واردات خودرو دست دوم / مهم اما بی تاثیر

از دست ندهید

با تایید واردات خودروی دست دوم از طرف تشخیص مصلحت، انتظار می‌رفت که شرایط بازار خودرو متفاوت باشد و شاهد اتفاقات مهمی در بازار باشیم. اما دیروز در بازار چه خبر بود. با گزارش اختصاصی بیت‌ران از بازار خودرو همراه باشید.

واردات خودرو دست دوم
واردات خودرو دست دوم

بیت ران – رضانوروزی: بازار خودرو ۱۲ تیرماه با خبر تایید واردات خودروی دست دوم همراه بود و انتظار میرفت طرف عرضه در بازار تقویت شود و قیمت خودروها کاهشی باشد.

اما انگار بازار دیگر به خبرهای اینچنینی که صرفا نمایشی است و تا عمل فاصله زیادی دارد، دیگر بهایی نمی‌دهد. شرایط بازار دیروز نیز مانند نزدیک به یک ماه اخیر در رکود کامل به سر می‌برد و خبری از معاملات هیجانی و زیاد اوایل سال نیست.

شرایط فعلی بازار معلول چند عامل از جمله فروش‌های طرح یکپارچه، افزایش تولید و تحویل خودرو (هرچند با کاهش کیفیت)، ثبات نسبی بازار دلار و اخبار مذاکرات است که چندان در بلندمدت با ثبات دیده نمی‌شود.

 

تماس با آگهی‌ها

برای بررسی طرف عرضه با چندین آگهی شخصی و چند آگهی که از طرف نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌ها منتشر شده‌بود، تماس گرفتیم.

آگهی دهندگان شخصی با قیمت میانگینی که از بازار و مهم تر از همه مقایسه‌ای که با آگهی‌های مشابه داشتند، قیمتی را اعلام می‌کردند.

ولی داستان درباره آگهی‌های نمایشگاه داران و نمایندگی‌ها متفاوت بود. برخی از این آگهی‌ها چند شماره برای تماس ارائه کرده‌بودند که یا خاموش بودند و یا خارج از دسترس.

در تماس با گروهی دیگر از آگهی‌ها به عنوان خریدار، درخواست قیمت چند محصول در یک محدوده قیمتی (پارس TU5، شاهین و دنا پلاس) را کردیم. پاسخ این گروه اما این بود: بخوای موجود می کنیم. بیعانه بده فردا صبح تسویه کن بعدازظهر بیا ببر!

گروه دیگر آگهی‌دهندگان نیز که دلالان بودند اعلام می‌کردند که خودرو فروخته‌شد.

جمع بندی

بازار در این روزها با توجه به دلایلی که ذکر شد در رکود کامل به سر می‌برد و حضور خریداران در بازار بسیار کمرنگ است و فروشندگان هم دیگر به قیمتی کمتر از قیمت‌های یک ماه اخیر راضی به فروش نیستند. ولی بازار در صورت تغییر متغیرهای کلان اقتصادی دیگر با خبر آگهی سازی قابل دستکاری نخواهدبود

بیشتر بخوانید:

موتور خودرو چگونه تست می‌شود؟ / گزارش اختصاصی بیت‌ران از آزمایشگاه تست موتور ایپکو

فیلم تست تصادف ری را ایران خودرو در اسپانیا + موتور ری را چه بود؟

گردهمایی خاطره‌ها / از شبیه‌داخ بنز تا ژوروت در همایش خودروهای کلاسیک




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط