لاستیک کویر پنچر رو معرفی شد/ بهترین تایر ایرانی برای خودرو کدام است؟

از دست ندهید

لاستیک کویر پنچر رو معرفی شد. این نخستین بار است که یک شرکت ایرانی چنین محصولی تولید می‌کند. ویژگی تایرهای کویر چیست؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: لاستیک کویر پنچر رو معرفی شد. همان طور که می‌دانید رانندگی با تایر پنچر امکان‌پذیر نیست و اصرار به انجام آن باعث از بین رفتن تایر می‌شود. اما شرکت کویر تایر موفق شد تایری با سایز ۲۰ را تولید کند که می‌تواند مسافت مناسبی را به‌صورت پنچر طی کند.

لاستیک کویر پنچر رو

همچنین شرکت کویر تایر موفق شده‌است تایر خودروهای برقی را برای اولین بار در کشور تولید کند.

قربانی مدیر بازاریابی و فروش شرکت کویر تایر درباره کیفیت لاستیک کویر در گفت‌وگو اختصاصی به بیت ران گفت: “تنها شرکت تایر سازی ایرانی هستیم که دانش تولید تایرهای رادیال سواری را بومی‌سازی کردیم و هم اکنون دانش آن را در اختیار داریم. همچنین ما قادر به تولید تایرهای سبز هم شده‌ایم.”

ویدیوی ” معرفی موتور جدید ایران خودرو/ موتور جدید ریرا ” را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

تایر پنچر رو کویر

لاستیک کویر پنچر رو

همان‌طور که می‌دانید تایر پنچر قابلیت حرکت ندارد و در صورت اصرار به انجام آن، رینگ‌های خودرو آسیب خواهند دید.

اما لاستیک کویر پنچر رو ایرانی توسط شرکت کویر تایر به تولید رسیده‌است. قربانی مدیر بازاریابی و فروش شرکت کویر تایر در این زمینه به بیت ران گفت: “لاستیک پنچر رو کویر قادر است مسافت ۸۰ کیلومتر را با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت طی کند، بدون آن که آسیبی به تایر وارد شود. این تایر در سایز ۲۰ تولید شده‌است.

وی درباره تفاوت ساختار این نوع تایر با تایرهای معمولی توضیح داد: “در تایرهای پنچر رو ساختار متفاوتی داریم. ضخامت دیواره (فاق) تایر در این نوع بیشتر است تا بتواند وزن خودرو را هنگام پنچر شدن، تحمل کند.”

ویژگی تایرهای کویر چیست؟

مسئله این است: SWR

قربانی درباره ویژگی تایرهای کویر گفت: “لاستیک کویر موفق شده‌است تا استاندارد R117 یا SWR استیج دو اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۱۸ در اروپا اجباری شد را برای تمام تایرهای تولیدی خود اخذ کند.”

وی افزود: “تاکید می‌کنم که تمامی تایرهای ما این استاندارد را دارند و از هر کجای کشور یک لاستیک کویر را به صورت اتفاقی بیاورید، این استاندارد را پاس می‌کند.”

در مثلث SWR حرف S به معنای Sound یا صدا، W به معنای Wet Grip یا ترمز روی زمین خیس و R به مفهوم Rolling resistance یا مقاومت غلتشی است. در واقع رقابت تولیدکنندگان لاستیک ماشین در دنیا روی همین مثلث است. رسیدن‌به بهترین نقطه روی هر کدام از پارامترهای این مثلث کار بسیار سختی است. اما چرا؟

 

اگر تایری تولید کنیم که چسبندگی عالی داشته باشد، مقاوت غلتشی آن بسیار بالا می‌رود و شاید خودرو حتی به سختی حرکت کند. حتی اگر به مقاومت غلتشی هم غلبه کنیم حالا تایری چسبنده و خوب داریم که آنقدر صدا و نویز تولید می‌کند که سرنشینان سر سام می‌گیرند. حالا اگر دو مورد بالا را هم اصلاح کنیم، تایر ما هنگام ترمزگیری در زمین خیس به راحتی سُر می‌خورد.

همانطور که متوجه شدید رسیدن‌به نقطه‌ای ایده‌آل در همه پارامترهای SWR ماموریت بسیار سختی است. تمام تایرهای ایرانی در حال حاضر استاندارد Stage1 اروپا را دارند که البته در اروپا کمی قدیمی اما قابل قبول است. استاندارد S2WR2 در حال حاضر به‌روزترین استاندارد تایر اروپا است که شرکت کویر تایر و برخی شرکت‌های تایر سازی ایرانی دیگر هم مدعی گرفتن آن هستند.

تولید تایر خودروهای برقی

قربانی درباره تولید لاستیک کویر برای خودروهای تمام برقی به بیت ران گفت: “خودروهای برقی دارای تایرهای متفاوتی هستند. وزن این خودروها زیاد است و شتاب اولیه بالایی هم دارند. همچنین به علت نبود صدای پیشرانه، نویز تایر باید خیلی کم باشد تا سرنشینان را آزار ندهد.”

وی افزود: “از چند سال گذشته در حال همکاری با شرکت کرمان موتور و مپنا هستیم و موفق شدیم خودمان دانش تولید تایر خودروهای برقی را به‌دست بیاوریم و آن را تولید کنیم.”

بیشتر بخوانید:

لاستیک ماشین چگونه تولید می‌شود؟ / گزارش اختصاصی از کارخانه گلدستون

سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ

تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی‌اش با تارا معمولی چیست؟

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه علت است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی جدید را بشناسید / لشکر شکست‌ خورده‌چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران‌تر از مرسدس و ب‌ام‌و! / بحران آغاز شد




1 دیدگاه

  1. کویر تایر بی کیفیت ترین تایر
    به جای این چرت و پرتا یه کاری کنید بالانسش درست دربیاد

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط