پلیس ترکیه خودروهای لوکس قاچاقچی مشهور ترک را تصاحب کرد

از دست ندهید

پلیس ترکیه بیش از بیست خودرو لوکس یکی از قاچاقچی‌های مشهور این کشور را تصاحب و به اموال دولتی اضافه کرد. این خودروهای لوکس که شامل بنتلی، فراری، پورشه و… هستند، بیش از ۱۰۰ میلیون لیـر ارزش دارند. تصاحب خودروهای لوکس این قاچاقچی مواد مخدر، موج منفی گسترده‌ای در میان مردم ترکیه به راه انداخت.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – اگر به ترکیه سفر کرده‌باشید، می‌دانید که عمده‌ترین خودروهای ناوگان پلیس ترکیه را فیات EGEA، هیوندای اکسنت، فیات دوبلو، فورد Tourneo و… تشکیل می‌دهند. یعنی پلیس این کشور مانند خودروهای پلیس کشور امارات، از هیچ خودرو لوکسی استفاده نمی‌کند.

به تازگی طی عملیاتی ویژه، بیش از ۲۰ خودرو لوکس از قاچاقچی مشهور ترکیه کشف شدند. پس از دستگیری این فرد، خودروهای لوکس وی بلافاصله به ناوگان پلیس ترکیه اضافه شدند. اما این فرد که بود؟

Comanchero زانو زد!
پلیس ترکیه
هاکان آییک رهبر باند کومانچروها

Mick Hawi قاچاقچی مشهور در سیدنی استرالیا زندگی می‌کرد. او باندی را که در سال ۱۹۶۸ با دوستانش تأسیس کرد براساس فیلم Comanchero به این اسم نامگذاری کرد که برای او بسیار تأثیرگذار بود.

پس از قتل میک هاوی، مارک داگلاس‌بادل رهبر این باند قاچاق مواد مخدر شد. پس از بادل، باندی که مرتکب جراحات ساده و جرایم مواد مخدر می‌شد، ابتدا به قاره آمریکا و سپس به کل جهان سرایت کرد و به یک کارتل تبدیل شد.

کومانچروها به دلیل قوانین سختگیرانه و سلسله مراتب بین خود بدنام بودند. پس از اینکه مارک داگلاس‌بادل در سال ۲۰۲۲ در قبرس شمالی دستگیر شد، به پلیس استرالیا تحویل داده‌شد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

به دنبال این تحول، هاکان آییک ترکیه‌ای، ملقب به «Reis – رئیس»، رهبر این باند مخوف شد. تقریباً همه اعضای این باند به دلیل جنایاتی که در آن شرکت داشتند در لیست اعلان قرمز اینترپل قرار گرفتند.

بر اساس یافته‌ها، تیم مدیریت این باند که مواد مخدر را از آمریکای جنوبی به استرالیا، هلند و هنگ‌کنگ از طریق کره جنوبی و آفریقای جنوبی منتقل می‌کردند، زمانی که توسط استرالیا و آمریکا دستگیر شدند، به قبرس شمالی و ترکیه متواری شدند. اما کل باند کومانچروها با عملیاتی که پلیس ترکیه انجام داد، منهدم شد.

Ali Yerlikaya وزیر امور داخلی ترکیه پس از انهدام این باند قاچاق مواد مخدر اعلام کرد: «در نتیجه این عملیات، ۲۳ خودرو لوکس توقیف شدند. پس از توقیف این خودروها، آنها به به پلیس ترکیه تحویل دادیم. این خودروها اکنون به پلیس ترکیه خدمت می‌کنند، نه به جنایت‌کاران.»

خودروهای لوکس پلیس ترکیه

خودروهای پلیس ترکیه

در ویدئویی که پلیس ترکیه از خودروهای لوکس جدید خود رونمایی کرد، چیزی که بیش از همه به چشم می‌آید حضور گسترده مرسدس‌بنز‌های A کلاس  CLA در این باند تبه‌کاری بود. البته ابتدای این فیلم، یک دستگاه فولکس واگن گلف R هم خودنمایی می‌کند.

اما داستان اصلی این فیلم، نمایش Ferrari 488 GTB بود که حالا به جای رنگ قرمز، با کاور خودروهای پلیس ترکیه در خیابان‌های این کشور تردد خواهد کرد. این فراری در بازار خودرو ترکیه بیش از ۳۰ میلیون لیر (بیش از ۵۱ میلیارد تومان) قیمت دارد.

در کنار این فراری زیبا، یک دستگاه Bentley Continental GT هم وجود دارد که از این پس در شمایل خودرو پلیس مشاهده خواهد شد. این بنتلی نیز با قیمتی فراتر از ۳۵ میلیون لیر (بیش از ۶۰ میلیارد تومان) یکی از خودروهای فوق‌العاده لوکس در کشور ترکیه است. اما به غیر از این خودروهای خاص، خودروهای دیگری هم از این باند مخوف کشف شدند.

یک دستگاه پورشه تایکان توربو S به ارزش بیش از ۹ میلیون لیر (بیش از ۱۵ میلیارد تومان) هم در بین خودروهای پلیس ترکیه مشاهده می‌شود. در کنار آن، آئودی A6 سدان و ولوو XC90 هرکدام به ارزش بیش از ۶ میلیون لیر (فراتر از ۱۰ میلیارد تومان) به جمع خودروهای جدید پلیش ترکیه اضافه شدند.

اما اضافه‌شدن این خودروهای لوکس به جمع خودروهای پلیس ترکیه، گرچه شادمانی بسیاری به همراه داشت. اما باعث گسترده‌شدن موجی منفی در میان مردم این کشور شد. بسیاری از مردم بر این باورند که پلیس این کشور می‌توانست با فروش این خودروها، به مردم زلزله‌زده‌ای کمک کند که بیشتر آنها هنوز در کانکس‌های موقتی زندگی می‌کنند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

فیلم فراری ساخته مایکل مان اکران شد / معرفی فیلم و خلاصه داستان

فدراسیون کشتی برای حواله خودرو خارجی کشتی‌گیران درخواست داد

پرسپولیس را ایران خودرو و سایپا خریداری می‌کنند؟

سایپا اطلس G یا پژو ۲۰۷ TU3 ایران خودرو؟ / بررسی تفاوت‌های فنی و آپشن‌ها




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط