نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در اسفند ماه مجوز رسمی دارد؟

از دست ندهید

در روزهای گذشته کشمکش محل برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران، موجب سردرگمی بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو شد. برای پایان‌یافتن اختلاف نظرها، طی مصاحبه‌ای اختصاصی با رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تهران، از پشت‌پرده برگزاری این رویداد خودرویی در پایتخت با خبر شدیم.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – مجادله‌ها بر سر محل برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران هنوز هم ادامه داد. از سویی ستاد برگزاری این نمایشگاه معتقد است که مجوز رسمی برای برگزاری این رویداد تنها برای حضور در سئول صادر شد.

از سویی دیگر مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در دویست و چهارمین جلسه شورا عنوان کرد که راهور، وزیر صمت و استاندار تهران با برگزاری این نمایشگاه در سئول مخالف است. چمران تأکید کرد که این نمایشگاه که قرار است در اسفند ماه برگزار شود، مجوز شورای ترافیک تهران را ندارد.

مهدی چمران در صحبت‌های امروز خود تأکید داشت که برگزاری نمایشگاه خودرو در سئول از ۱۸ سال قبل ممنوع اعلام شد. حتی استانداری تهران هم با برگزاری این رویداد نمایشگاهی در پایتخت و در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های تهران مخالف است.

چمران متذکر شد که رئیس پلیس راهور تهران هم به شدت با برگزاری نمایشگاه خودرو در سئول مخالفت خود را اعلام کرد. اما آیا برگزاری این نمایشگاه، نیازمند موافقت شورای ترافیک تهران، استانداری و پلیس راهور است؟

فقط یک مجوز صادر شد؛ آن هم برای برگزاری نمایشگاه در سئول!

نمایشگاه خودرو تهران

طی مصاحبه‌ای اختصاصی، حقیقت ماجرا را از رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تهران جویا شدیم. رئیس ستاد برگزاری این رویداد خودرویی در صحبت‌های اختصاصی خود با بیت‌ران عنوان کرد: «برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو در مرکز نمایشگاه‌های دائمی تهران تثبیت شد.»

ستاد ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تهران به پایگاه خبری بیت‌ران اعلام کرد که با توجه به صدور مجوز برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو توسط سازمان توسعه تجارت ایران، ابهامات در خصوص برگزاری این رویداد به پایان رسید.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تهران عنوان کرد که «مجموعه شهر آفتاب، مشکلات زیر ساختی عمده‌ای دارد. همین امر هم موجب شد که نمایشگاه کتاب در این مجموعه برگزار نشود. به غیر از این، نمایشگاه نفت هم قرار بود در شهر آفتاب برگزار شود که به دلیل عدم اجرای تعهدات این مجموعه، نمایشگاه نفت هم به سئول منتقل شد. حال برگزاری رویداد خودرویی تهران در شهر آفتاب هم مورد تجدید نظر قرار گرفته‌است. مسئولان شهرداری و شرکت شهر آفتاب به رغم مصاحبه‌های بسیار و وعده‌و‌وعید‌های زیاد و بعضاً ادعاهای عجیب در فضای مجازی، در میدان عمل به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند. حتی هیچ اقدامی هم در توسعه فضاهای نمایشگاهی انجام نداده‌اند. از سوی دیگر مسئولان شرکت شهر آفتاب به هماهنگی با سازمان توسعه تجارت و تبعیت از مقررات و ضوابط این مجموعه به عنوان سیاستگذار نمایشگاههای کشور اصرار بر تخلف در برگزاری دارند.»

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تهران ادامه داد: «شهر آفتاب بابت نمایشگاهها از سازمان مجوزی دریافت نمی‌کند. حتی ضوابط انتخاب مجری از میان مجریان صاحب صلاحیت را نیز تبعیت نکرده‌و با انتخاب مجری بدون سابقه برگزاری و بدون ثبت در سامانه مجریان صاحب صلاحیت، با پافشاری بر بی‌توجهی به نهاد ناظر قانونی بر عدم تابعیت تاکید دارد.»

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تهران افزود: «شهر آفتاب در اقدامی جدید با اخذ مجوز نمایشگاه تخصصی (غیر بین‌المللی) از سازمان صمت استان تهران، به نوعی سعی در دور‌زدن قانون کرد. حال اینکه با اعلام نمایشگاه بین‌المللی و اخذ تعهد ارزی از مجری بدون صلاحیت اقدام به فراخوان‌نموده و در همه تبلیغات نیز تاکید بر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی داشته‌است.»

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تهران باور دارد: «مجموعه‌ای از عدم رعایت تعهدات و تخلفات پی‌درپی در نهایت باعث شد نمایشگاه خودرو نیز به کتاب و نفت بپیوندد. داستان این نمایشگاه نیز با صدور قطعی مجوز در روزهای کم ترافیک اسفند ماه (پنجشنبه، جمعه و یکشنبه مصادف با نیمه شعبان) این موضوع قطعیت یافت. انتخاب مناسب زمان برگزاری هر نوع ابهامی را در خصوص بار ترافیکی اضافی از بین برده‌است. به رغم مصاحبه‌های ریاست محترم شورا و برخی مسئولین شهری، بازگشت نمایشگاهها به شهر آفتاب صرفاً به اقدامات مدیریتی و اصلاحات زیر ساختی و نظام تصمیم‌گیری خود مجموعه بستگی دارد. امید است که این سرمایه‌گذاری مهم برای توسعه اقتصادی کشور در چرخه تعامل سازنده با دولت قرارگیرد.»

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

حقیقت این است که فقط یک مجوز برای برگزاری رویداد خودرویی تهران صادر شد که اجرای آن هم در اسفند ماه خواهد بود. اما از آنجایی که مالک مجموعه شهر آفتاب شهرداری تهران است، این سازمان تلاش دارد خود نمایشگاه‌ خودرو تهران را برگزار کند.

قطعاً کشمکش بر سر محل برگزاری این رویداد خودرویی تمام نخواهد شد. از سویی مجوز وزارت صمت مدرکی رسمی جهت برگزاری نمایشگاه‌خودرو تهران در اسفند ماه است. از سویی دیگر شهرداری تهران تلاش دارد خود را متولی برگزاری این رویداد معرفی کند. اما باید بدانیم که اجرای چنین رویدادهایی، فقط نیاز به یک مجوز اصلی دارد و آن هم وزارت صمت است.

بیشتر بخوانید:

سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه با این آپشن‌ها به فروش می‌رسد

نمایشگاه خودرو تهران در سئول یا شهر آفتاب؟ / برگزاری دو نمایشگاه خودرو در دو هفته!

تارا اتوماتیک V4 LX تا پایان سال وارد بازار می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران اسفند ماه برگزار می‌شود

جی‌ ای‌ سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می‌آید

گران فروشی مدیران خودرو و کرمان موتور اثبات شد / جریمه ۲۵۰۰ میلیاردی مونتاژکاران




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت موتور هوندا ۱۲۵ باز هم بالا رفت! کدام مدل‌ها گران شدند؟

قیمت موتور هوندا 125 به 100 میلیون تومان رسید. قیمت موتورسیکلت در بازار افزایش یافته‌است و قیمت انواع موتورسیکلت‌های...

پست‌های مرتبط