فوتون تونلند دیزلی ایران‌خودرو دیزل / پیکاپی با سوخت متفاوت

از دست ندهید

فوتون تونلند دیزلی یکی از پیکاپ‌های متفاوت بازار است که در دو سال اخیر نزدیک به ۴ هزار دستگاه فروش داشته‌است. این پیکاپ به دلیل سوخت متفاوت، مزایا و معایب و در نتیجه مشتریان خاص خود را دارد. اما این خودرو چگونه است؟

فوتون تونلند دیزلی

بیت‌ران – رضا نوروزی: فوتون تونلنددیزلی یک پیکاپ چنیی در بازار ایران است که بیشتر توسط مشتریان دولتی تا به حال خریداری شده‌است. این پیکاپ در ارگان‌های دولتی به دلیل استفاده از گازوئیل محبوب و مورد توجه است. اما برخلاف مشتریان دولتی، سوخت گازوئیل به دلیل محدودیت‌های عرضه و مشکلات حاصل از سوخت بی‌کیفیت، در بین مشتریان عادی چندان مورد توجه نیست.

بررسی فوتون تونلند دیزلی را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

پیشرانه

فوتون تونلند دیزلی از یک موتور ۲.۸ لیتری توربو چهار سیلندر خطی (حجم دقیق ۲ هزار ۷۷۶ سی‌سی) دیزلی ساخت شرکت کامییز چین استفاده می‌کند. این موتور ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت را در ۳۴۰۰ دوربردقیقه و ۳۶۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۱۶۰۰ دوربردقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موتور همچنین مجهز به کامان ریل و سیستم EGR است. استاندارد آلایندگی این موتور نیز EURO 5 + DPF است.

گیربکس فوتون تونلند دیزلی ساخت شرکت ZOMAX است که دستی بوده و ۵ دنده است. قدرت ورودی به این گیربکس توسط یک کلاچ تک صفحه‌ای خشک با عملگر هیدرولیکی کنترل می‌شود. همچنین دیفرانسیل این خودرو از برند آمریکایی  BORGWARNER و ساخت کشور چین است.

سیستم تعلیق و ترمز

سیستم تعلیق فوتون تونلند دیزلی در محور جلو مستقل و به صورت دو جناغی دوبل است. و به کمک دو عدد کمک فنر هیدرولیک و میل موج‌گیر کامل می‌شود. در محور عقب نیز مطابق رسم همیشگی پیکاپ‌ها، از فنر تخت یا همان شمش به همراه دو کمک فنر هیدورلیک استفاده شده‌است.

فوتون تونلند دیزلی

سیستم ترمز این خودرو دو مداره هیدرولیکی و چهار چرخ دیسکی است. همچنین ترمز فوتون تونلند دیزلی مجهز به توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD)، ABS، ESP و سیستم کنترل اتوماتیک حرکت در سرپایینی (HDC) است.

آپشن‌ها

فوتون تونلند دیزلی در بخش آپشن اصلا حرفی برای گفتن ندارد و صرفا تجهیزات لازم در آن مشاهده می‌شود. این آپشن‌ها شامل چهار شیشه برقی، ایربگ سرنشینان جلو، مه‌شکن جلو و عقب، سنسور و دوربین دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌ها، صفحه نمایش ۱۰ اینچی، اتولایت، کروز کنترل، ایموبیلایزر، روکش صندلی چرمی، تزئینات داخلی طرح چوب، کلید بازیابی فیلتر DFP و رول بار است.

فوتون تونلند دیزلی

قیمت

آخرین شرایط فروش فوتون تونلند دیزلی مربوط به تقریبا یک ماه قبل است که با شرایط نقد و اقساط به صورت جدول زیر عرضه شد. قیمت قطعی این خودرو ۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان است.

فوتون تونلند دیزلی

بررسی جک S3 کرمان موتور را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:
گالری تصاویر:
بیشتر بخوانید:

لاماری ایما HEV هیبرید بررسی شد / همه چیز درباره محصول جدید آرین پارس موتور

قیمت کی‌ ام سی ایکس ۵ / KMC X5 چقدر بیشتر از جک S5 خواهد بود؟

اکستریم ال ایکس / اکستریم LX توسط مدیران خودرو معرفی شد؛ بررسی تخصصی

بررسی اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول جدید برند اکستریم مدیران خودرو

اولین کامیونت برقی وارداتی ایران رونمایی شد + جزئیات محصول شایان دیزل




3 دیدگاه

  1. سلام جسارتا این ماشین ازسال ۹۳ توبازاره البته فیس قدیمش و از۱۴۰۰ فیس جدیدش اومده ما از سال ۹۴ فیس قدیم واز۱۴۰۰ فیس جدیدشو داشتیم واقعا عالی و کم استحلاک و کارایی مناسب داره البته آفرود زیاد نرفتیم ولی از همه چینیهای موجود دربازار بهتره وتمامی مخارجش از تفاوت قیمت سوخت درمیاد البته برای تهران که پمپ گازوییل فقط بیرون شهره سخته ولی شهرستانها عالیه وشتابش از چنتا همرده بنزینی خیلی بهتره و اوناییی که تو جنوب ایران باهاش کارمیکنن و کارکرد خیلی بالا دارن میگن تا ۷۰۰۰۰۰ کیلومتر موتورپلمپ بشرط سرویس بموقع

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط