شرکت ایران خودرو در حال توسعه موتور جدید تارا با آرایش سه سیلندر است این موتور قدرتی نزدیک ۱۵۰ اسب بخار تولید میکند این پیشرانه قرار است روی برخی محصولات ایران خودرو مانند تارا ، دنا و شاسی بلند ایران خودرو نصب شود اما این موتور چه خصوصیتهایی دارد؟
بیت ران – با وجود اینکه همچنان موتورهای از رده خارج با تکنولوژی قدیمی در ایران خودرو ساخته میشود ایران خودرو اقدام به توسعه یک موتور مدرن کرده است.
این موتور قرار است روی خودرو تارا ، دنا و خودرو شاسی بلند و کراس اوور جدید ایران خودرو استفاده شود.
شرکت ایران خودرو اطلاعات جدید را درباره موتور جدید تارا که یکی از نسخههای موتورهای سه سیلندر خود است منتشر کرده است.
موتور جدید تارا دارای استاندارد آلایندگی یورو شش است و با دارا بودن حجم موتور ۱.۳ لیتری، میتواند ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.
در این موتور از سیستم پاشش مستقیم سوخت همراه پرخوران استفاده شده است. استفاده از دو سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ و دو میل بادمک با ۱۲ سوپاپ از دیگر مشخصات این موتور است.
موتور جدید تارا از منیفولد خروجی یکپارچه شده با سرسیلندر استفاده می کند.
موتورهای سه سیلندر هم اکنون در جهان برای استفاده در خودروهای هیبریدی یا بنزینی کم مصرف متداول شدهاند.
بیشتر بخوانید:
عالیه
نظر من نظر تو نظر او برای ایران خودرو مهم نیست پس نظر دادن معنایی ندارد دوستان
دقیقا یه حرف حق شنیدیم
یعنی مطمئنَِ مطمئن باشید ایران توانایی ساخت موتور جدید داخلی نداره و این موتور ساخت و پرداخت کشور دوست و برادر چین خواهد بود اما با واژه تولید ملی قالب خواهد شد! تا حالا موتور ایرانی ساخته نشده و نخواهد شد با این وضع! موتور EF7 که ساخت مهندسین آلمان بود موتور M15 پرایدی که مثلا کمی ارتقا یافته موتور M13 پراید هست هم حتی کار داخلی نیست و تماما ساخت و پرداخت ممالک کوردل غربی بود! حتی بدنه و فیس لیفت خودروهای سمند و دنا و رانا و تارا و تیبا هم ساخت وطن نبود. همه شاسی ها هم که کپی ماشین های قبلی هستن مثل سمند و دنا که رو پلتفرم ۴۰۵ فرانسه هستش یا تارا که پلتفرمش پژو ۳۰۱ هستش یا رانا که ۲۰۶ هستش یا شاسی x100 پراید که روی تیبا و کوییک و ساینا تپوندن با اسم X200
بسیار مایلم خودروی ساخت کشورم روسواربشم .حتی اگه کمی از وارداتی پایین تر باشه ولی بااین خرابی های پی درپی دیدن ضعفشون توتصادف کم دوامی ونبود قطعات باکیفیت وخصوصا قیمتهای عجیب در مقایسه با وارداتی ها کم کم نظرم داره عوض میشه (منظورم از وارداتی چینی نیست)
همون چینی سگش شرف داره به خودروهای داخلی
این موتور همان موتور mvmx22 pro ساخت چینی است ایران خودرو خودش تولید نکرده
موتور با همکاری avl اتریش بوده از قبل تحریم ها وقتی اطلاع ندارید مجبورید نظر بدین ؟ هر موتور ۳ سیلندری ما ام وی امه ؟ هم موتور چهار سیلندری مال پرایده ؟
هروز دم تعمیر گاه هستن یا تسمه رد میکنه یا برق مشکل داره یا مصرف سوخت زیاده
کاری به خوب و بدش ندارم ولی زنجیر تایم داره به جای تسمه تایم
زنجیر تایم بهتره
اینا تسمه نداره زنحیر تایم هستش….
این موتور «سری های سیلندر ایران خودرو» هنوز روی هیچ خودرویی تو بازار سوار نشده.
مشتری ندارد دوباره زبانی درمان مردم جهت خرید درمان میکنند
جواب نمیده عجله نکنید حرارت موتور در تابستان ضعف نارسایی سوخت مشکل عمده این هست
هنوز دنبال موتور درونسوز هستند. گویا هنوز نفهمیدند یا نمیخواهند بفهمند که دوران موتور در ونسوز تمام شده و تا حداکثر ده سال آینده موتورهای الکتریکی جای موتور درونسوز را میگیرند گویا ما عادت به عقب ماندگی داریم
کلی هزینه میکنند و در آخر به سالهای قبل برمیگزدیم .
بحدا ماشین ایرانی نخرید بی کیفیت و دردسر ساز. تولید داخلی اشغاله اشغال
پولشو نداریم وگرنه مطمئن باش این آشغالا رو نمیخریدیم
12سوپات؟؟؟؟؟ بعد میگین مدرن
چندصدسال از خودرو سازی جهان عقب هستید اخه
اما بجاش
تو دزدیو کلاه گذاشتن سرملت حتی از نفر اولم 100نفر جلوترین
ایشاا پول ظلمو ستمی ک از اجبار ملت میگیرید دقیقا بشه پول……… ایشاا🙏
جیگر ، پرفوسوور ، استاد ، باهوش
کاری به لگن مونتاژ کنی ویرانخودرو ندارم ، ولی وقتی شما تشخیص و سواد ابتدایی و اولیه چیزی رو نداری ، حرف نزنی ، هیچ طوری نمیشه .
موتور سه سیلندره ، هر سیلندر ۴ سوپاپ داره ، میشه ۱۲ سوپاپ
اونی که چند صد سال عقبه تو هستی
برای سه سیلندر چند سوپاپ دوستداری بگم بزارن
دوست عزیز وقتی کلا 3تا سیلندر داره چطور می خواین که 16 تا سوپاپ داشته باشه. سهتا سیلندره بالای هر سیلندر 4 تا سوپاپ می شه 12 تا دیگه.
هرچی که باشه ازچینی بهتره حداقلش اینه که قطعاتش موجوده خودرویی که قطعاتش نباشه بدرد نمیخوره حالا هرچی که میخواد باشه حسابشو بکن بازن وبچه توی جاده شب هوای سرد یک قطعه اش ایراد بکنه وتوبازارنباشه اگرهم باشه به سختی وگرون قیمت باشه اونوقت متوجه حرفم خواهی شد توی شرایط فعلی کشور فقط پراید 206 و 405 وهم خانوادهاش الباقی وای مصیبت تعدادی ا. مدن میگن موتور زنجیری خوبه درحالیکه تسمه ای حرف نداره منتها مشروط براینکه طوری طراحی بشه زمانیکه تسمه برید موتور آسیب نبینه مانند مزدا تویوتا برای مثال مزدا 323 وقتی تسمه تایم میزنه موتور خاموش میشه وهیچ خسارتی وارد نمیکنه پراید هم همینطوره چرا باید از نسل زنجیر مانند پیکان استفاده کرد زنجیر باید روی موتورهای قدرتی با حجم بالای 2400 نصب بشه مثل ماکسیما یا محصولات هیوندا وکیا کره ای
سلام دوستان ماشین و سه ماه دارم واقعا فوقالعاده هست نسبت به پولی که دادمواقعا با ارزشه خیلی جای پیشرفت داره
سلام
چه ماشینی ؟
چه ماشینی؟خبر رو بخون هنوز بازار نیومده موتورجدید شما سه ماهه گرفتید؟
شب درازه عجله نکن خخخخخ
آفرین عالیه فقط یه مشکلی هست دنیا داره موتورهای احتراقی رو کنار میزاره ما تازه داریم برنامه ریزی برای ساخت اونها داریم میکنیم متاسفانه
پادشاه👑👑🤩
از گیربکس نگفتین آن قدیمی پژو را میزارین رو ماشین باز هم رسیدیم به اول خانه متاسفم
پلتفرم پژو302 رو عوض کردن همون موتور TU5 و هم گذاشتن روش، نوش جون پژو سوارهای فسیلی
پژو ۳۰۱ با موتور های بهینه TU5 تو اروپا همچنان در حال فروشه و کسی هم بهش نمیگه فسیل!
اما از حق نگذریم، به مراتب کیفیت اون بالا از تارا هستش و خب خریدنش برای اکثر قشر ها امکان پذیری!
به هر حال اظهار فضل شما، هیچ ربطی به مقاله کنونی نداره، چون این مقاله اصلا درباره این ماشین نیست! کاش حداقل مطالعه کنید، بعد درباره اش اظهار فضل کنید.
اون موتور اروپایی تی یوهست با صدو سی اسب بخار نه اون تی یو ایرانیزه صدو پنج اسب بخار خیلی فرق داره
موتور جدید۳سیلندرباپیشرانه ۱.۳لیتری مینیفولدیکپارچه باسرسیلندر ودارای ۱۲ سوپاپ وبدنه ی سنگینتر ازدنا …بعد یه عده ای هم به به وچه چه میکنن .مثل این میمونه موتور پراید رو سوار کنی روی سانتافه وبخوای برونیش
موتور رنو تالیسمان با اون عظمت، ۱۶۰۰ سی سیه، ولی کسی نمی گه: انگار موتور پیکان رو گذاشتی روی آزرا!
دیگه تموم شد دوران ماشین های هشت سیلندر و … که تانکر تانکر بنزین می سوزوندن، الان همه سعی می کنن با حجم های کم قدرت های بالا رو داشته باشن، همون سانتافه که شما میگی، یه زمانی بخاطر موتور چهار سیلندر مسخره اش می کردن و می گفتن: این ماشین با این هیکل حداقل باید شیش سیلندر سه هزار باشه!
مگه میفهمن ؟ باید به اینا بگی فقط یه سرچ کن پیشرانه نیموس نیسان تا بفهمی ۱.۵ لیتر چکار میتونه بکنه …
ربطی نداره این نوع موتور ها رو ماشبن های سنگین تر از اینم سوار شدن ، نا سلامتی هرچی جلوتر میریم همهدچی کوچکتر میشه با راندمان بالا
۱۵۰ اسب و ۲۴۰ نیوتون قدرت اسب بخارش کم نیست
سوزوکی، نیسان ، بی ام و، دی اس، مینی، و میتسو بیشی ، دارن ۳ سیلندر تولید میکنن
کیفیت مونتاژ کاملا غیر قابل قبول است. مهم نیست که از پلاستیک خشک استفاده میکنند . مهم اینه که صدایی از این پلاستیک ها تا حداقل پنج سال در نیاد . دوم عایق بندی کابین فاجعه هست . صدای باد کامل میاد تو . سوم طراحی داخلی ماشین تارا حتما باید عوض بشه . اون مانیتور از بس پایینه آدم می ترسه بهش وسط رانندگی نگاه کنه.
واقعا این موتور ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکنه؟؟
بعید بدونم
چرانمیزارن واردات بشه که رقابت بشه با باتین روغن دارن بدنه میزنن خدایا مردم رونجات بده ازدست ماشین های اینا
محصولات ایرانی دیگه کش تمونشون در رفته
سلام بنده ۱۲سال تندر ۹۰ خریدم هنوز به چیزی ماشین دست نزدم واقعا ماشینیخوبی هست
دوستان بنظرتون ماشین ارزون میشه
من یک وام گرفتم با قسط و قرض۲۶۰تومان جور کردم از طبقه ضعیف تا متوسط جامعه هم هستم،میخام پارس ۹۹بخرم که به پولم میخوره. میترسم ارزون بشه .که اگه این اتفاق بیفته میتونم صفر پارس رو بخرم و پولی هم دستم بمونه…..راهنمایی میکنین دوستان اگه اطلاعی دارین؟
یه ماه دیگه صبر کن تا اوایل اسفند تکلیف روشن میشه اگه توافق بشه ارزون میشه وگرنه کم کم میکشه بالا.
بخر چون تا خرداد سال دیگه اتفاقی نمیوفته بعدش صعود
دوست عزیز برای هیچ خریدی جز طلا و دلار توی این مملکت نباید درنگ کرد، هر کالایی تو ایران با افزایش دلار و طلا بالا میره ولی با کاهش اون پایین نمیاد.
همین الان خرید کن،برای شب عید بخوای بخری بالاتر میره
این مملکت چیزی پایین بیا نیست
مهم جیب امثال ما و شما هست که همیشه دستشون تو جیبمونه
قدرتش خوبه ولی اگر ۱۶ سوپاپ و یک وشش دهم لیتری میشد عالی میشد ولی همین موتور جدید روهم که داره تارا از شاهین خیلی بهتره
اول از همه امنیت ماشینو درست کنید حداقل ایربگش عمل کنه اطاق خودرو رو محکم کنید
لطفا قبل از ورود به بازار توی هر سراشیبی یه چند خودرو یدکش بزارین که مردم اذیت نشن تمام کشور ها میان از موتورهای با حجم بالا مصرف کم استفاده میکنن بعد ایران میاد حجم موتور را کم میکنه واسه یه خودرو سنگین وزن این موتور برام اوم وی ام 110 و خودروهایی توی همین کلاس و جسه میخوره هیوندا موتور 3700 مصرف ترکیبی سوختش 9.5 هست واقعا خجالت اوره
خوبه بد نیست
مثل ادوار گذشته ی موتور از چین میارن بعد میگن خودمون طراحی کردیم و ساختیم…..
سلام هفت شهر عشق را عطار گشت
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
تا نهایت ده سال دیگر اتوموبیل برقی در دنیا فراگیر شده و پمپ بنزینها جمع میشود ما هنوز دنبال گیربکس و موتور دهه ۷۰ هستیم آنهم از نوع چینی
موتورهای سه سیلندر جدید موتورهای با دوام و خوبی هستند و قدرت بسیار بالایی دارند ازموتورهاب قدیمی هم با دوام تر هستند و خیلی کار خوبی بود که انجام دادند حداقل از موتورهای قدیمی ایرانخودرو بهتر هستند
ظاهر خوبی داره احتمالا استحکامش هم بد نیست
بهتره بگید پیشرفته ترین موتوری که تاالان درایران مونتاژ شده خدا وکیلی چند درصدش ایرانیه شاید اگزوز ومینی فولدش اونم بعیده
در عقب ماندگی مون همین بس که نزدیک دو ساله پروژه ی آبسوز کردن خودرو عملیاتی شده و چندتا شرکت دارن ماشینها رو با نصب کیت مخصوص آبسوز میکنن ولی هیچکس نمیاد مطالبه کنه که این فناوری رو کارخونه ها به صورت فابریک تو ماشینهاشون استفاده کنن . با اینکار حتی میشه میزان صادرات رو چندین برابر کرد چون آبسوز بودن ماشین یه فناوری هست که هنوز شرکتهای پیشرو خودرو سازی هم بهش نرسیدن
پاشش سوخت مستقیم با این بنزین بی کیفیت ایران فقط واسه مالکان خودرو دردسر درست میکنه
بعد از مدتی سر انژکتور در محفظه احتراق رسوب میگیره و باعث کم اوردن موتور در دور بالا میشه
اول باید کیفیت سوخت بالا بره بعد روی به روز رسانی موتور کار کرد موتور با استاندارد یورو 6 و بنزین یورو 2
موتور قبلی بهتر بود
به قول معروف موتورش پارس tu5 هست
فقط tu5 شده tu5 پلاس
به نظرم موتورش اصلا توانایی ۱۵۰ اسب رو نخواهد داشت