دستورالعمل تنظیم‌ بازار خودرو توسط شورای رقابت اصلاح شد

از دست ندهید

شورای رقابت با اکثریت آرای حاضران، دستورالعمل تنظیم‌ بازار خودرو (مصوبه ۵۴۳) را برخلاف گمانه‌زنی‌ها و براساس نقش‌دهی پررنگ‌تر به وزارت صمت به عنوان سیاستگذار و تنظیم‌گر فنی این، صنعت اصلاح کرد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – سپهر دادجوی توکلی با اشاره به اصلاحات دستورالعمل تنظیم‌ بازار خودرو، اظهار داشت: در جلسه ۶۳۲، اعضای شورای رقابت چهار موضوع در خصوص فرایند محاسبه و ابلاغ قیمت‌ها، مشمولان قانون حمایت از خانواده و جمعیت و خودروهای‌فرسوده، سامانه یکپارچه و اختیار پیشنهاد برای تنظیم بازار براساس کف عرضه را در دستورالعمل ۵۴۳ اصلاح کرد.

 

وی افزود: براساس این اصلاحات از این پس نظارت شورا در خصوص محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی‌ است. وزارت صمت مکلف است قیمت‌های محاسبه‌شده توسط سازمان حمایت را رأسا ابلاغ کند. اگر در نحوه اجرا شاهد ایراد باشیم، شورا ورود خواهد کرد.

سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: از این پس عرضه‌کنندگان خودرو مکلف هستند در زمان انعقاد قرارداد فروش خودرو به مشتریان‌، اطلاعات مربوط به خودرو و خریدار را در سامانه یکپارچه عرضه ثبت کنند. نظارت و سیاست‌گذاری در این خصوص با وزارت صمت است. این بند جایگزین بند ۵ ماده ۵ دستورالعمل می‌شود. یعنی ماهیت عرضه و کارکرد سامانه به اقتضا تغییر خواهد کرد.

توکلی افزود: در ضمن بندی به دستورالعمل اضافه شد که در آن وزارت صمت می‌تواند پیشنهادی جهت خروج برخی خودروها از شمول ضابطه قیمتی ماده ۳ و شرایط طرف تقاضای موضوع ماده ۴ دستورالعمل‌ با تعیین کف مقدار عرضه به شورا ارایه دهد. شورا پس از بررسی در این مورد اعلام رای می‌کند که هدف این بند کاهش دامنه قیمت‌گذاری است.

وی بیان داشت: بر اساس مصوبه اخیر، تحلیل متخصصان بر برون‌داد موثر این دستورالعمل به عنوان یکی از شاخص‌های تنظیم این بازار صحه‌گذاشته که گام‌های موثری بوده‌است. اما همچنان این بازار انحصاری و از درجه تمرکز بالایی برخوردار است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

جی ای سی امکو راسا موتور خاورمیانه به تهران رسید / تصاویر اختصاصی و مشخصات

نمایشگاه خودرو سئول به ۱۴۰۳ موکول شد

فروش خودروهای وارداتی از ۱۳ دی آغاز می‌شود / لیست قیمت قطعی و علی‌الحساب

نیسان سانی قدیمی با جهان نوین آریا به بازار می‌آید / مشخصات فنی و امکانات




1 دیدگاه

  1. خدا کنه که واقعا بیان بداد این قیمت های نجومی برسن و کسی از قانون سواستفاده نکنه دورش نزنه بخدا اگر قیمت داخلیا بیاد پایین خیلیا ماشین دار میشن و خیلی زن و بچه با موتور نمی‌خواد تردد کنه و خدا این کارو از هزارتا عبادت بالاتر می‌دونه کاش خودروساز واسش استیشن و رفاه مردم کشور مهم بود

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط