سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه با این آپشن‌ها به فروش می‌رسد

از دست ندهید

محموله خودروهای سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه به مقصد ایران بارگیری شد. بالنو قرار است با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و کامل‌ترین سطح تجهیزات به بازار خودرو کشور عرضه شود. بهای تیپ لوآپشن این هاچ‌بک جذاب سوزوکی در بازار خودرو امارت از ۴۸ هزار و ۲۰۰ درهم (۶۶۵ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان) آغاز می‌شود. اما قیمت نسخه وارداتی به ایران به دلیل آپشن‌های بیشتر، بالاتر خواهد بود.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – به زودی نسل دوم سوزوکی بالنو به عنوان یک خودرو وارداتی از سوی راسا موتور خاورمیانه در ایران عرضه خواهد شد.

این خودرو که توسط جوینت‌ونچر سوزوکی ماروتی در شهر احمدآباد هندوستان تولید می‌شود، برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد.

سوزوکی بالنو وارداتی

خودروهای تولیدی سوزوکی ماروتی در این سایت، به بازارهای خاورمیانه، آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا صادر می‌شوند و نسخه‌های وارداتی به ایران هم از این قاعده مستثنی نیستند.

نسل اول سوزوکی بالنو با دو ایربگ در تست‌ تصادف لاتین انکپ کاملاً مردود شد. البته سوزوکی در نسخه Safety Pack توانست در تست‌های تصادف یوروانکپ بالنو را با چهار ستاره ایمنی راهی بازارهای هدف کند.

نسل دوم این خودرو گرچه هنوز تست‌های تصادف را پشت‌سر نگذاشته‌است، اما سوزوکی اعلام کرد که تمام نواقص ایمنی قبلی این محصول را برطرف کرده‌است.

سوزوکی بالنو وارداتی
محموله سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور در راه ایران

سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه، یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای کشور هندوستان است. جالب است بدانیم که بیش از یک میلیون شهروند این کشور تاکنون این خودرو را خریداری کردند. این محصول سوزوکی به لطف قیمت کاملاً اقتصادی خود، در کشورهای خاورمیانه نیز طرفداران خاص خود را دارد.

قیمت سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه
سوزوکی بالنو وارداتی
محموله سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور در راه ایران

همانطور که عنوان شد، بالنو را در بازار خودرو امارات در نسخه لوآپشن GL می‌توان با پرداخت ۴۸ هزار و ۲۰۰ درهم (۶۶۵ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان خریداری کرد. اما راسا موتور خاورمیانه قصد دارد نسخه GLX بالنو را به کشور وارد کند.

این نسخه در کشور امارات ۵۲ هزار و ۵۰۰ درهم قیمت دارد که براساس نرخ تبدیل امروز، معادل رقمی در حدود ۷۲۵ میلیون تومان است.

باید توجه داشت که اگر فقط ۶۶ درصد تعرفه جدید واردات خودرو را به این رقم اضافه کنیم، بهای گمرکی آن فراتر از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد شد! پس نباید منتظر یک هاچ‌بک ارزان قیمت و اقتصادی در بازار خودرو کشورمان باشیم.

مشخصات فنی سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه

سوزوکی بالنو وارداتی

تنها قوای محرکه‌ای که هندی‌ها در زمان خرید این خودرو با آن مواجه می‌شوند، موتور K12N Dualjet سوزوکی با ۹۰ اسب بخار قدرت است. اما خوشبختانه این موتور توسط شرکت واردکننده برای بازار خودرو ایران انتخاب نشد.

قوای محرکه سوزوکی بالنو وارداتی به ایران از نوع K15B است که با ۱۴۶۲ سی‌سی حجم می‌تواند ۱۰۳ اسب بخار قدرت در ۶ هزار دور در دقیقه نیرو در اختیار راننده قرار دهد.

سوزوکی بالنو وارداتی

گشتاور خروجی این موتور هم به رقم ۱۳۸ نیوتن‌متر می‌رسد که در دور ۴ هزار و ۴۰۰ در ایده‌آل‌ترین شرایط خود قرار دارد. نیرو و گشتاور این موتور MPi تنفس طبیعی، توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک (AT) به محور جلو سوزوکی بالنو منتقل می‌شود.

براساس اطلاعات اعلامی سوزوکی، شتاب صفر تا صد این هاچ‌بک جمع و جور، ۱۱.۶ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

بالنو با طول ۳۹۹۰ میلیمتر، عرض ۱۷۴۵ میلیمتر و ارتفاع ۱۵۰۰ میلیمتر می‌تواند در فاصله بین دو محور ۲۵۲۰ میلیمتری، پنج سرنشین را در خود جای دهد. فضای بار این خودرو نیز به ۳۵۵ لیتر می‌رسد که برای یک هاچ‌بک کلاس B (کامپکت) مناسب است.

براساس اطلاعات نمایندگی سوزوکی در کشور امارات، بالنو با باک ۳۷ لیتری پر از سوخت می‌تواند در ازای هر صد کیلومتر پیمایش، ۴.۴ لیتر بنزین مصرف کند.

البته راسا موتور خاورمیانه در توضیح مصرف سوخت این خودرو، رقم ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر را اعلام کرد. این بدان معناست که سوزوکی بالنو وارداتی به ایران می‌تواند ۶۸۵ کیلومتر را بدون توقف با چنین مصرف سوختی پشت‌سر بگذارد.

امکانات رفاهی سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه

راسا موتور خاورمیانه فول‌ترین تیپ سوزوکی بالنو را در کشور عرضه خواهد کرد. این تیپ که در کشورهای حاشیه خلیج فارس با کد GLX شناخته می‌شود، دارای استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، شش ایربگ، ایرکاندیشن اتوماتیک، پشت آمپر آنالوگ با نمایشگر ۴.۲ اینچی، نمایشگر لمسی ۹ اینچی دارای اپل‌کارپلی و اندرویداتو، Head Up Display و سنسور پارک عقب است.

به غیر از این موارد، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، چراغ‌های LED، چراغ روشنایی روز، چهار اسپیکر به همراه دو تیوتر برای سیستم صوتی، فرمان چند منظوره با تنظیم دستی، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود بدون کلید، TPMS، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی و… نیز در این خودرو وجود خواهد داشت.

ساعاتی پیش نخستین محموله سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه به مقصد ایران بارگیری شد. از همین رو، احتمالاً طی روزهای آتی، شاهد اعلام قیمت گمرکی این هاچ‌بک جذاب برای بازار خودرو ایران خواهیم بود.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه خودرو تهران در سئول یا شهر آفتاب؟ / برگزاری دو نمایشگاه خودرو در دو هفته!

تارا اتوماتیک V4 LX تا پایان سال وارد بازار می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران اسفند ماه برگزار می‌شود

جی‌ ای‌ سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می‌آید

گران فروشی مدیران خودرو و کرمان موتور اثبات شد / جریمه ۲۵۰۰ میلیاردی مونتاژکاران




1 دیدگاه

  1. ممنون از توضیحات جامع وخوب وکارشناسی شده وآینده نگری این عزیزان.واقعاً با قیمت هائی که اینگونه خودروها دارند امیدوارهستم در انتخاب وخرید و واردکردن خودروها برای مردمی که با سختی وقرض و وام نقدینگی جور می کنند احساس مسئولیت بیشتری کنند تا خریداران عزیز به چالش بر نخورند.ممنون

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط