شیائومی SU7 با ۲۹۹ اسب‌بخار قدرت رونمایی شد / تایکان مناطق محروم!

از دست ندهید

شیائومی SU7 به عنوان نخستین خودرو کاملاً برقی این برند رسماً رونمایی شد. ساعاتی پیش Lei Jun موسس و مدیرعامل برند شیائومی از پنج ویژگی اساسی این خودرو برقی پرده برداشت. شیائومی SU7 در دو نسخه ۲۹۹ و ۶۷۳ اسب بخاری در بازار خودرو چین عرضه خواهد شد. البته Xiaomi برنامه دارد تا این محصول هوشمند خود را به سرعت در بازارهای دیگر به فروش برساند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – پنج ویژگی اصلی شیائومی SU7 عبارتند از فن‌آوری رانندگی کاملاً برقی، کابین هوشمند، باتری‌های جدید، ریخته‌گیری با فشار بالا و رانندگی هوشمند.

در حوزه رانندگی EV، شیائومی سه موتور الکتریکی V6، V6s و V8s را به بازار خودرو معرفی کرد. تیپ V6 دارای سرعت ۲۱ هزار دور در دقیقه و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر است که حداکثر قدرت ۲۲۰ کیلووات (۲۹۹ اسب بخار) را دراختیار راننده قرار می‌دهد.

شیائومی SU7

تیپ V6s از نظر سرعت دورانی موتور الکتریکی با تیپ V6 مطابقت دارد. اما گشتاور بالاتری به میزان ۵۰۰ نیوتن‌متر و حداکثر قدرت ۲۷۵ کیلووات (۳۶۹ اسب بخار) را می‌تواند تولید کند.

در حال حاضر شیائومی SU7 فقط در تیپ‌های V6 و V6s تولید خواهد شد. البته Lei Jun موسس و مدیرعامل این برند اعلام کرد که موتورهای V8 با حداکثر سرعت دورانی ۲۷ هزار و ۲۰۰ دور در دقیقه، در سال ۲۰۲۵ بر روی مدل‌های تولید انبوه شیائومی نصب خواهند شد.

شیائومی SU7

موتور V8 (وی۸ کد موتور این خودرو است) شیائومی SU7 می‌تواند ۴۹۵ کیلووات (۶۷۳ اسب بخار) قدرت و ۸۳۸ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. این تیپ از شیائومی SU7 فقط به صورت دو موتوره و چهار چرخ متحرک به بازار می‌آید. اما نسخه‌های دیگر را می‌توان به صورت دیفرانسیل عقب (موتور روی محور عقب) خریداری کرد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

Lei Jun در مراسم رونمایی از این خودرو اقدامات شیائومی در حوزه رانندگی خودران را افشا کرد. او از تکنولوژی مدل‌سازی بزرگ جاده‌ای صحبت کرد که خودروهای شیائومی از آن استفاده می‌کند تا ویژگی‌های رانندگی هوشمند را بدون نیاز به نقشه‌های با دقت بالا ارتقاء دهند. این ویژگی به فن‌آوری رانندگی هوشمند کمک می‌کند که بدون نیاز به نقشه‌های با دقت بالا، حتی از رانندگان مسابقه‌ای باتجربه هم عملکرد بهتری داشته باشد.

شیائومی با سرمایه‌گذاری اولیه ۳.۳ میلیارد یوان (در حال حاضر افزایش‌یافته به ۴.۷ میلیارد یوان)، یک تیم اختصاصی با بیش از یک هزار کارمند، ۲۰۰ خودروی آزمایشی و بیش از ۱۰ میلیون کیلومتر تست جاده‌ای ایجاد کرد تا به تعهد خود در توسعه فناوری رانندگی هوشمند ادامه دهد. هدف‌گذاری این برند آن است که تا سال ۲۰۲۴ در حوزه فن‌آوری رانندگی خودکار به رهبری در این مارکت دست یابد.

شیائومی SU7

Lei Jun در مراسم رونمایی از شیائومی SU7 اعلام کرد که مدل رانندگی هوشمند این برند می‌تواند فوراً به تغییرات جاده پاسخ دهد. یعنی خطوط راهنمای رانندگی را به طور دقیق‌تر تشخیص می‌دهد.

فناوری شبکه‌ای با وضوح فوق‌العاده شیائومی SU7 می‌تواند موانع نامنظم کنار جاده‌ای مانند چراغ‌های راهنمایی را به دقت شناسایی کند. حتی در شرایط بارانی یا برفی به طور خودکار می‌تواند نویز را از طریق چراغ‌های هوشمند خود کاهش دهد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

سناریوهای پارک خودرو در شیائومی SU7 دقیق‌تر و گسترده‌تر هستند. ضمن اینکه محدوده تشخیص موانع جلو این خودرو در بزرگراه‌ها به ۲۵۰ متر می‌رسد. Lei Jun همچنین گفت که محدوده درک این خودرو هوشمند از محیط پیرامون را می‌توان به صورت پویا تنظیم کرد.

علاوه بر این، سیستم کابین هوشمند شیائومی SU7 میزبان یک اکوسیستم کاربردی بسیار قوی است که تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند شیائومی را در کل سیستم خودرو یکپارچه می‌کند.

شیائومی SU7

شیائومی SU7 با استفاده از سیستم کابین متصل با پنج نمایشگر لمسی و تراشه اسنپدراگون ۸۲۹۵، تجربه‌‌ای عالی از رابط کاربری را تضمین می‌کند و از آخرین HyperOS شیائومی برای ارتباط رابط‌های موبایل و تبلت استفاده می‌کند.

به غیر از این، دستگاه‌های Mi Home را می‌توان با ورود بدون رمز به خودروی شیائومی متصل کرد. لی جون مدیرعامل و موسس این برند تایید کرد: «حتی کاربران اپل نیز می‌توانند تجربه خوبی در خودروهای شیائومی داشته باشند.»

شیائومی SU7

مدیرعامل و موسس شیائومی اعلام کرد که این برند قصد دارد طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، رقیب خودروهای برقی پورشه و تسلا باشد.

مشخصات فنی شیائومی SU7

شیائومی SU7

شیائومی SU7 با طولی برابر با ۴۹۹۷ میلیمتر، عرض ۱۹۶۳ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۵۵ میلیمتر (۱۴۴۰ میلیمتر در تیپ V8) مجهز به موتور TZ220XS000 در نسخه پایه است.

این خودرو با فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ میلیمتری در این تیپ ۲۲۰ کیلووات معادل ۲۹۹ اسب بخار توان در اختیار راننده قرار می‌دهد. گشتاور این تسخه از شیائومی SU7 برابر با ۴۰۰ نیوتن‌متر است. نیرو و گشتاور این خودرو شیائومی از طریق گیربکس تک سرعته به محور عقب آن منتقل می‌شود.

پلت‌فرم این تیپ پایه ۴۰۰V نام دارد که باتری‌های ۷۳.۶ کیلووات ساعتی برند FERDY آن در زیر آن قرار دارند. این تیپ می‌تواند با یکبار شارژ کامل ۶۶۸ کیلومتر را در شرایط استاندارد بدون توقف پشت‌سر بگذارد.

اما تیپ قوی‌تر V8 با پلت‌فرم ۸۰۰V که دو سال دیگر به بازار می‌آید دارای باتری‌های ۱۰۱ کیلووات ساعتی برند Ningde Era است. این مدل در محور جلو از موتور YS210XY102 استفاده می‌کند و در محور عقب هم موتور TZ220XY102 را در خود جای داده‌است.

نسخه V8 این خودرو ۴۹۵ کیلووات معادل ۶۷۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاور آن هم به رقم ۸۳۸ نیوتن‌متر می‌رسد. تیپ V8 شیائومی SU7 می‌تواند با یکبار شارژ کامل ۸۰۰ کیلومتر را در شرایط استاندارد پشت‌سر بگذارد.

شیائومی SU7 می‌تواند ۵۱۷ لیتر فضای بار در اختیار سرنشینان خود قرار دهد. این برند اعلام کرد که شتاب صفر تا صد نسخه پایه ۵.۲۸ ثانیه است. در حالی که شتاب نسخه قوی‌تر به ۲.۷۸ ثانیه می‌رسد. تیپ پایه این خودرو تا ۲۱۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد، اما نسخه قوی‌تر تا ۲۶۵ کیلومتر در ساعت می‌تواند به شتاب‌گیری خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

مرحله جدید فروش فوری شاهین اتوماتیک و ساینا S سایپا از پنجشنبه

چانگان سهام سایپا را خریداری می‌کند؟ / ماجرای بازدید عربستانی‌ها و چینی‌ها از سایپا

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو برای دی ماه ۱۴۰۲ اعلام شد

پلیس ترکیه خودروهای لوکس قاچاقچی مشهور ترک را تصاحب کرد

فیلم فراری مایکل مان اکران شد / معرفی فیلم و خلاصه داستان




1 دیدگاه

  1. هی میگم چرا داره میگه تایکان رفتم دیدم فهمیدم، کاش نمیگفتی داشتم با ماشینه حال میکردم🙂😂
    ولی خدایی شیائومی هم بد نیس راحت میتونه با تسلا رقابت کنه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط