33.4 C
Tehran
پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹

منصوری از فراری تا بوگاتی به سبک یک ایرانی در راهی بی پایان

از دست ندهید

سخنگوی انجمن صنفی صنعت‌تایر ادعا کرد لاستیک را کارخانجات گران نکرده‌اند

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر با اعلام اینکه با تمام مشکلات همچنان عرضه لاستیک با کمی تأخیر به نمایندگی‌ها...

چند هزار خودرو در گمرک شهید باهنر دپو شده است؟

مدیرکل گمرک شهید باهنر استان هرمزگان، گفت: 3460 خودرو در این گمرک انباشت شده و به دلیل آ‌نکه هنوز...

تیونینگ خودرو و روش های آن / بخش دوم؛ نصب توربوشارژر

چگونه می توانید خودرو خود را تقویت کنید و بهترین مسیر برای رسیدن به قدرت بیشتر با اصطحلاک کمتر...

کوروش منصوری یکی از بزرگان صنعت خودو جهان است، منصوری از فراری تا بوگاتی به سبک یک ایرانی در راهی بی پایان قدم گذاشت است اما او از کجا شروع کرده تا به اینجا برسد؟

بیت ران – شاید هیچ کس فکر نمی کرد تیونری جرات کند بوگاتی ویرون که سریع ترین خودرو خیابانی است را تیونینگ کند اما کوروش منصوری این کار را کرد. شاید همین جرات عجیب این مرد موفق ایرانی است که وی را تبدیل به یکی از موفق ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شرکتش را  تبدیل به یکی از  معروف ترین نشان های دنیای برندهای لوکس کرده باشد. حالا هرچه قدر که برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است، منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوکس سواران نامی آشنا است.

شعار شرکت منصوری فراتر از یک سنت و فراتر از مسابقه است. اما صاحب نشان معروف تجاری منصوری چگونه آدمی است؟

 

آغاز راهی بی پایان

کوروش منصوری متولد 1340  و اهل چالوس است. وی قبل از آنکه به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل می کرد. کوروش منصوری در گفتگو با مجله ماشین گفته است : سال 1989 بود که بدلیل علاقه شخصی در شهر مونیخ کمپانی MP Design را تاسیس کردم و تا سال ها مشغول تولید قطعات و همکاری با کمپانی های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودیم اما به خودم گفتم تا کی باید برای دیگران قطعه تولید کنیم؟! حالا زمانی است که باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس کار را با بنتلی آغازکردیم که بسیار موفق بود و پس از آن به سراغ استن مارتین رفتیم.

ما بسراغ خودروهایی رفتیم که تاکنون کسی روی شان کار نکرده بود.در ضمن ما با تمام تیونرهای آلمانی دوست و همکاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می رفتیم، برابوس ناراحت می شد و یا اگر به سراغ بی ام و می رفتیم “هارت گه ” یا “اشنیتزر” از ما دلخور می شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که آنها کارخودشان را انجام دهند و ما روی شاخه های خالی بیاییم.

پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فرراری و بعد SLR و سرانجام بوگاتی ویرون که نهایت کار است، رفتیم.

تقویت با دل و جرات

شاید کسی جرات نمی کرد خودرویی که بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد، را تقویت کند. اما کوروش منصوری این کار را کرد. وی بین 85 تا 90 اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه کرد. کوروش منصوری چنان موفق بود که در کمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.

منصوری ا زسال 90 با MP Design در بیشتر نمایشگاه های خودرویی جهان حضور داشته است. موفقیت شرکت منصوری آنچنان رو به گسترش است که حتی در اوضاع بد مالی در جهان نیز شرکت منصوری وضعیت خوبی دارد. وی گفته است: ما مشتری های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطرداریم (دو تن از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر 14 ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی است).

منصوری در جایی گفته است: قیمت بوگاتی را در حالت پر 700هزار یورو در نظر می گیریم، البته بیشترین سود را کمپانی بوگاتی می کند و اگر بخواهیم بگوییم آپشن های ما سقف دارد خیر ندارد، البته نهایت کار آپگرید موتور بوگاتی است که بین 100 تا 150 هزار یورو به قیمت آن می افزاید، برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رو در رو قرار داد امضاء کنیم.

 

*مصاحبه اختصاصی بیت ران با کوروش منصوری در ژنو

*آرزوی من طراحی خودرویی ایرانی است

*مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز

 

شرکت های بزرگ مفتخر به همکاری با منصوری

شرکت منصوری از کمک شرکت هایی مانند میشلن،دانلوپ، گلاسوریت و ریکاردو استفاده می کند. اما از بین این ها تنها برای ریکاردو قطعه می سازد و سایر آن ها شرکای تجاری-تکنولوژی و شرکت هایی هستند که منصوری از آنها برای بهینه سازی خودروهایش وسایلی را می خرد. برای مثال شرکت منصوری به میشلن سفارش نوعی تایر خاص را داده است که بتواند شرایط وزن و قدرت موتور خودروهای تقویت شده توسط منصوری را تحمل کند. منصوری سفارش در تعداد بالا به آنها نمی دهد، ولی در اینجا پرستیژ کار مهم است که آنها دوست دارند با شرکت منصوری کار کنند.

منصوری در شهرهایی چون اوزاکا، سئول، بورلی هیلز و البته ابوظبی و سنگاپور نمایندگی رسمی دارد. کوروش منصوری در شرکتش که امروزه تبدیل به یک امپراطوری شده است، تکنولوژی و دستگاه ساخت فایبرکربن که در دنیا شاید چند کمپانی بزرگ و معدود خودروسازی و هوا فضا داشته باشند، دارد و بدلیل دارا بودن سالن رنگ مدرن، مدل های رولرزویس فانتوم را برای کمپانی رولزرویس رنگ می کند، همچنین تکنولوژی و توانمندی طراحی و تولید پلت فرم مستقل را داراست و کمپانی منصوری را نه تیونر، بلکه امروزه می توان یک face lift کننده قهار و تولید کننده خودرو لقب داد و این یعنی رسیدن از مرحله تیونینگ به تولید پلت فرم.

در ادامه می توانید مصاحبه امین آزاد سردبیر بیت ران با کوروش منصوری را تماشا کنید.

فیلم در آپارات 

فیلم در یوتیوب

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مه شکن؛

تیبا دو چگونه است؟/همراه فیلم بررسی تیبا دو

تیبا دو چگونه خودرویی است آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟ بیت ران - تیبا دو نمونه هاچ بک تیبا...
پهپادهای نظامی و غیرنظامی

هواپیمای بدون سرنشین و انواع آن

در این مطلب به معرفی ۱۴ نوع مختلف از هواپیمای بدون سرنشین خواهیم پرداخت. این هواپیماها چه در بخش نظامی و چه در بخش...

کراس اوور سریع‌تر کدام است؟ آئودی SQ2، فولکس واگن...

زقابت درگ، یکی از نفس‌گیرترین و هیجان انگیز ترین رقابت‌ها است. در این مطلب به مسابقه درگ بین کراس اوور های آئودی SQ2، فولکس...

قوی‌ترین شاسی‌بلند دنیای خودرو /مشخصات فنی و تصاویر

قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان ساخت شرکت دوج است یک خودرو افسانه‌ای با شتاب صفر تا صد کیلومتر ۳.۵ ثانیه بیت ران - دوج، خودروساز آمریکایی همزمان...
جدول قیمت و مشارکت در تولید k132:

زمان پیش فروش و قیمت کی 132 اعلام شد...

شرکت ایران خودرو قیمت و زمان پیش فروش کی 132 را اعلام کرد. در ادامه جزئیات شرایط فروش را بخوانید. بیت ران - ایران خودرو...

پست‌های مرتبط