خودروهای ملی که تولید نشدند

از دست ندهید

در این گزارش با خودروهای ملی که تولید نشدند آشنا شوید.

بیت ران – امین آزاد: خودرو سمند اولین گام مهم ایران برای خودروساز شدن واقعی بود.

هنوز هم مهم‌ترین قدم است.

قدمی که نصفه و نیمه رها شد یا حداقل به درستی ادامه پیدا نکرد.

تقریباً تمامی طرح‌های بعدی از تیبا گرفته تا رانا و دنا تقلیدی بودند نصفه و نیمه از طرح سمند.

در طرح سمند مهندسان ایرانی توانستند کارهای مهمی انجام دهند.

آنها توانستند به دانش طراحی بدنه خودرو و طراحی یک خودرو روی یک پلت‌فورم قدیمی دست یابند.

از دست ندهید:

اصغر قندچی ؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند

مستند ماک در ایران – قسمت اول

مستند ماک در ایران – قسمت دوم

مستند ماک در ایران – قسمت سوم

 

ایران زمانی این قدم مهم را برداشت که هنوز بیشتر شرکت‌های خودروساز چینی یا به وجود نیامده بودند یا همچنان در اول راه بودند.

در این فیلم با خودروهای ملی که تولید نشدند آشنا شوید.

سمند یک خودروی سواری است که از سال ۱۳۸۰ توسط ایران خودرو تولید می‌شود.
خودرو سمند علاوه بر فروش در ایران، به کشورهای دیگر نیز صادر شده‌ است.
بدنه خودرو سمند  ۱.۵ برابر بیشتر از پژو ۴۰۵ نقطه جوش دارد.
وزن خودرو نیز حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از پژو ۴۰۵ است.
پلت‌فرم پژو ۴۰۵ و سمند تقریبا مشابه است اما در خودروی سمند پلت‌فرم در زمینه سیستم فرمان و تعلیق تا حدودی اصلاح شده و توسعه یافته‌تر است.
این خودرو در انگلستان از سوی شرکت “مایرا“ استانداردهای ایمنی را کسب کرده است.
این خودرو با اینکه نخستین تجربه ایران در زمینه طراحی بوده، ولی با مشارکت مهندسان ایرانی در کنار مشاوران خارجی سبب کارآموزی جدی شده است.
بیشتر بخوانید:



5 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط