چانگان هانتر پلاس در ایران مونتاژ می‌شود / معرفی خودرو و زمان عرضه به بازار

از دست ندهید

چانگان هانتر پلاس با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ سال آینده وارد بازار خودرو ایران خواهد شد. پیکاپ هانتر پلاس در بازار خودرو چین، Changan Lantuozhe نام دارد و قیمت آن از ۱۶۵ هزار و ۹۰۰ یوان (۱ میلیارد و ۳۸۵ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان) آغاز می‌شود.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – مهر ماه امسال بود که برای اولین‌بار خبر ورود نخستین نمونه‌های پیکاپ چانگان هانتر پلاس به کشور منتشر شد.

پیکاپ چانگان هانتر در اصل Kaicene F70 نام دارد. Kaicene F70 در حقیقت محصولی است که براساس شراکت چانگان و PSA (پژو سیتروئن) شکل گرفت. حتی پیکاپ Peugeot Landtrek هم که از سال ۲۰۲۰ در مناطقی مانند آمریکای لاتین، آفریقای جنوبی، آسیا و اوکراین به فروش می‌رسد، از قطعات بدنه Kaicene F70 استفاده می‌کند.

چانگان هانتر پلاس

این پیکاپ چینی نام‌های بسیار زیادی در بازارهای گوناگون دارد. این وانت تجاری را در برخی از بازارها با نام Changan F70 می‌شناسند و در بعضی از کشورها با نام Changan Hunter به فروش می‌رسد. نمونه فیس‌لیفت این خودرو تجاری از سال ۲۰۲۲ میلادی، Changan Lantuozhe نام گرفت و گمان می‌رود که همین نسخه فیس‌لیفت در بازار خودرو ایران به فروش برسد.

قیمت چانگان هانتر پلاس در بازار خودرو چین

چانگان هانتر پلاس

از آنجایی که چانگان هانتر پلاس یک خودرو تجاری به‌شمار می‌رود، قیمت آن هم در بازار خودرو ایران توسط شورای رقابت تعیین نمی‌شود. این بدان معناست که قیمت این محصول را زامیاد تعیین می‌کند.

ارزانترین تیپ هانتر پلاس مدل ۲۰۲۴ با گیربکس اتوماتیک را می‌توان با پرداخت مبلغ ۱۶۵ هزار و ۹۰۰ یوان در چین خریداری کرد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر است با ۱ میلیارد و ۳۸۵ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان.

گرانترین و فول‌ترین تیپ این خودرو تجاری مدل ۲۰۲۴ آن نیز با گیربکس اتوماتیک در ازای دریافت مبلغ ۱۶۶ هزار و ۹۰۰ یوانی به متقاضیان چینی واگذار می‌شود. این رقم نیز پس از تبدیل نرخ ارز برابر با ۱ میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان است.

 

مشخصات فنی چانگان هانتر پلاس

چانگان هانتر پلاس

چانگان هانتر پلاس فقط با یک قوای محرکه در بازار خودرو چین تولید می‌شود و با همان موتور هم در شرکت زامیاد مونتاژ خواهد شد. این موتور که با کد JL486ZQ5 تولید می‌شود ۲ لیتر حجم دارد و مجهز به توربوشارژر است.

موتور چانگان هانتر پلاس در دور ۵ هزار و ۵۰۰ می‌تواند ۲۳۳ اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار دهد. گشتاور خروجی آن هم در میان دورهای ۱۹۰۰ تا ۳۳۰۰ به ۳۹۰ نیوتن متر می‌رسد. تمامی نیرو و گشتاور موتور این پیکاپ چانگان توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر دو محور این خودرو منتقل می‌شود.

چانگان هانتر پلاس

هانتر پلاس برای حرکت نیازمند ۸۰ لیتر بنزین با اکتان ۹۲ است و مصرف سوخت آن هم ۹.۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شد. بر همین اساس و با یک حساب سر انگشتی می‌توان محاسبه کرد که با یک باک پر از سوخت می‌توان ۸۰۰ کیلومتر را بدون نیاز به سوخت‌گیری با این پیکاپ پشت سر گذاشت. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو به طور رسمی اعلام نشده‌است. اما بیان شد که سرنشینان آن می‌تواند سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت را در هانتر پلاس تجربه کنند.

چانگان هانتر پلاس

طول، عرض و ارتفاع این پیکاپ چانگان به ترتیب برابر است با ۵۶۰۰×۱۹۳۰×۱۸۶۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم ۳۴۳۰ میلیمتر است. فاصله هانتر پلاس از سطح زمین هم ۲۳۰ میلیمتر اعلام شد.

 

از آنجایی که با یک پیکاپ آفرودی روبرو خواهیم شد، زوایای ورود و خروج به موانع خارج از جاده‌ای بسیار مهم هستند. زاویه ورود هانتر پلاس ۲۸ درجه است و زاویه خروج آن هم ۲۷ درجه ذکر شد.

طول بخش بار هانتر پلاس ۱۸۵۰ میلیمتر است. عرض آن به ۱۵۹۵ میلیمتر می‌رسد و عمق آن هم ۵۰۰ میلیمتر است. علاوه‌بر باری که می‌تواند در این فضا قرار گیرد، هانتر پلاس می‌تواند تا ۲.۵ تن بار را با خود یدک بکشد.

تعلیق جلو چانگان هانتر پلاس از نوع جناغی دوبل است و در محور عقب هم شاهد تعلیق Leaf Spring یا فنر تخت هستیم. لازم به ذکر است که فرمان این پیکاپ چانگان، برقی است.

امکانات رفاهی چانگان هانتر پلاس

چانگان هانتر پلاس

هنوز مشخص نیست که چانگان هانتر پلاس شرکت زامیاد با چه سطحی از امکانات رفاهی وارد بازار خودرو ایران خواهد شد. اما از آنجایی که رقبای اصلی این خودرو تجاری در کشور بهمن G9، کی‌‌ام‌سی T8 و فوتون G7 هستند، زامیاد باید سطح کاملی از امکانات رفاهی را در این خودرو لحاظ کند تا سهم بیشتری از بازار خودروهای تجاری بدست آورد.

زمانی‌که وارد کابین هانتر پلاس می‌شوید، رد پای سبک طراحی سری Uni چانگان در آن کاملاً مشهود است. پس از همین حالا می‌توان عنوان کرد که سطح کیفی خوبی را در این خودرو شاهد خواهیم بود.

چانگان هانتر پلاس

فول‌ترین تیپ چانگان هانتر پلاس در بازار خودرو چین با رینگ‌های ۱۷ اینچی، تایر زاپاس فول سایز، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، هشدار کمربند ایمنی، TPMS، ایربگ راننده، سرنشین کناری و جانبی، سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل معمولی به دست مشتریان آن می‌رسد.

از دیگر امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به امکان انتخاب حالات رانندگی (اسپرت – کامفورت – اکونومی – آفرود – برفی)، سامانه‌های کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، فرمان پلاستیکی با تنظیم دستی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین کناری، نمایشگر ۷.۵ اینچی پشت فرمان، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مولتی مدیا، چراغ‌های LED، ایرکاندیشن دو نقطه‌ای با فیلتر PM2.5 و ۴ اسپیکر برای سیستم صوتی اشاره کرد.

 

نسخه فیس‌لیفت چانگان هانتر پلاس در چین
چانگان هانتر پلاس
فیس لیفت چانگان هانتر پلاس

از آنجایی که خودروهای مونتاژی خیلی دیر به بازار خودرو ایران راه پیدا می‌کنند، گمان می‌رود که در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور نسخه فیس‌لیفت چانگان هانتر پلاس در ایران نخواهیم بود.

نکته مهم این است که نمونه فیس لیفت این خودرو با موتور هایبرید در چین تولید می‌شود که قادر است ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد.

فیس لیفت چانگان هانتر پلاس

به طور حتم اگر واردکننده‌ای با توجه به حقوق گمرکی خودروهای هیبریدی در ایران این خودرو را در لیست واردات قرار دهد، می‌تواند رقیبی برای شرکت زامیاد در بازار خودرو کشور باشد. چراکه به احتمال زیاد، این نسخه فیس لیفت هانتر پلاس را هیچ‌گاه زامیاد در کشور مونتاژ نخواهد کرد.

اگر شرکت زامیاد در سال آینده بتواند در تیراژ بسیار خوبی چانگان هانتر پلاس را مونتاژ کند، می‌توان با خیالی آسوده عنوان کرد که رقیبی سرسخت برای KMC T8، بهمن G9 و فوتون G7 در بازار خودرو ایران متولد خواهد شد.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل گروه بهمن تغییر کرد؛ محمدی میراث‌دار جریمه گرانفروشی بهمن کیست؟

با ۱۰۰ لیتر بنزین به کجا در ایران سفر کنیم؟

آخرین خبر درباره قیمت بنزین ، توزیع بنزین با کد ملی و کارت آزاد در جایگاه

مقایسه قیمت خودروهای چینی در ایران، امارات، ترکیه و البته چین

پیمان کارگر به دنبال کمک به صنعت خودرو ایران؛ راه‌های نجات چیست؟

بررسی سهند بهترین خودرو سدان شهری ایران که کشته‌شد




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط