبی نداشت و تولید آن هم متوقف شد.

اگر این خودرو قابلیت حرکتی در حد پژو ۲۰۷ هم داشته باشد باید کلاهمان را به هوا بیندازیم!

برای آگاهی از جزییات، قیمت و امکانات این خودرو کلیک کنید 

KMC A5 دو ستاره‌ای از کرمان موتور!

خودروهای چینی جدید

ماجرا این است که کمی قبل‌تر شرکت سیف خودو همین خودرو که در اصل SWM G01F است را وارد کرد و بعد از مدتی هم آن را رها کرد و مشتری‌ها ماندند با لوزام یدکی نایاب این خودرو! حالا این بار کرمان موتور قرار است این خودرو با دو ستاره ایمنی CNCAP را با نام KMC A5 به بازار عرضه کند.

این کراس اوور نسبتا خوش چهره حاصل خریداری شرکت موتورسیکلت‌سازی SWM ایتالیا توسط شرکت برلیانس است که به تازگی اعلام ورشکستگی کرد! هر چند ظاهر خودرو زیباست اما موتور خودرو با کد SWD15T همان موتور برلیانس‌های H220 و H330 بازار کشور است که به توربو شارژر مجهز شده است. این پیشرانه ۱.۵L توربو قادر است ۱۵۴ اسب بخار نیرو و ۲۱۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این نیرو و گشتاور توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تـر به محور جلو این خودرو منتقل می‌شود.

خودروهای چینی جدید

این خودرو از لحاظ ایمنی وضعیت خوبی ندارد چرا که تنها دو ستاره CNCAP نصیبش شده است. از طرف دیگر وزن ۱۶۰۰ کیلوگرمی برای این خودرو بالا است و به نظر نمی رسد با نسبت وزنی مخصوص “۱۰” خودروی چالاکی باشد. سیستم تعلیق قدیمی Torsion Bar در قسمت عقب نیز نوید دهنده یک سواری خشک توام با کوبش و ناپایداری است.

خودروهای چینی جدید

حتی با اینکه این خودرو در چین قیمتی برابر با ۱۰۵ هزار و ۹۰۰ یوان (۷۲۳ میلیون تومان) دارد با فروش ۴۳۴ عددی در ماه ژوییه (تیر ماه) امسال و کسب رتبه ۲۱۰ در کلاس کراس اوورهای ساب کامپکت، در قعر جدول فروش خودرو در چین قرار گرفت.

اصرار دو شرکت داخلی (سیف خودرو در گذشته و کرمان موتور به زودی) برای مونتاژ چنین خودرویی واقعا جای تامل دارد.

برای آگاهی از جزییات، قیمت و امکانات این خودرو کلیک کنید 

KMC X5 از کرمان موتور

خودروهای چینی جدید

دیگر عضو لیست خودروهای چینی جدید کراس‌اوور KMC X5 است که نسخه فیس‌لیفت جک S5 کرمان موتور است. KMC X5 که در بازار خودرو چین با اسامی سهول X6 و JAC JS6 نیز شناخته می‌شود با موتور ۱/۵ لیتری توربو به قدرت ۱۷۲ اسب بخار به بازار می‌آید.

این موتور که با کد HFC4GC1.6D توسط JAC تولید می‌شود قادر است ۱۷۲ اسب بخار قدرت در ۴۸۵۰ تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند.

گشتاور این موتور نیز ۲۵۱ نیوتن‌متر است که در میان دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ بهترین عملکرد خود را دارد. نیرو و گشتاور این موتور هم توسط گیربکس ۶ سرعته خودکار دوکلاچه تر به محور جلو منتقل می‌شود.

خودروهای چینی جدید

سیستم تعلیق این خودرو در عقب مولتی لینک است که می‌تواند نوید بخش یک سواری نرم و راحت باشد. این خودرو در ظاهر و کابین بهتر از جک S5 است اما باید دید آیا ایرادات شایع جک S5 مانند سوختن واشر توربو، داغ شدن و سوختن گیربکس و … در آن بر طرف شده است یا خیر.

خودروهای چینی جدید

برای آگاهی از جزییات، قیمت و امکانات این خودرو کلیک کنید 

VGV U75 از ایلیا موتور

شاید گم‌نام ترین محصول در لیست خودروهای چینی جدید سینوتراک VGV U75 باشد!

قطعاً نام سینوتراک VGV U75 پلاس را نه فقط ما ایرانی‌ها، بلکه بسیاری از چینی‌ها هم نشنیدند. این کراس اوور اندازه متوسط محصول برندی در چین است که Sinotruk (تلفظ صحیح: ساینوتراک) نام دارد.

موتور این خودرو که با کد HY4C20B تولید می‌شود ۲۲۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور در میان دورهای ۱۸۰۰ تا ۳۶۰۰ تولید می‌کند. تمامی نیروی این موتور توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (ZF با تورک کانورتر) به محور جلو منتقل می‌شود.

هر چند مشخصات فنی خودرو قابل قبول است اما باید بدانید وزن این خودرو ۲۲۰۵ کیلوگرم است که عدد بالایی محسوب می شود. نسبت وزنی مخصوص “۱۰” حتی روی کاغذ هم هیجان انگیز نیست.

اگر به آمار فروش این کراس‌اوور چینی در کشور مبداء نگاه کنیم، قطعاً با ارقام فروش قابل توجهی روبه‌رو نخواهیم شد. VGV U75 پلاس در سال جاری میلادی، فقط ۶۴۷ مشتری در کل کشور چین داشت.

حتی باور اینکه تعداد مشتریان کراس‌اوور VGV U75 پلاس در طول سال ۲۰۲۲ حتی به ۵۰۰ نفر هم نرسید، بسیار مشکل است. اما حقیقت دارد.

کراس‌اوور VGV U75 پلاس در تیر ماه امسال در چین ۱۳۷ مشتری داشت که این رقم، رکورد فروش سال ۲۰۲۳ برای محصول Sinotruk به‌شمار می‌رفت.

اما اگر تخمین بزنیم که ایلیا موتور تمامی تولیدات این خودرو را در سال ۲۰۲۳ خریداری کرده‌باشد، یعنی کمتر از ۶۵۰ دستگاه از کراس‌اوور VGV U75 پلاس را در بازار خودرو ایران خواهیم دید!

برای آگاهی از جزییات، قیمت و امکانات این خودرو کلیک کنید

بستیون T77 از بهمن موتور

بستیون T77 بهمن موتور رسماً رونمایی شد

بستیون T77 کراس اوور وارداتی جدید بهمن موتور دیگر عضو لیست خودروهای چینی جدید است که با موتور ۱.۵ لیتری توربو به بازار می‌آید. فروش این کراس‌اوور در بازار خودرو چین به قدری ناامیدکننده است که حتی در بین صد کراس اوور کامپکت پرفروش چینی هم نامی از آن مشاهده نمی‌شود.

T77 بهمن موتور مجهز به موتور چهار سیلندر توربو ۱.۵ لیتری است که قادر به تولید ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن‌متر گشتاور است.  نیروی موتور این خودرو توسط  آن منتقل می‌شود.

بستیون T77 بهمن موتور

نتیجه این مشخصات در کنار وزن ۱۵۱۵ کیلوگرمی، نسبت وزنی مخصوص “۹” است که خبر از عملکرد معمولی خودرو (در صورت انتقال صحیح قدرت توسط  گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر به محور جلو) می‌دهد.

Bestune در واقع همان بسترن (Besturn) قدیمی است که روزگاری سدان B30 آن در بهمن موتور تولید می‌شد. از آنجایی که برندها و نام‌ها به‌طور مداوم در بازار خودرو چین تغییر می‌کنند، Besturn هم تبدیل به Bestune شد.

فروش افتضاح در چین

این خودرو حتی با وجود قیمت ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ یوان (معادل ۷۲۴ میلیون) در چین باز هم فروش فاجعه باری داشته است و این کراس اوور را می‌توان با تخفیف‌های ۱۰ هزار یوانی در نمایندگی‌های بستیون خریداری کرد!

فضای داخلی بستیون T77 بهمن موتور
فضای داخلی بستیون T77 بهمن موتور

اردیبهشت ماه امسال رکورد فروش بستیون T77 ثبت شد. تعداد تقاضا برای خرید این کراس اوور به ۸۴۵ دستگاه رسید که باز هم مرز فروش یک هزار دستگاه در ماه را رد نکرد.

اما با نزدیک شدن به خرداد ماه امسال، نه تنها به تعداد مشتریان این خودرو اضافه نشد، بلکه دوباره روند کاهش فروش آن نیز در چین شروع شد. به‌طوری‌که در خرداد ماه امسال ۴۷۱ نفر و در تیر ماه ۳۶۱ نفر برای خرید بستیون T77 ابراز علاقه‌مندی کردند.

به دلیل همین فروش بسیار ضعیف، بستیون T77 حالا در جایگاه یکصد و نهم فروش در میان کراس‌اوورهای کامپکت چینی قرار دارد.

برای آگاهی از جزییات، قیمت و امکانات این خودرو کلیک کنید

چانگان UNI-K 

چانگان UNI-K شاید جذاب ترین محصول در لیست خودروهای جدید چینی باشد. اما سایپا براساس قوانین فعلی واردات خودرو به ایران، امکان واردات این خودرو به کشور را ندارد. چراکه حتی نسخه پایه مدل ۲۰۲۳ این کراس‌اوور چینی، بیش از ۲۰ هزار دلار در چین قیمت دارد.

UNI-K با دو قوای فنی متفاوت در بازار خودرو چین به فروش می‌رسد. هنوز مشخص نیست که دو نمونه‌ موجود در ایران از چه موتوری برخوردار هستند.

نسخه هیبریدی این خودرو با استفاده از یک موتور توربو ۱.۵L و یک سامانه هیبریدی قادر است ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۸۵ نیوتون‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. این قدرت و گشتاور توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (AT) به چرخ‌های جلو یا تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. این اعداد برای وزن ۲۰۷۵ کیلوگرمی خودرو خوب به نظر می‌رسند.

دیگر پیشرانه قابل سفارش برای این خودرو یک موتور ۲ لیتری توربو با کد JL486ZQ5 است که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتون‌متر را تولید کند. این توان توسط گیربکس ۸ سرعته AT به محور جلو یا هر دو محور خودرو منتقل می‌شود.

UNI-K در چین بسته به نوع آپشن‌ها و تجهیزات از حدود یک میلیارد تومان برای مدل پایه بنزینی تا یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان برای نسخه فول هیبریدی قیمت دارد. با توجه به شرایط موجود این خودرو در کشور احتمالا قیمتی بیش از دو میلیارد تومان خواهد داشت.

فروش ضعیف در چین

با گذشت هفت ماه از سال جاری میلادی، ۹ هزار و ۳۶۷ دستگاه از نسخه بنزینی چانگان Uni-K در چین به فروش رسید. این تیپ از Uni-K اکنون چهل و سومین کراس اوور پرفروش در آن کشور به شمار می‌رود. نسخه هیبریدی این خودرو نیز تاکنون ۳ هزار و ۷۲۹ خریدار در کشور مبدا داشت. این تیپ از Uni-K براساس آمار فروش تجمیعی تا تیر ماه سال جاری، نود و هفتمین کراس اوور پرفروش در بازار خودرو چین است. Uni-K گرچه ظاهر زیبا و شاید کیفیت ساخت خوبی داشته‌باشد، اما هنوز نتوانسته است که حتی چینی‌ها را برای خرید به سمت خود جلب کند. جالب است بدانیم که پرفروش‌ترین کراس‌اوور اندازه‌متوسط در بازار خودرو چین، فولکس‌واگن تیگوان نسخه لانگ است که روزی ۱۳۸ هزار نفر در چین آن را خریداری می‌کنند!

هر چند برند چانگان جزو برندهای مرغوب و پیشروی چینی به شمار می‌رود اما برخی از مدل‌های آن مانند همین Uni-K در چین هم موفق نبودند و سایپا هم دقیقا همین مدل را برای واردات برگزیده است!

برای آگاهی از جزییات، قیمت و امکانات این خودرو کلیک کنید

بهمن G9
پیکاپ G9
پیکاپ G9

G9 نخستین پیکاپ فول سایز در بازار چین است. خودرویی که ZX Auto از پسوند ۱۹۴۹ برای آن استفاده کرده تا میزان وابستگی به آن را بهتر درک کنیم.

زیر درب موتور این پیکاپ چینی خبری از موتور ۵ لیتری Ti-VCT هشت سیلندر ۴۰۰ اسب بخاری فورد F150 نیست! بلکه G9 تمام تلاش خود را کرده تا بلکه در ظاهر بتواند شباهتی به اسطوره پیکاپ های آمریکایی داشته باشد.

به عنوان یک کپی باید عنوان کرد که کار ZX Auto چندان بد از آب در نیامده است. اما مسئله اصلی این است که موتور این خودرو چهار سیلندر ۱۹۶۷ سی سی توربوشارژ بوده و نهایت قدرت آن به ۱۹۴ اسب بخار در می رسد. بماند که برخی از رسانه ها در تلاش هستند تا آن را ۲۰۰ اسب بخاری معرفی کنند!

گشتاور خروجی این موتور نیز ۳۶۰ نیوتن متر بوده که باز هم برخی رسانه ها به اشتباه رقم ۳۶۵ نیوتن متر را برای آن ذکر کرده اند.

فروش معمولی در چین

چینی ها می توانند لو آپشن ترین مدل بنزینی G9 را در کشورشان به قیمت ۷۳۲ میلیون تومان خریداری کند. فول آپشن ترین مدل بنزینی این خودرو نیز در چین ۹۹۲ میلیون تومان قیمت خورده است. برای محاسبه قیمت این خودرو در بازار ایران کافیست کمی این ارقام را به دو برابر نزدیک تر کنید!

در رابطه با وضعیت فروش G9 در بازار چین باید عنوان کرد که این خودرو سی و چهارمین پیکاپ پر فروش آن کشور است. یعنی پایین تر از جک T8 (رده ۳۰) و جی ام سی تایگر ریگان خودرو (رده ۸).

اما در عین حال فروش آن موفق تر از خودروهایی چون کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل (رده ۳۵)، فوتون تونلند ایران خودرو (رده ۶۰) و کلوث مکس موتور (رده ۶۵) است.

هر چند ظاهر این خودرو البته بیشتر در نمای جلو شبیه پیک آپ های افسانه ای آمریکایی است اما جایگاه آن در بین خود چینی ها کاملا معمولی است آن هم با قیمت یک پژو ۲۰۷ در ایران!

انجمن شکست‌خوردگان چینی یا نمایشگاه خودرو؟

همان طور که از نظرتان گذشت، تمام خودروهای چینی جدید معرفی شده در نمایشگاه مشهد، شکست خورده و سرافکنده‌ترین محصولات خودروسازان چینی هستند. دریغ از واردات و مونتاژ حتی یک خودروی مرغوب چینی!

به نظر می‌رسد چین با تسلط فوق العاده به بازار خودرو و محدودیت‌های آن در ایران، از فروش محصولات با کیفیت و پر فروشش به ایران خودداری می‌کند تا بتواند خودروهایی را که مدتی روی خطوط تولیدش بودند و با شکست در فروش مواجه شدند را در ایران به فروش برساند تا بخشی از ضررش را جبران کند.

در این میان اما ظاهرا مونتاژکاران کشور نیز هیچ مشکلی با این قضیه ندارند و فقط به فکر تامین منافع خویش هستند. چرا که می‌توانستند با گفتن یک “نمی‌خواهیم”  غلیط به چین، از تبدیل شدن کشور به حراجی خودروهای بی کیفیت چینی جلوگیری کنند و در عوض انرژی و سرمایه خود را صرف واردات خودروهای کارکرده یا نو با کیفیت کنند.

هر چند کشور ما در شرایطی سخت و پر از محدودیت به سر می برد اما وضعیت امروز بازار خودرو کشور ما به علت ممنوعیت واردات خودرو و سو استفاده برخی از این ممنوعیت است.

بیشتر بخوانید:

لوازم یدکی خودروهای چینی گران‌تر از مرسدس و ب‌ام‌و! / بحران آغاز شد

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار بیت ران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو مشخص شد

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

آغاز تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

چرا پلیس نمی‌تواند جلوی شماره گذاری خودروهای نا‌ایمن را بگیرد؟




17 دیدگاه

    • میزان فروش یک محصول ارتباطی به ورشکستگی یک برند ندارد. بسیاری از برندهای چینی جوینت‌ونچر برندهای دیگر هستند که منابع مالی بسیاری دارند. اگر در یک سوپرمارکت «یک کالا» فروش کمی داشته باشد، دلیلی بر ورشکستگی کامل سوپرمارکت نیست.

  1. تشکر از مطالب مفید شما برای انتخاب بهتر خودرو توسط مردم

    در بخشی در متن نوشته
    “به نظر می‌رسد چین با تسلط فوق العاده به بازار خودرو و محدودیت‌های آن در ایران، از فروش محصولات با کیفیت و پر فروشش به ایران خودداری می‌کند تا بتواند خودروهایی را که مدتی روی خطوط تولیدش بودند و با شکست در فروش مواجه شدند را در ایران به فروش برساند تا بخشی از ضررش را جبران کند.”
    ولی شاید بشود موضوع را به شکل دیگر هم دید یعنی
    ۱- حتی اگر چینیها بخواهند ضرر فروش در چین را با فروش محصول بی کیفیت در ایران جبران کنند آیا این وظیفه وارد کننده و مونتازکننده نیست که جلوی آن بایستد و زیربار تحمیل این ضرر چند وجهی که خصوصا به مردم تحمیل می شود نرود و برای حفظ کرامت مردم کشورش و حتی خودش هم که شده درخواست محصول با کیفیت داشته باشند.
    ۲- به نظر می رسد اتفاقا خود این وارد کنندگان و مونتاژکاران هستند که با تمام توان به دنبال خودروهای بی کیفیت و از رده خارج و گمنام که حتی برخی از این خودروها در خود چین هم تست ایمنی انجام نداده اند می گردند چرا که اولا حداقل تاکنون هیچ نظارت درستی در کشور بر کیفیت و کارایی و ایمنی خودرویی که توسط اینها وارد می شود وجود نداشته به علاوه مورد مهمتر آنکه از طریق واردات و مونتاژ خودروهای از رده خارج، تخفیفهای سرسام آور (که البته با خرید عمده این تخفیفها چند برابر هم می شود) از سازنده چینی دریافت کرده و در داخل ایران با چند برابر قیمت به مردمی که انتخاب دیگری ندارند می فروشند و تازه ادعای ضرر و زیان و طلب آزادسازی قیمت هم دارند

