ام‌وی‌ام X33 کراس مدیران خودرو بررسی شد / مشخصات فنی و قیمت

از دست ندهید

ام‌وی‌ام X33 کراس محصول جدید مدیران خودرو در هتل استقلال تهران به طور رسمی رونمایی شد. اما آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟!

x33 cross
نمای پشتی ام‌وی‌ام x33 کراس

بیت‌ران – رضانوروزی: ام‌وی‌ام X33 کراس محصولی از چری است که در بازارهای مختلف با نام‌های مختلفی عرضه می‌شود. omoda 3 (اومودا ۳) یا چری تیگو ۳ از پلتفرمی مشترک با ام‌وی‌ام X22 بهره می‌برد و در نگاه اول می‌توان آن را فیس لیفت مختصری از آن دانست.

معرفی و نمای ظاهری

ام‌وی‌ام X33 کراس فیس لیفتی از ام‌وی‌ام X22 به شمار می‌رود که در بازار چین به صورت محدود عرضه خواهدشد و بیشتر قرار است در بازارهای صادراتی چری حضور داشته‌باشد.

این خودرو که یک کراس اوور کوچک سایز محسوب می‌شود، در نمای ظاهری تا جای ممکن از المان‌های ترند روز بهره گرفته تا بتواند طراحی قدیمی خود را اندکی بروز کند.

استفاده از چراغ‌های پیوسته در نمای عقب، جلو پنجره بزرگ، چراغ‌های دو تیکه جلو، استفاده از طرح‌های دایموند و خطوط نارنجی رنگ (در ایران احتمالا مشکی پیانویی) از مواردی است که برای بروز کردن چهره ام‌وی‌ام X33 کراس استفاده شده‌است. اما می‌توان استفاده از رینگ‌های ۱۷ اینچی را برای آن بهترین انتخاب دانست.

ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو
ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو
مشخصات فنی ام‌وی‌ام X33 کراس

در حال حاضر ام‌وی‌ام X22 در ایران در دو مدل و چند تیپ عرضه می‌شود و X33 نیز قرار است از همان پیشرانه‌ها بهره ببرد. ام‌وی‌ام X33 کراس در دو تیپ دستی و اتوماتیک به بازار خواهدآمد.

تیپ اتوماتیک این خودرو از یک پیشرانه با حجم دقیق ۰.۹۹۸ لیتر (۹۹۸ سی‌سی) سه سیلندر توربوشارژ با کد SQRE3T10 از خانواده موتور “۷۱ Series Gasoline” کمپانی چری استفاده می‌کند که به کمک یک جعبه دنده CVT نسل سومی قدرت را به چرخ‌های جلو برساند.

X33 Cross
موتور SQRE3T10 چری

گیربکس CVT این خودرو قابلیت شبیه سازی ۹ دنده را به صورت مصنوعی دارد. این موتور در سوپاپ ورودی از زمان‌بندی متغیر بهره‌می‌برد و با ضریب تراکم ۱:۱۰ می‌تواند ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

البته برخی منابع قدرت تولیدی را ۱۱۲ اسب‌بخار ذکر می‌کنند که به نظر می‌رسد باید تا کالیبره‌شدن کامل با بنزین و شرایط ایران صبر کرد.

گشتاور این موتور نیز ۱۵۰ نیوتون‌متر است که از ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قراردارد. این موتور به ازای هر تن وزن ۱۲۳۰ کیلوگرمی خودرو در بهترین حالت تنها ۹۱ اسب‌بخار قدرت برای ارائه دارد. این قدرت تنها سفرهای درون شهری آن هم شهرهای غیرکوهستانی مناسب خواهدبود.

فضای داخلی ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو
فضای داخلی ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو

تیپ دستی ام‌وی‌ام X33 کراس هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با کد SQRE4G15B و مشترک با محصولات دیگر ام‌وی‌ام در ایران بهره ‌می‌برد. جعبه دنده هم ۵ سرعته دستی است و خبری از گیربکس شش سرعته در آن نیست. این موتور هم چندان در مقابل قیمت پرداختی حرفی برای گفتن ندارد.

X33 Cross
موتور SQRE4G15B چری
نمای داخلی

شاید بتوان تنها نکته مثبت ام‌وی‌ام X33 کراس را طراحی داخلی آن دانست که برخلاف نمای بیرونی سعی بر بروزرسانی  اجباری نبوده و طراحی از پایه صورت گرفته‌است.

اسکرینی بزرگ، طرح‌های دیاموند، کلاستر دیجیتال، شارژر وایرلس و فضای اضافه برای نگه داشت گوشی یا وسایل مشابه، همگی در کنار دکمه استارت مربعی طراحی مناسبی به نظر می‌رسد.

اما ظرافت در حضور کیفیت متریال مناسب است که استفاده از محصول را لذت‌بخش می‌کند. نکته‌ای که هیچوقت در ایران از نگاه مونتاژکاران بااهمیت نبوده‌است.

x33 cross
نمای داخلی با ترکیب رنگ کرم آبی
جمع بندی

ام‌وی‌ام X33 کراس خودرویی شهری و کم قدرت است که به کمک المان‌هایی سعی در بروز کردن نمای ظاهری آن داشته‌اند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره‌ی محصولات خانواده ام‌وی‌ام وجود دارد، قیمت لوازم یدکی و خصوصا قطعات یدکی بدنه است.

برخی از لوازم یدکی و بدنه محصولات ام‌وی‌ام گاها با خودروهای آلمانی با چندبرابر قیمت برابری می‌کند. این قیمت‌های نجومی را اگر در کنار محدودیت‌های خدمات پس از فروش مدیران خودرو قرار دهید، احتمالا در خرید محصولات ام‌وی‌ام تردید خواهیدکرد.

ام‌وی‌ام X33 کراس
نمای جلوی x33 cross

قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده‌است. اما گمان می‌رود قیمت ام‌وی‌ام X33 کراس در حدود ۲۰ درصد از ام‌وی‌ام X22 پرو در نسخه مشابه گران‌تر قیمت‌گذاری شود.

بنابراین این خودرو اگر امروز در بازار بود احتمالا قیمتی در محدوده ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در نسخه اتوماتیک داشت. لذا با این قیمت گزینه‌های رقیب نیز حرفی برای گفتن دارند و اندکی تامل و بررسی برای خرید ام‌وی‌ام X33 کراس لازم خواهدبود.

بیشتر بخوانید:

ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو رقیب مستقیم جک S3 معرفی شد / بررسی تخصصی

محصولات اشکودا برای بازار خودرو ایران رونمایی شدند / ۵ خودرو جدید اشکودا

خودرو ملی ترکیه هدیه اردوغان به بن‌سلمان / همه چیز درباره TOGG




4 دیدگاه

  1. هر دو خانم حاضر در اولین عکس به هیچ وجه پوشش سفت و سخت و مورد تایید سیستم رو ندارن.تا اینجا هیچ مشکلی نیست مشکل اینه دهه ها ما به هر کی میگفتیم چرا مملکتمون عقب مونده است میگفتن بخاطر خطوط ایدئولوژیک خاصی که هست.خب الآن که اقلا ۶_۵ سال بالاخص این یکسال گذشته خبری از سخت گیریهای ایدئولوژیک نیست چرا و چرا و چرا هنوز اقتصاد و صنعت و تکنولوژی کشورمون درست نشده؟؟اونایی که میگفتن عقب موندگیه نه بخاطر فقر فرهنگی و بیسوادی ایرانیها بلکه بخاطر باورهای درست یا غلط بالایی هاست حالا اگه شرف دارن اگه حلال لقمه هستند بیان و این ماشین درجه۱۰ بی کیفیت چینی رو به قیمت ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال که معادل با دستمزد یکسال تمام کار منه بهم بفروشن!

  2. قیمت کارخونه x22 خیلی بالاست .اگه اصلاح نشه همه انصراف میدن .فیدلیتی ۱۱۰۰ کارخونه x22 کارخونه ۸۷۰ وافعا نمی ارزه .شورا رفاقت کجای

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط