هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ برای اولین‌بار مشاهده شد / دیفندر کره‌ای در پارکینگ زیرزمینی

از دست ندهید

ساعاتی پیش برای اولین بار تصاویر غیر رسمی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ در فضای وب منتشر شد. سانتافه جدید آنقدر به لندروور دیفندر جدید شبیه است که بسیاری از رسانه‌های خارجی آن را دیفندر کره‌ای نامیدند. پس از نمایش تصاویر تبلیغاتی این خودرو در روزهای قبل، حالا می‌توانیم اولین عکس‌های این کراس اوور کره‌ای را در دنیای واقعی ببینیم.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴
هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: به جرأت می‌توان گفت حتی جلو پنجره عمودی سری ۳ و ۴ ب‌ام‌و در سال‌های قبل به اندازه هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ جنجال بپا نکردند.

 

فرق جلو پنجره مدل‌های جدید ب‌ام‌و با هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ در این است که اگر ب‌ام‌و در یک دو بخش غیر معمول بود، سانتافه جدید بطور کلی تبدیل به خودرویی غیر عادی شد.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

اگر بخواهیم بخشی از این کراس اوور جدید هیوندای را برجسته کنیم، باید به نمای عقب کاملاً متفاوت هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ اشاره کرد. درب صندوق عقب این خودرو بسیار بزرگ و ساده به نظر می‌رسد و چراغ‌های عقب به شکلی غیر معمول در پایین‌ترین بخش ممکن قرار دارند. هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ در این نما کاملاً ما را به یاد لندروور دیفندر ۱۳۰ جدید می‌اندازد.

 

زمانیکه تصاویر تبلیغاتی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ در روزهای قبل وارد فضای وب شد، بسیاری از خبرنگاران و رسانه‌های خارجی از شمایل جعبه‌ای این کراس اوور کره‌ای متعجب شدند. اما هنوز هیچ کس این خودرو را در دنیای واقعی مشاهده نکرده بود.

اولین تصاویر غیر رسمی از هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

ساعاتی پیش نسل پنجم هیوندای سانتافه توسط SHORTS_CAR در یک پارکینگ زیر زمینی مشاهده شد. اکانت اینستاگرامی SHORTS_CAR برای اولین بار عکس های واقعی این کراس اوور هیوندای را منتشر کرد تا باری دیگر همه شوکه شوند.

 

با توجه به اینکه اگزوز این سانتافه هیچ پوششی ندارد، می‌توان انتظار داشت که با نسخه پایه این کراس اوور روبرو هستیم. سانتافه جدید در تصاویر تبلیغاتی دارای اگزوزهای زیباتری بود.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

در خودرویی که تصاویر آن منتشر شد، رینگ‌ها هم دو رنگ هستند و خبری از حروف بسیار برجسته سانتافه بر روی درب صندوق عقب هم نیست. از همین رو، می‌توان حدس زد که با نسخه آزمایشی سانتافه جدید مواجه هستیم.

 

سانتافه جدید در مقایسه با نسل قبلی خود، بزرگتر به نظر می‌رسد. هیوندای هنوز هیچ مشخصاتی درباره این کراس اوور جدید منتشر نکرد و فقط اشاره شد که فاصله بین دو محور این خودرو بیشتر است. اما شکل ظاهری این خودرو نشان می‌دهد که با خودرویی در ابعاد و اندازه لندروور دیفندر ۱۳۰ روبرو هستیم.

مطمئناً با توجه با ابعاد شیشه عقب باید گفت که فضای زیادی برای سرنشینان ردیف سوم در این کراس اوور وجود دارد. اما جالب اینجاست که خبری از برف‌پاکن عقب نیست.

از هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ چه می‌دانیم؟

هیوندای بالاخره نسل پنجم کراس اوور محبوب خود را به جهان معرفی کرد. گرچه هیچ کس انتظار چنین خودرویی از برند هیوندای را نداشت، اما این خودروساز کره‌ای نشان داد که چقدر در دنیای خودرو امروز هوشمند است.

پنجمین نسل سانتافه براساس آخرین نیازهای مشتریان از یک خودرو همه‌کاره طراحی و تولید شد. هیوندای در زمان رونمایی از این کراس اوور اعلام کرد که سانتافه جدید برای بهتر زندگی کردن تولید شد.

کافیست نگاهی به ابعاد درب صندوق عقب این خودرو بیاندازیم تا ببینیم چقدر آسان می‌توان از سانتافه برای یک خانواده پر جمعیت استفاده کرد. هیوندای باور دارد مشتریان این خودرو هر جایی که تمایل داشته باشند، می‌توانند از محفظه بار سانتافه جدید به عنوان یک تراس استفاده کنند.

SangYup Lee، معاون اجرایی و رئیس مرکز طراحی جهانی هیوندای گفت: «سانتافه جدید کاملاً یک SUV است. این خودرو تعادل کاملی بین زندگی شهری و رانندگی خارج از جاده برقرار می‌کند. همه چیز از برنامه‌های شلوغ خانوادگی تا ماجراجویی‌های کمپینگ با این خودرو قابل مدیریت است. سانتافه جدید با فاصله بین دو محور طولانی‌تر، فضای داخلی جادار و درب صندوق عقب تراس مانند، نقاط قوت‌ای دارد که بیش از پیش می‌تواند تجربه رانندگی ممتازی را ارائه دهد.»

طراحی بیرونی قوی و منحصر به فرد

طراحی عجیب سانتافه جدید باعث شد تا هیوندای راحت‌تر فاصله بین دو محور این کراس اوور را افزایش دهد. هیوندای تأکید بسیار زیادی بر درب صندوق عقب این خودرو دارد که می‌تواند اسباب و وسایل بسیار بزرگی را در خود جای دهد.

در قسمت جلوی سانتافه جدید، کاپوت بلند، چراغ‌های جلو h شکل و گلگیرهای تیز و جسور همگی حس عظمت را در این خودرو ایجاد می‌کنند. شکل H مانند چراغ‌های جلو کاملاً با بخش H شکل سپر جلو هماهنگ هستند و به نظر می‌رسد هیوندای تأکید بسیاری بر این عنصر در طراحی خارجی سانتافه جدید داشت.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

از بغل، فاصله بین دو محور طولانی‌تر، خط سقف جسورانه، حجم‌های قدرتمند در اطراف گلگیرها و رینگ‌های ۲۱ اینچی همگی به این SUV ظاهری قوی و ماجراجویانه می‌دهند.

در انتهای این خودرو هم درب صندوق عقب بسیار بزرگ در کنار چراغ‌های H شکل، هماهنگی خوبی بین بخش جلو و عقب این کراس اوور کره‌ای بوجود آوردند.

فضای داخلی کاملاً متفاوت با نسل قبل

رد پای IONIC 5 را به وضوح می‌توان در کابین هیوندای سانتافه جدید مشاهده کرد. فضای داخلی این خودرو به بیان هیوندای به نحوی طراحی شد تا یک سفر راحت و بدون دردسر را برای سرنشینانش رقم بزند.

فضای پا در تمامی ردیف‌ها ایده‌آل است و با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم می‌توان فضایی تراس گونه را برای این کراس اوور کره‌ای بوجود آورد.

هیوندای باور دارد خریداران این خودرو می‌توانند از بسته‌های مواد غذایی تا پکیج‌های بزرگ تعمیرات خانه، وسایل ورزشی، باغبانی، وسایل پیک‌نیک را به آسانی با سانتافه جدید حمل کنند.

در داخل کابین هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ نمایشگر خمیده آن کاملاً جلب توجه می‌کند. این نمایشگر لمسی که از دو مانیتور ۱۲.۳ اینچی تشکیل شد، حس لوکس بودن داخل این خودرو را افزایش می‌دهد.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

هیوندای، سانتافه ۲۰۲۴ را به عنوان یک کراس اوور دوستدار محیط زیست تولید کرد. بطوری که پوشش جیر، صندلی‌ها و پشتی صندلی‌های ردیف دوم و سوم به بیان هیوندای از پلاستیک بازیافتی تولید شدند. این در حالی است که هیوندای اعلام کرد چرم روی درب‌ها و داشبورد هم از مواد سازگار با محیط زیست تولید شدند.

هیوندای هنوز هیچ اطلاعاتی درباره موتور و ابعاد این خودرو اعلام نکرده‌است. اما در روزهای قبل بیان شد که هیوندای قصد دارد در ماه آگوست (شهریور ماه) رسماً از این کراس اوور جدید رونمایی کند.

 

بیشتر بخوانید:

ام‌وی‌ام X33 کراس مدیران خودرو بررسی شد / مشخصات فنی و قیمت

سازمان ملی استاندارد مانع اصلی واردات خودروهای نو به ایران

پارس فیس لیفت فقط برای پاس‌کردن استانداردها تولید شد؟

واردات خودرو کارکرده به ضرر خودروسازان داخلی است؟

شاین مکس، سدان وارداتی ایران خودرو معرفی شد / همه چیز درباره SHINE MAX

آیین‌نامه واردت خودروهای دست‌دوم هفته آینده به مجلس می‌رود




66 دیدگاه

  1. واسه ما هم مدل ۲۰۱۷ کم کار با تصادف جزئیش یه رویا و وهمه که نمیشه با کار کردن تنها بدون ارث و میراث سنگین بهش دست یافت!!!!!!!!

    • خدا مسبباشو لعنت کنه ایشالا…حالا حالاها باید این گهارو سوارشیم که با نسیمی جونمونو میگیره

  2. ظاهرشو بدجور خراب کردن . من همون ۲۰۱۷ شو بیشتر میپسندم ولی بدبختی اینجاس پولشم نیست😂😂😂

  3. خیلی زشتش کردن داخلش که خیلی عالی و بروز هست شکی نیست ولی ظاهرش خیلی خراب کردن پشتش شبیه پژو استیشن چهل سال پیش شده 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

  4. با این کار پرستیژ لندرور اومد پایین مثل زمانی که پژو پژو بود آردی خرابش کرد من جای انگلیس باشم قطعا شاکی میشم چون دقیقا کپی شده فقط چون می‌خواسته تغییراتی بده عقب ماشین رو خیلی بی نمک وچراغ خطرها نزدیک زمین نصب شده ویک مورد دیگه که خوب شد مرسدس این سبک از مانیتور رو ابداع کرد وگرنه خودروسازها کارشون لنگ بود….

  5. درود بر دوستان عزیز بخدا دیگه ماشینهای کره ای به اندازه یه ارزن نمی ارزه چون واقعا خودم داشتم میگم واقعا آشغال شده ؛ سگه این چینیها می ارزه به گل اینها ، چه قدیمیش چه جدیدش الان گل دنیا داره از چین کپی میکنه دقیقا دقت کنید به چراغها دیگه چین ، چین سابق نیست .

  6. بنظر من خیلی عالی و به روز هست شما اگه محصولات لندرور.رنجوور.GMC .فورد خلاصه بیشتر خودرو ساز های مطرح دنیا دارن از این پلتفورم استفاده میکنن

    • سلام
      آردی مدل ۶۴
      کم کار
      بدون بیمه و لاستیک
      تهاتر با سانتافه ۲۰۲۵ فقط به خاطر مهاجرت به کانکادا 😁

    • آقایون گل.
      هرکی نمیخاد بدش به من. باکمال میل ازش قبول میکنم.
      ظاهرم نداشته باشه لااقل کیفیتش حرف نداره.
      نه مثل ویران خودرو که پارس راگندزدبهش وظاهرشوریخت به هم وکیفیت هم نداره. ازدرون وبیرون ویرانش کردن. واقعاویران خودرو اسم برازنده ای هست برای لگن سازوطنی.

  7. این دیگه چیه شبیه ماشینهای ۴۰ ۵۰ سال پیش شده اگه واقعا این که باید گفت کار کره ام دیگه به آخر رسیده

  8. متعجبم از پسرفت تیم طراحی هیوندا که عقب سانتافه رو تبدیل به نعش کش کرده.دلمون واسه سانتافه ۲۰۱۴ تنگ شد.‌انگار این مال ۲۰۱۴ هستش و اون مال ۲۰۲۴ !

  9. ای کاش بابای منم یه مسئولی چیزی بود که پول مفتی به دست میاورد بدون کار کردن فقط گند زدن به زندگی امسال جوونای مثل من پول کلان هااااا کلان مثلاً سیسمونی می‌اوردیم از خارج یا سکه دلار عرض وارد خارج می کردیم
    یا الکی می گفتیم ۲۰۶از لندکروز بهتر یا ما خودمون تو آسایش رفاه بودیم سفرهای خارج فلان بعد می گفتیم که تحریم ها به مردم آسیب نمیزنه ما مقاومت می کنیم در برابر اینا یا اختلاس چن صد میلیاردی یا من خودم و خانواده تو آمریکا انگلیس زندگی کنیم بعد بگیم ای مردم بگین مرگ بر آمریکا و خیلی چیزای دیگه خلاصه زندگی اینا می کنن ماها فقط مترسکیم

  10. جدای ازینکه ی کپی برداری فاحشه، طراحی عقب خیلی افتضاحی داره مخصوصا با چراغ‌هایی که آورده پایین.
    اما میتونست اینو با اسم جدیدی روانه بازار کنه و اصالت طراحی سانتافه قدیم رو همچنان حفظ کنه.
    طراحی اون سانتافه جزو گل‌های سرسبد محصولات هیوندایی بود

  11. تمام نظر ها متاسفانه برای کسایی که حتی پراید رو هم ندارن
    هدف از ماشین خریدن بطور کلی بخاطر زندگی تفریح و جابجایی وسایل
    تابحال فکر کردید چرا اکثرا تو کشورهایی مثل آمریکا پیکاپ سوار میشن
    چون هم باری و هم سواری
    این سانتافه هم هدفش اینه هم باری باشه و هم سواری و تو‌مسیر هرجا خسته شدید عقب یه تخت خواب هست و نیازی نیست روی زمین یا هتل یا مسافرخونه بخاطر چند ساعت بمونید
    کسایی که دایم بین شهری تردد میکنن میفهمن این مدل چقدر خوبه

  12. برای ما نظر دادن درمورد. خودروهای دنیا معنی نداره.
    وقتی آرزوی داشتن یک خودرو حتی از آشغال های تولید داخل برامون محاله.
    ما در بی کیفیت ترین حالت رفاه اجتماعی با نداری و فقر داریم دست و پنجه نرم میکنیم. خانواده های چهار نفره با موتور توی اتوبان حرکت میکنند و توان خرید خودرو ندارندو خودروهامون طوری هوا رو آلوده میکنند که حتی برای گیاهان قابل استفاده نیست.
    و سیاست گذارامون دنبال راهی برای استفاده ابزاری از انحصار خودرو برای خالی کردن هرچه بیشتر جیب ملتند. و آسایش و امنیت مردم براشون ذره ای در اولویت نیست.

  13. فقط پراید خوبه چیه این گاری ها درست میکنم اینا
    با پراید شاد برو ، شادروان برگرد 😅😆😅😆

  14. الگو برداری از رنجروور انگلیسی و تصحیح کردن قسمت عقب خودرو به چه هوای شرقی از طراحی دهه هشتاد تویوتا با چراغ های کوچیک جلو پنجره نا همگون و منحنی های حذف شده در بدنه و طراحی غیر دینامیکی و خطوط هندسی با زاویه نزدیک به ۹۰ درجه از زیبایی اغوا کننده سانتافه به شدت کاسته انتظار می‌رفت سانتافه در نسخه ۲۰۲۴ بتونه بازارهای کشورهای عربی و اروپایی و آمریکایی رو تسخیر کنه اما وقتی با نمونه کپی از رنجرو ور مواجه میشی تو ذوق خریدار میخوره این سبک از طراحی در انحصار شرکت انگلیسی خودرو ساز هست و بهتر اینه سانتافه ۲۰۲۴ چهره شرقی و جسور و جذاب تری رو برای رقابت با تویوتا و شرکت های نوظهور چینی در تولید شاسی بلند و کراس اووور ارائه بده .مثل اینه یه دفعه یه پزشک متخصص بره سوپر مارکت بزنه بد نیست اما انتظار نمیره از آقای دکتر بره بقالی بزنه 🤭

  15. طراحی بیرونی به خودروهای دهه ۱۹۷۰ آمریکا شبیه هست. در کل بسیار ساده وکاربردی هست. خودرویی برای مسافرت راخت خانوادگی

  16. یه زمانی یک سری لند رور رو اتاق آمبولانس گذاشته بودن روش باهاش نعش کشی می کردن خیلی شبیه اونه.

    • بیاید یکم منصفانه تر نگاه کنیم همه چیز به زاویه دید ما بستگی داره. از پراید و ۴۰۵ و پارس و کوئیک و ساینا و تیبا شاهین تارا و… انصافا قشنگتره و صد البته هزاران برابر ایمن تر وهمچن پرازآپشن های روز دنیاست.
      متاسفانه ما انتخابی بجز دوگروه ابر خودروساز ایران نداریم نخواهیم داشت. انتخاب بین بد و بدتره
      تمام دنیا انتخاب هاشون بین عاااااااالی و خیلی خیلی خیلی عاااااااالیه و تمام.
      انشالله به امید این روزها

  17. زودتر از بقیه پا گذاشت تو این مسیر چون الان یه زمانی شده که هر چی طراحی بکنن خلاصه شبیه یه ماشینی در میاد اینا زرنگی کردن و زودتر رفتن به یه سمت دیگه

  18. اونقدر طراحی های زیبا و چشم نواز استفاده کردن که دلشونو زده و رفتن توی فاز هپروتیات. فلذا برای خودشون جالبه و برای ما زشته

  19. به خدا همینایی که میگن اه همین ماشین بیاد اینجا واسش صف میکشن تو سرو کله هم میزنن واسه خریدش

  20. طراحی جالبی نداره ،چه نمای بیرونی و چه کابین .گویا طراح شب قبلش لگد خورده بود .از هیوندای اونم سانتافه بعید بود .

  21. اگه یک کم با دقت عکس نمتی پشتی ماشین رو میدیدین متوجه میشدین برع پاک کن عقب زیر چراغ استپ وسط مخفی شده ، حتی رد حرکتش هم هست

  22. عزیز من که در مورد ماشین های کره ای و چینی نظر میدی محبت کن تو اینترنت یه سرچ بزن هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ ، ۲۰۲۰ ، ۲۰۲۱ , ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هم رویت کن
    چیزی که الان شما بعنوان طراحی پیشرفته چینی ها میبینی ۴سال پیش کره بهش دست یافته و چینی ها ازش کپی برداری کردن
    فقط بدلیل تحریم ها تو ایران ندیدیش و حالا چینی ها به چشمت اومده
    فنی نظر بده عزیزم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط