پیکاپ سانگ یانگ موسو با نام KG Mobility خان به بازار خودرو ایران می‌آید

از دست ندهید

پیکاپ سانگ یانگ موسو  پس از تغییر برند سانگ یانگ به KG Mobility، تغییر نام داد و حالا با اسم «خان» در کشور کره جنوبی به فروش می‌رسد. همانطور که در نمایشگاه خودرو مشهد امسال نیز اعلام شد، صنایع خودروسازی ایلیا قصد دارد تا این پیکاپ کره‌ای را در کشور مونتاژ و به فروش برساند.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – خودرویی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، پیکاپ سانگ‌یانگ موسو است که یک فیس‌لیفت کلی را تجربه کرده‌است.

این فیس‌لیفت به پیکاپ موسو کمک کرد تا پس از تغییر برند از سانگ یانگ به KG Mobility، ظاهر جسورانه خود را بیشتر به رخ رقبایش بکشد.

پیکاپ سانگ یانگ موسو

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، بسیاری از محصولات سانگ یانگ پس از تغییر هویت برند این شرکت به KG Mobility، در حال پوست‌اندازی هستند.

پس از فیس‌لیفت سانگ یانگ تیوولی و معرفی کراس‌اوور Torres، موسو پیکاپ سومین محصول KG Mobility است که با نام و برند جدید در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

 

مطالب مرتبط:

سانگ یانگ اسم خود را به دلیل «بدنامی» در صنعت خودرو تغییر خواهد داد

سانگ یانگ تورس کراس اوور کره‌ای ۳ ستاره نورا موتور پارس / بررسی تخصصی

پیکاپ سانگ یانگ موسو یا KG Mobility Khan

پیکاپ سانگ یانگ موسو

آنچه از تصاویر این خودرو پیداست، کی جی موبیلیتی خان یا پیکاپ سانگ‌یانگ موسو، ظاهری مشابه شاسی بلند رکستون دارد. چراغ‌های جلو، جلو پنجره و سپر این خودرو ظاهری جذاب و مدرن به خود گرفتند تا عصر جدیدی برای این محصول آغاز شود.

کی جی موبیلیتی تصمیم دارد تا این پیکاپ فیس‌لیفت را با نام موسو در بازار خودرو کره جنوبی به فروش برساند. اما نام این خودرو در بازارهای جهانی، Khan Sport خواهد بود. گویا صنایع خودروسازی ایلیا هم تصمیم دارد پیکاپ سانگ یانگ موسو را با نام «خان» در بازار خودرو ایران به فروش برساند.

 

پس از هر چیز باید گفت که KG Mobility این پیکاپ جدید را با خدمات رایگان تا پنج سال در بازارهای جهانی به فروش می‌رساند. این خودرو در کشور کره جنوبی با وام‌های بلند مدت و بدون بهره به فروش می‌رسد. اما مشخص نیست چنین مشوق‌هایی برای خرید کی جی موبیلیتی خان در کشورهای دیگر هم وجود داشته باشد یا خیر.

ذکر این نکته لازم است که گرچه نام سانگ یانگ به KG Mobility تغییر کرد، اما محصولات این برند همچنان با همان لوگو SsangYong در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا به فروش می‌رسند.

امکانات پیکاپ سانگ یانگ موسو

پیکاپ سانگ یانگ موسو

در فضای داخلی پیکاپ موسو (کی جی موبیلیتی خان) یک نمایشگر مولتی مدیا به ابعاد ۱۲.۳ اینچ را مشاهده می‌کنیم که جایگزین نمایشگر لمسی ۸ اینچی قدیمی شده‌است. این نمایشگر به همراه پشت آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را به او نشان می‌دهد.

داشبورد پیکاپ موسو دوباره از نو طراحی شد و حالا شاهد دریچه‌های هوا باریک‌تری هستیم. کنترل‌های تهویه مطبوع لمسی هستند و نورپردازی ۳۲ رنگی فضای داخلی، این بخش را جذاب‌تر کرده‌است. تریم داخلی را می‌توان هم با چرم مصنوعی و هم با جیر سفارش داد.

این پیکاپ کره‌ای مجهز به رادارهای نقاط کور، تشخیص خطوط و حرکت بین خطوط است. شش ایربگ فضای داخلی را برای سرنشینان ایمن کردند و کروز کنترل تطبیقی، گرمکن و سردکن صندلی‌های ردیف اول و البته سانروف هم در لیست امکانات رفاهی این خودرو مشاهده می‌شوند. ذکر این نکته لازم است که هنوز مشخص نیست که این پیکاپ با چه سطح از امکانات رفاهی به بازار خودرو ایران وارد خواهد شد.

 

مشخصات فنی پیکاپ سانگ یانگ موسو

پیکاپ سانگ‌یانگ موسو یا کی جی موبیلیتی موسو خان با موتور دو لیتری توربو چهار سیلندر در بازار خودرو ایران به فروش خواهد رسید. این موتور قادر است ۲۲۲ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد.

تمامی نیرو و گشتاور این موتور توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آیسین به هر دو محور جلو و عقب این پیکاپ کره‌ای منتقل می‌شود.

ظرفیت فضای بار این پیکاپ ۱۲۶۲ لیتر اعلام شد و می‌تواند تا سقف ۳ تن وزن را یدک بکشد. کی جی موبیلیتی اعلام کرد که با افزودن سامانه کنترل نوسان تریلر، می‌توان کنترل بهتری بر حجم بارهای یدکی داشت.

براساس اطلاعات منابع آگاه، این محصول وارداتی صنایع خودروسازی ایلیا قرار است از ابتدای سال ۱۴۰۳ وارد بازار خودرو ایران شود. هنوز قیمت نهایی و زمان عرضه آن به صورت رسمی از سوی این خودروساز اعلام نشده‌است.

بیشتر بخوانید:

سوزوکی Fronx هیبریدی با این مشخصات به طور رسمی در ایران معرفی شد

Suzuki گرند ویتارا هیبریدی Allgrip رونمایی شد / ویژگی‌های فنی و تصاویر

سوزوکی Jimny وارداتی برای بازار خودرو ایران رونمایی شد / ویژگی‌های فنی و تصاویر

پلتفرم IKP3 بزرگترین پلتفرم ایرانی را بشناسید/ کدام خودروها روی آن توسعه می‌یابند؟

پلت فرم ری‌را چگونه متولد شد؟ / ویژگی‌های نسل جدید پلت‌فرم تارا + تصاویر اختصاصی

آمار فروش خودرو در ترکیه / لیست ۱۰ خودرو پر فروش ترکیه در سال ۲۰۲۳




1 دیدگاه

  1. نمیدونم انگیزه واردکنندگان از واردات پیکاپهای مختلف با موتور ضعیف ۲۰۰۰ حتی توربو هم که باشه چیه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط