ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی مدیران‌ خودرو بررسی شد / بررسی تخصصی

از دست ندهید

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی مدیران‌ خودرو محصول جدید این شرکت است که به تازگی درحال نهایی سازی قیمت‌ و بازشدن فرایند فروش است. این خودرو توسط نمایندگی‌های مدیران خودرو در نمایشگاه اصفهان با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان و به صورت نقد و اقساط در حال بازاریابی و نمایش است. اما آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟!

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی

بیت‌ران – رضا نوروزی: ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی محصولی از چری است که در بازارهای مختلف با نام‌های مختلفی عرضه می‌شود. این خودرو که با نام omoda 3 (اومودا ۳) یا چری تیگو ۳ هم شناخته می‌شود، بر پایه پلتفرم مشترک با ام‌وی‌ام X22 است و در واقع می‌توان آن را فیس لیفت مختصری از آن دانست. مدیران خودرو ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی را به نمایشگاه اصفهان آورد و نمایندگی‌های این شرکت به بازاریابی آن مشغول هستند.

معرفی و نمای ظاهری

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی فیس لیفتی از ام‌وی‌ام X22 به شمار می‌رود که در بازار چین به صورت محدود عرضه خواهدشد و بیشتر قرار است در بازارهای صادراتی چری حضور داشته‌باشد. این خودرو که یک کراس اوور کوچک سایز محسوب می‌شود، در نمای ظاهری تا جای ممکن از المان‌های ترند روز بهره گرفته تا بتواند طراحی قدیمی خود را اندکی بروز کند.

استفاده از چراغ‌های پیوسته در نمای عقب، جلو پنجره بزرگ، چراغ‌های دو تیکه جلو، استفاده از طرح‌های دایموند و خطوط نارنجی رنگ (در ایران احتمالا مشکی پیانویی) از مواردی است که برای بروز کردن چهره ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی استفاده شده‌است. اما می‌توان استفاده از رینگ‌های ۱۷ اینچی را برای آن بهترین انتخاب دانست.

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی

مشخصات فنی ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی

در حال حاضر ام‌وی‌ام X22 در ایران در دو مدل و چند تیپ عرضه می‌شود و X33 نیز قرار است از همان پیشرانه‌ها بهره ببرد. تیپ دستی ام‌وی‌ام X33 کراس هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با کد SQRE4G15B و مشترک با محصولات دیگر ام‌وی‌ام در ایران بهره ‌می‌برد. جعبه دنده هم ۵ سرعته دستی است و خبری از گیربکس شش سرعته در آن نیست. این موتور هم چندان در مقابل قیمت پرداختی حرفی برای گفتن ندارد.

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی

البته نمایندگی‌های مدیران‌خودرو مدعی هستند خروجی این موتور بهبود نرم‌افزاری داشته و قدرت خروجی به ۱۱۶ اسب‌بخار رسیده است. این افزایش توان در کنار حذف سیستم فرمان کمکی هیدرولیک و تبدیل به برقی می‌تواند در بهبود عملکرد موثر باشد. البته تا زمان تست کامل نمی‌توان نظر داد.

نمای داخلی

شاید بتوان تنها نکته مثبت ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی را طراحی داخلی آن دانست که برخلاف نمای بیرونی سعی بر بروزرسانی اجباری نبوده و طراحی از پایه و واقعا کاربردی صورت گرفته‌است.

اسکرینی بزرگ، طرح‌های دیاموند، کلاستر دیجیتال و دکمه استارت مربعی از جمله مهم‌ترین نکات داشبورد جدید ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی است. همچنین فضای اضافه برای نگه داشت گوشی یا وسایل مشابه، شارژر وایرلس که در تست ما با حالت روشن خودرو کار نکرد و کاپ‌هولدرهای مناسب از نکات طراحی کاربردی این داشبورد است.

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی

اما ظرافت در حضور کیفیت متریال مناسب است که استفاده از محصول را لذت‌بخش می‌کند. نکته‌ای که هیچوقت در ایران از نگاه مونتاژکاران بااهمیت نبوده‌است. به طوری که کنسول میانی این خودرو به شدت بی کیفیت به نظر می‌رسد و اصلا حس خوبی ندارد. همچنین کیفیت متریال داشبورد از پلاستیک خشک است که با نشستن کوچک‌ترین گرد و خاکی به شدت کثیف و نافرم جلوه می‌کند.

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی

قیمت در چین

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس در بازار خودرو چین در سه نسخه به دست مشتریانش می‌رسد. نسخه پایه این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعته دستی ۵۹ هزار و ۹۰۰ یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل یوان امروز برابر با ۴۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

بررسی جک S3 کرمان موتور را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

نسخه میانی یا کامفورت با گیربکس CVT بهایی به ارزش ۶۹ هزار و ۹۰۰ یوان دارد که معادل ۴۹۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. اما نمونه فول یا لوکس X33 کراس در چین (با سانروف و مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی) ۷۳ هزار و ۹۰۰ یوان معادل ۵۲۱ میلیون تومان قیمت دارد.

اما مدیران خودرو می‌خواهد ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی را با امکانات نزدیک به نسخه فول اما با تریم داخلی مشکی به بازار عرضه کند. بنابراین احتمالا این خودرو برای بازار ایران سفارش‌گذاری شده و با توجه به سه تیپ موجود در چین، قیمتی در محدوده ۶۷ هزار یوان دارد.

قیمت در ایران

در حال حاضر با توجه به تغییر تعرفه واردات بر خودروهای مونتاژی، برای خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی حجم موتور و داخلی سازی زیر ۲۰ درصد، ۵۱ درصد تعرفه تعیین شده‌است. اما در صورت داخلی سازی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد، تعرفه به ۲۸ درصد کاهش می‌یابد. با توجه به وجود خط رنگ و داخلی سازی رینگ و لاستیک و چند قطعه مصرفی و با اعمال فرایند مونتاژ سطح داخلی‌سازی ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی به بالاتر از ۲۰ درصد خواهدرسید.

همچنین علاوه بر این تعرفه، ۹ درصد مالیات ارزش‌افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۱.۵ درصد عوارض نوسازی ناوگان، ۴ درصد عوارض شماره‌گذاری و بیمه، ۳ تا ۵ درصد مالیات هوای پاک، در حدود ۱۰ درصد بابت هزینه‌های تست‌های گمرک و محیط زیست و چندین بند و تبصره دیگر نیز بر قیمت این خودرو افزوده ‌می‌شود.

بررسی بایک ایکس ۳۵ را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

با این حساب جمع تعرفه‌ها به علاوه ۲۵ درصد هزینه تولید و سود تولیدکننده، تقریبا ۹۰ درصد به قیمت پایه این خودرو افزوده ‌شود. همچنین هزینه حمل و نقل و عوارض صادراتی مبدا که در حال حاضر در حدود ۲ هزار دلار برآورد می‌شود، به عنوان تخفیف خرید در تیراژ بالا و CKD اعمال می‌کنیم. بنابراین قیمت ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی به ۷۰۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان خواهدرسید. این محاسبه با احتساب تمام هزینه‌های پیدا و پنهان بود و در صورت عرضه با قیمتی فراتر از این عدد قطعا گران فروشی خواهدبود.

جمع بندی

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی خودرویی شهری و کم قدرت است که به کمک المان‌هایی سعی در بروز کردن نمای ظاهری آن داشته‌اند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره‌ی محصولات خانواده ام‌وی‌ام وجود دارد، قیمت لوازم یدکی و خصوصا قطعات یدکی بدنه است.

برخی از لوازم یدکی و بدنه محصولات ام‌وی‌ام گاها با خودروهای آلمانی با چندبرابر قیمت برابری می‌کند. این قیمت‌های نجومی را اگر در کنار محدودیت‌های خدمات پس از فروش مدیران خودرو قرار دهید، احتمالا در خرید محصولات ام‌وی‌ام تردید خواهیدکرد.

بنابراین این خودرو با توجه به قیمتی در محدوده ۸۵۰ میلیون تومان، رقبای ایرانی زیادی دارد که در همگی در کلاس سواری‌ها هستند. مهم‌ترین رقبای سواری این خودرو در بازار، تارا دستی V1P و دنا توربو دستی و شاهین دستی است که همگی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان ارزانتر هستند. لذا با توجه به جمیع جهات قطعا برای خرید ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس دستی باید بیش از پیش تامل و بررسی کرد.

این چینی با موتور بنز را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

گالری تصاویر:
بیشتر بخوانید:

اکستریم ال ایکس / اکستریم LX توسط مدیران خودرو معرفی شد؛ بررسی تخصصی

بررسی اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول جدید برند اکستریم مدیران خودرو

اکستریم تی ایکس ال / اکستریم TXL مدیران خودرو معرفی شد؛ بررسی تخصصی

پژو ۲۰۷ شش دنده دستی جدید بررسی شد/ سریع‌ترین خودرو هاچ بک ایرانی!

اکستریم وی ایکس / اکستریم VX مدیران‌خودرو معرفی شد؛ بررسی تخصصی چینی جدید

ام‌وی‌ام X33 کراس مدیران خودرو بررسی شد / مشخصات فنی و قیمت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مستند درباره اصغر قندچی مردی که با ماک آمد و رفت

مستند درباره‌ی اصغر قندچی ، فیلم آن مرد با ماک آمد است که در سال‌های واپسین زندگی این انسان...

پست‌های مرتبط