لوتوس Emeya با ۹۰۵ اسب‌بخار قدرت معرفی شد / اولین هایپرکار چهار درب لوتوس

از دست ندهید

لوتوس Emeya ساعاتی پیش به عنوان پرچمدار جدید Lotus در یک رویدادی پرزرق‌و‌برق در شهر نیویورک رونمایی شد. این سدان چهار درب برقی لوتوس تا همین اواخر با نام تایپ ۱۳۳ شناخته می‌شد. Emeya قرار است چالش جدیدی را برای خودروهایی مانند تسلا مدل اس و پورشه تایکان توربو ایجاد کند. این محصول جدید لوتوس فناوری پیشرفته‌ای را به رخ رقبا می‌کشد و اولین سدان چهار در Lotus پس از مدل Carlton است که برپایه اوپل امگا در دهه ۱۹۹۰ تولید شد.

لوتوس Emeya

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – آیرودینامیک در طراحی لوتوس Emeya حرف اول و آخر را می‌زند. این خودرو دارای یک جلوپنجره فعال است که برای نخستین بار در مدل شاسی‌بلند برقی Eletre مشاهده شد.

این جلوپنجره فعال برای کارایی بهتر آیرودینامیکی خودرو، بسته‌است. اما زمانی‌که ترمزها و باتری‌ها نیاز به خنک شدن داشته باشند، این بخش از خودرو باز خواهد شد.

لوتوس Emeya

همچنین یک اسپویلر فعال در جلو و یک دیفیوزر فعال در عقب این خودرو قرار دارد که از خودروهای مسابقه‌ای الهام گرفته‌شد. این اسپویلرها برای به حداکثر رساندن‌نیروی رو به پایین در لوتوس Emeya قرار گرفتند. جالب است بدانیم که اسپویلرهای جلو و عقب Emeya می‌توانند تا ۲۱۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین در آن ایجاد کنند.

اسپویلر فعال عقب لوتوس Emeya با ۲۸۰ میلیمتر عرض و ۱۰۰ میلیمتر پهنا، بزرگ‌تر از اسپویلر عقب مدل Eletre است. به همین دلیل، کارایی آن در این خودرو بسیار بیشتر از Eletre به عنوان یک شاسی‌بلند برقی اعلام شد.

متریال بازیافتی در داخل کابین لوتوس Emeya

لوتوس Emeya

مهندسان لوتوس به غیر از بحث آیرودینامیک، به استفاده از مواد بازیافتی پایدار در داخل کابین این خودرو هم توجه کردند. لوتوس اولین خودروساز جهان است که از نوع جدیدی از نخ برای ساخت قطعات داخل کابین Emeya استفاده می‌کند.

این نخ از ضایعات پنبه در صنایع مد و پوشاک بدست می‌آید که نه تنها قابل بازیافت است، بلکه در مقایسه با چرم، وزن کلی خودرو را نیز کاهش می‌دهد.

لوتوس Emeya

لوتوس همچنین برای پرداخت سطوح فلزی داخل Emeya، از تکنولوژی PVD (مخفف Physical Vapor Deposition) استفاده کرد. این تکنولوژی یک فرآیند تکنیکی است که در آن یک ماده تحت تأثیر گرما و فشار به حالت گاز درآورده می‌شود.

سپس به شکل بخار به یک سطح جامد منتقل می‌شود تا بر روی آن پوششی مقاوم ایجاد کند. این پوشش هم به عنوان یک لایه نازک و مقاوم به سطح یک جسم متصل می‌شود. به غیر از این به وفور می‌توان در داخل اتاق لوتوس Emeya چرم‌های ناپا، آلکانترا و پلی‌اورتان را مشاهده کرد.

اما به غیر از مواد بازیافتی، سیستم صدای فراگیر KEF 3D که قابلیت حذف صداهای اضافی را دارد نیز در Emeya وجود دارد. این سیستم، به‌وسیله سنسورهای ارتعاش نصب شده‌در قسمت بیرونی، حرکت لاستیک و تعلیق را تشخیص می‌دهد.

سپس براساس الگوریتم‌هایی، سیگنال‌های صوتی ناهمگونی را از طریق بلندگوها برای مهار صدای اضافی تولید می‌کنند. این تکنولوژی به زبان ساده دقیقاً کاری را انجام می‌دهد که در نسل‌های جدید Airpod pro وجود دارد.

