فیلم فراری ساخته مایکل مان اکران شد / معرفی فیلم و خلاصه داستان

از دست ندهید

فیلم فراری با گروه بازیگران فوق‌العاده سینما بالاخره اکران شد. مایکل مان بیش از هفت سال از آخرین باری که بر صندلی کارگردانی بلک هت نشست، می‌گذرد. حال او قرار است با زندگینامه انزو فراری، غول صنعت خودرو به سینماها بازگردد. این فیلم بدون شک یکی از فیلم‌های امسال است که همه انتظار دیدنش را دارند. چراکه Michael Kenneth Mann از سال ۲۰۰۰ برای تولید آن تلاش کرده‌است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – پیش از اکران فیلم فراری، نمونه ایرانی این فیلم هم با بازی ترلان پروانه در کشورمان اکران شده‌بود. این فیلم که البته هیچ ارتباطی به زندگی انزو فراری نداشت، ماجرای دختری بود که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با خودروی فِراری چند میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد.

فیلم فراری
فیلم ایرانی فراری با بازی ترلان پروانه و محسن تنابنده

او چون جایی را ندارد شب‌ها را در بیمارستان‌ها و مکان‌های عمومی می‌گذراند. در این حین بامردی مسافرکش با بازی محسن تنابنده، آشنا می‌شود و ماجرا بدین شکل ادامه پیدا می‌کند. نکته جالب درباره این فیلم آن بود که فیلم ایرانی فراری زمانی تولید شد که فراری مشهور ۴۵۸ ایتالیا در کشورمان در حال تردد بود. اما از آنجایی که تولیدکنندگان این فیلم هیچ شناختی از خودرو نداشتند، در پوستر این فیلم تصویر فراری ۴۸۸ جی‌تی‌بی به نمایش درآمد!

فیلم فراری مایکل مان

فیلم فراری

اما فیلم‌ فـراری مایکل مان حکایت دیگری دارد. این فیلمساز آخرین بار فیلم Blackhat را کارگردانی کرد و اکنون نیز قرار است فیلم بیوگرافی «فراری» را به روی پرده سینماها بیاورد. همان‌طور که از عنوان فیلم مشخص است، داستان کارآفرین موفق خودرو، انزو فراری را بازگو می‌کند.

فیلم فراری یکی از فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود. به‌خصوص به‌خاطر اینکه مایکل مان از سال ۲۰۰۰ میلادی سعی در ساخت این اثر سینمایی داشت. مایکل مان همچنین اخیراً اظهار داشت که او از زمانی که یک دانشجوی ۲۴ ساله بود، دوست داشته تا این اثر سینمایی را بسازد.

تمرکز فیلم فراری روی مسابقه اتومبیلرانی Mille Miglia و حضور فراری در آن است. این فیلم آخرین دور این مسابقه استقامتی ۱۰۰۰ مایلی در سراسر ایتالیا را در سال ۱۹۵۷ میلادی نشان خواهد داد. پس از آنکه خودروی فراری به رانندگی آلفونسو دی پورتاگو لاستیک می‌ترکاند و با جمعیت برخورد کرد، مسابقه متوقف شد. در این حادثه، ۹ نفر از جمله پنج کودک، گزارشگر ادموند نلسون و خود پورتاگو کشته‌شدند.

عوامل سازنده فیلم Ferrari

همان‌طور که در بالا اشاره شد، سکان کارگردانی فیلم فراری را نامزد چهار جایزه اسکار مایکل مان در دست دارد. این اثر سینمایی تازه اولین فیلم این فیلمساز در هشت سال گذشته‌است. همین امر نیز هیجان و انرژی برای آن را بسیار زیاد کرده‌است.

اگر با این کارگردان نامی سینما آشنایی ندارید باید گفت که از جمله فیلم‎های درخشان و ماندگار حرفه کارگردانی او می‌توان به فیلم Heat، فیلم Ali، فیلم Public Enemies و فیلم Thief اشاره کرد.

مایکل مان علاوه بر اینکه سکان کارگردانی فیلم را در دست دارد، فیلم‌نامه آن را به همراه تروی کندی مارتین قلم زده‌است. کسی که قبلاً فیلم‌نامه فیلم The Italian Job را نوشته‌بود!

داستان فیلم Ferrari

فیلم فراری داستان کارآفرین خودرویی را روایت می‌کند که با مسائل متعددی در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود دست‌وپنجه نرم می‌کند.

این مسائل شامل طلاق از همسرش، ورشکستگی و استرس رهبری تیمی از رانندگان در مسابقات Mille Miglia است. این فیلم همچنین نبرد قانونی پرتنشی را نشان می‌دهد که پس از آن تصادف وحشتناک باعث شد تا این مسابقه برای همیشه تعطیل شود. فراری متهم به قتل عمد شد. چراکه ماشین این کمپانی دچار نقص فنی‌شده و مشکل از تولید این کمپانی گزارش شد.

داستان این اثر سینمایی براساس کتابی به نام Enzo Ferrari — The Man,The Cars,The Races,The Machine نوشته بروک یتس محصول سال ۱۹۹۱ میلادی ساخته شده‌است.

بروک یتس علاقه خاصی نسبت به مسابقات داشت و قبلاً نیز به‌عنوان گزارشگر برای رقابت‌های نسکار فعالیت داشت. او همچنین مسابقه Cannonball Run را ساخت که رقابتی غیر رسمی است و از نیویورک شروع می‌شود و تا لس آنجلس ادامه دارد.

بازیگران فیلم Ferrari

فیلم فراری

شخصیت اصلی داستان فیلم فراری انزو فراری است که آدام درایور (Adam Driver) این نقش را به تصویر می‌کشد. آدام درایور بازیگری برجسته و سرشناس است که بیشتر به‌خاطر ایفای نقش کایلو رن (Kylo Ren) یا بن سولو در فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars) شهرت دارد. او همچنین برای جوایز مختلفی از جمله تونی، امی، SAG، بفتا، اسکار و غیره نامزد شد و جوایز متعددی را به دست آورده‌است.

مایکل مان جدیدترین فیلمساز برجسته‌ای است که آدام درایور با او همکاری می‌کند. این بازیگر قبلاً با کاگردانان مشهوری چون ریدلی اسکات، مارتین اسکورسیزی، استیون سودربرگ، استیون اسپیلبرگ، کلینت ایستوود، برادران کوئن و همچنین اسپایک لی نیز همکاری داشت.

با اینکه آدام درایور برای ایفای نقش شخصیت اصلی این فیلم انتخاب شد اما قبل از او کریستین بیل و هیو جکمن برای این نقش مد نظر بودند.

هیو جکمن تصمیم گرفت تا این پروژه را ترک کند. این در حالی است که کریستین بیل تصمیم گرفت تا در فیلم دیگری به نام Ford v Ferrari نقش‌آفرینی کند که در آن نقش یک راننده به نام کن مایلز را بازی می‌کرد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

نقش همسر فراری به نام لورا را نیز بازیگر برجسته پنه‌لوپه کروز بازی می‌کند. این بازیگر فردی برجسته هالیوود است و سابقه به دست‌آوردن جایزه اسکار را نیز در کارنامه خود دارد.

او بیشتر به‌خاطر نقش‌آفرینی در فیلم Vicky Christina Barcelona، فیلم Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides، فیلم Vanilla Sky و فیلم موزیکال Nine شهرت دارد.

شایلین وودلی نیز نقش لینا لاردی را بازی می‌کند که معشوقه انـزو فراری بود. شایلین وودلی از جمله بازیگران مطرح هالیوود است که در آثار مختلفی همچون فیلم‌های Divergent، فیلم The Spectacular Now و فیلم The Fault in Our Stars نقش‌آفرینی کرده‌است.

پاتریک دمپسی نیز دیگر بازیگر حاضر در فیلم فراری به شمار می‌رود که نقش راننده مسابقه ایتالیایی پیرو تاروفی را بازی می‌کند. این بازیگر سابقه نقش‌آفرینی در نقش دکتر درک در سریال Grey’s Anatomy را در کارنامه هنری خودش دارد.

از جمله دیگر بازیگران فیلم فراری نیز می‌توان به جک اوکانل، سارا گیدون، گابریل لئون و اریک هیوجن اشاره کرد.فیلم فـراری از دیروز در سینماهای جهان اکران شد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

فدراسیون کشتی برای حواله خودرو خارجی کشتی‌گیران درخواست داد

پرسپولیس را ایران خودرو و سایپا خریداری می‌کنند؟

سایپا اطلس G یا پژو ۲۰۷ TU3 ایران خودرو؟ / بررسی تفاوت‌های فنی و آپشن‌ها

فروش فوق‌العاده شاهین اتوماتیک و ساینا S سایپا از فردا

محموله GAC GS3 راسا موتور خاورمیانه به ایران رسید / تصاویر و ویژگی‌ها




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط