جی‌ ای‌ سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می‌آید

از دست ندهید

جی‌ ای‌ سی امپو (GAC EMPOW) جدیدترین سدان راسا موتور خاورمیانه است که با موتور ۱۶۷ اسب بخاری به بازار می‌آید. این سدان GAC را می‌توان یکی از موفق‌ترین خودروهای چینی در کلاس سدان‌های کامپکت نامید. چرا که با فروش میانگین بیش از ۴ هزار دستگاه در هر ماه، اکنون در رده ۲۵ پرفروش‌ترین سدان‌های کامپکت چینی قرار دارد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – راسا موتور خاورمیانه در حقیقت سومین شرکت عرضه‌کننده محصولات GAC (جی ای سی) در بازار خودرو ایران است. می‌دانیم که این برند پیش‌تر با شرکت مرتب خودرو و سپس با شرکت الماس داران در کشورمان حضور داشت. اما پس از هشت سال، فعالیت این برند چینی در ایران با شرکت راسا موتور خاورمیانه تداوم خواهد داشت.

جی‌ ای‌ سی امپو در حال حاضر تنها سدان تولیدی برند GAC در بازار خودرو چین است. این خودرو را چینی‌ها می‌توانند با موتور ۲۶۵ اسب بخاری هم خریداری کنند. اما راسا موتور خاورمیانه براساس استراتژی خود تصمیم به عرضه نسخه میانی جی‌ ای‌ سی امپو در ایران گرفت. پیش از پرداختن‌به مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو، بهتر است بدانیم که چینی‌ها از این محصول چقدر استقبال کردند.

جی ای سی امپو
آمار فروش شش ماهه اخیر جی ای سی امپو در بازار خودرو چین

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، میزان فروش میانگین شش ماهه اخیر جی ای سی امپو ۴۰۹۸ دستگاه در هر ماه است. همین آمار فروش خوب در کشور چین موجب شد که جی ای سی امپو اکنون ۱۱.۸۳ درصد از سهم سبد فروش ماهانه محصولات GAC در چین را در اختیار داشته باشد.

علاوه بر این، GAC EMPOW در بین تمام سدان‌های کامپکت کشور چین، ۰.۸۶ درصد از سهم بازار را در دست دارد. جالب است بدانیم که کمترین میزان فروش این خودرو در کشور چین مربوط به فروردین ماه امسال بود. EMPOW حتی در فروردین امسال هم با فروش ۱۴۹۶ دستگاهی نسبت به سایر رقبای چینی خود، محصولی پرفروش به‌شمار می‌رفت.

مشخصات فنی جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه

جی ای سی امپو

چینی‌ها این سدان GAC را می‌توانند با سه موتور در کشور خود خریداری کنند. شرکت جی ای سی، یک موتور تنفس طبیعی و دو موتور توربوشارژ را در بازه قدرتی ۱۴۰ تا ۲۶۵ اسب بخار برای EMPOW در نظر گرفت که راسا موتور خاورمیانه نسخه میانی آن را برای بازار خودرو ایران انتخاب کرد.

براساس اطلاعات رسمی شرکت عرضه‌کننده ایرانی، جی ای سی امپو قرار است با موتور ۴A15J2 به حجم ۱.۵ لیتر (۱۴۹۷ سی‌سی) به دست مشتریان داخلی برسد.

جی ای سی امپو

این موتور در دور ۵ هزار و ۵۰۰ می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار دهد. البته راسا موتور خاورمیانه قدرت این محصول را برای بازار ایران، ۱۶۷ اسب بخار اعلام کرد.

گشتاور خروجی این موتور توربو نیز به رقم ۲۷۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۵۰۰ تا ۴ هزار دور در دقیقه بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. نیرو و گشتاور این موتور هم توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تـر به محور جلو منتقل می‌شود.

جی ای سی امپو

جی ای سی امپو برای حرکت‌کردن نیازمند بنزینی با اکتان ۹۲ است و ۴۷ لیتر سوخت را می‌تواند در فضای باک خود ذخیره کند. کمپانی مادر اعلام کرد که مصرف سوخت این خودرو با چنین موتوری، ۵.۹۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. این بدان معناست که جی ای سی امپو با هر باک پر از سوخت می‌تواند تا ۷۸۹ کیلومتر را بدون توقف پشت‌سر بگذارد.

شتاب صفر تا صد این سدان راسا موتور خاورمیانه، ۶.۹۵ ثانیه (در شرایط استاندارد) است و جی ای سی امپو قادر است تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شتاب‌گیری خود ادامه دهد.

جی ای سی امپو

این خودرو با طول ۴۷۰۰ میلیمتر، عرض ۱۸۵۰ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۳۲ میلیمتر، می‌تواند در فاصله بین دو محور ۲۷۳۶ میلیمتری، پنج سرنشین را در خود جای دهد. فضای بار جی ای سی امپو نیز به ۵۴۳ لیتر می‌رسد.

امکانات رفاهی جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه

جی ای سی امپو

جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با رینگ‌های ۱۸ اینچی، تعلیق مک‌فرسون مستقل در جلو و مولتی‌لینک مستقل در عقب به دست مشتریان می‌رسد. این سدان کامپکت همچنین دارای ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری و جانبی است. البته نسخه فول این خودرو در چین با ایربگ پرده‌ای نیز به فروش می‌رسد.

سنسورهای پارک جلو و عقب، هشدار بازشدن درب‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی، ترمز پارک برقی و سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی‌ها هم از دیگر امکانات جی ای سی امپو به شمار می‌روند.

جی‌ ای‌ سی امپو

این خودرو همچنین با هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو و ترمزهای فعال در شرایط اضطراری به دست مشتریان ایرانی می‌رسد.

جی ای سی امپو همچنین با سانروف معمولی به بازار می‌آید. جالب است بدانیم که سفارش آپشن سانروف پانورامیک برای این خودرو ۳ هزار یوان هزینه دارد.

جی‌ ای‌ سی امپو

اما این سانروف پانورامیک قابل بازشدن نیست. هنوز مشخص نیست که نسخه‌های ایرانی این خودرو با کیت اسپرت بدنه به فروش می‌رسند یا خیر. اما باید بدانیم که سفارش این کیت اسپرت برای بدنه جی ای سی امپو ۴۵۰۰ یوان هزینه دارد.

ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، فرمان چرمی با تنظیم دستی، دسته‌دنده الکترونیکی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، شارژر بدون سیم تلفن همراه برای ردیف اول، امکان تنظیم برقی صندلی راننده، امکان تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو، تهویه صندلی‌های ردیف اول، نمایشگر ۷ اینچی پشت آمپر (۱۰.۲۵ اینچی در تیپ فول)، ۸ اسپیکر برند DTS برای سیستم صوتی (۸ اسپیکر برای سیستم صوتی یاماها در تیپ فول)، سنسور باران، تهویه مطبوع دو نقطه‌ای با خروجی ردیف دوم و فیلتر PM 1.0 و یونیزه هوای داخل کابین از جمله دیگر امکانات رفاهی این خودرو به شمار می‌روند.

قیمت جی ای سی امپو در ایران

جی‌ ای‌ سی امپو

گرانترین تیپ جی‌ ای‌ سی امپو با مشخصات فنی انتخابی از سوی راسا موتور خاورمیانه در بازار خودرو چین، ۱۲۰ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد. براساس نرخ تبدیل ارز امروز، این رقم برابر با ۸۶۲ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان خواهد بود.

با احتساب تعرفه واردات ۶۶ درصدی، حقوق گمرکی ۴ درصدی، هزینه‌های حمل و… احتمالاً قیمت فراتر از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیونی را در مبادی ورودی گمرک برای آن باید متصور شد.

جی‌ ای‌ سی امپو

جالب است بدانیم که براساس رده‌بندی کیفی خودروهای چینی، محصولات GAC بالاتر از برندهایی مانند JAC (کرمان موتور)، ونوسیا (مکث موتور)، آئولوس (ایران خودرو)، بستیون (بهمن موتور)، اکستریم (مدیران خودرو) و… قرار دارند.

این بدان معناست که خودروهای این برند را از لحاظ کیفی باید با محصولات برندهای پژو، سیتروئن، چانگان، ام‌جی، هاوال و جیلی مورد قیاس قرار داد. این خودرو در چین با گارانتی سه ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری به دست چینی‌ها می‌رسد. باید دید که راسا موتور خاورمیانه به عنوان شرکتی تازه‌ وارد در زمینه واردات خودرو تا چه اندازه می‌تواند در امور خدمات پس از فروش این خودرو و سایر محصولات برند GAC موفق عمل کند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

گران فروشی مدیران خودرو و کرمان موتور اثبات شد / جریمه ۲۵۰۰ میلیاردی مونتاژکاران

شیائومی SU7 با ۲۹۹ اسب‌بخار قدرت رونمایی شد / تایکان مناطق محروم!

مرحله جدید فروش فوری شاهین اتوماتیک و ساینا S سایپا از پنجشنبه

چانگان سهام سایپا را خریداری می‌کند؟ / ماجرای بازدید عربستانی‌ها و چینی‌ها از سایپا

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو برای دی ماه ۱۴۰۲ اعلام شد




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط