21.9 C
Tehran
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹

سوزوکی گرند ویتارا بررسی شد؛ آیا ارزش خرید دارد؟

از دست ندهید

رونمایی از خودروهای سیار ثبت تخلف معاینه فنی در تهران

رونمایی از خودروهای سیار ثبت تخلف معاینه فنی در تهران به منظور گشت‌زنی مستمر در معابر پایتخت و ثبت...

راه حل صدور بیمه نامه برای خودروهای تولید شرکت سایپا اعلام شد

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران گفت به عنوان راه حل صدور بیمه نامه برای خودروهای تولید شرکت سایپا، تیم‌های...

سوزوکی گرند ویتارا یک کراس اوور جمع و جور و با کیفیت ژاپنی است که در کشورهای مختلفی مونتاژ و فروخته شده است.

بیت ران – مجتبی نبی زاده: سوزوکی گرند ویتارا از سال 1988 تا کنون در چهار نسل عرضه شده است.

نسل اول 1988–1998، نسل دوم 1998–2005، نسل سوم 2005–2017 و نسل چهارم 2015-اکنون عرضه شده اند.

ماشین مورد بررسی در این گزارش، مربوط به نسل سوم است که در ایران عرضه شده است.

این نسل از سال 2005 تا 2017 فقط یک فیس لیفت کلی را تجربه کرد.

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 2400 سی سی بهره می برد.

نمای ظاهری سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا از لحاظ ظاهری، یک خودروی ساده و با وقار و در عین حال زیبا است.

سوزوکی گرند ویتارا

  • نمای جلو

در نمای جلو با یک سپر بزرگ روبرو هستیم.

تنها نکته مربوط به سپر، برآمدگی آن برای جای مه شکن ها است.

چراغ های جلو مربعی شکل هستند و گرافیک ساده ای دارند.

سوزوکی گرند ویتارا

جلو پنجره خودرو توری شکل است و نوار کرومی رنگ دور آن ( به جز قسمت زیرین کاپوت ) قرار گرفته است.

در کاپوت خودرو، نسبت به گلگیرهای خودرو از خطوط حجم دهنده کمتری استفاده شده است.

یک نکته ظریف مربوط به کاپوت، وجود طرح دریچه هوا در گوشه های دو طرف است.

سوزوکی گرند ویتارا

در نسخه فیس لیفت، طرح سپر و جلو پنجره و گرافیک چراغ ها تغییر کرده است.

در سپر خودرو، برآمدگی مربوط به مه شکن ها بیشتر شده است.

همچنین طرح دریچه ورودی هوا در وسط سپر تغییر کرده است.

طرح جلو پنجره خودرو هم تغییر کرده است و خطوط افقی ضخیم تر روی آن استفاده شده است.

کروم دور پنجره هم ضخیم تر شده است و می توان گفت زیباتر شده است.

سوزوکی گرند ویتارا

  • نمای جانبی

در نمای جانبی، با خطوط شلوغ روبرو نیستیم.

گلگیرها، خودرو را حجیم تر نشان می دهند.

سوزوکی گرند ویتارا

همان خط حجم دهنده، از گلگیر جلو شروع شده، روی درها ادامه می یابد و دوباره به گلگیر عقب حجم می دهد.

و بالاخره این خط به پایین سپر می رود و در آن جا تمام می شود.

سوزوکی گرند ویتارا

دستگیره های خودرو از نوع آسان باز شو هستند.

طرح آینه ها ساده هستند.

سوزوکی گرند ویتارا

  • نمای عقب

در نمای عقب با یک تایر بزرگ، سپر ساده و نیز چراغ های ساده روبرو هستیم.

مه شکن ها هم پایین تر از چراغ، روی سپر قرار گرفته اند.

سوزوکی گرند ویتارا

نمای داخلی سوزوکی گرند ویتارا

نمای داخلی سوزوکی گرند ویتارا برای سال 2005 طراحی به روزی بوده است.

سوزوکی گرند ویتارا

اما اکنون که در سال 2020 قرار داریم، چندان نمی تواند نظر مشتری را جلب کند.

سوزوکی گرند ویتارا

نوارهای کرومی در قسمت وسط داشبورد و رودری ها نکته مثبت کابین سوزوکی است.

دیگر نکته ای که می تواند کمی نظرتان را جلب کند، پشت آمپر زیبای این خودرو است.

سوزوکی گرند ویتارا

فضای صندوق عقب خودرو هم در حدود 400 لیتر است.

سوزوکی گرند ویتارا

باطن سوزوکی گرند ویتارا

  • پلت فرم و ایمنی

نسل قبلی سوزوکی، از شاسی نردبانی استفاده می کرده است.

ولی این نسل از سوزوکی ، unibody است و از فریم نردبان داخلی استفاده می کند.

ایمنی این نسل، در سال 2007 در موسسه یوروانکپ مورد بررسی قرار گرفته است.

سوزوکی توانسته است 4 ستاره ایمنی را از این موسسه کسب کند.

ویدیو تست تصادف سوزوکی گرندویتارا در سازمان یوروانکپ را در این بخش می توانید ببینید:

 

نتیجه این تست هم به شرح زیر است:

سوزوکی گرند ویتارا

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می توان به ترمزهای ABS و EBD اشاره کرد.

همچنین برای این خودرو 2 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین, 2 عدد کیسه هوای جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو, 2 عدد کیسه هوای پرده ای برای سرنشینان جلو و عقب نصب شده است.

سوزوکی گرند ویتارا

سیستم اتوماتیک سوخت در هنگام تصادف، قفل مرکزی لمسی، قفل درها با پاسخ فلاشر، قفل زاپاس بند و هشدار دهنده دنده عقب با قابلیت نمایش فاصله با مانع هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

  • موتور و گیربکس خودرو

موتور این خودرو از نوع 4 سیلندر خطی و 16 سوپاپ با حجم 2400 سی سی است.

این موتور می تواند 170 اسب بخار قدرت در 6 هزار دور بر دقیقه و 227 نیوتون متر گشتاور در 3 هزار و 800 دور بر دقیقه تولید کند.

موتور این خودرو می تواند استاندارد آلایندگی یورو 4 را پاس کند.

طبق اعلام شرکت بهینه سازی مصرف در سال 95، مصرف سوخت گرند ویتارا در داخل شهر 12.8، در خارج شهر 8.2 و در سیکل ترکیبی 9.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

سوزوکی گرند ویتارا

برای این خودرو، دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

طبق اعلام شرکت ایران خودرو، شتاب صفر تا صد گرند ویتارا در نمونه دستی 11.7 ثانیه و در نمونه اتوماتیک 12 ثانیه است.

این خودرو از سیستم دو دیفرانسیل 4 حالته (4WD) بهره می برد.

سوزوکی گرند ویتارا

  • سیستم تعلیق و سواری

سیستم تعلیق این خودرو خشک تر از حد انتظار است.

این خودرو از معدود خودروهای در رنج قیمتی خود است که از کمک دیفرانسیل استفاده می کند.

موتور و گیربکس خودرو با هم هماهنگ هستند و نسخه 2400 سی سی می تواند به خوبی از پس وزن 1550 کیلوگرمی خودرو بر بیاید.

با توجه به دقت گیربکس استفاده شده در خودرو، برای رسیدن به شتاب های بالاتر، لازم نیست موتور خودرو دائما تحت فشار باشد.

به اصطلاح می توان گفت که گازخوری خوبی دارد ولی وحشی نیست!

استفاده از موتور با حجم بالاتر یا استفاده از توربوشارژر می توانست بر محبوبیت سوزوکی گرند ویتارا در کشور بیافزاید.

با توجه به زاویه ورود و خروج مناسب، سیستم دو دیفرانسیل، سیستم کمک دیفرانسیل سوزوکی گرند ویتارا گزینه مناسبی برای آفرودهای سبک مناسب می باشد.

سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا

امکانات و آپشن های سوزوکی گرند ویتارا

کد کلاس(های) خودرو 50710 فول آپشن 2400 سی سی دستی 50610 فول آپشن 2400 سی سی اتوماتیک

استاندارد آلایندگی

یورو 4 یورو 4

ترمز

سیستم ترمز ضد قفل(ABS)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز(EBD) سیستم ترمز ضد قفل(ABS)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز(EBD)

کیسه هوای ایمنی

2 عدد برای راننده و سرنشین, 2 عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو, 2 عدد پرده ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب 2 عدد برای راننده و سرنشین, 2 عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو, 2 عدد پرده ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب

فرمان

هیدرولیکی، چرمی و کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC ) هیدرولیکی، چرمی و کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC )

سیستم تهویه

اتوماتیک با صفحه دیجیتال اتوماتیک با صفحه دیجیتال

سیستم صوتی

رادیو/CD / MP3 /DVD, مانیتور LCD هفت اینچ لمسی برای سرنشینان جلو و امکان پخش از روی کارت SD و فلش، امکان برقراری ارتباط بلوتوث رادیو/CD / MP3 /DVD, مانیتور LCD هفت اینچ لمسی برای سرنشینان جلو و 2 عددمانیتور پشت سری برای سرنشینان عقب, امکان پخش از روی کارت SD و فلش و امکان برقراری ارتباط بلوتوث

چراغها

تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل اتاق, مه شکن جلو (هالوژن) و عقب تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل اتاق, مه شکن جلو (هالوژن) و عقب

آینه‌ها

آیینه های جانبی برقی تاشونده راهنما دار مجهز به گرم کن آیینه های جانبی برقی تاشونده راهنما دار مجهز به گرم کن

شیشه ها

شیشه بالابر برقی جلو و عقب شیشه بالابر برقی جلو و عقب

تزئینات

تریم خاکستری، زه کرومی روی درها وجلو پنجره و سپر جلو جدید تریم خاکستری، زه کرومی روی درها وجلو پنجره و سپر جلو جدید

تجهیزات ایمنی

سیستم ضد سرقت خودرو (ایموبیلایزر), کمربند ایمنی جلو سه نقطه ای قفل شونده با قابلیت تنظیم ارتفاع + پیش کشنده و محدود کننده نیرو, 3 عدد کمربند سه نقطه ای قفل شونده عقب, سیستم اتوماتیک سوخت در هنگام تصادف, قفل مرکزی لمسی، قفل درها با پاسخ فلاشر، قفل زاپاس بند و هشدار دهنده دنده عقب با قابلیت نمایش فاصله با مانع سیستم ضد سرقت خودرو (ایموبیلایزر), کمربند ایمنی جلو سه نقطه ای قفل شونده با قابلیت تنظیم ارتفاع + پیش کشنده و محدود کننده نیرو, 3 عدد کمربند سه نقطه ای قفل شونده عقب, سیستم اتوماتیک سوخت در هنگام تصادف,قفل مرکزی لمسی، قفل درها با پاسخ فلاشر، قفل زاپاس بند و هشدار دهنده دنده عقب با قابلیت نمایش فاصله با مانع

رینگ و لاستیک

17 اینچ آلومینیومی 17 اینچ آلومینیومی

صندلی

مجهز به گرمکن صندلی های جلو و چرمی مجهز به گرمکن صندلی های جلو و چرمی

سایر تجهیزات

کامپیوتر سفری، کروز کنترل، تکیه گاه دست راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم، جک هیدرولیک در موتور، سیستم رهیاب، سانروف و استارت بدون کلید کامپیوتر سفری، کروز کنترل، تکیه گاه دست راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم، جک هیدرولیک در موتور، سیستم رهیاب، سانروف و استارت بدون کلید

معایب سوزوکی گرند ویتارا

کیفیت صندلی های خودرو می توانست بهتر باشد.

سیستم تعلیق خودرو می توانست نرم تر باشد.

طراحی داخلی و خارجی آن برای سال 2020 قدیمی به نظر می رسد.

می توانست از سیستم ESP هم برای خودرو استفاده شود.

هم چنین می توان گفت جای نسخه سه در خودرو در ایران خالی است.

سوزوکی گرند ویتارا

بیشتر بخوانید:

هایما S7 بررسی شد؛ آیا ارزش خرید دارد؟

لیفان ایکس ۶۰ بررسی شد + عکس و راهنمای خرید

جک S3 بررسی شد؛ این خودرو ارزش خرید دارد؟

سایپا ساینا S رونمایی شد + مشخصات فنی و ظاهری

سایپا آریو یا رنو تندر ۹۰ پلاس؛ کدام اتوماتیک برتر است؟

تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ

جک S3 بررسی شد؛ این خودرو ارزش خرید دارد؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تصاویر تندر ۹۰ و ساندرو جدید

تصاویر تندر ۹۰ و ساندرو جدید را در این گزارش تصوری تماشا کنید. بیت ران - شرکت رنو تصاویر تازه‌ای...

پرواز کیش – دوبی از سر گرفته شد +...

پرواز کیش - دوبی که در پی شیوع ویروس کووید 19 متوقف شده بود، طی روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد. جزئیات زمانبندی...

نسل جدید تندر ۹۰ و ساندرو ؛ طوفان رنو...

نسل جدید تندر ۹۰ و ساندرو توسط شرکت رنو معرفی شدند. طراحان رنو از طراحی زشت نسل اول این خودرو و طراحی معمولی نسل...
با شکسته شدن انحصار قطر ایرویز؛

کاهش قیمت بلیت تهران – استانبول ادامه دارد

با شکسته شدن انحصار قطر ایرویز کاهش قیمت بلیت تهران - استانبول با حضور ایرلاین های ایرانی و افزایش پروازها ادامه دارد. بیت ران -...
راننده رایگان به چه کسی می گویند؟

نیکلاس لطیفی راننده فرمول یک ایرانی تبار کیست؟

نیکلاس لطیفی راننده ایرانی تبار حاضر در عرصه فرمول یک ، راننده رایگان است، اما لطیفی کیست و راننده رایگان به چه کسانی می...

پست‌های مرتبط