ایستگاه شارژ خودروی برقی در ۱۵ نقطه تهران احداث می‌شود

از دست ندهید

ایستگاه شارژ خودروی برقی در ۱۵ نقطه تهران احداث می‌شود. روابط عمومی شرکت مکو از امضای قرارداد میان شهرداری تهران و شرکت مکو برای احداث ایستگاه‌های شارژ خبر داد.

مپنا اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی هتل میزبان

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خرید خودروی برقی در کشور، نبود ایستگاه شارژ خودروی برقی است. بدون داشتن زیر ساخت مناسب برای تامین برق خودروهای الکتریکی، نمی‌توان مردم را به خرید آن تشویق کرد.

 

اما حالا روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) از امضای قرارداد مابین این شرکت و شهرداری تهران جهت احداث ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی خبر داد.

این قرارداد با حضور جمعی از مسوولان کشور از جمله دکتر علی آبادی وزیر صمت، دکتر زاکانی شهردار تهران و دکتر منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت به امضا رسید.

ایستگاه شارژ خودروی برقی

روابط عمومی مکو در این زمینه گفت :”بر طبق قرارداد به امضا رسیده، قرار است ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی در نقاط مورد توافق طرفین، احداث شود. همچنین شرکت مکو متعهد گردید تا ۷۳ دستگاه شارژر خودرو را در این ۱۵ ایستگاه نصب کند. از این تعداد نیز ۲۳ عدد شارژر DC (شارژ سریع) و ۵۰ عدد شارژر AC خواهد بود.”

روابط عمومی مکو تصریح کرد: “این قرار داد فاز اول قرارداد توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در شهر تهران است. در فاز دوم و سوم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد، جمعا ۵۰۰۰ دستگاه شارژر خودروی برقی تولیدی توسط شرکت مکو نصب می‌شود.”

۸۰ درصد از آلودگی هوای تهران از منابع متحرک نشات می گیرد

روابط عمومی شرکت مکو در رابطه با علت آلودگی شهر تهران گفت: “مطابق با نظر کارشناسان و با توجه به تحقیقات انجام شده، حدود ۸۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران از منابع متحرک نشات می‌گیرد. برقی سازی حمل و نقل شهری، یکی از راهکارهای کارآمد در خصوص کاهش آلودگی هوای این شهر است.”

لازم به ذکر است پروژه خودروهای جک J4 برقی و اسکای ول ET5 با همکاری شرکت مکو و کرمان موتور در حال اجرا هستند. همچنین اتوبوس برقی شتاب محصولی از شرکت عقاب افشان و مکو نیز استانداردهای مورد نیاز را اخذ کرده است.

آرزو پنج برقی EV از شرکت مدیران خودرو نیز در راه بازار کشور است. تارا برقی EV نیز یکی از پروژه‌های شرکت جتکو است.

زمزمه ورود خودروهای برقی دیگری به کشور نیز به گوش می‌رسد. از این رو ساخت ایستگاه شارژ خودروی برقی یک اولویت به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو مشخص شد

سیستم کنترل پایداری ESP اجباری شد / خودروسازان اجرا نمی کنند!

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

آغاز تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

چرا پلیس نمی‌تواند جلوی شماره گذاری خودروهای نا‌ایمن را بگیرد؟

لاماری ایما بررسی شد / زیبای کم جان!




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط