تارا V4 برای اولین بار در جریان نمایشگاه قطعات خودرو تهران به نمایش درآمد. اما خبر مهمتر از تیپ V4، برنامه ساخت تارا جوانان است که منابع آگاه به بیتران اعلام کردند نمونههای آزمایشی آن در حال تولید هستند. تارا V4 با موتور TU5 پلاس به دست مشتریان خواهد رسید. اما تارا جوانان موتور EFP را در زیر درب موتور خود دارد که میتواند ۴۷ اسب بخار نیروی بیشتری در اختیار راننده قرار دهد.
بیتران – محمد فتحاللهی: پیش از پرداختنبه تارا جوانان، بهتر است اطلاعات خود را درباره تارا V4 تکمیلتر کنیم. تارا V4 ماهها پیش رونمایی شد، اما اولین نمایش عمومی از این خودرو در نمایشگاه قطعات خودرو تهران صورت گرفت.
فیلم تارا جوانان در یوتیوب
تارا V4 کاملترین سطح تجهیزات و امکانات رفاهی را در میان تیپهای مختلف تارا به مشتریان خود ارائه میکند. از نشانههای بیرونی این تیپ میتوان به جلوپنجره شبکهای، گرافیک متفاوت چراغهای عقب و آنتن کوسهای آن اشاره کرد که با تیپهای دیگر متفاوت است. البته در این تیپ سنسور باز شدن درب صندوق عقب با حرکت پا هم وجود دارد که امکانی کاملاً کاربردی و مهم است.
در داخل V4 اما بیشترین تغییرات ممکن را میتوان تماشا کرد. صندلیهای جلو این خودرو مجهز به گرمکن هستند و کفی آنها به صورت برقی قابل تنظیم است.
فیلم دنا جوانان در یوتیوب
طرح روکش صندلیها هم با سایر تیپهای تارا متفاوت است و جا عینکی هم در داخل اتاق وجود دارد. مهمترین تغییر اما عوض شدن جای دکمههای شیشه بالابرها از وسط کنسول به روی دربها است.
در وسط صندلیهای عقب زیر آرنجی وجود دارد و برای پارک بهتر خودرو، راننده میتواند از دوربین دید عقب با خطوط پارک داینامیک استفاده کند.
تارا V4 با موتور TU5 پلاس ۱۱۳ اسب بخاری تولید میشود که گشتاور ۱۴۴ نیوتنمتری آن توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل میشود.
تارا جوانان قویترین نسخه تارا ایران خودرو
مهمترین خبر درباره سدان فلگشیپ ایران خودرو، تارا جوان است. منابع آگاه به بیتران اعلام کردند که تولید آزمایشی این خودرو آغاز شد و احتمالاً تا سال آینده وارد بازار خودرو کشور خواهد شد.
تارا جوان همانند دنا پلاس جوانان با موتور EFP تولید خواهد شد. موتور EFP ایران خودرو قویترین قوای محرکهای است که تاکنون در این گروه صنعتی تولید شدهاست.
قدرت این قوای محرکه ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور آن هم ۲۴۰ نیوتنمتر است. ایران خودرو باور دارد توان موتور EFP به میزان ۷.۳ درصد از موتور قبلی بیشتر و پیشرفت ۱۱.۶ درصدی هم در بحث گشتاور آن حاصل شد. در عین حال این خودروساز عنوان کرد موتور EFP سوخت کمتری مصرف میکند و آلایندگی آن هم کاهش یافت.
تارا جوانان مانند دنا جوان با استفاده از این موتور اصطلاحاً به روز، نیرو و گشتاور را توسط گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به محور جلو منتقل میکند.
تارا سه سیلندر سال آینده به بازار میآید
نکته مهم این است که ایران خودرو احتمالاً تا سال آینده تارا را با موتور سه سیلندر ۳F3H هم به بازار ارائه خواهد کرد. همانطور که میدانیم خانواده موتور سه سیلندر ایران خودرو شامل چهار قوای محرکه متفاوت است.
یک موتور آن یک لیتری است و ۷۲ اسب بخار قدرت دارد و سه موتور دیگر آن ۱.۳ لیتری است. قویترین موتور سه سیلندر ایران خودرو ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور و ۱۴۸ اسب بخار توان دارد.
قویترین موتور سه سیلندر ایران خودرو از سیستم سوخترسانی تزریق مستقیم بنزین GDI استفاده میکند. فشار پاشش این موتور ۳۵۰ بار است که بنا به ملاحظات احتراق و آلودگی، این فشار که تا دو سال قبل ۲۵۰ بار بود، بالا رفتهاست.
منابع آگاه اعلام کردند که نخستین نمونه تارا سه سیلندر دارای موتور ۳F3L ایران خودرو است. این موتور حدود ۱۲۰ اسببخار قدرت و ۱۸۵ نیوتنمتر گشتاور را با گیربکس شش سرعته دستی به چرخهای جلو این خودرو منتقل میکند.
بیشتر بخوانید:
ری را ایرانخودرو چند ستاره ایمنی در پرتغال میگیرد؟ / آخرین اخبار پروژه K125
پیشبینی آینده بازار خودرو ایران از نگاه مدیرعامل سایپا / چرا قیمت خودرو تغییر میکند؟
دنا پلاس جوانان ایرانخودرو چه امکاناتی دارد؟ / بررسی امکانات جدید رفاهی
دستور آمادهباش برای واردات خودروهای کارکرده به خودروسازان
شروع بحران در صنعت خودرو / قطع تأمین مستقیم ارز صنایع از سوی بانک مرکزی
فعلا بیش از یک ساله میخواین تارا وی ۴ رو به بازار ارائه بدین که هنوز محقق نشده، هر دفعه هم میگین چند ماه آینده، خودتون از اینهمه دروغ و سرکار گذاشتن مردم خسته نشدین ؟؟ حالا این و به بازار ارائه بدین با موتور جدید پیش کش
خواهشن شرایط رو برای جوانان فراهم کنید .چرا ایران خودرو شرایط اقساط نداره؟
دیگه خیابان ها جا برای سواری ندارد
سال دیگه تهران پارکینگ خودرو میشه
کدوم جوانی ۶۰۰ میلیون پول داره ؟
منظورشون جوانان پدر پولدارن
پیکان جوانان گوجه ای ندارین یدونه بدین
بابا زرشک
ایرانخودرو ماهاست پول مردم گرفته هنوز نتونسته تارا قدیمی تحویل بده بعد در مورد v4 و جوانان صحبت میکنه شما ماشین مردم تحویل بده که با هزار بدبختی و وام جور کردن باقیش پیشکش
چه زمانی v4 تحویل میدین؟ ما پارسال بخاطر تارا v4 ثبت نام کردیم،اما الان میگن همون مدل قدیمی بهتون تعلق میگیره…
چرا؟ شما دو ساله از مدلv4رونمایی کردین،به گفته خودتون،یکساله تو خط تولید قرار گرفته،پس کو؟؟؟
انقدر ایرانخودرو بی در و پیکره که هر کاری دلشون میخواد میکنن،وقتی نظارت و بازرسی صورت نمیگیره همین میشه….
خوبه اینهمه اعتماد به نفس بالا ،ما یک ساله تارا اتومات داریم هفته که هفت روزه این ماشین ما ۸ روزش رو تو نمایندگی افتاده ،شما هنوز نقض فنی این ماشینای تولید شده رو نتونستید برطرف کنید چه برسه به v۴،ایرانخودرو فقط بدرد تولید فرغون میخوره
خوبه اینهمه اعتماد به نفس بالا ،ایرانخودرو فقط به درد تولید فرغون میخوره
پیش فروش یکساله تحویل تیر ماه ۱۴۰۲ هنوز تحویل ندادین جواب درست هم نمیدین که طبق برنامه تولید تون چقدر تاخیر داره اصلا برنامه ریزی داشتین ماشین پیش فروش یکسال فرصت تولید دارین چرا تاخیر داره ؟چرا بعدش تو بورس و تحویل سه ماهه میفروشین وقتی یکساله ها تون تحویل نمیتونین بدین؟
اینا فرق داره اینا با روغن حلب لادن درست شدن حتما بخرید
حیف این موتور توربو که بزارند رو این اتاق لش بی ریخت بی کیفیت با ایمنی پایین رو همون دنا جوانان عالی هست البته بزودی نسخه دنا سال با برطرف کردن نواقص فضای سرنشین جلو و عقب با داشبورد جدید و امکانات بیشتر در حال ساخت هست از جمله شیفتر دنده پشت فرمان و گرمکن سرد کن صندلی و ماساژور و غیره
انشالله اون ۱۰سال دیگه نمونه های اولی برای تستش تولید میشه
با سلام خدمت دوستان بابا این دوماهه پول دنا اتوماتیک ریختم حساب هنوز فاکتورش نکردن فقط بلدهستن پول از مردم بگیرن زنگم میزنی میگن معلوم نیس کی فاکتور بشه
یعنی طوری تعریف میکنن که آب از دهنم راه افتاد… بابا دوتا سنسور اضافه کردن و جای کلید رو از وسط بردن روی در، اینهمه زمان میخواد؟ این تارا باید عید عرضه میشد اما یقین دارم زودتر از بهمن ماه عرضه نمیشه… حالا چقدر بخاطر یه چراغ با بدترین کیفیت پلاستیک بخوان بکشن روش خدا میدونه… همین الآن میتونی بدی گرمکن نصب کنن، سنسور صندوق و جک کاپوت و جک صندوق هم بذارن… خدایی بنز و فولکس واگن رو بدن دست مدیران ایران خودرو، یکماهه طوری نابودش می کنن که بمب اتم آمریکا هیروشیما رونابود کرد
معیار و اولویتی که برای جوانان باید در نظر گرفت قیمت مناسب و ظاهر و طراحی به سبک جدید است . نه همون خودرو رو با گذاشتن یه جا عینکی قالب کنی به جوانان و قیمت اون رو هم چند میلیون گرونتر کنی و ادعا کنی که خودروی جوان پسند تولی کردید .واقعا جای تاسف داره.
یکی نیست بگه این موتور داغون ای اف سون بجای اینکه هی قدرتشو زیاد کنید کیفیت و نواقصشو برطرف کنین همون ای اف سون های معمولی با۱۱۵ اسب بخاطر موتور ضعیف ازلحاظ قطعات خیلی ب گرما حساسه و فوری تا گاز بدی امپر میکشونه بخصوص اگه بنزین معمولی بزنی شاتون های هندیش ذوب میشن من خودم توربوشو دارم و باریمپ ب ۱۷۰ اسب میرسه ولی چ فایده بعد اینکه ۱۵۰ تارو رد میکنم همزمان با کیلومتر سرعت آمپر آبم بالا میاد و میچسبه و باید بزنم کنار.خدایی این ماشین باقیمت کارخونه هم قیمتش بالاس کیا ششصد هفتصد میدن ماشینی ک اینهمه مشکل داره چ دنا چ محصولات مزخرف ایرانخودرو سایپا
پیش فروش یکساله تحویل تیر ماه ۱۴۰۲ هنوز تحویل ندادین جواب درست هم نمیدین که طبق برنامه تولید تون چقدر تاخیر داره اصلا برنامه ریزی داشتین ماشین پیش فروش یکسال فرصت تولید دارین چرا تاخیر داره ؟چرا بعدش تو بورس و تحویل سه ماهه میفروشین وقتی یکساله ها تون تحویل نمیتونین بدین؟
چرا دارید حرف چرت میزنید تارا ماشین عالی هست من ۱ سال دارم اتومات اخ نگفته پلتفرم این ماشین مال فرانسه هست و بدون هیچ سر صدا موتور فضای کابین خیلی بزرگ هست
خوشم میاد هیچکدوم از ایراد ها رو گردن نگرفتن و الکی توجیه کردن