کشنده رنو T480 بررسی شد / ساده اما اصیل!

از دست ندهید

کشنده رنو T480 مدل ۲۰۲۲ بررسی شد. این کشنده به صورت صفر کیلومتر وارداتی توسط شرکت آریا دیزل به بازار عرضه می‌شود. مشخصات فنی این کشنده چیست و چقدر ارزش خرید دارد؟

کشنده رنو T480

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: کشنده رنو T480 یک ظاهر ساده اما اسپرت دارد. داخل کابین این کشنده نیز بسیار ساده اما با کیفیت است. شرکت آریا دیزل (نماینده رسمی کشنده‌های رنو) این کشنده را در مدل ۲۰۲۲ و به صورت صفر کیلومتر عرضه می‌کند. این کشنده چه برتری هایی نسبت به کشنده‌های چینی دارد؟

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

مشخصات فنی

کشنده رنو T480 به پیشرانه شش سیلندر خطی ۱۳ لیتری به قدرت ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰۰ نیوتون متر مجهز است. این پیشرانه با کد DXI13 ساخت شرکت Volvo است و با گیربکس خودکار Optidriver / AT2612F که ۱۲ دنده جلو و سه دنده عقب دارد کوپل است.

گشتاور این پیشرانه از دور ۱۰۵۰ تا ۱۴۰۰ RPM در دسترس راننده قرار دارد که بازه مناسبی است. موتور و گیربکس هماهنگ و با دوام از جمله مزایای این کشنده هستند.

 

دسته دنده گیربکس خودکار نیز پشت غربیلک فرمان قرارگرفته تا تردد در فضای بین کابین راننده و شاگرد مزاحمی نداشته باشد.

کابین و امکانات 

کشنده رنو T480

داخل کابین کشنده رنو T480 کاملا یادآور تندر ۹۰ خودمان، یعنی ساده اما با کیفیت و کاربردی است. حتی دریچه‌های تهویه نیز متعلق به تندر ۹۰ هستند. سرتاسر کابین با پلاستیک خشک اما بسیار فشرده و با دوام روکش شده است. طراحی داخلی کاملا مکعبی و ساده است و خبری از خطوط منحنی نیست.

نکته عجیب راجع به کابین کشنده رنو T480، نبود دوربین دنده عقب و ۳۶۰ درجه است! شاید نبود دوربین در یک کشنده رنو، آن هم در روزگاری که ارزان ترین کشنده های چینی هم مجهز به دوربین دنده عقب و حتی ۳۶۰ درجه هستند، از آن خسیس بازی‌های خاص فرانسوی ها باشد.

به طور کلی طراحی کابین این کشنده بسیار ساده و یکنواخت اما کاربردی است. از کروم کاری ها، خطوط منحنی و زرق و برق کابین کشنده های چینی هیچ هم خبری نیست.

برای اطلاع از امکانات این محصول کلیک کنید.

قیمت و ارزش خرید

قیمت کشنده رنو T480 از سوی شرکت آریا دیزل هشت و نیم میلیارد تومان اعلام شده‌است. درباره ارزش خرید این کشنده باید گفت با توجه به استفاده از قوای محرکه Volvo، شما در واقع سوار یک Volvo اقتصادی می شوید که از این حیث یک برگ برنده است.

از طرف دیگر شما باید حدود پنج میلیارد تومان برای خرید یک کشنده صفر چینی هزینه کنید که به هیچ وجه قابل مقایسه با رنو نیست اما هزینه خرید اولیه و لوازم مصرفی کمتری دارد. البته شاید بتوان گفت دوام کمتر موتور و گیربکس کشنده های چینی و هزینه تعمیرات زود هنگام‌شان، احتمالا خرید رنو T را توجیه پذیر می‌کند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

کشنده دماغ دار دافران چه زمانی وارد بازار می‌شود؟ / یک کشنده خانه‌دار!

جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از ۲۳ سال!

پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

سراتو ۲۰۱۴ و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره‌ای کارکرده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه علت است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به تولید انبوه می رسد / لیست آپشن‌های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی‌اش با تارا معمولی چیست؟




2 دیدگاه

  1. باسلام دوستان من یک راننده ترانزیتم تابحال رنو نداشتم ولی ازمقاومتش خیلی شنیدم حیف که نمی نونم بخرمش مخصوصآ رنو تی

  2. چرا اینقدر گران ! دولت حداقل مثل سایر کشورها تعرفه واردات خودروهای کار و ارزان قیمت را صفر ویا نزدیک به صفر ۵ یا ۱۰ درصد تعیین یا به مجلس پیشنهاد دهد واقعا مردم در عذاب هستند و صبر شان تمام شده است ۰

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط