ری را ایران‌خودرو چند ستاره ایمنی در اسپانیا می‌گیرد؟ / آخرین اخبار پروژه K125

از دست ندهید

در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو تهران، منابع آگاه به بیت‌ران اعلام کردند که تست‌های تصادف ری را ایران‌خودرو در یکی از موسسات مورد تایید EuroNCAP در کشور اسپانیا انجام شد. این خودرو که تولید انبوه آن از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود، نمی‌تواند در تست‌های تصادف، ۵ ستاره ایمنی را دریافت کند.

ری را ایران‌خودرو

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: در جریان نمایشگاه قطعات خودرو تهران، موفق شدیم جدیدترین اخبار را درباره کراس اوور ملی ایران خودرو بدست آوریم.

در بحث ایمنی این کراس اوور، منابع آگاه به بیت‌ران اعلام کردند که در ساخت بدنه K125 ایران خودرو از فولاد استحکام بالا استفاده شده‌است.

فولاد استحکام بالایی که در ساخت بدنه این خودرو استفاده شد، حتی از تارا ایران خودرو هم مستحکم‌تر است و می‌تواند خودرویی ایمن برای یک خانواده ایرانی باشد.

 

براساس اطلاعات دریافتی، ری را ایران‌خودرو در یکی از موسسات مورد تایید EuroNCAP در کشور اسپانیا تست‌های تصادف را پشت سر گذاشت.

گرچه هنوز نتایج این تست به‌صورت عمومی منتشر نشده‌است، اما منابع آگاه به بیت‌ران اعلام کردند که این خودرو احتمالاً بین ۳ تا ۴ ستاره ایمنی را دریافت خواهد کرد. یعنی حداقل کسب سه ستاره در این تست‌ها صددرصد است.

اما این احتمال هم وجود دارد که چهار ستاره ایمنی توسط ری را دریافت شود. باید به این نکته اشاره کنیم که پژو ۲۰۰۸ (خودرو زیر ساخت ری‌ را ایران‌خودرو) هم در تست‌های تصادف توانست ۴ ستاره ایمنی را بدست آورد.

تغییر نام ری را ایران‌خودرو

همانطور که پیش‌تر برای نخستین بار در رسانه‌های خودرو ایران اعلام کردیم، نام کراس اوور ملی ایران خودرو تغییر خواهد کرد. با وجود اینکه تولید پروژه K125 این خودروساز در نیمه دوم امسال وارد فاز تولید انبوه می‌شود، اما هنوز نامی برای این کراس اوور داخلی تعیین نشده‌است.

 

شایعاتی وجود داشت که نام‌های طبس و سیستان برای این خودرو قرار است انتخاب شوند که مجوزهای لازم هم در اینباره اخذ شده‌است. اما بعید است که ایران خودرو با توجه به نام‌های تارا و دنا، نامی را انتخاب کند که با حرف «الف» به پایان نرسد.

معنای نام ری را

ری را ایران‌خودرو

ری‌را در زبان مازندرانی معانی بسیاری دارد. اما آنطور که قبلاً ایران خودرو اعلام کرد، ری‌را در این زبان نام پرنده‌ای کوچک‌تر از گنجشک و بسیار تیزپرواز است. بنابراین می‌توان آن را نمادی از زندگی، سرسبزی، زیبایی و سرعت به شمار آورد.

علاوه‌بر این، خطیبی (مدیرعامل قبلی ایران‌خودرو) همچنین عنوان کرد که بخش زیادی از این کراس اوور در سایت ایران خودرو مازنداران تولید خواهد شد. پس بهتر بود این خودرو به نامی مشهور شود که ریشه در فرهنگ و ادبیات زادگاه خود یعنی خطه شمالی کشورمان داشت.

ایران خودرو قرار است خط رنگ و پرس بدنه ری‌ را را در مازندران تکمیل و راه‌اندازی کند. آنطور که سال قبل در زمان رونمایی از این خودرو بیان شد، نام پارسی ری را که روی این کراس اوور قرار داشت هم نام یکی از آثار ماندگار نیما یوشیج است.

مشخصات فنی احتمالی کراس اوور ری را

ری را ایران‌خودرو

ری را ایران‌خودرو اکنون مرحله تولید آزمایشی را پشت‌سر گذاشت و در حال ورود به فاز تولید انبوه است. این خودرو براساس اطلاعات منابع آگاه، مجهز به موتور TC7 پلاس (EFP) ایران خودرو خواهد بود.

این موتور توربو با حجم دقیق ۱۶۴۵ سی‌سی رقمی بین ۱۶۰ تا ۱۶۳ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. حداکثر گشتاور آن نیز ۲۴۵ نیوتن‌متر اعلام شد. توان و گشتاور موتور TC7 پلاس (EFP) ایران خودرو نیز توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک به محور جلو ری‌ را منتقل خواهد شد.

ایران خودرو ری را، در زمان ورود به بازار آپشن‌های بسیاری خواهد داشت. از جمله آنها می‌توان به سقف پانورامیک، سنسور نور و باران، ایربگ‌های شش گانه، کلاستر دیجیتالی، شارژر بدون سیم تلفن، نمایشگر لمسی، استارت دکمه‌ای، سنسور فشار باد، رادار نقاط کور و خطی، چراغ‌های LED جلو و عقب، آیینه‌های هوشمند، دوربین ۳۶۰ و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی آینده بازار خودرو ایران از نگاه مدیرعامل سایپا / چرا قیمت‌ خودرو تغییر می‌کند؟

دنا پلاس جوانان ایران‌خودرو چه امکاناتی دارد؟ / بررسی امکانات جدید رفاهی

دستور آماده‌باش برای واردات خودروهای کارکرده به خودروسازان

شروع بحران در صنعت خودرو / قطع تأمین مستقیم ارز صنایع از سوی بانک مرکزی




1 دیدگاه

  1. با سلام و احترام؛
    اینجا هم بحث استفاده از فولاد با استحکام بالا شد ولی بازهم در رابطه با مقاومت در برابر خوردگی چیزی بیان نشد!
    مجدداً از دست‌اندرکاران این سایت یا هر سایت خودرویی دیگر تقاضا می‌کنم در خصوص وضعیت مقاومت ورق‌های خودروسازان ایرانی در مقابل عوامل محیطی و خوردگی تحقیق نموده و نتیجه را به مردم اعلام کنند.
    الان خودروسازان معتبر یا از ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند یا از ورقی که کاتافورز (کاتافرز) شده. البته روش گالوانیزه کردن چینی‌ها به پیشرفتگی روش گالوانیزه کردن اروپایی‌ها نیست و نقاط جوش را به خوبی اروپایی‌ها پوشش نمی‌دهند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط