پروژه تولید تارا اتوماتیک V4 LX با امکانات به روز و جدید در ایران خودرو تعریف شد. این محصول هم اکنون در مراحل آمادهسازی برای تولید انبوه قرار دارد و تا پایان سال روانه بازار خواهد شد.
در کانال بیتران پلاس تماشا کنید:
بیتران – گروه صنعتی ایرانخودرو، با هدف ایجاد تثبیت و ارتقای جایگاه محصول تارا و افزایش سهم بازار با توجه به تقاضا و نیاز بازار، به تعریف پروژه و تولید تارا اتوماتیک V4 LX اقدام کردهاست.
قوای محرکه تارا اتوماتیک V4 LX، موتور TU5P است که در محصولات قبلی این خانواده نیز از آن بهرهبرداری شدهاست. موتور TU5P نسل جدید موتور TU5 و ارتقایافته از منظر قدرت همراه با کاهش مصرف سوخت و منطبق بر استانداردهای زیست محیطی است.
این موتور نسبت به موتور مبنای خود، دارای بهبود عملکرد پنج تا هفت درصدی بودهو به تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپها یا همان CVVT مجهز شدهاست. ارتقای فنآوری موتور، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اصطکاکهای داخل موتور با تجهیز به پیستونهای ضد سایش، ارتقای آلایندگی به یورو پنج، کاهش مصرف روغن و افزایش توان و گشتاور و بهبود شتابگیری خودرو، از مزایای موتور TU5P به شمار میرود.
ایمنی تارا اتوماتیک LX تیپ V4
به منظور افزایش ایمنی سرنشینان در تصادفات و کاهش وزن بدنه و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، در سازه بدنه تارا از ورقهای فولاد با استحکام بالا به صورت گسترده استفاده شدهاست.
این محصول همچنین مجهز به فرمان برقی است که موجب عملکرد قابل تنظیم، برنامهپذیری، حساس به سرعت و عملکرد نرمتر در حالت پارک، تعداد قطعات کمتر و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری، کاهش مصرف سوخت خودرو به علت حذف پمپ هیدرولیک، کاهش آلایندگی محیط زیست با حذف روغن هیدرولیک و همچنین قابلیت کنترل خودکار فرمان در شرایطی مانند وزش باد جانبی شدید و در نتیجه افزایش پایداری و ایمنی خودرو میشود.
تارا اتوماتیک V4 LX، مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) است. این فناوری که به منظور پایداری خودرو به کار میرود، به شکل بالقوه موجب بهبود ایمنی از طریق شناسایی و به حداقلرساندن لغزشها میشود. به طور کلی، زمانی که این سامانه انحراف خودرو را تشخیص میدهد، بدون دخالت راننده به ترمزگرفتن برای هدایت خودرو به مسیر مورد نظر راننده اقدام میکند. این ترمزها میتواند به صورت جداگانه و هوشمندانه بر روی هر یک از چرخهای خودرو اعمال شود.
در کانال یوتیوب بیتران پلاس تماشا کنید:
سامانه کنترل نیروی پیشران (TCS) نیز از سامانههای به روز بهکاررفته در محصول تارای جدید ایران خودرو است. چنانچه یکی از چرخهای محرک بر روی سطح با اصطکاک پایین یا در حال هرزگردی باشد. هنگام شروع حرکت در جای خود لغزیده و ممکن است خودرو به طرفین منحرف شود. در این شرایط، سیستم TCS با کاهش گشتاور موتور و اعمال ترمز بر روی چرخی که در حال لغزش درجاست، موجب افزایش پایداری و شتاب رو به جلوی خودرو میشود.
تمامی رانندگان تاکنون تجربه حرکت خودرو به سمت عقب، در فاصله برداشتن پا از روی پدال ترمز و فشردن پدال گاز در مسیر شیبدار را داشته اند. در این شرایط امکان برخورد با خودروی پشت سری وجود دارد. برای جلوگیری از چنین شرایطی، تارا اتوماتیک V4 LX مجهز به سیستم شروع حرکت در سربالایی (HSA) شدهاست. این سیستم با نگهداشتن فشار ترمز به مدت دو تا سه ثانیه، حتی بعد از رهاکردن پدال ترمز نیز این فرصت را به راننده میدهد تا بدون جابهجایی خودرو، با فشردن پدال گاز شروع به حرکت کند.
در تارا اتوماتیک V4 LX مجموعه چراغ عقب دارای طرح جدید بودهو رودریهای جلو و عقب نسبت به محصول مبنا، به روز و جدید شدهاست. هم چنین به منظور پاسخگویی به خواست مشتریان، کنسول جلوی خودرو تغییریافته و به منظور راحتی راننده، جاموبایلی در کنسول تعبیه شدهاست.
در کانال یوتیوب بیتران پلاس تماشا کنید:
سنسور پا یا همان کیک سنسور، یکی دیگر از امکانات رفاهی بسیار کارآمد است که در برخی خودروهای به روز تعبیهشده و در تارای جدید نیز از این سیستم بهره گرفته شدهاست. این امکان بدون نیاز به استفاده از کلید بازکن در صندوق روی ریموت خودرو، با حرکت پا در ناحیه زیر سپر عقب، درِ صندوق را باز میکند.
در این محصول، آیینهها الکتروکرومیک است که به دید عقب در روز و شب کمک میکند. از طرفی دوربین دید عقب از نوع دینامیکی است که موجب نشاندادن مسیر حرکت مطابق با گردش فرمان در زمان حرکت با دنده عقب میشود. تفاوت دوربین عقب دینامیک و استاتیک شامل زاویه دید دوربین است. در دوربین عقب دینامیک، از استاتیک بیشتر بودهو با دریافت اطلاعات تغییرات زاویه فرمان، مسیر حرکت خودرو را پیشبینیکرده و نمایش میدهد.
از سایر مشخصات و امکانات بهکاررفته در این محصول جدید میتوان به صندلی برقی راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در شش جهت به همراه گرمکن، باز و بست درها بدون کلید (KEYLESS) ارتقایافته، رودریهای جلو و عقب با کلید بالابر شیشهها، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، روکش صندلی جدید، زیرآرنجی صندلیهای عقب، چراغ خوشامدگویی درهای جلو و آنتن کوسهای اشاره کرد.
در کانال یوتیوب بیتران پلاس تماشا کنید:
همچنین برخورداری از چراغ داشبورد، آفتابگیر جدید با چراغ، سانروف برقی، سقف کاذب جدید با چراغ سقف عقب و کنسول سقف به همراه جا عینکی، دستگیره سقف جانبی تاشو در قسمت راست جلو به همراه دستگیرههای سقف تاشو عقب و برف پاککنهای ژلهای، توییترهای جلو و دو جکه شدن صندوق عقب از سایر امکانات تارا اتوماتیک V4 LX به شمار میرود.
بیشتر بخوانید:
نمایشگاه بینالمللی خودرو تهران اسفند ماه برگزار میشود
جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار میآید
گران فروشی مدیران خودرو و کرمان موتور اثبات شد / جریمه ۲۵۰۰ میلیاردی مونتاژکاران
شیائومی SU7 با ۲۹۹ اسببخار قدرت رونمایی شد / تایکان مناطق محروم!
مرحله جدید فروش فوری شاهین اتوماتیک و ساینا S سایپا از پنجشنبه
چانگان سهام سایپا را خریداری میکند؟ / ماجرای بازدید عربستانیها و چینیها از سایپا
با سلام اکثریت این توضیحات که مربوط به همان تارا اتومات V2 بود.. زیاد آیتم پرکاربردی بچشم نمیخوره که قیمتش بالای ۹۰۰ میلیونه.