26.1 C
Tehran
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

بررسی ویژگی‌های کشنده دافران ؛ آیا ارزش خرید دارد؟

از دست ندهید

تارا برقی چه زمانی رونمایی خواهد شد؟ / اعلام جزئیات شرکت جتکو ایران خودرو

تارا برقی در ماه های پایانی سال جاری رونمایی خواهد شد. مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو ایران‌ خودرو با...

اینترنت ۵G در خودروهای خودران سرعت را افزایش خواهد داد؟

آیا اینترنت ۵G در خودروهای خودران سرعت را افزایش خواهد داد و موجب هوشمندتر شدن آنها می شود؟ بیت ران...

سامسونگ حسگرهای دوربین Cybertruck تسلا را می‌سازد

سامسونگ اولین حسگر دوربین اختصاصی خود برای خودروها را معرفی کرد. تسلا با قراردادی به ارزش ۴۳۶ میلیون دلار...

کشنده دافران محصول شرکت شایان دیزل که یک کشنده تمام اتوماتیک و پر آپشن است، چه ویژگی هایی دارد؟ آیا می تواند رانندگان را به خرید خود ترغیب کند؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: نسل جدید کشنده های چینی وارد بازار ایران شده اند.

این محصولات با مشخصات فنی بسیار نزدیک به هم، قصد دارند سهمی در ناوگان حمل و نقل سنگین کشور داشته باشند.

یکی از این کشنده ها دافران H7 480 است که تمام اتوماتیک و پر از آپشن های مختلف رفاهی و ایمنی است.

اما این کشنده و آپشن های پرشمار آن چقدر قابل اطمینان هستند و آیا این کشنده ارزش خرید دارد؟

کشنده دافران

ویژگی‌های ظاهری

طراحی دافران به وضوح از محصولات سری FH ولوو کپی برداری شده است.

طراحی آن نسبتا به روز است، اما کیفیت مواد استفاده شده در قسمت های پلاستیکی بدنه مانند جلو پنجره، پایین و بیش از حد اقتصادی است.

استفاده از چراغ های روشنایی در روز (Daylight) که بر اساس الزامات استانداردهای هشتاد و پنج گانه سازمان استاندارد روی کشنده نصب شده اند، به زیبایی و ایمنی این کشنده کمک کرده است.

تمام چراغ ها از نوع هالوژنی هستند.

داخل کابین و امکانات

کابین دافران از مواد پلاستیکی خشک ساخته شده است که طراحی تقریبا به روزی دارد و تلاش شده تا با استفاده از تریم های طوسی از سادگی اش کاسته شود.

کابین این کشنده هر چند جدید است، اما از لحاظ کیفیت و کاربری اختلاف فاحشی با برندهای اروپایی دارد و تنها می توان جمله کپی برداری و ارزان سازی شده را به آن اطلاق کرد.

مهم ترین امکانات رفاهی این کشنده دو عدد تخت‌خواب، سیستم صوتی با قابلیت کنترل از روی فرمان، تعلیق بادی صندلی راننده، یخچال، کولر و بخاری درجا و آفتاب‌گیر داخلی هستند.

امکانات ایمنی مانند رادار خط خوان ( LDWS)، سیستم ترمز هوشمند اضطراری ( AEBS) و کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) هم روی این کشنده نصب شده اند که درباره دقت عملکرد آنها و کیفیت سنسورها فقط بعد از تست و بررسی می توان نظر داد.

کشنده دافران

موتور و گیربکس

روی این کشنده یک پیشرانه شش سیلندر خطی به حجم دقیق ۱۲،۱۵۵ سی سی ساخت شرکت یوچای چین که می تواند قدرتی معادل ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۳۰ نیوتون متر را تولید کند، نصب شده است.

سازنده مدعی است که این انجین تحت نظارت شرکت VOL آلمان بهینه سازی شده و حجم مایع خنک کننده آن افزایش یافته است.

یک گیربکس۲+۱۲ سرعته اتوماتیک ZF ترکستون که روی اکثر کشنده های چینی جدید بازار هم نصب شده است، وظیفه تعویض دنده ها را بر عهده دارد.

ECU این مجموعه ساخت شرکت BOSCH است.

این کشنده به گرم‌کن هوای ورودی موتور هم مجهز شده است، تا در هنگام سرما باعث سریع تر روشن شدن (Cold Start) کشنده شود.

این کشنده با مشخصات فوق امکان جابجایی چهل و چهار تن بار را خواهد داشت.

شایان دیزل

سیستم تعلیق و ترمز

محورهای (Axles) این کشنده محصولی از شرکت آمریکایی DANA است.

تعلیق در قسمت جلو از نوع فنر پارابولیک به همراه کمک فنر، و در قسمت عقب از نوع بادی چهار بالن با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک است.

همچنین تعلیق کابین هم از نوع بادی است.

تعلیق های بادی قابل تنظیم، این امکان را به کشنده ها می دهند تا در زمان بارگیری ارتفاع آن را برای اتصال به تریلی و متناسب با وزن بار خود را تنظیم کنند.

ترمزهای این کشنده در هر دو محور از نوع دیسکی پنوماتیک و مجهز به کنترل‌گرهای الکترونیکی (EBS ، ASR)  هستند.

این کشنده ارزش خرید دارد؟

کشنده دافران مانند سایر کشنده های جدید چینی با انبوهی از تجهیزات و امکانات، قرار است وارد بازار شوند. اما موضوع مهم این است که آیا این امکانات ایمنیِ ارزان سازی شده، قادرند تا در مواقع بحرانی سریع و دقیق عمل کنند؟

آیا گیربکس های اتوماتیک و پیشرانه آن ها دوام و دقت لازم را دارند؟

پاسخ این پرسش ها تنها با بررسی این کشنده ها و گذر زمان به دست می‌آید.

این کشنده تنها محصول شرکت شایان دیزل است و هنوز اطلاعاتی از قیمت و طرح های فروش آن در وبسایت سازنده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

مستند آن مرد با ماک آمد ؛ نسخه کامل منتشر شد

4 دیدگاه

  1. شرایط اقساطی آسان‌تر برای راننده ها ایجاد کنید تا بتوانیم کامیون بخریم وکیفیت ماشین های بزرگ را ببرید بالا تا بتوانند قسط ماشین را سر وقت پرداخت کنند واسیر تعمیرگاه نشوند

  2. ارزش خرید صفر بخاطر موتور چینی وگیربکس اصلن پول براش حرامه با خرید این اشغال چینی ولوو مدل اف ۱۲ خریداری کنید خیلی کارایی بیشتر هست تا این هفت ولیجار که هر قطعه اش از یک جا الگو لرداری شده اونم با اشغال ترین الیاژ

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

Ami ارزان‌ترین خودرو برقی ترکیه، در یک هفته ۱۹۸ میلیون گران شد

Ami از سوی سیتروئن به تازگی در کشور ترکیه رونمایی و قیمت فروش آن تعیین شد. این خودرو برقی...

توافق تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از توافق با مقامات روسی برای تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در ایران خبر داد. بیت ران - علیرضا...

سقوط اف ۱۴ / تام کت در اصفهان

صبح ۲۸ خرداد یک فروند جنگنده اف ۱۴ / تام کت در نزدیکی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان دچار سانحه شد و سقوط کرد. بیت...

زمزمه‌ی فروش پارس خودرو ؛ ایران خودرو مالک قدیمی‌ترین...

این روزها بیش از هر زمان دیگری زمزمه‌ی فروش پارس خودرو به گوش می‌رسد. براساس اخبار رسیده آیا ایران خودرو مالک قدیمی‌ترین خودروساز ایران...

خودروهای برقی در ترکیه و هزینه شارژ آنها طبق...

خودروهای برقی در ترکیه در حال تثبیت جایگاه خود در بین خریداران هستند. تنها در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۰۷۳ خودرو برقی...

پست‌های مرتبط