همچنین یک صفحه نمایش ۵۵ اینچی واقعیت افزوده برای دسترسی سریع به اطلاعات مهم رانندگی وجود دارد. علاوه‌بر این، آیینه‌های دیجیتالی لوتوس Emeya دارای ماژول‌های LiDar است که پیش‌تر در Eletre دیده‌بودیم.

قدرت فوق‌العاده لوتوس Emeya

لوتوس Emeya

لوتوس در زمان معرفی Emeya اعداد و ارقامی درباره عملکرد این خودرو اعلام کرد که آن را در قلمرو هایپرکارها قرار می‌دهد. این خودرو با قدرت ۹۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۹۸۴ نیوتن‌متری می‌تواند در ۲.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۵ کیلومتر در ساعت اعلام شد.

لوتوس عنوان کرد که نیرو و گشتاور موتور Emeya توسط گیربکس دو سرعته به تمامی چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود. لوتوس همچنین مدعی شد که ترمزهای این خودرو مانند خودروهای مسابقه‌ای تیز و دقیق عمل می‌کنند. سیستم تعلیق Emeya با توجه به شاسی فوق‌العاده آن می‌تواند ناهمواری‌های جاده را بیش از هزار بار در ثانیه تجزیه و تحلیل کند. همین امر هم کیفیت رانندگی با این خودرو را متمایز از هر محصول دیگری خواهد کرد.

Ben Payne معاون طراحی لوتوس گفت: «این یک لوتوس کاملاً جدید است. چیزی که قبلاً به هیچ عنوان مشاهده نشده‌بود. ما با تکیه بر آنچه لوتوس تا به امروز انجام داده‌است، یک ماشین لوکس تولید کردیم که عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای علاقه‌مندان به رانندگی ارائه می‌کند. این خودرو برای القای حس اعتماد به نفس و هیجان طراحی شده‌است.»

لوتوس Emeya چه زمانی به بازار می‌آید؟

لوتوس جزئیات بیشتری را درباره Emeya در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ فاش خواهد کرد. Emeya قرار است در سال ۲۰۲۴ در کارخانه متعلق برند جیلی در ووهان چین، (جایی که مدل Eletre در حال حاضر در حال تولید است) وارد فاز تجاری‌سازی شود.

Mike Johnstone سخنگوی لوتوس و مدیربازرگانی این برند اعلام کرد که Emeya تا سه ماهه چهارم سال آینده میلادی وارد بازار آمریکای شمالی خواهد شد. او بیان کرد که لوتوس با تجاری‌سازی این خودرو در چین، انتظار دارد که بیش از ۳۰ درصد از کل فروش این برند در بازار آمریکای شمالی اتفاق بیوفتد.

لوتوس هنوز نتوانسته است که در دوران خودروهای برقی توانایی خود را اثبات کند. لوتوس که در حال حاضر به Geely چین تعلق دارد، به دلیل مشکل تأمین قطعات در تولید مدل بنزینی Emira، فقط ۵۷۶ دستگاه از این خود را به خریداران آن تحویل داد.

Mike Johnstone در جریان رونمایی از Emeya اعلام کرد که لوتوس بیش از ۱۷ هزار سفارش برای خودروهای Eletre (شاسی‌بلند برقی) و Emira (آخرین محصول بنزینی) دریافت کرده‌است. به بیان Johnstone، تولید مدل Emira هنوز هم ادامه دارد.

گفته‌می‌شود که دفتر سفارشات فعلی لوتوس، تمام رکوردهای فروش قبلی را شکسته‌است. حتی مدل‌های جدیدی مانند Emeya ممکن است آینده این خودروساز را در تولید و سودآوری کاملاً دگرگون کند.

بیشتر بخوانید:

تست هندلینگ تارا با ربات / تکنولوژی عجیب در صنعت خودرو کشور

کراس‌اوور KMC A5 از سیف‌ خودرو تا کرمان‌‌ موتور / دانستنی‌های ضروری KMC A5

سدان Avatr 12 در مونیخ رونمایی شد / همه چیز درباره دومین شاهکار نادر فقیه‌زاده

بک X3 پرو خودروسازان بم ارزش خرید دارد؟ / راهنمای جامع BAC X3 Pro




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط