تارا تمام برقی (EV) تا پایان سال رونمایی می شود، پژو پارس به زودی از چرخه تولید حذف می شود و طرح جدید گارانتی های ایران خودرو اجرایی میشود. جزییات آخرین اخبار ایران خودرو را در ادامه بخوانید.
بیت ران – مجتبی اسماعیلی: نشست خبری کیفیت ایران خودرو حول دو محور افزایش تیراژ تولید و بهبود چهل درصدی کیفیت خودروها برگزار شد.
کیانوش پور مجیب قایم مقام ایران خودرو از رونمایی تارا تمام برقی (EV) تا پایان سال و توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵ خبر داد.
پور مجیب در این نشست گفت: “تیراژ تولید ایران خودرو تا پایان سال به ۷۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید. همچنین بر اساس نقشه راه جدید ما، دیگر هیچ خودروی ناقصی در ایران خودرو تولید نخواهد شد.”
نوبت خداحافظی با پژو پارس فرا می رسد
وی در پاسخ به پرسش بیت ران درباره توقف تولید تمام محصولات روی پلتفرم پژو ۴۰۵ اعلام کرد: “سمند و پژو ۴۰۵ از چرخه تولید حذف شدهاند و تنها تعدادی پژو ۴۰۵ به درخواست شرکت تاکسیرانی تولید خواهند شد. بعد از این دو محصول هم، نوبت خداحافظی با پژو پارس فرا می رسد.”
در این نشست سهراب برفروشان معاون کیفیت ایران خودرو نیز گفت: “افزایش کیفیت محصولات قرار است حول سه محور طراحی و عرضه محصولات جدید (روی پلت فرم های جدید)، توقف تولید محصولات قدیمی مانند پژو ۴۰۵ و سمند، و همچنین رقابت با محصولات مشابه جهانی پدیدار شود.”
طرح جدید گارانتی محصولات ایران خودرو چیست؟
بابک سلاجقه مدیرعامل جدید ایساکو در این زمینه گفت: “به موجب طرح جدید گارانتی محصولات ایران خودرو که ابتدا با تارا شروع می شود، موتور و گیربکس شش ماه یا ده هزار کیلومتر ضمانت می شوند.
در این طرح اگر خودروهای تارا دچار مشکلات فنی در موتور یا گیربکس شوند، بدون نوبت پذیرش شده و بابت مراجعه بسته های جبرانی به مالکان تعلق خواهد گرفت.
همچنین اگر زمان ترخیص خودرو طولانی شود به مشتریان خودروی جایگزین تحویل داده می شود.
بعد از تارا این طرح برای دنا اتوماتیک توربو هم عملی خواهد شد.”
سلاجقه در زمینه کیفیت خدمات پس از فروش نیز اعلام کرد: “قرار است تا میزان تخصیص قطعات به خدمات پس از فروش شصت و پنج درصد افزایش پیدا کند و اولویت تامین قطعه به جای خط تولید، روی خدمات پس از فروش قرار بگیرد، حتی اگر خط تولید بخوابد.”
آیا کیفیت قطعات در خط تولید و خدمات پس از فروش متفاوت است؟
سهراب برفروشان معاون کیفیت ایران خودرو در پاسخ این سوال به بیت ران گفت که آیا کیفیت قطعات در خط تولید و خدمات پس از فروش متفاوت است؟ اظهار کرد: “هر قطعه سازی که وارد زنجیره تامین ایران خودرو می شود، باید استانداردها و تست پلن ما را پاس کند.
اگر قطعه سازی گرید C دارد، به این معنی نیست که محصول تولیدی وی کیفیت پایین تری دارد.
ما یک استاندارد و یک تست پلن برای تمامی قطعه سازان داریم که باید پاس شوند.
ضمنا به زودی با قطعه سازان گرید C هم خداحافظی می کنیم و تنها تامین کنندگان گرید A و B در کنار ما خواهند بود.”
وی در زمینه طرح تحول کیفیت محصولات اعلام کرد: “افزایش کیفیت مربوط به تمامی خودروهای تولیدی است و ما با تعریف ۲۷۹ پروژه در زمینه طراحی، توسعه و مهندسی لجستیک و همچنین بررسی انتقادهای مردمی که بیشتر در زمینه قوای محرکه و رگلاژ بوده است امیدواریم در نیمه دوم امسال برخی از آثار این تحول کیفی را مشاهده کنیم.”
آیا مشتریان از خدمات پس از فروش ایران خودرو رضایت دارند؟
سلاجقه مدیر عامل ایساکو درباره اینکه آیا متریان از خدمات پس از فروش ایران خودرو رضایت دارند؟ گفت: “در گذشته مردم از عملکرد ما رضایت نداشتند و به تعمیرگاه های خصوصی و متفرقه مراجعه می کردند.
ما برای جلب اعتماد مشتریان با افزایش دانش سی درصدی پرسنل و فالو آپ ( پیگیری کیفیت خدمات ارائه شده از مشتری) سطح رضایتمندی مشتریان را به عدد ۷۹۴ رسانده ایم که قرار است این عدد به ۸۱۰ برسد.
ضمنا میزان خودروهای سرویس شده برگشتی به مراکز ما ۴۸ درصد کاهش داشته است.”
ظرفیت تولید ایران خودرو چقدر است و چه تعداد خودروی ناقص وجود دارد؟
پور مجیب در این زمینه گفت : “تولید خودروی ناقص در ایران خودرو به یک عرف تبدیل شده بود که با دستور خطیبی مدیر عامل ایران خودرو از ابتدای خرداد ماه امسال هیچ خودروی ناقصی تولید نشد.
در ابتدای سال ۶۲ هزار و پانصد خودروی ناقص داشتیم که این تعداد به ۲۲ هزار دستگاه رسیده و تا پایان تابستان هیچ خودروی ناقصی نخواهیم داشت”
وی درباره تیراژ تولید افزود: “هم اکنون ما مشغول تولید روزانه دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو هستیم. یعنی در هر سی ثانیه یک خودرو متولد می شود.
تا پایان امسال به تیراژ ۷۵۰ هزار دستگاه خواهیم رسید که از این میان ۲۵ هزار دستگاه خودروی تجاری، ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی CKD و ۶۲۵ هزار دستگاه هم سهم خودروهای تولید داخلی است.”
پورمجیب در زمینه ارتقای کیفیت محصولات گفت: “ما در شرایط سخت تحریم و در حال جنگیدن در چند جبهه مختلف هستیم، اما با همین شرایط هدف گذاری ما بهبود چهل درصدی کیفیت خودروها است.
همچنین ما تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری جدیدی را برای تست و آزمون خودروها قبل از تحویل را مستقر کرده ایم.”
ظرفیت پذیرش خدمات پس از فروش ایران خودرو چقدر است؟
سلاجقه درباره ظرفیت پذیرش خدمات پس از فروش ایران خودرو گفت: ” در حال حاضر ۶۵۱ نمایندگی خدمات پس از فروش در سطح کشور داریم که می توانند پذیرای ۱۶ هزار دستگاه خودرو در روز باشند که امروزه ۱۴ هزار دستگاه خودرو در روز پذیرش می شوند.”
تسلیم پیشنهاد ایران خودرو و سایپا به شورای امنیت ملی پیرامون حذف قیمت گذاری دستوری
کیانوش پور مجیب در این نشست گفت: “ایران خودرو و سایپا به صورت مشترک دو پیشنهاد راجع به حذف قیمت گذاری دستوری را تسلیم شورای امنیت ملی کرده اند که در صورت تصویب، می تواند بسیاری از مشکلات فعلی ما مخصوصا بدهکاری به زنجیره تامین را بر طرف کند.”
بیشتر بخوانید:
بدک نی.
خودروی برقی مزیت های زیادی داره ازجمله کاهش آلایندگی و کاهش استهلاک قطعات.
ولی این میزان پیشرفت برای کشوری که ده ها ساله صنعت خودروسازی داره واقعاً مسخرهست.
شما بازار رو رقابتی کن خودرو های ایرانی هم تراز ظرفیت های ایران خواهد شد.
حرف حق
خودرو برقی هیچ مزیتی نداره و با روش کاملا علمی ثابت شده و میکنیم که حتی آسیبهاش بیشتر هم هست آینده خودروها همچنان بنزینی ولی با روشی مدرن و با مصرفی در حد ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و پیمایش بیش تز ۲۰۰۰ کیلومتر که خودم نمونه شو ساختم و اشاعه ش هم میدم اگر بذارن
اگر نه هم از دیگر کشورها اقداماتی انجام شده و میشود
توقف تولید خودروهایی که روی پلتفرم ۴۰۵ هستن شامل دنا هم میشه. اینم باید متوقف بشه.