طراحی خودرو کی 132 – چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟

از دست ندهید

بنیانگذار شرکت جنرال موتورز ؛ آینده نگری که در فقر مرد

بنیانگذار شرکت خودروسازی جنرال موتورز، با آینده نگری یکی از بزرگترین و معتبرترین خودروسازی های تاریخ این صنعت را...

بوئینگ خودروی هوایی بدون سرنشین آزمایش کرد

بوئینگ با موفقیت اولین آزمایش یک نمونه اولیه از خودرو هوایی بدون سرنشین را برای بررسی عملکرد خودکار و...

طرح جدید پلیس برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا

رئیس پلیس تهران به تازگی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی عنوان کرده است که برای جلوگیری...

سعی کردیم طراحی تارا / خودرو کی 132 ( k132 ) مطابق ترندهای روز باشد، اما به دلیل آنکه خودروهای ایرانی مدت زیادی روی خط تولید می مانند، تمام تلاش ما در طراحی آن بود که خودرو در دراز مدت از چشم نیفتد.

بیت ران – امین آزاد: کامران غزلی طراح خودرو کی 132 ( k132 ) محصول جدید ایران خودرو، از سال ۱۳۷۹ وارد ایران خودرو شده است.

او دانش آموخته طراحی صنعتی دانشگاه علم صنعت است.

غزلی کار خود را در ایران خودرو با طراحی فیس لیفت های سمند از جمله پردیس آغاز کرد.

خودروهایی که هیچ گاه به بازار راه پیدا نکردند، ولی مقدمه ای شدند برای کارهای بعدی وی.

کامران غزلی طراحی خارجی رانا، دنا و دنا پلاس را انجام داده است.

همچنین طراحی بیرونی خودرو کی 132 ( k132 ) محصول جدید ایران خودرو هم توسط وی انجام شده است.

البته طراحی این خودرو هم مانند دنا موافقان و مخالفان زیادی دارد.

طراحی خودرو K132 (کی۱۳۲) محصول جدید ایران خودرو هم مانند دنا کمی اغراق شده بنظر می رسد؛ طوری که یا عاشق آن می شوید یا از آن متنفر خواهید شد.

با کامران غزلی طراح ایران خودرو پس از رونمایی خودرو K132 (کی۱۳۲) محصول جدید ایران خودرو گفتگو کردیم.

طراحی خودرو کی 132 ( k132 )

چه نکاتی در طراحی سدان ایران خودرو K132 برای شما از همه چیز مهم‌تربود؟

اول از همه ما به ترندهای طراحی روز خودرو در جهان نگاه کردیم.

مشکل ما آنجاست که این ترندها در مدت زمان کمی تغییر می کنند.

اما خودروهای ما سال های طولانی تولید می شوند. پس باید هم به ترندها نگاه می کردیم هم دقت می کردیم خودرو به مرور زمان زیاد از چشم نیفتد.

در ضمن به بازخوردهایی که از مردم در طراحی در گذشته داشتیم، هم دقت کردیم و به این طرح رسیدیم.

طراحی خودرو کی 132 ( k132 )

در برخی قسمت های طراحی کمی ناهماهنگی وجود دارد.

ما با توجه به پلت فرم، با محدودیت های فراوانی روبرو بودیم.

این محدودیت های ابعادی و تولیدی دست ما را خیلی بسته بود.

با این وجود سعی کردیم با حداقل تغییرات در تولید حداکثر تغییرات ظاهری را ایجاد کنیم.

ایران خودرو در سمند، سورن و دنا به یک زبان مشترک طراحی و یک امضای طراحی دست نیافته است. حالا می بینیم در پروژه K132 هم باز این موضوع تکرار شده است. آیا قصد ندارید به یک زبان طراحی و یک امضای طراحی در محصولات خود دست پیدا کنید؟ 

من اعتقاد دارم در سری خودروهای کی ۱۳۲ ایران خودرو باید به چنین زبان طراحی دست پیدا کند.

شرایط در گذشته ما را به سمتی برده بود که زبان طراحی مشترک در محصولات خود نداشته باشیم.

اما حالا در پلت فرم جدید ایران خودرو، قصد داریم به این زبان دست پیدا کنیم.

شما برخی خطوط طراحی ایران خودرو K132 را در محصولات آتی از جمله  K125 خواهید دید.

 فیلم K132 (کی۱۳۲) در آپارات

فیلم شاسی بلند ایران خودرو در یوتیوب

ایران خودرو قصد دارد پنج محصول را روی پلت فرم جدید خود طراحی کند، آیا مسئول طراحی این خودروها هم شما هستید؟

نمی توانم در این باره اطلاعاتی ارائه کنم.

به خودرو  K132 باز گردیم، چرا در طراحی خودرو این همه از خطوط تیز استفاده کردید؟

هم ترندهای روز و هم بازخورد از نظرات مردم، مارا به این سمت برد.

از طرفی می خواستیم خودرو به مرور زمان تکراری نباشد.

طراحی خودرو کی 132 ( k132 )

پشت خودرو از چراغ یک تکه استفاده شده است، مثل برخی خودروهای آمریکایی. آیا از محصولات دوج برای اینکار ایده گرفتید؟

ما می خواستیم با این چراغ سرتاسری مردم تفاوت در طراحی را احساس کنند.

احتمالا این روش را در محصول بعدی هم ادامه خواهیم داد، البته ترندهای روز هم دراین زمینه بی تاثیر نبود.

همانطور که گفتم در طراحی به دلیل پلت فرم با محدودیت های ابعادی زیادی روبرو بودیم.

پس سعی کردیم با کمترین تغییر در طراحی پلت فرم، بیشترین تغییرات را ایجاد کنیم.

برای این هدف طراحی سرتاسری چراغ ها مهم بود.

طراحی خودرو شما با شاهین سایپا تفاوت‌های زیادی دارد؛ شاهین پر از انحنا و خودرو شما پر از خطوط تیز است. آیا در زمان طراحی به رقابت به شاهین سایپا فکر می کردید؟

خیر ما کار خودمان را کردیم.

طراحی خودرو کی 132 ( k132 )

به گزارش بیت ران ، ایران خودرو روی پلت‌فرم پژو ۳۰۱ با تغییراتی پنج محصول را طراحی خواهد کرد.

این خودروها شامل سدان کی ۱۳۲ (K132)، کراس اوور کی ۱۲۵ (K125)، خودرو هاچ‌بک کی ۱۲۱، خودرویی در اندازه پژو ۲۰۶ صندوقدار با نام کی ۱۲۲ و یک شاسی بلند با نام کی ۱۳۷ است.

طراحی خودرو کی 132 ( k132 )

در این خودروها از دو موتور  EC5 که توسعه یافته موتور پژو ۲۰۶ تیپ پنج با قدرت ۱۱۴ اسب بخار است و موتور EF7 توربو با قدرتی ۱۶۰ تا ۱۷۰ اسب بخاری استفاده خواهد شد.

اکسل K132 طراحی خودرو کی 132 ( k132 )

طراحی خودرو کی 132 ( k132 )

طراحی خودرو کی 132 ( k132 )

طراحی خودرو کی 132 ( k132 )

طراحی خودرو کی 132 ( k132 )

بیشتر بخوانید:

K132 (کی۱۳۲) محصول جدید ایران خودرو + همراه با عکس و فیلم

خودرو کی 132 ( k132 ) و زمان پیش فروش آن از زبان مقیمی

رقبای K132 در بازار در رده قیمتی و ابعاد را بشناسید

آشنایی با شاسی و موتور K132 ( کی 132 ) سدان ایران خودرو + جزئیات

رونمایی از دناپلاس هیبرید؛ مشخصات فنی

رانا الکتریکی ؛ مشخصات فنی و پرسش های بی پاسخ

جزییات همکاری سایپا و مپنا برای ساخت خودروهای برقی ایرانی

آنچه درباره محصول جدید ایران خودرو می دانیم؛ آیا پژو شکایت می کند

موتور EF7 گازسوز توربو ؛ قوی ترین موتور ملی ایران چه ویژگی هایی دارد؟

مشخصات فنی سورن توربو پایه گازسوز؛ قوی‌ترین خودرو ایرانی چگونه است ؟

مشخصات فنی خودروها جدید ایران خودرو ؛ دنا پلاس توربو ، رانا سال و سورن سال




50 دیدگاه

  1. طراحی ناپخته و غیر اصولی بر خلاف محصولات گذشته ایران خودرو میبینیم که سعی شده بدون فوت وقت (در کمترین زمان ممکن بعد از رونمایی پژو 301) سریعا جایگذین پژو301 با عنوان ایرانی بشه.این طراحی نمایانگر مخلوظی از تقلیدهای مبتدیانه و ناهماهنگ از ترندهای روز و طراحی قدیمی مربوط به اواخر دهه 70 میباشد.
    امیدوارم در طراحی عقب و جلو تجدید نظر بشه.

  2. طراحی ماشین به سلیقه است. بعضی ها هر چی تو ایران تولید بشه یه عیب الکی میزارن.
    اتفاقا طراحی قشنگی داره .عقبش هم جالبه

  3. جلوپنجره و چراغهای جلو طوری طراحی شده که بیشتر برای سوپرسدان‌ها مناسبتر است. چرا که چراغهای کشیده و بزرگ و جلوپنجره پهن و کشیده باعث شده خودرو دم‌بریده به چشم بیاد. شیشه جلو و قابش باید پیرو خطوط طراحی جلو پنجره و چراغهای جلو باشند، اینجا چنین خبری نیست. دوستان دیگر بخوبی به تفاوت طراحی بخش جلو و بخش پشت اشاره کرده‌اند. طراحی هویتی ندارد نه نوآورانه و خط‌شکن است نه خودروی خاصی را بیاد می‌آورد و از خطوط طراحی روز هم فاصله دارد. گروه مصرف‌کننده خاصی را هم نشانه نرفته. نه خانواده‌های میانسال و نه خانواده‌های مسن‌تر و با توجه به سدان بودنش، نه جوانان و نه زوج‌های جوان. شترگاوپلنگی خنثی که ما را دلتنگ طراحی پروتون جن تو نموده

    • بنده یه طراح خودرو هستم . شاید به دید بعضی ها این خودرو جالب به نظر بیاد . ولی خواهشا به محصولات و خودروهای روز دنیا نگاه کنید . این کجا و آن کجا . تو این طرح هارمونی یا هماهنگی خطوط درست رعایت نشده. ابعاد چراغ های عقب نسبت به کل صندوق و سپر ناموزون هست.
      من حرف این آقا رو در مورد محدودیت در مورد طراحی این خودرو قبول ندارم. میشد سلیقه بهتری به خرج داد.
      ای کاش مدیران شرکت کمی حس مسئولیت داشتن.

  4. طراحی جلوش خوبه . البته بجز اون درز بی ریختی که در نمونۀ رونمایی شده دیده میشه و یه ایران فوق العاده بزرگ در طراحی و غیر قابل چشم پوشیه . در حالیکه در نمونه ای که در کاخ سعدآباد نشون داده شد این ایراد بزرگ طراحی وجود نداشت .

    اما عقبش حداقل در تصاویر فوق العاده بد و زشت و شبیه پشت سمند بیست سال پیش طراحی شده و آدمو یاد اون عتیقۀ زشت میندازه .

  5. چرا نپرسیدن که دلیل تغیراتی که ایجا شده بخصوص در طرح چراغ های عقب نسبت به نمونه اولیه که چند ماه قبل رونمایی شد چی بوده و چرا ثباتی در طراحی نبوده ؟؟

  6. نمای کلی خودرو در دید اول همون دنا با کمی تغییرات به سمت رانا را تلقی می کند. متاسفانه طرح با پختگی بهتری می توانست ارائه شود. بخصوص طرح چراغ جلو و درب موتورش میتوانست بهتر شده و کمی از خودروی دنا فاصله پیدا کند.

  7. از دیدگاه طراحی این طرح بسیار خام و در هر قسمت از آن بطور ناقص از محصولات موجود بازار کپی برداری شده است.
    نکته بسیار قابل توجه اینست که بطور واضحی عدم وجود برنامه و استراتژی منسجم و از پیش تعیین شده برای ایجاد هویت در محصولات شرکت ایرانخودرو پس از سمند به چشم میخورد. در هر قطعه از این محصول میتوان ردپای سلیقه شخصی یک نفر را دید که در نهایت منجر به بوجود آمدن محصولی شده است که نهایتا میتواند یادآور محصولات کپی شده چینی بدون هویت برند باشد. لذا پیش از آنکه مرکز تحقیقات ایران خودرو به روند چندساله و اشتباه خود ادامه دهد که نتیجه آن محصولات شتر گاو پلنگی مانند سورن و از آن بدتر دنا باشد لازم است ابتدا به تدوین برنامه ای منسجم و تخصصی برای تعیین استراتژی هویت محصول این شرکت بپردازد که صدالبته با وجود مدیران لایق و شایسته ای که در کارنامه شان پر از خالی است بر نخواهد آمد.

  8. طراحی کاپوتش درس و دقیق نیست کاپوت باید کیپ باشه و بخصوص چراغ عقب که کشیده شده اگ بهم نمیچسبید قشنگ تر بودش

  9. وقتی از گروهی استفاده بشه کا تا حالا طرح های خوبی نداده، بیشتر از این نباید انتظار داشت. کاش از کپی کارای چینی یاد میگفتن طراحی رو

  10. حداقل با طراحان ایرانی ساکن خارج مشو.رت میکردید .

    – متاسفانه کلیه خطوط روی کاپوت بدون هدف در جلو پنجره بسیار زشت ( زشت ترین جلوپنجره ) گم شده
    – گویا عجله داشتن جلویی ماشین رو بریدن
    – چراغ جلو غیر عادی که نمی دانم هدف طراح حتی در حد آماتور چی بوده!!!
    – چراع عقب ناهماهنگ با خودرو با لامپهای عادی ( طرحش برای 25 سال پیش گالانت )

    در مجوع یک طرح بسیار ناپخته و ناشیانه(همانند دنا ) از یک گروه ناتوان( طرح شاهین بسیار قوی تر می باشد )
    مجموعه طراحن صنعتی ایران خوردو بسیار ناکارآمد هستند.

    اگر بازار خوبی داشته باشد فقط بخاطر پلت فرم عالی و بازار انحصاری خواهد بود

  11. شاید من خوشم از این طرح نیاد اما با تمام وجود به طراح این مدل احترام میزارم و امیدوارم بزودی شاهد تولید این محصول باشیم. باید به چنین استعدادهایی فضای کافی داد تا ایرانخودرو به مسیر درست تولید برگرده و باز شاهد رونق در تولیدات داخلی باشیم. یقینا ناپختگی های این طرح در فیس لیفتهای آتی اصلاح میشه، همون اتفاقی که با دنا و دنا پلاس افتاد.

    • همین طراحها هستن که جلو پیشرفت خودرو سازی رو گرفتن
      خداییش اینم شد طراحی؟ انگاری ترکیب چندتا ماشین باهمه

  12. مسلما یک طرح صنعتی مثل خودرو، یک اثر هنری هم هست. چون باید انقدر جذاب باشه که مشتری عاشقش بشه و بگه کاش مال من بود. قطعا مردم عادی مثل من هستن که باید نظر بدن روی طراحی این ماشین، خواه اطلاعات فنی داشته باشن، خواه نداشته باشن.
    از ایشون پرسیدید که در طراحی خودرو کمی ناهماهنگی وجود داره و ایشون پاسخ جالبی دادن! “ما با توجه به پلت فرم، با محدودیت های فراوانی روبرو بودیم. این محدودیت های ابعادی و تولیدی دست ما را خیلی بسته بود.” من واقعا نمیدونم چی باید بگم! این اشکال دقیقا از سمت چه کسیه؟ ایشان واقعا درک کردن که دارن چیکار میکنن؟؟ اصلا میدونن ماشین رو برای کی دارن طراحی میکنن؟ کاری به سیستم فروش فشل خودرو در ایران ندارم، ولی آیا شرافت حرفه ای ایشان چنین حرفی رو قبول میکنه؟ ایشون به عنوان طراح چطور طرحی رو پذیرفتن که از اساس مشکل داره؟؟ طرح ایشون در نمونه کانسپت مشکل داره، چه برسه وقتی که بره زیر ماشینری و خط تولید! یه لبه کاپوت با جلوپنجره ست نیست! چراغ عقب هیچ سنخیتی با فرم فاکتور بدنه نداره! اینم مشکل از پلتفرمه؟
    حرفه من طراحیه. 15 ساله طراحی وب انجام میدم، خیلی خوب معنای شتر گاو پلنگ رو میفهمم. چراغ های عقب این خودرو در آن واحد ترکیبی از کیا اپتیمای 2016، پژو 508 و آئودیه، کمی هم استایل سراتو نسل قدیم رو داره، ولی به بدترین شکل ممکن نتیجه داده! این چراغ ها به هیچ عنوان زیبا نیست. شک ندارم طراح محترم نیتش آنچه خوبان همه دارند، تو یکجا داری بوده، ولی متاسفانه نتیجه عکس گرفتن!
    شخصا به عنوان یک ایرانی و بهتر بگم، یک شرقی، سدان های فول سایز رو می پسندم که میدونم خیلی ها مثل من هستن. حالا این بازخوردی که از مردم! گرفتن، دقیقا از کی بوده رو خدا میدونه که سدان های ایران خودرو از میدسایز بزرگ تر نشدن. این همه حجم و اغراق سپر و بدنه، اصلا به سایز کوچک و عرض کم ماشین نمیخوره. درست مثل دنا که از نمای جلو میخواست حس فورد موستانگ رو القا کنه، یهو از بدنه یه خودروی چیپ اروپای شرقی و حتی روسی مثل لادا رو القا میکرد!
    نمیدونم چرا حس میکنم طراح این ماشین از عاشقان سینه چاک ماشین های آمریکاییه! چرا که سعی عجیبی در استفاده بی حد و حصر از پلاستیک برای ایجاد حس جلال و عظمت داشته. از طراحی سپر جلو و عقب کاملا مشخصه. آدم یاد شورولت ایمپالا و حتی کامارو ss میفته. ظاهر خفن و خوشگل، یهو همش پلاستیک و حجم اغراق شده.
    مسلما ما که عددی نیستیم! ناچاریم بخریم، ولی جناب طراح، همه چیز حقوق کارمندی و پول نیست. رزومه شماست. یا دست به کاری نزنید، یا کاری کنید که بیست سال بعد بهش افتخار کنید.

  13. فکر کنم اولین ماشینیه که هلالی گلگیرش به سمت داخله. توو سرعت باد نمیفته زیرش ماشین پرواز کنه؟ با کدوم رانت شدی طراح ایران خودرو؟

  14. نمونه های چینی به مراتب بهتر طراحی شدن. ناهماهنگی بین بخش های ماشین کاملا نمود میکنه. فرم شیشه جلو که طراحی 206 رو در ذهن تداعی میکنه و فرم جلوی خودرو که به دنا شباهت زیادی داره یک به هم وصله کردن کاملا ناهماهنگ. چراغ های یک تیکه عقب هم که به مراتب ماشین رو زشت تر کرده. طراحی خطوط و بدنه هم شبیه اسباب بازی های پلاستیکی دراومده. چیزی که در ساینا اتفاق افتاد و در این خودرو هم احتمالا اتفاق میفته… به هر حال نه رانا ماشین موزونی بود نه دنا و نه دنا پلاس. این هم که از k132 … موتور و گیربکس ها هم که از این ماشین به اون ماشینه. کلا ایرانخودرو اینجوری ادامه دادنش فایده نداره.

  15. بیچاره راننده عقبی این ماشین. چون چشماش کور میشه و قتی ۱۳۲ پاش رو ترمزه. وای اگر شب هم باشه!

  16. خدا رو شکر باز هم کمی طراحیش از دنا بهتر شده گر چه محیط داخلی خودرو خوب بوده اما طراحی بدنه بیرونیش مخصوصا مرز ها، بعضی از خمش های بدنه واقعا نا پختس
    من چون خودم با 3ds max مدل میسازم وقتی اینو میبینم حس میکنم دادن یه مدل ساز سه بعدی که واقعا غیر حرفه ای بوده مدلشو ساخته
    مرز صندوق عقب و چراغ عقب یه خم شدگی واقعا بد دارن، قطعات بدنه انگار با هم هماهنگ نیستن، و همینطور خطوط بدنه و حس میشه بعضی از خطوط اعوجاج دارن

  17. من ی چیزی رو میگم … به عنوان ی گرافیست … زیبایی ی تعریفی داره … هماهنگی و همخانی ی تعریفی داره … توی علم طراحی زیبایی شناسی همخانی کاملا تعریف شدس این طراحی کدومش رو داره ؟ کدوم اصول علمی در طراخی این خودرو رعایت شده اون دوستی که میگه طراخی صلیغه است … تاحالا کسی رو دیدی بگه طراحی های bmw زشته ؟ یا audi یا لامبرگینی ؟ نه … چرا چون اصول رو رعایت میکنن ولی این خودرو چی ؟ سایز تایر ها … سپر و چراغ های جلو … عقب ماشین چی ؟ عقبشو اومده از آزرا کپی کرده در صورتی که آزرا خیلی از این پهن تره کپی کاری باید از خودرو هم رده انجام بشه نه شما بری بدنه خودرو ی کلاس دیگه رو روی ی کلاس دیگه کپی کنی و طراحی چراغ ها که نمیدونم کدوم اصول علمی داخلش رعایت شده ؟ پخش نور … پرتاب نور … میزان دید در شب … اینا اصلا تست میشن ؟ یا فقط به قیافه اهمیت میدن ؟ ارگونومی صندلی ها و فرمون … مکان دنده و کنسول اصلا رعایت میشه ؟ کسی اینا رو تست میگیره ؟ میزان آسایش سرنشین از همه نظر … آیرودینامیک ماشین از همه نظر … آیا تست میشه ؟ و خیلی چیزای دیگه …ساخت ی سری قطغه پلاستیکی و چهارتا خط کج و کوله که بهش نمیگن طراحی … که طرف همچین با غرور وایساده انگار چه کرده …

  18. از وقتی بد بختی شروع میشه که ریش داشتن میشه الویت و تخصص میره کنار و امثال این آقا میشن طراح و خیلی ها پشت خط می مونن اینهم میشه حاصل کار جمهوری اسلامی

  19. میشد قسمت جلویی و کاپوتش طویل تر بشه،فاصله بین خطوطش محو بشه(کاپوت و صندوق)،شیشه عقبش گلس نشکن استفاده کنن تا ماشین تیزتر نشون بده،جلو پنجرش روو باید از مدل جدید جدید هیوندا الگو برداری میکردن.

    به خاطر اینکه فاصله بین دو محور کمه،باید ارتفاع سقفش رو تووو قسمت عقب پایین بیارن که شکیل تر بشه.

    میتونستن از موتورهای توربو وو سری V6 یا V8 استفاده کنن،تا قدرت وو گشتاوری موتور رو بالا ببرن.

    امیدوارم فقط توو نسخه اتومات راهیه بازار بشه.(خیلی راحت میشد این محصول رو به خارج عرضه کرد،ولی حیف شد.)

    حیف کردن ماشین رو،امیدوارم قبل از اینکه راهی بازار کنن،بیشتر روووش کار کنن.

  20. امروز دیدم،طراحیش خیییلییی افتضاح بود.

    میشد عریض تر طراحی بشه تا یه ذره بهتر بشه.
    انگار از دو طرف مچاله شده.

    فقط میشه گفت افتضاحههههه.

  21. عمق فاجعه رو دوماه دیگه که اومد بیرون میفهمین،چراغاش از پشت شبیه چراغ خطره،با چهار تا لاستیک فرقونی وو جلو پنجره پیکانی.
    قدرت و گشتاوری و وو موتورش در حد دنا هم نیست.

    هیوندا نسخه اکسنتو ۲۰۲۰ رو ۲۸۰ ملیون داره عرضه میکنه.
    با ۱۴۷ اسب بخار تووو ۶۲۰۰ دور
    گشتاوری ۱۸۷ نیوتون
    تووو ۳۶۰۰ دور.

    با ۲۸۰ تومن همچین ماشینی داره میده بیرون.
    کابین و رخ ماشینشم قابل مقایسه نیست.

  22. من موندم چرا باید طرحی که زیباست و نسبتاً پخته هستش رو نگه داریم و یک طرحی که ناپختست و آنچنان زیبا نیست و زمخت هست رو به ملت بدیم، آقایان ایران خودرو طرح عقب خودرو که توسط رئیس جمهور رونمایی شد و ظرافت خوبی هم داشت رو چرا با طرح نا پخته و زشت جدیدتون خراب میکنید.

  23. جالبه و البته مشکوک….چرا طراحی این ماشین رو به کسی سپردن که طراحی های قبلیش هم انتقادات زیادی رو داشته…خصوصا رانا که از همه افتضاح تره…تارا نه شبیه سلیقه جوان پسنده نه خیلی شبیه به ماشین خانوادگی…یه تپلی نه چسب هم تو طراحی دیده میشه…البته به نظر من
    ..

  24. ببینید دوستان عزیز ، بله درسته شاید طرح های قبلی این طراح عزیز مثل سمند پردیس و دنا و رانا از نظر برخی ناپخته باشد اما طراحی مانند اثر هنری است و به سلیقه هر فرد بستگی همان طور که برخی نظر منفی دارند خیلی ها نظر مثبتی راجع به این طراحی و طراحی های قبلی دارند ، اما درست تیست که به دلیل یک اختلاف نظر این طور این طراح رو بکوبید.

  25. واقعا مسخره است که انقدر بی انصافانه درمورد طراحیش نظر میدید . اولا که هر کی سلیقه ای داره و یه طراح مگه چقدر میتونه سلایق همه را پیاده کنه .
    ثانیا ایکاش در مورد کیفیت متریال و از همه مهمتر ایمنیش هم انقدر حساسیت بخرج میدادید . البته توقعی نیست چون دانشی نداریم و فقط ظاهر بین هستیم.
    الان تو همین گزارش خوب با تموم زحمتی که بچه های بیتران کشیدند . در خصوص ایمنی فقط مدیر ایران خودرو گفته ایمنی را پاس کرده ولی اینکه چه سطح ایمنی و با چه امتیازی و از کدوم موسسه داره معلوم نیست . و حتی چه تضمینبه در روند تولید همین ایمنی و کیفیت هم حفظ بشه. هیچ خبری نیست .
    چرا چون مردم ما هیچ اهمیتی نمیدند . و هنوز هم خیلیا نه قبول دارند نه میفهمند که ۴۰۵ و پارس و سمند و دنا . همشون پلتفرم یکسانی دارند

  26. از نزدیک خیلی ساده به نظر میاد،ماشین با این عرض به اون چراغا نمیخوره،باید چند سانتی عریض تر کنن.

    رینگ ۱۶ اینچی،سانروف،دوربین عقب،کنسول ،صندلی چرم این ها جز حداقل هاست.

    چیزی که تو واقعیت دیدم با عکسی که تووو حضور رئیس جمهور رونمایی شده خیلی فرق داره.

  27. اول رک و راست و رسمی بگن که آقا این بیس پلت فرم اش مال 301 هستش. اگه اینطور باشه خب پلت فرم نسبتا بروزی هستش و مناسبه و به تنهایی ایمنی بدی نداره. حالا بعد میریم سراغ سیستم پیشرانه و انتقال قدرت که پیشرانه ی Ec5 یا همون تیوفایو دیگه واقعا قدیمی و ناکارآمد شده مخصوصا برای این کلاس ماشین های سدان. و بهتر بود یه پیشرانه ی تحت لیسانس ژاپنی ولی ساخت چین استفاده میکردن حتی با قیمت بالاتر . گیربکس هم که خودشون اصرار دارن که خودمون بومی سازی کنیم خب بکنید منتها برید با دانگ اتومبیل چین که کپی کار آیسین ژاپنه قرارداد تکنولوژیک ببندید یه کار عمری کنید مردم رو راحت کنید. اینطوری موتور گیربکس تون قشنگ کوپل میشه و تا 200000 تا پلمپ می مونه. اونوقت بیا گارانتی 4 ساله بده. طراحی داخلی خیلی کاری نشده توی این ماشین البته منطقی هم هست چون ارگونومیک 301 بهم میخوره ولی حداقل کاش دکمه ی شیشه بالابر ها رو دیگه عین ال نود ولو نمیکردن اون وسط! این توهین به مصرف کننده محسوب میشه که آرنج اش تا ته خم کنه واسه ی تغییر حالت شیشه!
    طراحی خارجی واقعا سلیقه ایه نسبتا ولی بنظرم طراحی جلوی این خودرو به ذائقه ما ایرانیا اتفاقا خیلی نزدیکه. یکی از دوستان گفته بود طراح قصد داشته آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری رو اجرا کنه! بنظرم کاملا درست گفتند و این نیت خوب این طراح ایرانی رو نشون میده ولی متاسفانه طراحی عقب که بعد از بازدید ریاست جمهوری بی ریخت تر اش هم کردن ناپختس و واقعا چکش کاری میخواد! من نمای جانبی عقب رو بارها دیده ام و از خدا خواستم ای کاش قبل از عرضه ی رسمی و شروع تولید لاین؛ تغییرش بدن. نمای عقب از روبرو رو هم تحمل کنیم ولی نمای جانبی عقب واقعا نازیبا و افتضاحه! بنظرم کلا طراحی بیرونیش از همه ی محصولات ایران‌خودرو تابحال بهتر بوده اما متاسفم که اگه از طراح های ایرانی دیگر که هم اکنون دارن توی این کشور نفس هم می کشن! استفاده میشد، اونوقت تبدیل می‌شد به یه خودروی مهندسی ساز با طراحی ایرانی که به دل اکثر ایرانیا میشینه. کاش اینقدر توی صنعت خودی و ناخودی نبود اونوقت میدیدن مهندسا و طراح های ایرانی که دارن از کشور فرار میکنن بخاطر نبود کار ، چه شاهکار هایی میتونستن انجام بدن. بازم امیدواریم بالاخره.

  28. قیافه جلوش خوبه ولی عقبش نسبت به اون چیزی که تو معرفیش بود زمین تا آسمون فرق داره. خیلی زشته

  29. پلتفرم قوی،شاسی یکپارچه سقف و بدنه ،که در معدود شرکت هایی مثل آفرود و فولکس واگن دیده میشه،
    اکسل مثلثی،سیستم esp,کنترل پایداری،ورقه هایه فولادی هیدرو کربنی ،سیستم ccvt،سیستم هوشمند الکترونیک گیربکس و موتور ،پردازشگر qt،نسل پنجم tu5 و….

    قابل مقایسه با سایر محصولات داخلی و چینی نیست.

  30. پلتفرم قوی ،شاسی یکپارچه سقف و بدنه که در بعضی از محصولات آفرود و فولکس واگن میبینیم،ورقه های فولادی هیدروکربنی آلیاژی،سیستم esp،کنترل پایداری، cvvt،سیستم الکترونیک هوشمند یکپارچه موتور و گیربکس،نسل پنجم tu5،سیستم qt،سیستم
    esc و…

    قابل مقایسه با خودرو تولید داخلی و چینی نیست.

  31. پلتفرم قوی ،شاسی یکپارچه سقف و بدنه که در بعضی از محصولات آفرود و فولکس واگن میبینیم،ورقه های فولادی هیدروکربنی آلیاژی،سیستم esp،کنترل پایداری، cvvt،سیستم الکترونیک هوشمند یکپارچه موتور و گیربکس،نسل پنجم tu5،سیستم qt،سیستم
    esc و…

    قابل مقایسه با خودرو تولید داخلی و چینی نیست.

  32. خدایی ماشین خوبیه و طراحیش جالبه. ظاهرش سلیقه ایه ولی من که خیلی دوستش دارم. اون نقاط تیز هم یه هویت واسه خودرو های ایرانخودرو که قراره محصولات بعدی هم این طور باشن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط