تست هندلینگ تارا با ربات هم انجام میشود. شدیدترین فشار ممکن به فرمان تارا چه نتیجهای داشت؟ با ربات فرمان آشنا شوید.
تست هندلینگ تارا ایران خودرو را در یوتیوب بیتران پلاس تماشا کنید
بیت ران – مجتبی اسماعیلی: شاید برای شما هم سوال باشد که تستهای گوزن و هندلینگ در دنیا چگونه انجام میشود؟ ربات فرمان یک فناوری بسیار پیشرفته و دقیق است که در تست هندلینگ تارا و دنا هم استفاده میشود. هیچ رانندهای در دنیا قادر به چرخاندن فرمان تا زاویه ۲۷۰ درجه نیست. همچنین سرعت چرخاندن بسیار بالای فرمان که باید در تمام تستها یکسان باشد، از توان یک انسان خارج است.
در نتیجه یک ربات فرمان وظیفه فرمان دادن به خودرو را بر عهده دارد. برای اولین بار در کشور ویدیو تست هندلینگ تارا با ربات جهت نمایش برای عموم، توسط تیم بیت ران تهیه شد.
اما این ربات چطور عمل میکند و عملکرد تارا در این تست چگونه بود؟
تعادل خوب تارا در مانورهای شدید
برای تست هندلینگ تارا به کمک ربات، مهندسین تجهیزات مربوط را روی خودرو نصب میکنند. این تجهیزات شامل یک کپسول هوا جهت تامین فشار مورد نیاز برای چرخاندن فرمان، اتصالات مربوط و همچنین یک فرمان است.
پس از نصب تجهیزات و کالیبره کردن آنها، در نهایت فرمان مخصوص روی فرمان خودرو نصب و یک اهرم کنترلی نیز روی شیشه جانبی سمت راننده قرار میگیرد.
برای شروع تست هندلینگ تارا سوار خودرو میشویم و به علت خطرات احتمالی، یک راننده حرفهای و مسلط به این ربات پشت فرمان قرار میگیرد. خودرو در یک مسیر پهن و امن در پیست مخصوص شروع به حرکت میکند. با رسیدن به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، راننده توسط اهرم مخصوص فرمان مانور را صادر میکند.
فرمان خودرو توسط ربات با زاویه ۲۷۰ درجه و سرعت زاویهای بالا به سمت چپ و بلافاصله به سمت راست میچرخد و تست هندلینگ تارا انجام میشود. تارا در سرعت ۸۰ کیلومتر و با این مانور شدید منحرف نشد و در این آزمون قبول شد.
ملاک قبول شدن در این آزمون، نبود انحراف خودرو در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بود و در صورت نبود تعادل مناسب، خودرو به دور خود می چرخید و Spin میشد.
همچنین حس خبرنگار بیت ران در تست هندلینگ تارا به عنوان یک سرنشین آنچنان هم ترسناک نبود که نشان از پلت فرم خوب خودرو داشت.
این تست در دنیا چگونه انجام می شود؟
هر چند این ربات در تست هندلینگ تارا پیشرفته است اما تنها امکان چرخاندن فرمان در یک مسیر صاف را دارد و امکان عبور از بین موانع برای انجام تست گوزن را ندارد. اما رباتهای جدیدتر که توسط خودروسازان مطرح جهانی استفاده میشوند، علاوه بر امکان کنترل فرمان، کنترل پدال گاز و ترمز را نیز بر عهده دارند.
قابلیت رصد موانع برای عبور از میان آنها نیز از دیگر قابلیتهای رباتهای جدید است. رباتهای جدید امکان انجام یک تست گوزن کامل بدون دخالت راننده را دارند!
بیشتر بخوانید:
تداوم استفاده از پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا
بهمن رسپکت زیر تست پر فشار بیت ران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!
زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو مشخص شد
سیستم کنترل پایداری ESP اجباری شد / خودروسازان اجرا نمی کنند!
کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد
آغاز تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه
ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!
چرا پلیس نمیتواند جلوی شماره گذاری خودروهای ناایمن را بگیرد؟
تارا مورد تست از نوع V3 هست ؟
فرقی نداره که. تفاوتشون توی آپشنهاست
تست خوبی بود
فیلم نداره!!!؟؟