پیش‌بینی آینده بازار خودرو ایران از نگاه مدیرعامل سایپا / چرا قیمت‌ خودرو تغییر می‌کند؟

از دست ندهید

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا امروز در مصاحبه اختصاصی با بیت‌ران، آینده بازار خودرو ایران را پیش‌بینی کرد. این پیش‌بینی در حالی از سوی مدیرعامل سایپا بیان شد که شب گذشته، عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت نامه‌ای منتشر کرد. براساس این نامه، صنایع خودروسازی، موتورسیکلت‌سازی و دوچرخه‌سازی از این پس باید خودشان به فکر تأمین ارز باشند. یعنی وزارت صمت دیگر مسئول تأمین ارز آنها نخواهد بود.

بیت‌ران – امروز در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو تهران، مجتبی اسماعیلی خبرنگار بیت‌ران با مدیرعامل سایپا در خصوص آینده بازار خودرو ایران مصاحبه کرد.

فیلم مصاحبه در یوتیوب

محمدعلی تیموری درباره برنامه سایپا برای تأمین ارز مورد نیاز به بیت‌ران گفت: «این نامه (نامه مدیرکل دفتر صنایع خودرو) مبنایی است که قیمت‌های خودرو آزاد شوند. همانطور که ورودی‌های هم ما در حال آزادشدن هستند. ما فولاد را در بورس به صورت آزاد خریداری می‌کنیم. مواد پتروشیمی را هم در بورس آزاد تهیه می‌کنیم. ارز را هم که اعلام کردند آزاد باید خریداری کنیم. آزاد البته نه در بازار! منظور ارز محل صادراتی است. ما از کف بازار ارز جمع‌آوری نمی‌کنیم که قیمت ارز بالا برود. بلکه یک کالایی صادر می‌شود و ارز آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

تیموری درباره شرایط حاضر در بازار خودرو ایران پس از صدور این نامه نیز بیان کرد: «حالا این بهترین شرایط و فرصتی است که انشاالله شورای رقابت به ما کمک بکند تا حال که همه ورودی‌های صنعت خودرو آزاد شد، [قیمت] خودرو هم آزاد شود.»

مدیرعامل سایپا در پاسخ به خبرنگار بیت‌ران به این پرسش که آینده بازار خودرو ایران چه خواهد شد نیز هم گفت: «در بازار قیمت‌ها به سمت پایین حرکت خواهند کرد. ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو از انبارها به کف بازار سرازیر خواهند شد.»

 

بیشتر بخوانید:

دنا پلاس جوانان ایران‌خودرو چه امکاناتی دارد؟ / بررسی امکانات جدید رفاهی

دستور آماده‌باش برای واردات خودروهای کارکرده به خودروسازان

شروع بحران در صنعت خودرو / قطع تأمین مستقیم ارز صنایع از سوی بانک مرکزی

آیین نامه واردات خودرو جانبازان اعلام شد

انتقال فناوری و ماجرای پر فراز و نشیب واردات خودرو

همه چیز درباره چانگان CS15، کراس‌اوور مونتاژی سایپا / مشخصات فنی و تصاویر




1 دیدگاه

  1. سلام و احترام
    ما متقاضیان خودرو های کوییک gx و gxr حدود یکسال است که در طرح پیش فروش سایپا این دو خودرو رو پیش خرید کرده ایم ضمن اینکه این دو خودرو در طرح جایگزین یکپارچه اول و یکپارچه دوم نیز حضور داشته است کم ترین حق مشتری دانستن قیمت این دو مدل خودرو است؛با توجه به اینکه موعد اولین دعوتنامه شهریور است لطفا اقدامی کنید که هرچه سریعتر قیمت مشخص شود و مشتری تکلیفش روشن شود.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط