هایما S7 بررسی شد؛ آیا ارزش خرید دارد؟

از دست ندهید

هایما s7 توربو شارژ اتوماتیک یک کراس اور جادار است. اما این خودرو ارزش خرید دارد؟

بیت ران – مجتبی نبی زاده: در این بررسی به سراغ هایما s7 رفته ایم.

این خودرو با تکنولوژی های دست دوم شرکت مزدا ژاپن تولید شده است.

خودرویی که در مرحله اول در ایران با موتور تنفس طبیعی ۲ لیتری عرضه شد.

با توجه به این که این موتور، قدرت کمی برای این کراس اور ۱.۵ تنی تولید می کرد، جای خود را به نمونه ۱.۸ لیتری توربوشارژ داد.

علاوه بر تغییر پیشرانه خودرو، گیربکس خودرو هم عوض شد.

گیربکس ۵ دنده اتوماتیک با گیربکس به روزتر ۶ دنده اتوماتیک تعویض شد.

نتیجه این دو تغییر، منجر چالاکی بیشتر خودرو است.

نمای ظاهری هایما s7

در یک نگاه کلی، در مقابل رقبا، هایما s7 شاسی بلندتر است!

رقبای این خودرو، جک s5 ، چری تیگو ۵ ، ام وی ام ایکس ۳۳ هستند.

به این معنی که، استایل بالا کشیده تر و طراحی حجیم تری دارد.

هایما s7

  • نمای جلو:

در نمای جلوی خودرو، با یک کاپوت بزرگ و حجیم روبرو هستیم.

سپر این خودرو هم بزرگ طراحی شده است.

جلو پنجره خودرو نسبت به مدل دو لیتری تغییر کرده و استایل عمودی با رنگ کرومی دارد.

هایما s7

طراحی قسمت پایین سپر هم نسبت به مدل دو لیتری تغییر پیدا کرده است.

در مدل قبلی، دو مه شکن پایین و ورودی هوای زیر سپر، به صورت یکپارچه کار شده بودند.

نمای قبلی، ما را یاد طرح لبخند mazda 3n می انداخت.

در مدل ۱.۸ لیتری توربو شارژر، مه شکن ها و ورودی هوای زیر سپر به صورت جدا کار شده اند.

دور مه شکن ها هم کروم کاری شده است.

هایما s7

  • نمای جانبی:

در نمای جانبی، گلگیرهای جلو، حجیم کار شده اند، که در هماهنگی با نمای جلو است.

دو خط، از روی گلگیر جلو شروع شده است که در درها ادامه می یابند و به گلگیر عقب می رسند.

هایما s7

یکی از خطوط به چراغ عقب ختم می شود، خط دیگر در سپر عقب ادامه می یابد.

خطی که در قسمت بالای درها کار شده است، مستقیم نیست و انحنا دارد که از جذابیت های بصری نمای جانبی است.

خط پایین، به لیفان x60 شباهت دارد؛ نمی توان گفت که کپی شده است، ولی شباهت بسیار زیادی وجود دارد.

این دو خط در ادامه، به گلگیرهای عقب هم، حجم داده اند.

هایما s7

آینه های جانبی خودرو هم بزرگ هستند. طراحی آینه های جانبی، ساده تر از کل طراحی خودرو هستند.

به نظر می رسد طراحان هایما، وقت کمتری برای این کار گذاشته اند.

هایما s7

رینگ های خودرو، کمی توی ذوف می زند، و می توانست طراحی اسپرت تری داشته باشد.

  • نمای عقب:

طراحی نمای عقب ساده تر از بقیه نماها است.

خطوطی که از گلگیر جلو شروع شده اند، خیلی زود روی چراغ و سپر محو می شوند.

هایما می توانست مانور بیشتری با این خطوط در نمای عقب بدهد.

هایما s7

طرح بالچه در انتهای سقف کار شده است.

کاپوت عقب ساده است و چراغ ها هم ساده ولی زیبا هستند.

در قسمت پایین سپر، طرح دفیوزر کار شده است و سنسور دنده عقب توی چشم می زند.

هایما s7

نمای داخلی هایما s7

رنگ بندی نمای داخلی هایما s7  ، عجیب به نظر می رسد.

نکته عجیب این است که رنگ صندلی ها به صورت دو رنگ ( مشکی و نارنجی ) است.

در قسمت وسط داشبورد، طرح چوب کار شده است، اما رنگ این طرح، تیره است.

هایما s7

شاید اگر رنگ این طرح چوب روشن تر بود، هماهنگی بیشتری با رنگ بندی صندلی ها داشت.

هایما s7

صندلی ها راحت هستند و ارگونومی مناسبی دارند.

نکته ای که در مورد رنگ بندی در بالا مطرح شد، در رودری ها هم صدق می کند.

پشت آمپر به رنگ آبی است و طراحی ساده ای دارد.

هایما s7

فضای صندوق عقب هم ۴۰۰ لیتر ظرفیت دارد.

هایما s7

باطن هایما s7

  • پلت فرم و ایمنی:

هایما s7 از پلت فرم خودروی Mazda Tribute استفاده می کند. تولید این خودرو در سال ۲۰۱۱ متوقف شده است.

نام این پلت فرم Ford CD2 platform است.

این پلت فرم به طور مشترک توسط کمپانی های فورد و مزدا استفاده می شود.

فورد از این پلت فرم برای ساخت خودروی استفاده می کرده است.

هیچ تست تصادفی از خودروی هایما s7 پیدا در دسترس نیست.

اما تست تصادف خودروی Ford Escape در سال ۲۰۱۱ و نتایج آن را می توانید در زیر ببینید:

نتایج:

تست تصادف مزدا تریبوت

این خودرو از ترمزهای دیسکی در چرخ های جلو و عقب استفاده می کند.

سیستم ترمز ضد قفل (EBD+ABS)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) امکانات مربوط به ترمز این خودرو هستند.

هایما s7 از کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً ۴ عدد) استفاده می کند.

  • موتور و گیربکس خودرو:

همان طور که در ابتدای متن اشاره شد، این خودرو در ابتدای ورود به بازار ایران از موتور دو لیتری تنفس طبیعی استفاده می کرد.

این موتور می توانست، ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بود.

این موارد باعث می شد، برای رسیدن به سرعت های بالاتر، موتور همیشه تحت فشار باشد.

ایران خودرو در ادامه تصمیم گرفت از موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ استفاده کند.

هایما s7

موتور توربو شارژ، ۱۷۰ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می کند.

اعداد روی کاغذ هم نشان می دهد که نسخه توربوشارژ باید چالاکی بیشتری داشته باشد.

برای موتور توربوشارژ، یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

هایما s7

موتور این خودرو شکل و شمایلی از کمپانی مزدا دارد و تکنولوژی توربوشارژ ماشین، مربوط به شرکت میتسوبیشی است.

نکته مهم توربوشارژ این موتور، این است که، لگ توربو بسیار کم است و از دورهای پایین وارد مدار می شود.

  • سیستم تعلیق و سواری:

سواری هایما S7 در مقایسه با خودرویی مثل جک S5 ، کمی نرم تر است و هندلینگ مناسبی هم دارد.

گرچه نباید از خودروی کراس اور، هندلینگی به اندازه یک خودروی سواری طلبید.

S7 در بیرون جاده توانایی بیشتری نسبت به لیفان ایکس ۶۰ و ام وی ام ایکس ۳۳ دارد.

همچنین ارتفاع از سطح زمین هایما نسبت به بقیه رقبا بالاتر است که برای خارج از جاده می یک مزیت به حساب می آید.

یکی دیگر از مزیت های هایما فرمان برقی آن است.

هایما s7

هایما s7 چه امکانات و آپشن هایی دارد؟
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی دارای پورت AUX ،USB و GPS، کارت SD و بلوتوث، ۴عدد بلندگو و۲عدد تیوتر
چراغ ها چراغ روز LED، مه شکن های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل،
آینه‌ها آینه های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار دارای راهنما،‌ آینه وسط ضد انعکاس نور، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع، آینه وسط با قابلیت نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)
شیشه ها شیشه بالابر برقی جلو وعقب، شیشه عقب و شیشه های جانبی عقب دودی
تجهیزات ایمنی دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، نمایش میزان باد لاستیک ها (TPMS)، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درب ها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درب ها، اخطار باز بودن کمربند، امکان خروج از صندوق عقب در مواقع اضطراری، قفل کودک درب های عقب، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، کمربندهای پیش کشنده جلو با امکان تنظیم ارتفاع، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای عقب، ایزوفیکس
صندلی صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی، صندلی های عقب تاشو دو تکه
سایر تجهیزات چراغ نقشه خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری (نمایشگر پیمایش خودرو و مصرف سوخت)، برف پاک کن شیشه عقب، پشت سری نرم جهت محافظت از سر و گردن، کنسول میانی جلو و عقب، جا لیوانی جلو و عقب، سنسور نور و باران، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، کروز کنترل، سان روف برقی، اسپویلر

هایما s7

هایما s7

هایما s7

معایب هایما s7 و چیست؟

طراحی داخلی و خارجی هایما، برای امروز قدیمی است.

گرچه نمایندگی ایران خودرو، در جای جای ایران وجود دارد، ولی خدمات پس از فروش هایما، ضعیف ارزیابی می شود.

کیفیت متریال داخل خودرو ضعیف است.

باید با طراحی حجیم گلگیرهای جلو و دید جانبی ضعیف کنار بیایید.

در این امر دوربین ۳۶۰ درجه به کمک شما خواهد آمد.

ایمنی خودرو حتی در موسسه تست تصادف چین هم تست نشده است.

سازگار نبودن با بنزین ایران و ایراداتی که پس از آن پیش می آید، هم یکی از معایب آن است.

بیشتر بخوانید:

سایپا ساینا S رونمایی شد + مشخصات فنی و ظاهری

سایپا آریو یا رنو تندر ۹۰ پلاس؛ کدام اتوماتیک برتر است؟

تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ

لیفان ایکس ۶۰ بررسی شد + عکس و راهنمای خرید

جک S3 بررسی شد؛ این خودرو ارزش خرید دارد؟

ایمنی خودروهای چینی در تست C-NCAP؛ستاره چینی های ایران




6 دیدگاه

  1. اولا که ماشین چینی بدرد نمیخوره چون استاندارد نیستن هیچکدوم ولی هایما از رقیباش سره وشتاب واقعا عالی داره که تعجبه سایت ها ازش حرفی نمیزنند که یکی از بزرگترین جذابیت های هایما اس ۷ توربو هست

    • انگار هر کی هایما داره ازش تعریف و هر کی نداره انتقاد میکنه
      یه نظر کارشناسی درست و نتطقی ما از هایما ندیدیم

  2. دوساله هایما s7 توربو دارم. ۸۰ هزار کیلومتر باهاش از کوهستانهای فارس و سواحل خلیج فارس تا کویر یزد و کرمان و سواحل شمال در سردترین و گرمترین اب و هوا رانندگی کردم. تو این مدت فقط سرویسها و فراخوان ها بردم نمایندگی و ایرادی که بهم زد بلبرینگ چرخ جلو صدا افتاد و دسته موتور شکست. این دوتا ایراد فنی همه هایما ها دارن. ولی در کل عالی بود و رضایت داشتم. از لحاظ شتاب و مصرف سوخت از همه شاسی ها سره حتی سانتافه ولی کیفیت سواری و قطعات به اندازه پولی که میدی گیرت میاد. خدمات گارانتی و پس از فروش هم بهتر از دیگر خودروهای خارجی است

  3. خیلی مسخره این.اتفاقا هایما ارزش خریدن داره شماها امتحان کنید یکبار فقط بخاطر عیوب جزعی از دست ندید من چهار ساله هایما s7 توربو دارم هیچیش هم نشده واقعا نمای درونی و بیرونیش عالیه❤❤❤

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط