تسلا Cybertruck پورشه ۹۱۱ را شکست داد / تحویل سایبرتراک در آمریکا شروع شد

از دست ندهید

تسلا Cybertruck بالاخره پس از ۴ سال از زمان نخستین رونمایی، وارد فاز تولید و تجاری‌سازی شد. این پیکاپ فوق‌العاده تسلا، هیچ‌کدام از مشخصاتی که قبلاً اعلام شد را ندارد. تسلا پیکاپ Cybertruck را گرانتر از قیمت اعلامی قبل و با پیمایش محدودی به دست مشتریان این خودرو می‌رساند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – اولین مشتریان تسلا Cybertruck بالاخره به خودروهای خود رسیدند. تسلا چهار سال پیش پیش‌پرداخت‌های ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلاری از متقاضیان خرید این پیکاپ فوق‌العاده دریافت کرده بود.

 

تسلا Cybertruck اولین بار در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک خودرو مفهومی وارد صنعت خودرو شد. دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۲۱ اولین نمونه تولیدی از این پیکاپ الکتریکی در زمان تست‌های پیش از تولید مشاهده شد که تحسین بسیاری را به دنبال داشت.

تسلا Cybertruck

ساعاتی پیش تسلا در زمان رونمایی از این خودرو ویدیویی فوق‌العاده از آن منتشر کرد. در این ویدیو که به لطف فضای گسترده وب بسیار وایرال شد، نمونه سه موتوره Cybertruck توانست پورشه ۹۱۱ را در مسابقه درگ شکست دهد. این رقابت در شرایطی برگزار شد که سایبرتراک یک پورشه ۹۱۱ دیگر را هم یدک می‌کشید!

اما گویا تسلا پس از معرفی این محصول جذاب، به اهداف مورد نظر خود نرسید. کدام اهداف؟ بهتر است کمی به گذشته برگردیم.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

۱) در سال ۲۰۱۹ قیمت تسلا Cybertruck در آمریکا ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار اعلام شد. اما ساعاتی پیش در زمان رونمایی از این خودرو بیان شد که ارزانترین تیپ سایبرتراک که در سال ۲۰۲۵ به بازار می‌آید، ۶۰ هزار و ۹۹۰ دلار قیمت خواهد داشت. نسخه پیمایش طولانی این خودرو که دو موتوره و دو دیفرانسیل نیز هست، به قیمت ۷۹ هزار و ۹۹۰ دلار به دست مشتریانش می‌رسد. گرانترین نسخه خانواده سایبرتراک که Cyberbeast نام دارد هم با سه موتور الکتریکی ۹۹ هزار و ۹۹۰ دلار قیمت خواهد داشت.

تسلا Cybertruck

۲) تسلا در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که Cybertruck پیمایش ۸۰۵ کیلومتری با هر بار شارژ کامل دارد. اما ساعاتی پیش مشخص شد که پیمایش این پیکاپ الکتریکی، ۵۴۷ کیلومتر با هر سیکل کامل شارژ است. شاید باور آن مشکل باشد، اما این رقم پیمایش برای نسخه دو دیفرانسیل و گران‌قیمت این خودرو هم یکسان است. نسخه ارزان قیمت دیفرانسیل عقب سایبرتراک که در سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان می‌رسد، فقط ۴۰۲ کیلومتر با هر بار شارژ کامل پیمایش دارد. نمونه سه موتوره این خودرو (Cyberbeast) هم با پیمایش ۵۱۵ کیلومتری با هر بار شارژ کامل تولید می‌شود. ایلان ماسک در زمان معرفی این خودرو بیان کرد که در آینده یک پک باتری برای قسمت عقب این پیکاپ تولید خواهد شد که پیمایش آن را به ۷۵۶ کیلومتر با یکبار شارژ کامل می‌رساند. اما دیگر جایی برای قراردادن اسباب و وسایل نیست!

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

در مراسمی که ساعاتی پیش در گیگافکتوری (کارخانه تسلا) برگزار شد، ۱۰ خودرو تسلا Cybertruck به دست متقاضیان خرید این خودرو رسیدند. بدون شک این خودرو فوق‌العاده به لحاظ طراحی رادیکال و فضای وب یکی از قهرمانان صنعت خودرو در سال‌های پیش رو خواهد بود.

فرض کنیم در یک دنیای موازی با همین شرایط صنعت خودرو ایران، شاهد واردات تسلا Cybertruck به ایران هستیم. با تعرفه ۴ درصدی واردات خودروهای برقی به ایران، قیمت Cyberbeast (قوی‌ترین نسخه سایبرتراک) به پنج میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان می‌رسید.

۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده کالاهای وارداتی برای این خودرو ۴۷۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بود. یک درصد حقوق ورودی به‌عنوان عوارض هلال احمر برابر با ۵۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان محاسبه می‌شد. ۱/۵ درصد هزینه‌های جانبی رندشده در گمرک آن برابر با ۷۸ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان بود. هزار دلار هزینه حمل دریایی برابر با ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲/۵ درصد مالیات هوای پاک آن هم ۱۳۱ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان خواهد بود.

یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده این خودرو ۵۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان و یک درصد مالیات شماره‌گذاری هم همین رقم بود. اگر ۱۲ میلیون هزینه بیمه شخص ثالث (بالاترین پوشش) و ۶۰۰ هزار تومان هزینه خدمات شماره‌گذاری را هم به این ارقام اضافه کنیم، در نهایت به رقم فروش حدودی شش میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان می‌رسیم. حتی در این شرایط هم یک دستگاه تسلا Cyberbeast با شتاب صفر تا صد ۲.۶ ثانیه‌ای ارزانتر از یک دستگاه BMW X1 نسل دوم با کارکرد ۸۰ هزار کیلومتری مدل ۲۰۱۷ با شتاب ۶.۵ ثانیه‌ای بود در بازار خودرو کشورمان بود!

مشخصات فنی تسلا Cybertruck

تسلا Cybertruck سه موتوره با قدرتی برابر با ۸۴۵ اسب بخار به بازار می‌آید. نمونه دو موتوره این پیکاپ الکتریکی ۶۰۰ اسب بار قدرت دارد و از آنجایی که نمونه تک موتوره آن تا سال ۲۰۲۵ به بازار نمی‌آید، هنوز مشخصات فنی دقیقی ندارد.

ماسک در زمان معرفی این خودرو وزن ۳ تن و ۸۴ کیلوگرمی Cybertruck را فاش کرد. با ۸۴۵ اسب بخار خروجی از موتورهای مدل Cyberbeast، تسلا ادعا می‌کند که شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۲.۶ ثانیه است. این مدل مسافت و یک چهارم مایل را می‌تواند در کمتر از ۱۱ ثانیه پشت‌سر بگذارد.

نمونه دو موتوره ۶۰۰ اسب بخاری سایبرتراک کمی کندتر است. این مدل در ۴.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. گرچه رقم قدرت خروجی نسخه تک موتوره مشخص نیست، اما وب سایت تسلا شتاب صفر تا صدکیلومتر در ساعت آن را ۶.۵ ثانیه نشان می‌دهد.

همانطور که عنوان شد، ساعاتی پیش ۱۰ دستگاه از نخستین سفارشات سایبرتراک تحویل اولین مشتریان این خودرو شد. تسلا ماه‌ها پیش اعلام کرد که بیش از دو میلیون سفارش برای این پیکاپ الکتریکی علمی تخیلی خود دریافت کرده است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه دیگر نیازمند بلوکه‌کردن پول نیست

سورن پلاس XU7P جانشین پژو پارس ایران خودرو شد / قیمت و تجهیزات

قیمت فونیکس اف ایکس در ایران و چین چقدر است؟ / افت فروش FX در چین!

تیگو ۸ پرو پرمیوم چرا از خط تولید مدیران خودرو حذف شد؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط