موعد تحویل سایپا اطلس تغییر کرد / مقصر اصلی کیست؟

از دست ندهید

بسیاری از متقاضیان، از تغییر موعد تحویل سایپا اطلس ناراضی هستند. خریداران این خودرو که در دور قبلی سایمانه یکپارچه اقدام به واریز وجه کرده‌بودند، متوجه شدند که به جای زمستان ۱۴۰۲، تابستان ۱۴۰۳ این خودرو را از سایپا تحویل می‌گیرند. اما دلیل این تأخیر سه تا شش ماهه چیست؟

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – سایپا اطلس به عنوان فیس لیفت جدیدی از سایپا کوییک، در دور قبلی عرضه خودرو در سامانه یکپارچه حضور داشت. این خودرو که دارای برخی امکانات و تجهیزات جدیدی است، قرار بود در زمستان ۱۴۰۲ به دست خریدارانش برسد.

اما در روزهای گذشته بسیاری از متقاضیان خرید آن اعلام کرد که موعد تحویل سایپا اطلس تغییر کرده‌است. ماجرا زمانی شروع شد که سایپا در فراخوان‌های اولیه برای تحویل این خودرو اعلام کرد که تابستان ۱۴۰۳، اطلس را به بازار ارائه خواهد کرد. این بدان معناست که زمان تحویل این محصول جدید از سه ماه تا شش ماه دیرکرد دارد.

براساس اطلاعات منابع آگاه، زمان‌بندی برنامه تولید سایپا اطلس آنطور که پیش‌بینی شده‌بود، پیش نرفته‌است. یعنی تأخیری سه ماهه تا شش ماهه برای تولید این محصول جدید در سایپا وجود دارد.

موعد تحویل سایپا اطلس

تأخیر در تولید سایپا اطلس در زمان ثبت‌نام این خودرو هم پیش‌بینی شده‌بود، اما حالا مسلم شد که سایپا اکنون با تولید و عرضه گسترده این محصول فاصله بسیاری دارد.

اما به غیر از سایپا که مقصر تأخیر در تولید اطلس است، سامانه یکپارچه نیز در این امر سهم بسزایی دارد. حقیقت این است که متقاضیان خرید خودرو در این سامانه، هیچ قراردادی را امضاء نمی‌کنند. هیچ پرداختی هم در این بین انجام نمی‌شود. به همین دلیل خودروساز هم تعهدی در قبال عرضه خودرو در زمان تعیین‌شده در سامانه یکپارچه ندارد.

اما خریداران که براساس زمان‌بندی نمایشی سامانه یکپارچه اقدام به خرید خودرو دلخواه خود می‌کنند، از همه جا بی خبر هستند. به بیانی دیگر، خودروساز طبق برنامه تولید خود محصولاتش را به بازار عرضه می‌کند، نه براساس زمان‌بندی نمایشی در سامانه یکپارچه!

این بدان معناست که خریداران سایپا اطلس باید همچنان منتظر تحویل خودرو خود باشند. در این بین خودروساز و سامانه یکپارچه هم هیچ پاسخی به مشتریان و متقاضیان خرید این محصول نمی‌دهند.

قیمت و مشخصات سایپا اطلس

قیمت اطلس سایپا در مهرماه سال جاری، حدود ۳۴۴ میلیون تومان اعلام شد. سایپا اطلس مجهز به موتور M15GSI است که حدود ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار مالک خود قرار می‌دهد. نیرو و گشتاور موتور این خودرو توسط گسربکس پنج سرعته دستی به محور جلو آن منتقل می‌شود.

مبلغ علی‌الحساب برای ثبت نام سایپا اطلس ۲۰۳ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. البته گروه خودروسازی سایپا، این مبلغ را به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کند و رقم فروش اصلی در زمان تحویل این خودرو مشخص خواهد شد.

سایپا اطلس مجهز به سیستم GSI یا راهنمای تعویض دنده است که به راننده کمک می‌کند همواره از بهترین دنده استفاده کند. سیستم زمانبندی متغییر سوپاپ‌ها یا VVT هم در موتور این خودرو قرار گرفت و دریچه گاز این خودرو نیز برقی است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

بهترین اسکوتر ۱۵۰ سی سی بازار چیست؟

سامانه جامع خدمات پس از فروش و چالش باقی‌مانده با ایران خودرو و سایپا

قیمت گازوئیل پلکانی افزایش پیدا می‌کند

کشنده رنو T480 بررسی شد / ساده اما اصیل!




9 دیدگاه

  1. یکی نیست بگه خیلی قیمت مناسب و تحویل آن تایمی داشتی که ۶ ماه هم تاخیر برای تحویل اضاف کردی .۶ ماه دیگه هم میخواد بگه ۵۰۰ تومن میشه قیمتش

  2. برا من ک قرار بوده پاییز ۴۰۲ باشه،گفتن اخرین هفته خرداد.من ضرر مالی کردم بر این بابت.قول دادم ب همسرم.ب بچه هام.حالا اینجوری میکنن.چرا نظارتی نیست.چرا ایرانی رو از محصول ایرانی زده میکنید.ما از بدبختی و ناچاریمونه ک میایم پول به اشغالای شما آشغال ها میدیم.

  3. واقعا که خود خودروسازا واسه خودشون حکومتی راه انداختن کسی هم جلوشونو نمیگیره.اخه چرا اینقدر ظلم میکنید به مردم .همین الانشم قیمتش خیلی بالاست چه برسه به موعد تحویل.منم از پاییز ۴۰۲ رفتم اخر بهار ۴۰۳

  4. سلام برا من تحویل بهار ۴۰۳ بود الان افتاده تیر یا مرداد .تکلیف چیه ؟؟؟اگه گرون شد چی ؟؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط