موتور TU5 ، EF7 و TU5پلاس بررسی شد؛ کدام موتور خودرو بهتر است؟

از دست ندهید

انواع گیربکس ؛ عملکرد گیربکس تیپ ترونیک و CVT را بشناسید

گیربکس منتقل کننده نیرو از موتور به چرخ های خودرو است. در ادامه ضمن آشنایی کوتاه با گیربکس، با...

هواپیما برقی رولزرویس سریع‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی جهان + مشخصات

رولزرویس سریع‌ترین هواپیما برقی جهان را که به رکورد سه گانه جهانی رسیده است را به عنوان سریع‌ترین وسیله...

کرولا ۲۰۲۳ با ظاهری جدید در ژاپن رونمایی شد / قیمت و مشخصات فنی

کرولا ۲۰۲۳ با ظاهری جدید و به‌روز شده توسط تویوتا ژاپن رونمایی شد. به‌طور قطع می‌توان عنوان کرد که...

در این مقاله موتور TU5 ، EF7 و TU5پلاس می پردازیم تا با مزایا و معایب هرکدام آشنا شویم و بتوانیم بهترین موتور بتوانیم انتخاب کنیم.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: هر سه این موتورها در شرکت ایران خودرو تولید می شوند، اما یکی با ریشه آلمانی و دو دیگری با ریشه فرانسوی هستند.

موتور TU5، موتوری پرشتاب و با دوام، اما EF7 به روز، پایه گازسوز و دارای قابلیت نصب توربو شارژر است.

و در نهاست TU5 پلاس را داریم که بازیگری تازه وارد است و هنوز تست خود را پس نداده است.

در بین این سه، موتور EF7 قدرت بهتری دارد، هرچند از نظر توان با موتور TU5 پلاس یکسان است، اما از نظر گشتاور دست برتر را دارد. بخصوص که این گشتاور را در دور موتور پایین تری نسبت به رقبا فرانسوی خود ارائه می دهد.

فیلم بررسی در یوتیوب

 EF7 به روزتر اما موتور TU5 با دوام تر

موتور EF7 در ابتدای امر دارای مشکلات متعددی بود که بسیاری رفع شده اند، اما بازهم از نظر دوام موتور TU5 نسبت به EF7 از دوام بیشتری برخوردار است.

همچنین TU5 به مراتب هزینه تعمیر کمتری نسبت به EF7 دارد.

درباره TU5 پلاس در حال حاضر نظری نمی توان داد، چون هنوز به تعداد مناسبی از این موتور تولید و عرضه نشده است که بخواهیم درباره دوام و هزینه نگهداری آن نظری بدهیم.

اما از نظر تکنولوژی موتور TU5 پلاس و EF7 هر دو دست برتر را نسبت به TU5 دارند، چون هردو از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ بهره می برند و سیستم های روغن کاری و نسبت تراکم بهتری دارند.

و در نهایت از نظر قابلیت تقویت و تیونینگ قطعا موتور TU5 برتری دارد.

در حال حاضر تمام قطعات این موتور به صورت تقویتی و افترمارکت در بازار وجود دارد و تیونرها دست بسیار بازتری دارند.

به همین دلیل است که انتخاب اول جوانان و تیونرها موتور TU5 است.

 موتور EF7

بررسی موتور TU5 ، EF7 و TU5پلاس
موتور TU5 ، EF7 و TU5پلاس بررسی شدند

EF7 به موتور ملی معروف است، زیرا طراحی این موتور در شرکت ایران خودرو به کمک شرکت آلمانی انجام شده است. تولید آن در سال های 84 و 85 شروع شد.

دارای چهار سیلندر است که با حجم موتور 1645 سی سی، توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را روی فلایویل دارد.

این موتور بهترین قدرت را در دور موتور 6000 و بهترین گشتاور را در دورهای 3500 تا 4500 دور بر دقیقه به گیربکس می دهد.

البته با متفاوت شدن مدل ECU (کامپیوتر خودرو) و سیستم مدیریت موتور، توان نهایی و حس رانندگی دچار تغییر می شود.

یکی از نقاط قوت موتور EF7 پایه گازسوز بودن و قابلیت نصب توربوشارژر روی آن است.

EF7 تنها موتور پایه گازسوز ایران

از ابتدای امر EF7 برای سوخت گاز نیز طراحی شده است.

بنابراین قدرت این موتور در حالت گازسوز برابر 100 اسب بخار و گشتاور آن 136 نیوتن متر است.

به دلیل گازسور بودن این موتور، نسبت تراکم آن اندکی بالاتر از باقی رقبایش است.

نسبت تراکم بالاتر هم مزیت برای این موتور محسوب می شود، چون می توان، توان بهتری از آن گرفت.

همچنین این شاخصه عیب موتور محسوب می شود، چون در حالت بنزین سوز اگر بنزین با اکتان مناسب به آن نرسد، ممکن است با مشکل احتراقی مواجه شود.

برای مقایسه، نسبت تراکم موتور پژو XU7 یا همان پژو 1800 سی سی در حدود 9.3 به یک است. اما در EF7 به تراکم 11 به یک رسیده است که عدد بالایی محسوب می شود.

موتور EF7 دنا / بررسی موتور TU5 ، EF7 و TU5پلاس
موتور TU5 ، EF7 و TU5پلاس

CVVT، اویل ماژول و سایکلون ازمهم ترین سامانه های موتور EF7 است

یکی دیگر از سامانه های مهم EF7 سیستم زمان بندی متغییر دائم سوپاپ های هوا یا همان CVVT است.

در این سامانه می توان زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها را از پیستون ها مستقل و جداگانه آن ها را کنترل کرد.

یعنی در دور موتورهای بالا با چرخاندن میل سوپاپ می توان زمان باز شدن سوپاپ های هوا را تغییر داد، تا هوای بیشتری وارد موتور شود و افت توان را در دور موتور بالا شاهد نباشیم.

در این موتور تنها یک سامانه CVVT روی میل سوپاپ ورودی هوا قرار گرفته است که باعث افزایش راندمان موتور می شود.

از دیگر سامانه های مهم موتور EF7 می توان به اویل ماژول یا مجموعه روغن اشاره کرد که می تواند روغن کاری و خنک کاری روغن را به بهترین شکل انجام دهد.

همچنین به سایکلون یا جداکننده روغن باید اشاره کرد که باعث می شود کاهش سطح روغن موتور و بخارات آن در طی مدت کار کرد، به پایین ترین حد خود برسد.

موتور TU5

این موتور توسط شرکت ایران خودرو در ابتدا با خانواده 206 به ایرانی ها معرفی شد. بعدها در دیگر محصولات ایران خودرو نیز مورد استفاده قرارگرفت.

از نکات مثبت قابل ذکر برای موتور TU5 می توان به صدای کم، قدرت مناسب و شتاب بالا اشاره کرد.

این موتور چهار سیلندر با حجم موتور 1587 سی سی است.

قدرت تولید این موتور در دور 5600 برابر 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متر در دور موتور 4000 است.

همچنین موتور TU5 دارای نسبت تراکم 10.5 به یک است و از سامانه های خاصی برای سوپاپ ها یا روغن کاری استفاده نمی کند.

موتور TU5 در محصولات مختلف ایران خودرو با جعبه دنده های مختلفی به کار برده شده است.

جعبه دنده MA در خودرو پژو 206 و جعبه دنده BE در 405، پارس و رانا استفاده می شود.

همین موضوع باعث اختلاف در حس رانندگی با این خودروها می شود، زیرا ضرایب دنده ها در این دو نوع جعبه دنده مختلف است.

حتی تفاوت در مدل ECU و سیستم مدیریت موتور، باعث تغییر در حس رانندگی می شود.

موتور TU5پلاس

موتور +TU5 روزانه هزار دستگاه تولید خواهد شد

موتور TU5پلاس در واقع نسخه ایرانیزه شده موتور EC5 پژو است، که طبق گفته مسئولین ایران خودرو در آینده به مرور جایگزین موتور TU5 خواهد شد.

خودرو تارا اولین محصول با موتور TU5 پلاس

معاون تولید قطعات و مجموعه‌ های ایران‌ خودرو گفت: «طبق نقشه راه توسعه موتور و قوای محرکه از سال آینده موتور TU5 از مدار تولید خارج خواهد شد.

این پیشرانه با موتور TU5 پلاس جایگزین می شود.»

این موتور در حال حاضر تنها روی خودرو تارا دنده دستی قرار گرفته و روانه بازار شده است.

تست فنی تارا دنده ای ایران خودرو

این موتور از فناوری زمان‌ بندی متغیر مداوم سوپاپ‌ ها (CVVT)، پمپ روغن با خروجی متغیر و بهبود در اتاقک احتراق موتور بهره می برد.

این سامانه ها باعث بهبود قابل‌ توجهی در چابکی و شتاب در دور پایین، توان در دور بالا، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی شده است.

موتور TU5پلاس به نسبت  TU5، قدرت خروجی بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد.

از نظر حجم دقیقا دارای همان حجم موتور TU5 یعنی 1587 سی سی است.

اما نسبت تراکم در این موتور افزایش داشته و به نسبت 11 به یک رسیده است.

TU5 پلاس توانایی تولید حداکثر قدرت 113 اسب بخار در دور موتور 5800 و حداکثر گشتاور 144 نیوتن متر را در دور موتور 4500 دارد.

لطفا توجه داشته باشید که “تمامی اعداد و ارقام از سایت رسمی ایران خودرو استخراج شده است.”

بیشتر بخوانید:
تبعات منفی گازسوز کردن موتور بنزینی قدیمی
تست فنی قوی ترین خودرو ایران ؛ تست خودرو دنا توربو تمام گازسوز 
EF7 پلاس با EF7 چه تفاوت هایی دارد؟
موتور تک سیلندر ایپکو کجا مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟
مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5
موتور سه سیلندر ایپکو روی تارا ایران خودرو + مشخصات فنی موتور
پیشرانه جدید تیبا چه مشخصاتی دارد؟
گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شاهین
موتور EF7 پلاس هیبریدی وارد خط تولید می‌شود + مشخصات و زمان تولید
استفاده از موتور EF4 /همکاری موتوری ایران خودرو و سایپا/ SUV شهری ایران‌خودرو




80 دیدگاه

  1. هر موتوری بسازید بدرد نخوراست چران چون هیچ وقت راست به مردم نگفتید همش دزدی از مردم رانت هیچ وقت راست نبودید با مردم لگنهاتون بدرد افغانستان هم نمیخورد برید بمیرید

    • من پنج سال سمند موتور ملی مدل 88 داشتم چند تا ایراد اساسی داشت.یک اینکه جلوبندی و دسته موتور ها مرتبا بدیل سنگینی موتور و مناسب نبودن جلوبندی و دسته موتور ها نسبت به وزن موتور خراب میشوند و باید تعویض شوند.دوم اینه سیستم ترمز ای بی اس جلو سمند ال ایکس معمولی استفاده شده بود که توان لازم برای جمع کردن ماشین در مواقع اضطراری رو نداشت.درواقع مهندسین ایرانخودرو بدلیل کاهش هزینه ها و فکر نکردن به مصرف کننده بیچاره توجهی به این مسائل نکردند با سوادش رو نداشتند که توجه کنند از این دو حالت خارج نیست.در سر بالایی ها هم چه در حالت گاز و چه در حالت بنزین اصلا کشش نداشت.

      • من خودم 91 داشتم دسته موتور بالا که خیلی محکمه به سختی خراب میشه دست موتور پایین جنس خوب انداختم 5 سال کار کرد ترمزشم تغییر دادن و قوی تر کردن از 91 تا 99 داشتم موتور پلم فروختم البته بنزینی بود فقط روغن زود عوض میکردم

    • یکی نیست به ما بگه که چرا این اشغالها رو می خریم.تا زمانی که دولت خدمت گذار فکری به حال ما مردم نمیکنه وبه زور مردم رو وادار به خرید این ارابه های مرگ میکنه حالو روز ما همینه.بحاش بیان واردات خودرو های دست دوم خارجی رو آزاد کنه هیجکی این آشعالهارو نمی خره حتی نو شو مفا بدن.

    • من یه تویوتا های لوکس سال 83 خریدم به بیستو هشت ملیون از همون سال تا الان که 1400هست فقط دو بار شمعاشو عوض کردم تو این هفده سال هر روغنی که گیرم اومده توش ریختم ضد یخ هم یکی دوبار توش ریختم الان پونصد هزارتا کار کرده نه یه قطره اب تو این هفده سال کم کرده نه یک قطره روغن همه جای ایران رو هم باهاش رفتم همیشه هم صبح ها.که روشنش میکنم برای پدران اونایی که این ماشین وساختن فاتحه می فرستم الان هم بعد هفده سال کنار ماشین هستی وماشین روشنه صدای موتورشو نمیشنوی

    • تو ماشینهای ایرانی موتور xu9 و xu10 بهترین نسل موتوره داداش . موتور زانتیا منظومه . یا موتور پژو rc
      یا موتور سه هزار سیتروئن که شش سیلندره.

  2. سمندEf7 موتور خوبی داره ولی تعمیر کار نداره .این موتور توان زیادی نصبت به موتورهای دیگه داره من سال ۹۸ خریدم ۲۰ماه عالی بود هم با گاز وهم با بنزین .یواش یواش از قدرت افتاد الان اون شتاب نداره من فکر میکنم از لوازم و قسمت برق ک مربط به سوخت موتور میباشد سازندگان این موتور .در جریان نیستن چون هیچ کدوم از کارمندان و مهندسین و سازندگان نه سوارش میشن نه میخرن .چرا وقتی میگن موتور ملی . در فکر نیستن ک این موتور ۵سال کارکنه بدون دردسر ماشین من یک مرطبه به صدا افتاد از قسمت موتور سمت تسمه .هیچ مکانیکی و تعمیرکاری نتونست ایرادشو پیدا کنه تمام هرزگردها.فولی ها .تسمه تایم .تسمه تعویض شد بازم صدا داشت امدن دینام باز کردن بوش خرده شده بود تعویض شد و صدا قط شد .چرا ماشین صفر بعد ۲۰ماه با کیلومتر ۷۰هزار خراب شده اقایان سازنده و مهندسین شرکت ایرانخودرو چرا ؟مگه کنترل نمیشه لوازم اصلی استفاده نکردید .چرا هیچ تعمیرکاری دست نمیزنه مگه نگفتید موتور ملی .خدا بخیر کنه بعداز این دیگه کدوم لواز خراب بشه
    به امید روزهای بهتر و خودروهای ایرانی بهتر

      • ماشین پدر من هم همین مشکل رو داره که بعد از اینکه چند روزی از ماشین استفاده نکرد و باطری ماشین خوابید و برای روشن شدن مجبور شد که باطری به باطری کنه از اون روز این صدا اضافه داره که بنظرم از سمت تسمه ها میاد مثل صدای خر خر کردن که بیشتر از داخل اتاق شنیده میشه .لطفا اگه تونستید مشکل رو رفع کنید تو همین صفحه اطلاع رسانی کنید

      • ماشین پدر من هم همین مشکل صدا اضافه رو که مثل خر خر کردن هستش و از سمت تسمه ها بنظرم شنیده میشه و بیشتر از داخل اتاق معلومه رو داره که بعد از اینکه چند روز از ماشین استفاده نکرد و باطری خوابید و برای روشن کردن مجبور شد که باطری به باطری کنه از اون موقع این صدا میاد.لطفا اگه تونستید مشکل رو رفع کنید همینجا اطلاع رسانی کنید

    • توی یک سال و نیم 70 هزارتا؟! شوتیم اینطوری کیلومتر نمیندازه.
      این به کنار دو نکته در مورد ef7 میگم بدونید یه عمر موتور ماشین میشه واستون
      1. حتما از بنزین سوپر همیشه ازش استفاده کنید اثلا بنزین معمولی نزنید
      2. حتما از روغن موتور درجه یک استفاده کنی. منظورم خارجی نیست. به عنوان مثلا الان روغن موتور رونیا که طلایی رنگه و گرون قیمت «sn» حتما از این مدل بریزید
      ef7 موتور خاصیه و آلمانیا توی ساخت خودرو بهترین هستن و حساس ترین
      کسی موتور ef7 رو ماشینش داره باید روی روغن و بنزینش هزینه کنه تا همیشه ماشینش سر پا و پر شتاب باشه

  3. یه ef791 دوگانه دارم۲۰۰۰۰۰تا کار تا الان هیچ کجاش باز نشده عین روز اول کار میکنه به هیچ وجه عوضش نمیکنم

  4. سلام من ef7 95 دارم دوگانه فابریک واقعا لذت میبرم ازش تقربیا همه محصولات ایران خودرو رو داشتم ولی این ماشین یه سرو گردن بالا تر از بقیه هستش
    در ضمن کم کردن روغن توی هر هزار تا 2/. لیتر هست و بیشترش باید برسی بشه
    واقعا از این چینیایی که فقط کمی اپشن دارن خیلی بهتره

  5. نه عزیزان موتور گاز سوز بعد ۲سال اگر از گاز زیاد مستفاده بشه سوپاپ کثیف میشه وشیمها سفت باید شیم گیری بشه وسوپاپها تمیز تا قدرت خودش را بدست بیاره

    • درود. سمند ef7 دوگانه دریچه گاز سیمی دارم. تقریبا فقط رو گاز روندمش چه تابستون چه زمستون با کولر تو گردنه و…. مشکلی نبود و ماشین میزووون بود. اوایل کلم باد داشت به هیچ ماشینی رحم نمی کردم بخصوص سربالایی مییییرفففففت. الان دیگه نه. 2 گانه کارخانه برنامه ریزی شده برای گاز و شاهد مشکلات دوگانه دستی نخواهید بود. به طور مثال بدون اینکه محسوس باشه مصرف بنزین دارید. فقط در سمند ef7 دوگانه البته دور گیربکس بیشتر شده و کرانویل و پینیون اصلاح و خود موتور هم سازگار برا همین شما رو گاز هم کاملا شتاب دارید. خرابی موتور گیربکسی نداشتم تا الان بعد 200 هرارتا.

    • Ef حکایتش فرق میکنه مدل ماشین من ۹۷ سه ساله دارم ۲۰۰ هزار تا کار کرده هیچ ایرادیم نکرده ۲۴ ساعتم رو cng رانندگی میکنم

  6. نه عزیزان موتور گاز سوز بعد ۲سال اگر از گاز زیاد مستفاده بشه سوپاپ کثیف میشه وشیمها سفت باید شیم گیری بشه وسوپاپها تمیز تا قدرت خودش را بدست بیاره

  7. درکل موتورهای ایران خودرو همشون آشغال اند وپرخرج سایپاهم همین طور موتور ماشین فقط وفقط ژاپنی

  8. سلام .من ef7دوگانه مدل ۹۰ دارم ۳۲۰۰۰۰هزارتا کارکرد داره آچار به موتورش نخورده نازشم نمیکشم .چند تا قلق داره .بدون روغنش نذارین.شمع نور یا بوش اصلی مخصوص دوگانه fr8بندازین .دریچه گازتون رو چندوقت یکبار تمیز کنین.رله های سبز ۳۰امپری بندازین دری کوئل هاتون رو بردارین

  9. من ۶ سال سورن ef7 دارم ۱۸۰ هزار کیلومتر باهاش رفتم هنوز یک بار هم تعمیرگاه نبردمش خدا رو شاهد میگیرم هنوز دیسک صفحه رو عوض نکردم تسمه تایمشو روی ۱۶۰ هزار کیلومتر عوض کردم.

  10. من ۲۰۶ مدل ۸۴ تیپ ۵ دارم حدود ۲۷۰ هزار تا راه رفته خدارو شکر تا الان باز نشده و اصلا روغن کم نمیکنه
    خیلی کم خرج هستش
    خیلی راضی هستم

  11. Ef7 بهترین موتور داخلی واقعا لذت بخشه و خوب سواری بهتون میده هبچ جا کم نمیاره پرقدرت و شیک
    من ک واقعا سمندمو اززمدل 94 دارم هبچ وقت نمی‌فروشم

  12. ماشین من سورن توربو مدل٩۶ موتور ملی هستش و ١۵٠هزار کیلومتر کارکرد داره، خدا وکیلی به جز مصارف عمومی اصلا اذیتم نکرده و خیلی ام ازش راضی ام. شتاب فوق العاده،و قدرت موتورش150اسب بخاره، و به نظر بنده هم از نظر شکل ظاهری و هم فنی ماشین خیلی خوبیه و مدام باهاش مسافرت میکنم. تنها عیبش ترمز های نسبتا ضعیفشه. چون شتاب گیریش خیلی بالاست، و بالاتر از ماکسیما و آزراست.

  13. سلام من ef7 دوگانه دارم 93 واقعا عالی و کم خرج بنظرمن که اینا از بس دروغ میگن و یه حرف راست ندارن و دیگه نمیتونن ef7 دوگانه تولید کنن این حرفهارو میزنن این موتور واقعا فوق العاده و کم خرجه

  14. سلام ماشین می خوای بخری فقط ال 90 تو ایران ماشینی که قیافه داره از لحاظ موتوری اشغال همین تیوفایو 2 ماه نیست خریدم آب کم می کنه خدا وکیلی ال 90 از سال 95 تا سال 1400 یه قطر آب نکردم روش اون موقعه راحت 190 رو میره بعد صدا موتور هم پایین گیربکس هم عالی عالی بهتون پیشنهاد می کنم ال90 اگر از دوباره تولید شد بخرید

  15. سلام‌ من EF7دوگانه مدل ۹۱ دارم .تا یه ذره گردنه میاد جلوش می ترسه! به خودش. سرسیلندر و بهترین دیسک و صفحه انداختم ولی هیچ فایده ای نداره. اگه کسی میدونه مشکلش چیه ممنون میشم راهنمایی بکنه

  16. سلام عیب های برقی ef7 خیلی شایع هست مشکلات زیادی دار اما اگر قطعات خوبدر موتورش استفاده بشود موتور خیلی خوب و عالی می‌تونه باشه

  17. من سمند مدل ۸۹ دوگانه ef7 دارم واقعا حرف نداره تا حالا ۳۲۱ هزارتا کار کرده موتورش اصلا دست نخورده همیشه هم پرشتاب رانندگی می کنم ۹۵ درصد مواقع با گاز میرم تو سربالاییها خوراکش گرفتن ماشینهای دیگه… ایرانخودروست این مدل تا شهریور ۹۰ خیلی خوب در امد اما بعدش بخاطر تحریم و غیره چینی شد تا این اواخر که انگار بهتر شده اوائل قصد داشتم بعد ۲ ، ۳ سال بفروشم اما اصلا دلم نمیاد بفروشمش چون اصلا خرج نداره مگه بیکارم خودمو دردسر بندازم راستی تا سرعت ۲۱۰ تا با ۶ سرنشین تو جاده اصفهان باهاش رفتم بیشتر نی رفت خودم ترسیدم دیگه گاز ندادم . موفق باشید

  18. فقط سمند EF7 🇩🇪🇩🇪
    بشدت ازین ماشین نسبت به ۴۰۵ و پارس و ال نود راضی ترم

    ۹۹ درصد ایناییم ک اینجا ضدشو میگن تاحالا سوار نشدن وگنه دیگه اون ابمیوه گیریارو سوار نمیشد.

  19. آقا تعارف که نداریم دریغ از یک پیچ این محصولات اگه ایرانی باشه همشون چینیه و بهانه هایی مث توربو کردن واسه سوخت پایین را نمیفهمم مثلا چرا دنا توربو اتوماتیک باید تا نزدیک صدی ۱۵ بسوزونه آخه چه خبره؟ پس مشخصه مهندسی ایرانی نیست هدف افزایش قدرت و یا کاهش سوخت نیست خدا میدونه چرا اینجوریه

  20. والله داداشا من ۲۰۶ اصل فرانسه tu5 دارم تقریبا با خرج ۸ تومن یه جوری شده که زانتیا ۲۰۰۰ هزار براش مث آب خوردنه

  21. ef7 از سرعت ۱۱۰ به بعد واقعن تو دنده۵ صداش خیلی خیلی کمتر از tu5 انگار سوار النترا شدی .من هم سمند روندم هم راناپلاس سقف شیشع ای

  22. وقتی رو موتورTU5یه هدرز و یع مکش ببندی و یه ریمپ بهش بزنی هیچ ماشینی نمیتونه پا به پاش بیاد بنده همه اینایی رو که میگم انجام دادم و تراتل ۴دهنه هم روش بستم
    تا ۲۵۰میره

  23. سلام دوستان به نظر من تمام موتور های داخلی افتضاح هستند اما ما مجبوریم بین بد و بدتر انتخاب کنیم پس ببینید موتور tu5 مجهز به سیستم تغییر سوپاپ برای روغن نیست پس باعث زودتر به روغن ریزی روغن سوزی و ریزش روغن بیوفته چونکه با تغییر سوپاپ برای روغن ریزی باعث میشه که فشار کمتری به یک سوپاپ وارد بشه و فشار تقسیم بشه و دیر تر مشکل پیدا کنید حالا به موتور های ef7 و tu5 پلاس می‌رسیم موتور ef7 موتور سنگین تری نسبت به موتور tu5 پلاس هست و اینکه tu5 پلاس بنزین کمتری هم مصرف می کنه پس به نظر من بهترین موتور tu5 پلاس هست اگر من این وبلاگ رو می نوشتم منتظر استفاده و کسب تجربه در مورد موتور tu5 پلاس نمی موندم و می گفتم شtu5 پلاس هزینه های کمتری نسبت به موتور tu5 داره چون هم روغن کمتری مصرف می کنه و هم بخاطر تغییر سوپاپ برای روغن هم دیر تر نیاز میشه سوپاپ ها رو عوض کنید هم دیر تر روغن عوض می کنید و اینکه با وزن سبکش بر عکس موتور ef7 آسیب کمتری به خود ماشین وارد میکنه و با توجه به اینکه این موتور داخل ماشین مثل تارا هست هم ماشین جادار و نسبتا ایمنی دارید ( بخاطر اینکه از روی ماشین پژو ۳۰۱ ساخته شده که پژو ۳۰۱ تست ایمنی رو قبول شده ) و هم موتوری داری که بهتر از دیگر موتور هاست .

  24. سلام و عرض خسته نباشید خدمت عوامل بیتران من تا جایی که خوندم و شنیدم و کاتالوگ و دفترچه موتور هارو دیدم همه گفتن ای اف سون دوام بهتری داره و تو دفترچه موتور هم قید شده هشت هزارو ششصد ساعت تست استحکام موفق که هیچ یک از موتور های ایرانی همچین دوامی رو ندارن و برای توربو کردن یا پرخوران کردن به روش های مختلف مثل سوپر شارژ از شاتون ای اف سون استفاده میکنن ولی در مقابل تیوفایو استهلاک کمتری داره موتور ای اف سون هم موتور کم استهلاکیه ولی نه به اندازه تیوفایو ولی تو ای اف سون هم تا هفت هشت سال راحتی اگه برای انجام سرویس ماشین دست ناشی ندی موتور ای اف سون به خاطر گشتاور بالا و داشتن سی وی وی تی کشش خوبی داره ولی تو تیوفایو پلاس هم سی وی وی تی داره ولی گشتاورش کمتره و موتور کا فور ام هم نظیر نداره اونم عالیه (موتور النود)

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

افزایش قیمت موتورسیکلت های نیرو موتور + موتوری که شبانه ۹۰ میلیون گران شد!

قیمت موتورسیکلت های نیرو موتور برای سومین بار در سه ماه گذشته گران شد. میانگین افزایش قیمت، ۲۰ درصد...

مجلس موافق واردات خودروهای دست دوم ؛ واردات خودروهای...

با موافقت مجلس برای واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از  پنج سال ، احتمال واردات خودروهای دست دوم به ایران قوت گرفت. بیت ران...

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

کیو جی موتور که برند لوکس‌تر بنلی است توسط کویر موتور وارد ایران شده و به زودی وارد بازار می‌شود. با سه محصول جدید...

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد‌ تومان رسیده است. عمده این بدهی به زنجیره تامین یا همان صنعت قطعه‌‌سازی خودرو است. بیت ران -...

آئولوس یی شوئن مکس، سدان هیبریدی ۳۳۵ اسب بخاری...

آئولوس یی شوئن مکس به عنوان یک محصول وارداتی قرار است به زودی از سوی ایران خودرو به‌فروش برسد. ۴ هزار دستگاه این سدان...

پست‌های مرتبط