فیلم تست تصادف ری را ایران خودرو در اسپانیا + موتور ری را چه بود؟

از دست ندهید

تست تصادف ری را / ری‌را ایران خودرو در اسپانیا انجام شده و گویا این محصول آینده ایران خودرو موفق شده‌است امتیاز لازم را کسب کند. این تست با چه سرعتی انجام شده و موتور ری را چه بوده‌است؟

بیت ران – الهام زهره وند: براساس اطلاعاتی که در اختیار بیت ران قرار گرفته، اواخر سال ۱۴۰۱ در زمان معاونت سابق مرکز تحقیقات ایران‌خودو محسن رضایی منش، تست تصادف ری را ایران خودرو در اسپانیا و آلمان انجام شده‌است.

ویدیوی کامل بررسی و تست ری را در جاده را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

در اسپانیا ری را تست‌های R 94 برخورد از روبرو و R 95 برخورد از کنار را با موفقیت پاس کرده‌است.

از طرفی تست R 127 عابر پیاده ریرا در آلمان انجام شده‌است.

در ویدیوی تست که در اختیار بیت ران قرار گرفته می‌بینیم که ایربگ‌های خودرو در لحظه برخورد باز می‌شود!

فیلم کامل تست تصادف خودرو ری را در آسپانیا را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

بنابر اطلاعات رسیده‌به بیت ران، تست تصادف جانبی و برخورد از روبه‌روی ری‌را با سرعتی حدود ۵۶ کیلوکتر انجام شده‌است.

این منبع آگاه در گفت‌و گو با بیت ران مدعی شد “مسئولان مرکز تست اسپانیایی معتقدند ری را می‌تواند دست کم سه ستاره، از یورو انکپ بگیرد.”

اما این خودرو با چه موتوری در اسپانیا تست شده‌است؟

فیلم تست تصادف ریرا ایران خودرو در اسپانیا / عکس: ری را
موتور ری را ایران خودرو

موتوری که قرار است روی کراس اوور ری را قرار بگیرد موتور EFP با گیربکس دو کلاچه تر است که می‌توان آن را فعلا قوی‌ترین خودرو ایرانی دانست.

بیت ران پیش‌تر عملکرد این موتور را روی دنا جوانان در جنوب ایران و در دمای ۵۰ درجه تست و بررسی کرده‌است.

جدیدترین اطلاعات از زمان تولید، موتور و مشخصات ظاهری ریرا کراس اوور ایران خودرو را در به روز رسانی ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ در این لینک بخوانید.
تولد موتور EFP

با بهینه‌سازی موتور توربوشارژ EF7 حالا موتور توربو پلاس EF7 یا EFP متولد شده‌است.

قدرت این موتور از حدود ۱۵۰ اسب بخار به ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور آن از ۲۱۵ به ۲۴۰ نیوتن متر رسیده‌است.

براساس تست بیت ران روی دنا جوانان، اما تغییر مهم در این موتور افزایش حد دور موتور به ۶۴۰۰ در نمونه آزمایشی و ۶۰۰۰ دور در دقیقه در نمونه نهایی است. این عدد در موتور پیشین ۵۵۰۰ دور در دقیقه بود.

بوست توربو هم از ۱۷۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این در حالی است که، در نسخه قبلی همین موتور، این عدد روی ۲۲۰۰ دور در دقیقه بود.

موتور EFP قویترین قوای محرکه ایرانی خواهد بود / تصویر نمایشی است.
موتور EFP قویترین قوای محرکه ایرانی خواهد بود / تصویر نمایشی است.
اینجا فیلم کامل تست‌های بیت ران را تماشا کنید:
تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
 تست دنا جوانان با موتور EFP
همه چیز درباره پژو ۲۰۷ مولتی کالر؛ آیا ارزش خرید دارد؟
ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!
تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک
تیبا سایپا را دقیق بشناسید
تست خودرو رانا پلاس / رانا پلاس یا رانا پلاس سقف شیشه‌ای
سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ
رازهای پژو پارس با موتور جدید؛ تست پرشیا زیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی 
تغییرات موتور

برای رسیدن به‌چنین اعدادی، بسیاری از قطعات موتور تغییر کرده‌اند و از توربوشارژ جدید، سیستم خنک کاری تازه و سیستم دوگانه تعییر متغییر سوپاپ در موتور EFP استفاده‌شده‌است.

شرکت ایپکو که وظیفه طراحی موتور را برعهده‌داشته‌است، می‌گوید در این موتور سرسیلندر برای بهبود احتراق، و پمپ روغن برای بهبود روغن‌کاری تغییر داده شده‌اند.

دور آرم این موتور هم برای کاهش مصرف سوخت از ۸۵۰  به ۶۵۰ دور در دقیقه رسیده‌است.

کنترل کننده توربو این موتور از حالت پنوماتیکی خارج و برقی شده‌است که این پارامتر سبب شده تا کالیبراسیون موتور بهتر انجام شود.

از طرفی، استفاده‌از دو سیستم زمان‌بندی متغییر سوپاپ باعث شده‌است تا راندمان حجمی پیشرانه افزایش پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید:

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

آغاز تست تصادف خودرو در ایران؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ایمنی خودروهای چینی در تست C-NCAP؛ستاره چینی های ایران

موتور ME16 سایپا و تفاوت‌های آن با TU5 پلاس ایران خودرو

دلایل باز نشدن ایربگ تیگوآن در جریان حادثه ای در ایران

تست گوزن ؛ تستی از جنس مانور پذیری

سیستم ESP در خودروها چیست و چه کاربردی در پایداری خودرو دارد؟

۱۰ آفرودر برتر جهان را بشناسیم؛ یک فهرست هیجان انگیز

انواع شمع خودرو و تاثیر آنها؛ سوزنی، چندپلاتین و پولستار

سیستم تعلیق بادی چگونه به بهبود کیفیت سواری کمک می‌کند؟

هندلینگ خودرو چیست و چه تفاوتی با کیفیت سواری دارد؟هندلینگ خودرو چیست و چه تفاوتی با کیفیت سواری دارد؟




6 دیدگاه

  1. اقا مثل بقیه ایرانیها، ویدئو ها رو تو آپارات هم بذارید! با این وضع نت و قندشکن ها نمیشه راحت تو یوتوب دید!

    • ما هم قبلا با دوستان سر این موضوع بحث کردیم در اینستاگرام و از بعضی طرفداران بیت ران انواع و اقسام برچسب خودخواه و… خوردیم که چرا زورتون میاد حمایت کنید! که تصیم گرفتیم بیخیال یوتیوب و اینستاشون بشیم و همین سایتشون رو فقط دنبال کنیم.

    • هه با همین اجبارکردنشون مخاطبو از دست دادن و محو شدن. آخه وقتی هنوز کلا جا نیفتادی بین مردم میای یه راه زوری میزارن واسه تماشا. نه کامنت تایید میکردن نه هیچ همون بهتر نابود بشن

  2. درود
    فروردین ماه تارا با سه کلاس خودروی روی سایت ایران‌خودرو بود الان یکی حذف شده که شامل تغییرات جدید بود!؟آیا به تولید نمیرسه؟

  3. این خودرو می‌تونه نقطه عطفی در خودروسازی ایرانخودرو باشه، بشرطیکه حداکثر هر چهار سال یبار برن سراغ محصول بعدی، نه اینکه این رو بیست سی سال تولید کنن و بعد برن سراغ محصول بعدی.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط