بررسی ویژگی‌های کشنده دافران ؛ آیا ارزش خرید دارد؟

از دست ندهید

منصوری Xerocole ، محصولی متفاوت از تیونر آلمانی

منصوری در پی لغو شدن نمایشگاه خودروی ژنو بر اثر ویروس کرونا یکی از محصولات متفاوت خود را به...

قیمت خودرو در سال جدید و پیش بینی بازار

افزایش قیمت خودرو در حالی ادامه دارد که پیش بینی‌ها از ادامه آن به دلیل مبهم بودن آینده مذاکرات...

معمای بازگشت محصولات رنو به خط تولید خودروسازان

براساس اطلاعیه شرکت پارس خودرو با توجه به ترخیص قطعات مربوط به محصولات رنو از گمرک شاهد بازگشت رنو...

کشنده دافران محصول شرکت شایان دیزل که یک کشنده تمام اتوماتیک و پر آپشن است، چه ویژگی هایی دارد؟ آیا می تواند رانندگان را به خرید خود ترغیب کند؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: نسل جدید کشنده های چینی وارد بازار ایران شده اند.

این محصولات با مشخصات فنی بسیار نزدیک به هم، قصد دارند سهمی در ناوگان حمل و نقل سنگین کشور داشته باشند.

یکی از این کشنده ها دافران H7 480 است که تمام اتوماتیک و پر از آپشن های مختلف رفاهی و ایمنی است.

اما این کشنده و آپشن های پرشمار آن چقدر قابل اطمینان هستند و آیا این کشنده ارزش خرید دارد؟

کشنده دافران

ویژگی‌های ظاهری

طراحی دافران به وضوح از محصولات سری FH ولوو کپی برداری شده است.

طراحی آن نسبتا به روز است، اما کیفیت مواد استفاده شده در قسمت های پلاستیکی بدنه مانند جلو پنجره، پایین و بیش از حد اقتصادی است.

استفاده از چراغ های روشنایی در روز (Daylight) که بر اساس الزامات استانداردهای هشتاد و پنج گانه سازمان استاندارد روی کشنده نصب شده اند، به زیبایی و ایمنی این کشنده کمک کرده است.

تمام چراغ ها از نوع هالوژنی هستند.

داخل کابین و امکانات

کابین دافران از مواد پلاستیکی خشک ساخته شده است که طراحی تقریبا به روزی دارد و تلاش شده تا با استفاده از تریم های طوسی از سادگی اش کاسته شود.

کابین این کشنده هر چند جدید است، اما از لحاظ کیفیت و کاربری اختلاف فاحشی با برندهای اروپایی دارد و تنها می توان جمله کپی برداری و ارزان سازی شده را به آن اطلاق کرد.

مهم ترین امکانات رفاهی این کشنده دو عدد تخت‌خواب، سیستم صوتی با قابلیت کنترل از روی فرمان، تعلیق بادی صندلی راننده، یخچال، کولر و بخاری درجا و آفتاب‌گیر داخلی هستند.

امکانات ایمنی مانند رادار خط خوان ( LDWS)، سیستم ترمز هوشمند اضطراری ( AEBS) و کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) هم روی این کشنده نصب شده اند که درباره دقت عملکرد آنها و کیفیت سنسورها فقط بعد از تست و بررسی می توان نظر داد.

کشنده دافران

موتور و گیربکس

روی این کشنده یک پیشرانه شش سیلندر خطی به حجم دقیق ۱۲،۱۵۵ سی سی ساخت شرکت یوچای چین که می تواند قدرتی معادل ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۳۰ نیوتون متر را تولید کند، نصب شده است.

سازنده مدعی است که این انجین تحت نظارت شرکت VOL آلمان بهینه سازی شده و حجم مایع خنک کننده آن افزایش یافته است.

یک گیربکس۲+۱۲ سرعته اتوماتیک ZF ترکستون که روی اکثر کشنده های چینی جدید بازار هم نصب شده است، وظیفه تعویض دنده ها را بر عهده دارد.

ECU این مجموعه ساخت شرکت BOSCH است.

این کشنده به گرم‌کن هوای ورودی موتور هم مجهز شده است، تا در هنگام سرما باعث سریع تر روشن شدن (Cold Start) کشنده شود.

این کشنده با مشخصات فوق امکان جابجایی چهل و چهار تن بار را خواهد داشت.

شایان دیزل

سیستم تعلیق و ترمز

محورهای (Axles) این کشنده محصولی از شرکت آمریکایی DANA است.

تعلیق در قسمت جلو از نوع فنر پارابولیک به همراه کمک فنر، و در قسمت عقب از نوع بادی چهار بالن با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک است.

همچنین تعلیق کابین هم از نوع بادی است.

تعلیق های بادی قابل تنظیم، این امکان را به کشنده ها می دهند تا در زمان بارگیری ارتفاع آن را برای اتصال به تریلی و متناسب با وزن بار خود را تنظیم کنند.

ترمزهای این کشنده در هر دو محور از نوع دیسکی پنوماتیک و مجهز به کنترل‌گرهای الکترونیکی (EBS ، ASR)  هستند.

این کشنده ارزش خرید دارد؟

کشنده دافران مانند سایر کشنده های جدید چینی با انبوهی از تجهیزات و امکانات، قرار است وارد بازار شوند. اما موضوع مهم این است که آیا این امکانات ایمنیِ ارزان سازی شده، قادرند تا در مواقع بحرانی سریع و دقیق عمل کنند؟

آیا گیربکس های اتوماتیک و پیشرانه آن ها دوام و دقت لازم را دارند؟

پاسخ این پرسش ها تنها با بررسی این کشنده ها و گذر زمان به دست می‌آید.

این کشنده تنها محصول شرکت شایان دیزل است و هنوز اطلاعاتی از قیمت و طرح های فروش آن در وبسایت سازنده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

مشخصات احتمالی پیشرانه سه سیلندر جدید ایران خودرو

مشخصات موتور XU7 پلاس چیست؟ / موتور جدید خودرو پژو پارس را بشناسید

پژو پارس به موتور جدید XU7P مجهز شد / این موتور چگونه است؟

تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در ۱۰ هزار شاهین

روغن گیربکس اتوماتیک و دستی + معرفی روغن مناسب خودروهای داخلی و وارداتی

کم شدن روغن موتور نشانه چیست؛ چرا موتور ماشین روغن کم می‌کند؟

روغن سوزی چیست؟ راه های شناسایی و رفع آن کدام است؟

هر آنچه درباره انواع روغن موتور باید بدانید

از آتش سوزی و فراخوان‌های شاهین تا خودرو جدید ایرانی

خودرو کوچک ایرانخودرو

نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین

مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟

موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول

سهند سایپا

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

نادر فقیه‌زاده طراحی چه خودرو هایی را بر عهده داشت؟

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایرانخودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

ایرانخودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا

پلت فرم شاهین چگونه است؟

سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود

نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران 

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران




4 دیدگاه

  1. شرایط اقساطی آسان‌تر برای راننده ها ایجاد کنید تا بتوانیم کامیون بخریم وکیفیت ماشین های بزرگ را ببرید بالا تا بتوانند قسط ماشین را سر وقت پرداخت کنند واسیر تعمیرگاه نشوند

  2. ارزش خرید صفر بخاطر موتور چینی وگیربکس اصلن پول براش حرامه با خرید این اشغال چینی ولوو مدل اف ۱۲ خریداری کنید خیلی کارایی بیشتر هست تا این هفت ولیجار که هر قطعه اش از یک جا الگو لرداری شده اونم با اشغال ترین الیاژ

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

لامبورگینی Urus S با ۶۶۶ اسب بخار قدرت معرفی شد

لامبورگینی Urus S جدیدترین نسخه شاسی بلند این خودروساز ایتالیایی است که با قدرت شیطانی ۶۶۶ اسب بخار به...

سیتروئن Oli ، خودرو مفهومی برقی با لوگوی جدید...

سیتروئن Oli در شرایطی معرفی شد که این برند فرانسوی یک ری برندینگ بسیار بزرگ را تجربه می‌کند. Oli در حقیقت نخستین خودروی سیتروئن...

فراری SP51 شاهکاری منحصر به فرد بر پایه 812...

فراری SP51 ساعاتی پیش به عنوان نسخه ای منحصر به فرد از سوی این برند ایتالیایی معرفی شد. SP51 سوپر اسپرتی است که تنها...

ب ام و آلپینا B7 دیگر تولید نخواهد شد...

ب ام و آلپینا B7 به آخر خط رسید. ALPINA بلژیک ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام کرد که آخرین نمونه B7 از خط...

ب ام و XM نخستین خودرو پلاگین هیبرید با...

ب ام و XM به عنوان نخستین خودروی پلاگین هیبرید که با برند M تولید می‌شود، ساعاتی پیش رسماً رونمایی شد. XM قرار است...

پست‌های مرتبط