نیسان سانی قدیمی با جهان نوین آریا به بازار می‌آید / مشخصات فنی و امکانات

از دست ندهید

نسل قبلی نیسان سانی که با کد N17 تا سال ۲۰۲۰ تولید می‌شد، قرار است با شرکت جهان نوین آریا در کشور عرضه شود. این خودرو که در بسیاری از بازارهای جهانی از رده خارج قلمداد می‌شود، با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۸ اسب بخار قدرت در بازار خودرو ایران حضور خواهد داشت. عرضه این خودرو در شرایطی صورت می‌پذیرد که نسل جدید نیسان سانی با نام نیسان سیلفی نیز اکنون توسط واردکنندگان دیگر در کشور حضور دارد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – شرکت جهان نوین آریا قدیمی‌ترین عرضه‌کننده خودروهای نیسان در بازار خودرو ایران است. اما از آنجایی که اکنون بسیاری از واردکنندگان خودرو به سراغ واردات محصولات نیسان رفتند، جهان نوین آریا ششمین شرکت واردکننده خودروهای نیسان در ایران به شمار می‌رود.

 

همانطور که می‌دانیم، چندین شرکت واردکننده خودرو، از محصولات نیسان در ایران رونمایی کرده‌بودند. گرچه نیسان سیلفی هم به عنوان نسل جدید نیسان سانی در میان خودروهای معرفی‌شده مشاهده شد، اما هنوز هیچ‌ کدام از این واردکنندگان نتوانستند خودروهای نیسان را به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی برسانند.

اما در کمال تعجب، شرکت جهان نوین آریا توانست نسل قبلی نیسان سانی را به سرعت وارد این سامانه کند. از همین رو، احتمالاً در روزهای آینده هم شاهد اعلام قیمت گمرکی این سدان کامپکت خواهیم بود.

نیسان سانی

نیسان سانی وارداتی شرکت جهان نوین آریا، نخستین بار در سال ۲۰۱۰ در جریان نمایشگاه خودرو گوانژو چین رونمایی شد. این خودرو که از سال ۲۰۱۱ وارد خط تولید شد، در بسیاری از مارکت‌های خودرویی جهان از جمله هندوستان و خاورمیانه هم حضور داشت.

اما حالا ۴ سال است که دیگر این خودرو در چین و خاورمیانه عرضه نمی‌شود. اما هندی‌ها و مصری‌ها هنوز نمونه‌های صفر کیلومتر آن را می‌توانند در کشور خود خریداری کنند.

فول‌ترین نسخه بنزینی اتوماتیک سانی در بازار خودرو هندوستان، کمتر از ۱۲ هزار دلار قیمت دارد. اما همین نسخه فول سانی در مصر نزدیک به ۲۲ هزار دلار به فروش می‌رسد!

مشخصات فنی نیسان سانی شرکت جهان نوین آریا

نیسان سانی شرکت جهان نوین آریا قرار است با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به بازار خودرو ایران بیاید. این موتور که با کد HR15DE شناخته می‌شود می‌تواند ۱۰۸ اسب بخار در ۶ هزار دور در دقیقه نیرو تولید کند.

گشتاور خروجی این موتور به رقم ۱۳۴ نیوتن‌متر می‌رسد که در ۴ هزار دور در دقیقه بهترین کارایی خود را به نمایش می‌گذارد. این نیرو و گشتاور توسط گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به محور جلو نیسان سانی منتقل می‌شود.

جالب است بدانیم که نسخه اتوماتیک سانی در بازار خودرو چین فقط با گیربکس CVT به بازار عرضه شد. اما در هندوستان و مصر می‌توان نمونه AT آن را خریداری کرد.

طول، عرض و ارتفاع این سدان کامپکت برابر است با ۴۴۵۶×۱۶۹۶×۱۵۱۴ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به ۲۶۰۰ میلیمتر می‌رسد. این خودرو ۱۰۵۵ کیلوگرم در نسخه اتوماتیک وزن دارد و ۴۹۰ لیتر فضای بار دراختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد.

نسخه CVT سانی مصرف سوختی برابر با ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. مصرف سوخت این خودرو با گیربکس دستی هم ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. اما از آنجایی که گیربکس چهار سرعته اتوماتیک فقط با موتور ۲ لیتری سانی به بازارآمد، رقم مشخصی در زمینه مصرف سوخت این مدل وجود ندارد.

نیسان سانی در محور جلو مجهز به تعلیق مک‌فرسون مستقل است. اما در محور عقب شاهد استفاده از تعلیق نه چندان به روز تورشن‌بیم غیر مستقل هستیم.

امکانات رفاهی نیسان سانی شرکت جهان نوین آریا

نیسان سانی

از آنجایی که قطعاً با خودرویی قدیمی از نسان روبرو هستیم، نباید انتظار آپشن‌های فوق‌العاده در سانی را داشته‌باشیم. این خودرو در بازارهای هندوستان و مصر با ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایربگ پرده‌ای در نسخه فول، ترمزهای ABS و EBD و دستگیره‌های درب هم رنگ بدنه به فروش می‌رسد.

نیسان سانی

نمایشگر ۷ اینچی لمسی، فرمان چند منظوره با تنظیم دستی، استارت دکمه‌ای، ۴ اسپیکر برای سیستم صوتی، اسپویلر عقب، رینگ‌های ۱۵ اینچی، ایرکاندیشن دستی، خروجی تهویه برای ردیف دوم، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب و ورود بدون کلید از مهمترین امکانات رفاهی فول‌ترین نمونه سانی در مصر و هندوستان به شمار می‌روند.

همانطور که مشاهده می‌شود، نیسان سانی شرکت جهان نوین آریا حتی از وارداتی‌های لوآپشن جدید به بازار خودرو ایران هم آپشن‌های کمتری دارد. از همین رو، انتظار می‌رود این سدان کامپکت با قیمتی کمتر از بسیاری از رقبای خود به دست متقاضیان خرید آن برسد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در اسفند ماه مجوز رسمی دارد؟

سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه با این آپشن‌ها به فروش می‌رسد

نمایشگاه خودرو تهران در سئول یا شهر آفتاب؟ / برگزاری دو نمایشگاه خودرو در دو هفته!

تارا اتوماتیک V4 LX تا پایان سال وارد بازار می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران اسفند ماه برگزار می‌شود

جی‌ ای‌ سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می‌آید




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط