موتور جدید تارا قوی شد ؛ پیشرفته‌ترین موتوری که تاکنون در ایران ساخته شده است

از دست ندهید

تولید و عرضه رانا پلاس + تغییرات ظاهری و مشخصات فنی خودرو

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تولید و عرضه رانا پلاس براساس نظرات مشتریان...

موتورسیکلت های کشور گازسوز می شوند

به دلیل بالا بودن آلایندگی موتورسیکلت ها نسبت به خودروها دولت به دنبال ایجاد جایگاه سی ان جی مخصوص...

اولین تصاویر “قاتل” شرکت تسلا

نخستین عکس هایی که به صورت جاسوسی و مخفیانه از خودروی بی ام دابلیو آی 4 - رقیب جدی...

شرکت ایران خودرو در حال توسعه موتور جدید تارا با آرایش سه سیلندر است این موتور قدرتی نزدیک ۱۵۰ اسب بخار تولید می‌کند این پیشرانه قرار است روی برخی محصولات ایران خودرو مانند تارا ، دنا و شاسی بلند ایران خودرو نصب شود اما این موتور چه خصوصیت‌هایی دارد؟

بیت ران – با وجود اینکه همچنان موتورهای از رده خارج با تکنولوژی قدیمی در ایران خودرو ساخته می‌شود ایران خودرو اقدام به توسعه یک موتور مدرن کرده است.

این موتور قرار است روی خودرو تارا ، دنا و خودرو شاسی بلند و کراس اوور جدید ایران خودرو استفاده شود.

شرکت ایران خودرو اطلاعات جدید را درباره موتور جدید تارا که یکی از نسخه‌های موتورهای سه سیلندر خود است منتشر کرده است.

موتور جدید تارا
موتور جدید تارا

موتور جدید تارا دارای استاندارد آلایندگی یورو شش است و با دارا بودن حجم موتور ۱.۳ لیتری، می‌تواند ۱۴۹  اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

در این موتور از سیستم پاشش مستقیم سوخت همراه پرخوران استفاده شده است. استفاده از دو سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ و دو میل بادمک با ۱۲ سوپاپ از دیگر مشخصات این موتور است.

موتور جدید تارا از منیفولد خروجی یکپارچه شده با سرسیلندر استفاده می کند.

موتورهای سه سیلندر هم اکنون در جهان برای استفاده در خودروهای هیبریدی یا بنزینی کم مصرف متداول شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

از طراحی نادر تا قوی‌ترین موتور سیکلت ایران

Avatr 11 خودروی چینی طراحی شده توسط نادر فقیه‌زاده را بشناسید

گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و: می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر90 زشت است؟

گفت و گو با طراح تارا ایران خودرو؛ چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

لوگوی بوگاتی را چه کسی طراحی کرد؟ تاریخچه طرحی که ۱۱۰ سال تغییر نکرده

هزینه طراحی سمند، 206 صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی 

تست جاده‌ای و فنی خودرو دنا توربو تمام گازسوز ؛ قوی‌ترین خودرو ایران

خودرو اطلس ظاهری جدید روی باطن قدیمی + مشخصات فنی و قیمت

گفتگو با اسفندیار خالقی ؛ مرد ایرانی BMW

مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز

ستاره کیفی وانت های تولید داخل + قیمت خودرو وانت در بازار و کارخانه

سدان جدید سایپا سهند / گیربکس جدید شاهین و آریا / موتور ساینا و کوییک GX

خودرو اطلس سایپا ظاهری جدید روی باطن قدیمی + مشخصات فنی و قیمت

خودروهای جدید سایپا / اطلس جایگزین تیبا و ساینا / تولید آریا و شاهین اتوماتیک

نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین

فراخوان های فنی خودرو شاهین ؛ شاهین چرا آتش گرفت

از آتش سوزی و فراخوان‌های شاهین تا خودرو جدید ایرانی

مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟

موتور سایپا آریا سه سیلندر است / همراه مشخصات فنی موتور تیوان

دلیل تاخیر در تولید خودرو سایپا آریا / موتور محصول جدید سایپا چیست؟

سرنوشت خودروی YP110 چه شد؟ آیا خودرو ایرانی رقیب سایپا و ایران خودرو وارد بازار می‌شود

موتور TU5 ، EF7 و TU5پلاس بررسی شد؛ کدام موتور خودرو بهتر است؟

تست فنی قوی ترین خودرو ایران ؛ تست خودرو دنا توربو تمام گازسوز 

EF7 پلاس با EF7 چه تفاوت هایی دارد؟

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

58 دیدگاه

    • نظر من نظر تو نظر او برای ایران خودرو مهم نیست پس نظر دادن معنایی ندارد دوستان

        • یعنی مطمئنَِ مطمئن باشید ایران توانایی ساخت موتور جدید داخلی نداره و این موتور ساخت و پرداخت کشور دوست و برادر چین خواهد بود اما با واژه تولید ملی قالب خواهد شد! تا حالا موتور ایرانی ساخته نشده و نخواهد شد با این وضع! موتور EF7 که ساخت مهندسین آلمان بود موتور M15 پرایدی که مثلا کمی ارتقا یافته موتور M13 پراید هست هم حتی کار داخلی نیست و تماما ساخت و پرداخت ممالک کوردل غربی بود! حتی بدنه و فیس لیفت خودروهای سمند و دنا و رانا و تارا و تیبا هم ساخت وطن نبود. همه شاسی ها هم که کپی ماشین های قبلی هستن مثل سمند و دنا که رو پلتفرم ۴۰۵ فرانسه هستش یا تارا که پلتفرمش پژو ۳۰۱ هستش یا رانا که ۲۰۶ هستش یا شاسی x100 پراید که روی تیبا و کوییک و ساینا تپوندن با اسم X200

    • بسیار مایلم خودروی ساخت کشورم رو‌سواربشم .حتی اگه کمی از وارداتی پایین تر باشه ولی بااین خرابی های پی درپی دیدن ضعفشون توتصادف کم دوامی ونبود قطعات باکیفیت وخصوصا قیمتهای عجیب در مقایسه با وارداتی ها کم کم نظرم داره عوض میشه (منظورم از وارداتی چینی نیست)

      • موتور با همکاری avl اتریش بوده از قبل تحریم ها وقتی اطلاع ندارید مجبورید نظر بدین ؟ هر موتور ۳ سیلندری ما ام وی امه ؟ هم موتور چهار سیلندری مال پرایده ؟

    • هنوز دنبال موتور درونسوز هستند. گویا هنوز نفهمیدند یا نمی‌خواهند بفهمند که دوران موتور در ونسوز تمام شده و تا حداکثر ده سال آینده موتورهای الکتریکی جای موتور درونسوز را می‌گیرند گویا ما عادت به عقب ماندگی داریم
      کلی هزینه می‌کنند و در آخر به سال‌های قبل برمیگزدیم .

      • 12سوپات؟؟؟؟؟ بعد میگین مدرن
        چندصدسال از خودرو سازی جهان عقب هستید اخه
        اما بجاش
        تو دزدیو کلاه گذاشتن سرملت حتی از نفر اولم 100نفر جلوترین
        ایشاا پول ظلمو ستمی ک از اجبار ملت میگیرید دقیقا بشه پول……… ایشاا🙏

        • جیگر ، پرفوسوور ، استاد ، باهوش
          کاری به لگن مونتاژ کنی ویرانخودرو ندارم ، ولی وقتی شما تشخیص و سواد ابتدایی و اولیه چیزی رو نداری ، حرف نزنی ، هیچ طوری نمیشه .
          موتور سه سیلندره ، هر سیلندر ۴ سوپاپ داره ، میشه ۱۲ سوپاپ
          اونی که چند صد سال عقبه تو هستی

    • هرچی که باشه ازچینی بهتره حداقلش اینه که قطعاتش موجوده خودرویی که قطعاتش نباشه بدرد نمیخوره حالا هرچی که میخواد باشه حسابشو بکن بازن وبچه توی جاده شب هوای سرد یک قطعه اش ایراد بکنه وتوبازارنباشه اگرهم باشه به سختی وگرون قیمت باشه اونوقت متوجه حرفم خواهی شد توی شرایط فعلی کشور فقط پراید 206 و 405 وهم خانواده‌اش الباقی وای مصیبت تعدادی ا. مدن میگن موتور زنجیری خوبه درحالیکه تسمه ای حرف نداره منتها مشروط براینکه طوری طراحی بشه زمانیکه تسمه برید موتور آسیب نبینه مانند مزدا تویوتا برای مثال مزدا 323 وقتی تسمه تایم میزنه موتور خاموش میشه وهیچ خسارتی وارد نمیکنه پراید هم همینطوره چرا باید از نسل زنجیر مانند پیکان استفاده کرد زنجیر باید روی موتورهای قدرتی با حجم بالای 2400 نصب بشه مثل ماکسیما یا محصولات هیوندا وکیا کره ای

  1. سلام دوستان ماشین و سه ماه دارم واقعا فوق‌العاده هست نسبت به پولی که دادم‌واقعا با ارزشه خیلی جای پیشرفت داره

  2. آفرین عالیه فقط یه مشکلی هست دنیا داره موتورهای احتراقی رو کنار میزاره ما تازه داریم برنامه ریزی برای ساخت اونها داریم میکنیم متاسفانه

    • پژو ۳۰۱ با موتور های بهینه TU5 تو اروپا همچنان در حال فروشه و کسی هم بهش نمیگه فسیل!
      اما از حق نگذریم، به مراتب کیفیت اون بالا از تارا هستش و خب خریدنش برای اکثر قشر ها امکان پذیری!
      به هر حال اظهار فضل شما، هیچ ربطی به مقاله کنونی نداره، چون این مقاله اصلا درباره این ماشین نیست! کاش حداقل مطالعه کنید، بعد درباره اش اظهار فضل کنید.

  3. موتور جدید۳سیلندرباپیشرانه ۱.۳لیتری مینیفولدیکپارچه باسرسیلندر ودارای ۱۲ سوپاپ وبدنه ی سنگینتر ازدنا …بعد یه عده ای هم به به وچه چه میکنن .مثل این میمونه موتور پراید رو سوار کنی روی سانتافه وبخوای برونیش

    • موتور رنو تالیسمان با اون عظمت، ۱۶۰۰ سی سیه، ولی کسی نمی گه: انگار موتور پیکان رو گذاشتی روی آزرا!
      دیگه تموم شد دوران ماشین های هشت سیلندر و ‌… که تانکر تانکر بنزین می سوزوندن، الان همه سعی می کنن با حجم های کم قدرت های بالا رو داشته باشن، همون سانتافه که شما میگی، یه زمانی بخاطر موتور چهار سیلندر مسخره اش می کردن و می گفتن: این ماشین با این هیکل حداقل باید شیش سیلندر سه هزار باشه!

      • مگه میفهمن ؟ باید به اینا بگی فقط یه سرچ کن پیشرانه نیموس نیسان تا بفهمی ۱.۵ لیتر چکار میتونه بکنه …

    • ربطی نداره این نوع موتور ها رو ماشبن های سنگین تر از اینم سوار شدن ، نا سلامتی هرچی جلوتر میریم همهدچی کوچکتر میشه با راندمان بالا
      ۱۵۰ اسب و ۲۴۰ نیوتون قدرت اسب بخارش کم نیست

      سوزوکی، نیسان ، بی ام و، دی اس، مینی، و میتسو بیشی ، دارن ۳ سیلندر تولید میکنن

  4. کیفیت مونتاژ کاملا غیر قابل قبول است. مهم نیست که از پلاستیک خشک استفاده میکنند . مهم اینه که صدایی از این پلاستیک ها تا حداقل پنج سال در نیاد . دوم عایق بندی کابین فاجعه هست . صدای باد کامل میاد تو . سوم طراحی داخلی ماشین تارا حتما باید عوض بشه . اون مانیتور از بس پایینه آدم می ترسه بهش وسط رانندگی نگاه کنه.

  5. چرانمیزارن واردات بشه که رقابت بشه با باتین روغن دارن بدنه میزنن خدایا مردم رونجات بده ازدست ماشین های اینا

  6. سلام بنده ۱۲سال تندر ۹۰ خریدم هنوز به چیزی ماشین دست نزدم واقعا ماشینیخوبی هست

  7. دوستان بنظرتون ماشین ارزون میشه
    من یک وام گرفتم با قسط و قرض۲۶۰تومان جور کردم از طبقه ضعیف تا متوسط جامعه هم هستم،میخام پارس ۹۹بخرم که به پولم میخوره. میترسم ارزون بشه .که اگه این اتفاق بیفته میتونم صفر پارس رو بخرم و پولی هم دستم بمونه…..راهنمایی میکنین دوستان اگه اطلاعی دارین؟

    • یه ماه دیگه صبر کن تا اوایل اسفند تکلیف روشن میشه اگه توافق بشه ارزون میشه وگرنه کم کم میکشه بالا.

    • دوست عزیز برای هیچ خریدی جز طلا و دلار توی این مملکت نباید درنگ کرد، هر کالایی تو ایران با افزایش دلار و طلا بالا میره ولی با کاهش اون پایین نمیاد.

    • همین الان خرید کن،برای شب عید بخوای بخری بالاتر میره
      این مملکت چیزی پایین بیا نیست
      مهم جیب امثال ما و شما هست که همیشه دستشون تو جیبمونه

  8. قدرتش خوبه ولی اگر ۱۶ سوپاپ و یک وشش دهم لیتری میشد عالی میشد ولی همین موتور جدید روهم که داره تارا از شاهین خیلی بهتره

  9. لطفا قبل از ورود به بازار توی هر سراشیبی یه چند خودرو یدکش بزارین که مردم اذیت نشن تمام کشور ها میان از موتورهای با حجم بالا مصرف کم استفاده میکنن بعد ایران میاد حجم موتور را کم میکنه واسه یه خودرو سنگین وزن این موتور برام اوم وی ام 110 و خودروهایی توی همین کلاس و جسه میخوره هیوندا موتور 3700 مصرف ترکیبی سوختش 9.5 هست واقعا خجالت اوره

  10. سلام هفت شهر عشق را عطار گشت
    ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
    تا نهایت ده سال دیگر اتوموبیل برقی در دنیا فراگیر شده و پمپ بنزینها جمع میشود ما هنوز دنبال گیربکس و موتور دهه ۷۰ هستیم آنهم از نوع چینی

  11. موتورهای سه سیلندر جدید موتورهای با دوام و خوبی هستند و قدرت بسیار بالایی دارند ازموتورهاب قدیمی هم با دوام تر هستند و خیلی کار خوبی بود که انجام دادند حداقل از موتورهای قدیمی ایرانخودرو بهتر هستند

  12. بهتره بگید پیشرفته ترین موتوری که تاالان درایران مونتاژ شده خدا وکیلی چند درصدش ایرانیه شاید اگزوز ومینی فولدش اونم بعیده

  13. در عقب ماندگی مون همین بس که نزدیک دو ساله پروژه ی آبسوز کردن خودرو عملیاتی شده و چندتا شرکت دارن ماشینها رو با نصب کیت مخصوص آبسوز میکنن ولی هیچکس نمیاد مطالبه کنه که این فناوری رو کارخونه ها به صورت فابریک تو ماشینهاشون استفاده کنن . با اینکار حتی میشه میزان صادرات رو چندین برابر کرد چون آبسوز بودن ماشین یه فناوری هست که هنوز شرکتهای پیشرو خودرو سازی هم بهش نرسیدن

  14. پاشش سوخت مستقیم با این بنزین بی کیفیت ایران فقط واسه مالکان خودرو دردسر درست میکنه
    بعد از مدتی سر انژکتور در محفظه احتراق رسوب میگیره و باعث کم اوردن موتور در دور بالا میشه
    اول باید کیفیت سوخت بالا بره بعد روی به روز رسانی موتور کار کرد موتور با استاندارد یورو 6 و بنزین یورو 2

  15. موتور قبلی بهتر بود
    به قول معروف موتورش پارس tu5 هست
    فقط tu5 شده tu5 پلاس
    به نظرم موتورش اصلا توانایی ۱۵۰ اسب رو نخواهد داشت

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مکث تیارا و ناگفته ها درباره این خودرو / کراس‌اووری که BAIC نیست!

مکث تیارا محصول برند BAIC چین نیست! بلکه این خودرو را سال‌ها قبل یکی از زیر مجموعه‌های گمنام زوتی...

خودروهای آینده بازار ایران بررسی شدند / پاسپورت ایرانی...

خودروهای آینده بازار ایران همانطور که انتظار می رفت، تماماً چینی هستند. البته نه چینی های مطرح در بازار جهانی. بلکه با دانگ فنگ...

بررسی ویژگی‌های کشنده دافران ؛ آیا ارزش خرید دارد؟

کشنده دافران محصول شرکت شایان دیزل که یک کشنده تمام اتوماتیک و پر آپشن است، چه ویژگی هایی دارد؟ آیا می تواند رانندگان را...

انجمن صنعت موتورسیکلت به دنبال توقف تولید طرح هوندا...

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه توقف تولید هوندا ۱۲۵ از اهداف انجمن است، اعلام کرد: نود درصد از کاربری موتورسیکلت کشور تجاری...

قوی‌ترین موتور سه سیلندر معرفی شد ؛ موتور سه...

موتور سه سیلندر پاشش مستقیم، به عنوان قوی‌ترین موتور سه سیلندر در خانواده موتور سه سیلندر بنزینی ایران خودرو  در حاشیه دوازدهمین همایش موتورهای...

پست‌های مرتبط