    • جواب شما رو خیلی ساده میگم
      کشور ما مستعمره چینه
      حاکمیت برای حفظ نظام کاملا از چین فرمانبرداری میکنه
      وارد کننده و مونتاژ کننده ها هم نورچشمی و وابسته به نهادهای نظامی و حاکمیتی هستن
      و مجموعه این عوامل پشیزی برای مردم ارزش قائل نیستند و فقط بفکر پیشبرد اهداف خود هستند
      پس من و شما و رسانه ها با انتقاد به خودروساز و وارد کننده و مونتاژ کننده و قیمت گذار الکی داریم وقتمونو تلف میکنیم چون هیچ گوش شنوایی وجود نداره و در ساختار کلی این نهادها، مشتری فقط نقش وجه نقد رو ایفا میکنه
      تنها راه برون رفت از این آشفته بازار قطع حمایته. نخریدن راه عالی برای تغییر وضعیته

      • تنها خودرویی ک طراحی بروز و معقولی داشت چانگان یونی کی بود که اونم چون چینیه مطمئنا کیفیت نداره افسوس و صد افسوس بجای هیوندا کیا و هوندا و مزدا باید شاهد خیل عظیم خودروهای چینی بدون قطعات و پشتیبانی باشیم

    • با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز من به عنوان یک کسی که از ۱۶سالگی صاحب ماشین بودم و ماشین بازی کردم با عددهایی که از قدرت موتور وزن ماشین میخونم و میبینم هیچ کدوم حتی به پای یک تیوولی نمی‌رسه اینها فقط خوشگلن خوشگلی یک بحثه امنیت یک بحثه وسودی که شرکتها میبرم از این خریدهای که پیش پیش هم پیش فروش کردن وپولو زدن به جیب ما تحریم هستیم ولی نه دیگه تحریم خودرویی اینها اگر راست میگن اولا واردات خودرو رو آزاد کنند دوماً گمرکی سرسام آور رو بردارم بعد ببین کسی می‌ره دنبال ماشین چینی به قول علی دایی هر کسی تو این کشور یکم معروف بشه با سر میزنم زمین از سردار سلیمانی مرحوم بگیر تا علی دایی و فردوسی پور وغیره چرا باید تو مملکتی که رو نفت و گاز ومنابع طبیعی خوابیده مردم برای اجاره شوند میمونم چرا همه چیز تو شش سال ۲۵برابر میشه هر وقت هم حرف بزنی میگن تحریم هستیم عزیز دلم ایراد مملکت ما اینکه هیچ کس جایی که باید باشه نیست نفر دوم کنکور مسافر کشی می‌کنه یارو که سرش از هیچی در نمیاد میاد بدون آموزش دبیر میشه ما سرهنگ مملکت رو میزاریم سر چهارراه بعد یک سرباز صفر با پارتی بازی میشینه پشت میز اماکن اینها مشکلات کشوره چطوره ما که هم نفت میفروشیم هم گاز هم میوه صادر می‌کنیم هم خیلی چیزهای دیگه هم عوارض میگیریم هم مالیات وضع مردممون آینه بعد یک کشور اروپایی که نه نفت داره نه گاز با تولید و صادرات بدون گمرک وبا پول مالیات وعوارض جزو پنج کشور برتر از نظر تولید ثروت وپولداری مردم وخوشحالی وخوشبختی مردمه چرا آیا تا حالا فکر کردین چرا بعد حالا که خدا و شکر پول ما نمیرسه به سایناش تا چه برسه بیام ماشین دو ستاره آشغال چینی بخرم. بابا تورو خدا گمرک رو بردار عوارض ومالیاتش رو بردار بعد اجازه بده هر کارت ملی هر ماشینی دوست داره یک دونه بیاره اون موقع مافیای خودرو از بین می‌ره حباب می‌شکنه یا بعضی از این قوانین صفت و سخت رو بردار بزار هر کسی دوست داشت یک دونه ده تا خودرو تولید کنه شما هم پاکش کن می‌دونی تو ایران خودمون چه مغزهایی داریم .خود من تو کار عینکم منتهی سرطان گرفتم خانمم طلاق گرفت وزندگیم بهم خورد ما سالانه با گمرک ۲۰۰هزار هزار میلیارد عینک وارد میکنیم من خواستم عینک چوبی تولید کنم به عنوان کار آفرین کسی کمکم نکرد یا خواستم روی شاسی زامیاد یک شاسی بلند بازطراحی خوب وجوون پسند بزنم با خیالی ها هم صحبت کردم دیدم میشه انجام داد ولی وقتی پلاک نشه فایدش چیه طرحهای ماشینها و فرستادم شرکتهای ایران خودرو و سایپا. آیا مردم ما لیاقتشون اینکه دوست داره ماشین شاسی بلند سوار شده یک میلیارد پولشو ندارم دو تومنی ندارم حقش اینکه بره یک لندرور مال دهه هفتاد میلادی رو بخره بیاره کلی خرجش کنه که بخوا باهاش ور بده یا بره آفرود به خدا حقمون این نیست که هنوز پزوی ۴۰سال پیش رو سوار شدیم یا پراید چهل سال پیش یا لندکروز بیست سال پیش رو بخریم چهار میلیارد تومان شهید باکری فرمود ایکاش شهید بشیم اگه نسیم بعد جنگ سه دسته میشیم بعضیا میرن دنبال کارشون بعضیا میگن دنیا مال ماست چون ما جنگیدیم بعضیا هم افسوس گذشته رو میخورم حالا ما تو کدوم دسته ایم

  2. باسلام
    من خودم یک وارد کننده هستم که چین هم زیاد مواد اولیه میخرم همینطور از اروپا.
    من نمیدونم چرا میگن چین به ما میفروشه؟ این اشتباهه.
    در صورتی که منی که وارد کننده هستم خودم انتخاب می کنم که چه خودرویی رو با چه کیفیتی با توجه به نیاز یا با توجه به بازاری که دارم توش کار میکنم بخرم و چین این کار رو نمی کنه. بنظرم با توجه به قدرت خرید پایین جامعه ایران وارد کنندگان ترجیح میدن ماشین های ارزون که ظاهر بهتری دارن رو وارد کنند تا بتونند بیشتر بفروشند و سود بیشتری کنند. این هیچ ربطی به سیاست های چین نداره که بخوان چیزی رو به ما تحمیل کنند.

      • چرا منطقی میاد؟
        اگر بالا دستی توافق برا فروش محصولات بی کیفیت و نا ایمن چینی نکرده باشه،
        استاندارد شرایط حداقل کیفیت و ایمنی در زمان ورود بذاره و اختیار کشور دست تامین کننده صرف نباشه

  3. ایران به بازار مصرف خودروهای بنجل وارداتی چینی و ملت باید با قیمت بالا و کیفیت و ایمنی پایین بخرند

  4. همه میدونیم که چینیهایی که تو ایران میان کیفیت خیلی ضعیفی دارن اما با در مقایسه با ایرانیها خیلی خیلی عالین خودروهای ایرانی نه آپشن دارن نه بدنه خوب نه موتور گیربکس متفاوت یه tu5 داریم و یه موتور به قول اینا بهینه پراید رو هر اتاقی میزاریم میکنیمش خودرو و چون انحصاره با تبلیغ به مردم ناچار میفروشیم

  5. ۱۰۰٪قطعات از چین میاد شما اگه نمی دونی من می‌دونم.اون دوتا لگنساز و فرغونساز هم قطعات و هم خودروهای چینی رو مونتاژ میکنم.کلا مستعمره چین شدیم.چقدر با وقاحت خودروساز خصوصی رو میکوبیم و از دیگران غافل….خاک….

  6. با پول کمتر از این چینی‌های بی‌کیفیت میشه خودروهای کره ای وارد کشور بشه اگه دولت این گمرکی را درست کنه و به جان مردم اهمیت بده

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط