سانگ یانگ اسم خود را به دلیل «بدنامی» در صنعت خودرو تغییر خواهد داد

از دست ندهید

سانگ یانگ سال گذشته میلادی مالک جدیدی یافت. گروهی که خریدار این برند خودرویی قدیمی بودند در همان زمان اعلام کردند که در صورت دریافت تایید سهامداران، نام این برند خودرویی تغییر خواهد کرد. حال خبرها حاکی از آن است که خودروهای سانگ یانگ قرار است با نام جدیدی در بازارهای جهانی حضور داشته باشند.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – شرکت خودروسازی کره‌ای سانگ‌یانگ سال گذشته توسط (KG Group) خریداری شد. KG Group از همان ابتدا اعلام کرد که برنامه‌های سرمایه‌گذاری جدیدی برای این شرکت خودروسازی دارد. حال خبر رسید که KG Group در حال برنامه‌ریزی برای تغییر نام و هویت برند سانگ‌یانگ است.

KG Mobility نام جدید برند سانگ یانگ 

براساس اخبار اعلامی از سوی مالک جدید این برند کره‌ای، در صورت تغییر هویت این برند، نام جدید سانگ‌یانگ KG Mobility خواهد بود. از همین رو، نشان KG هم از این پس بر روی خودروهای این برند درج خواهد شد.

به نظر می‌رسد KG Group با تغییر نام سانگ‌یانگ قصد دارد تصویر بدی که در سال‌های اخیر روی این خودروساز کره‌ای شکل گرفت را پاک کند.

گروه KG، یک شرکت کره‌ای است که تخصص آن در صنایع فولاد و مواد شیمیایی است. این گروه ۶۱/۸۶ درصد از سهام سانگ یانگ موتور را در آگوست ۲۰۲۲ به قیمت تقریبی ۲۵۳ میلیون دلار خریداری کرد. گروه KG در همان ابتدای امر قول سرمایه گذاری ۴۲۶ میلیون دلاری در این شرکت را داد که رقم بسیار بالایی است.

هدف از نام جدید که با یک لوگوی تازه و هویت شرکتی جدید ترکیب خواهد شد، فراموش کردن گذشته و شروع عصر جدیدی برای این شرکت است. همچنین نشانه آن است که مالک جدید قصد دارد سانگ یانگ را به یک برند پر جنب و جوش تبدیل کند.

Kwak Jea-Sun، رئیس هیئت مدیره KG Group این موضوع را به وضوح تأکید کرد و گفت: «نام سانگ یانگ موتور دارای طرفداران بسیاری است که خاطرات خوبی از آن دارند. اما تصویر بدی از این برند وجود دارد.»

پیشنهاد تغییر نام این خودروساز کره‌ای باید در مجمعی که اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد مورد پذیرش سهامداران قرار گیرد. اگر سهامداران با تغییر نام این برند موافق باشند، کل فرآیند بازاریابی، از جمله لوگو و هویت بصری شرکت از ابتدا تا انتها تغییر خواهد کرد.

Kwak Jea-Sun گفت: «ما می‌توانستیم کلمه «موتور» را در انتهای نام سانگ‌یانگ تغییر دهیم. اما در حال برنامه‌ریزی برای تغییراتی اساسی‌تر هستیم.»

سانگ یانگ نام اصلی این خودروساز نیست
سانگ یانگ Torres
سانگ یانگ Torres

این اولین تغییر نام در تاریخ قدیمی‌ترین خودروساز کره‌ای نیست. اگر به گذشته نگاه کنیم باید گفت، Dong-hwan Motor در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد و در سال ۱۹۶۳ با Dongbang Motor ادغام شد. نتیجه این ادغام تولد شرکت خودروسازی Ha Dong-hwan Motor بود.

در سال ۱۹۷۷، این شرکت به Dong-A Motor تغییر نام داد و در سال ۱۹۸۴ توسط Keohwa خریداری شد. Keohwa را هم گروه تجاری SsangYong Business Group در سال ۱۹۸۶ خریداری کرد و این شرکت نام نهایی SsangYong Motor را در سال ۱۹۸۸ از مالک جدید خود دریافت کرد. این نام برای ۳۵ سال هویت محصولات این شرکت خودروسازی را حفظ کرد.

در این مدت، سانگ یانگ موتور تحت کنترل گروه دوو، SAIC، و ماهیندرا بود که آخرین مالک آن قبل از ورشکستگی کامل سانگ‌یانگ  به‌شمار می‌رفت. سانگ‌یانگ ماه‌ها به دنبال مالکی جدید برای خود بود و حتی قرارداد این برند با Edison Motors هم ناموفق بود.

نام سانگ یانگ در زبان کره‌ای به معنای «اژدهای دوقلو» است. ۳۵ سال است که این نام توسط این برند خودرویی استفاده می‌شود.

به همین دلیل است که تغییر آن تصمیمی سخت برای مالکین جدید سانگ یانگ خواهد بود. کلمه Mobility در نام جدید نیز قابل توجه است.

به نظر می‌رسد که KG Group قصد دارد سانگ یانگ را به یک شرکت حمل و نقل مدرن تبدیل کند تا یک تولیدکننده خودرو. باید دید که KG Mobility آیا روند طراحی مدل‌های شاسی بلند سانگ یانگ موتور را هم تغییر خواهد داد یا خیر.

خط تولید فعلی سانگ یانگ شامل تیوولی، XLV، کوراندو، رکستون و پیکاپ موسو است. این خودروها در کنار مدل Torres به عنوان آخرین محصولات سانگ یانگ با این نشان در سال ۲۰۲۲ بودند.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۵۷/۸ درصدی فروش سوبا M4 فردا موتورز در چین / بررسی آمار فروش سه ماهه

قیمت هوندا ایرانی از ۵۰ میلیون تومان گذشت + موتورسیکلتی که ۲۰۰ میلیون گران شد

خرید خودرو در بورس کالا و تاثیر آن بر قیمت ها/خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو در راهند

فورد مدل T اولین خودروی مردمی ایران / واردات رولزرویس به جای رشوه




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط