۱۰ آفرودر برتر جهان را بشناسیم؛ یک فهرست هیجان انگیز

از دست ندهید

۱۰ آفرودر برتر جهان را در یک فهرست هیجان انگیز بشناسیم.

بیت ران – مجتبی نبی زاده: ایجاد یک لیست قطعی از بهترین ماشین های آفرود در جهان یک کار احمقانه است. ( اگر چه می بینید این مانع تلاش برای ایجاد لیست نشده است!)

ایجاد این لیست به پارامترهای زیادی، از جمله زاویه و میزان باز شدن چرخ ها، زاویه ورود و خروج، فاصله محوری، هزینه های نگهداری و … بستگی دارد.

برخی از این خودروها برای حرکت روی شیب های تخته سنگی طراحی شده اند، برخی برای مسیرهای جنگلی مناسب هستند و برخی طراحی شده اند تا کویرها را زیر پا بگذارند.

اما ما در زیر ۱۰ خودرو آفرودر برتر جهان را با احتمال بهتر بودن آنها بطور نسبی، لیست کرده ایم:

۱۰. سانگ یانگ رکستون

سانگ یانگ رکستون خودرویی که از کره جنوبی می آید.

رکستون زیبا نیست اما مستحکم است، با تمام وجود کار می کند و ارزش خرید بالایی دارد.

در رکستون هر چهار چرخ محرک هستند و جعبه دنده آن مناسب خزیدن و حرکات سنگین است.

شاسی رکستون بنا به سنت اس یو وی های واقعی نردبانی است و برای حرکت در مسیرهای آفرود سخت جان است.

حداکثر وزن قابل تحمل این خودرو ۳.۵ تن است و ظرفیت بار آن وقتی صندلی های عقب خوابیده هستند به دو هزار لیتر می رسد.

انتظارات خود را مدیریت کنید و بدانید که هندلینگ این خودرو در سطح بی ام و ایکس ۵ یا سواری آن در سطح آئودی کیو ۷ نخواهد بود.

اما عملکرد این خودرو در مجموع شما را شگفت زده خواهد کرد.

تعداد کمی از خودروهایی که در سطح جاده خوب هستند، می توانند با همان هزینه نگهداری در آفرود هم خوب باشند و سانگ یانگ رکستون یکی از آنهاست.

سانگ یانگ رکستون از یک موتور دیزلی ۲.۲ لیتری که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر ( در دور ۱۶۰۰ – ۲۶۰۰ ) گشتاور تولید می کند بهره می برد.این خودرو همچنین یک موتور بنزینی ۲ لیتری که ۲۲۵ اسب بخار قدرت تولید می کند، دارد.

برای موتور دیزلی، گیربکس ۷ سرعته بنز – ای ترونیک در نظر گرفته شده است.

همچنین موتور بنزینی از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آیسین استفاده می کند.

هر دو موتور می توانند از یک گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده کنند.

سیستم تعلیق رکستون از نوع مولتی لینک است که در کنار راحتی سرنشینان، انعطاف پذیری مناسب خودرو، بهترین سیستم تعلیق برای جاده های آفرودی است.

۹. Ariel Nomad

Ariel Nomad یک باگی است که مشخصاتی هم چون خودروهای قهرمانی رالی را دارد.

یک باگی موتور وسط است که به ازای هر تن ۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.

تایرهای آفرودی، سیستم تعلیق دو جناغی و کمک فنرهای Öhlins از این باگی یک هیولای آفرودی ساخته است.

متاسفانه هر چیز اضافه هزینه خاص خود را می طلبد، اما ارزش هر ریال هزینه را دارد.

فنرهای dual-rate به راننده کمک می کند تا این باگی را در زوایای مختلف کنترل کند.

آفرودر برتر جهان

فرمان آن بدون هیچ کمکی ( هیدرولیکی یا برقی ) است و می توان قدرت ترمزهای آن را تغییر داد.

در این باگی فقط دیفرانسیل عقب محرک است.

این نوع خودروها کاربرد کمی در جهان دارند. بنابراین نمی تواند رتبه ای بهتر از رتبه شماره ۹ را به خود اختصاص دهد.

آفرودر برتر جهان Ariel nomad

۸. ایسوزو D-Max

AT مخفف Arctic Trucks یک شرکت ایسلندی است که در زمینه تقویت خودروهای آفرود کار می کند.

این شرکت به گونه ای در این کار حرفه ای است که خودروی تان پس از خروج از این شرکت قادر خواهد بود به هر جای کره زمین سفر کند، حتی قطب شمال!

ایسوزو D-Max که جزو خودروهای قدرتمند و مستحکم است، تایرهای ویژه خارج جاده شرکت AT، افزایش ۱۲۵ میلی متری ارتفاع نسبت به حالت فابریک و سیستم تعلیق پیشرفته این خودرو را قوی تر کرده است و پرفورمنس این خودرو بالاتر رفته است.

البته به خاطر داشته باشید که این برای سفرهای بیراهه نوردی ( آفرود ) است.

موتور این خودرو از نوع دیزلی است و حجم آن ۱.۹ لیتر است.

این موتور توربو دیزل می تواند ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

آفرودر برتر جهان ایسوزو D-Max

۷. سوزوکی جیمنی

سوزوکی، جیمنی را به عنوان یک آفرودر کم وزن و سر حال به بازارهای جهانی می فرستد.

این خودرو کمی بیشتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد، اما به بهترین شکل از شاسی نردبانی، گیربکس با ضرایب کم و قابلیت چهار چرخ محرک استفاده می کند!

متاسفانه این خودرو قابلیت قفل دیفرانسیل ندارد و با قیمت پایه زیر ۱۶ هزار پوند نباید هم انتظار چنین چیزی را داشته باشید.

باید بگوییم که سوزوکی جیمنی در تست های رقابتی که با لندکروزر داشته، چیزی کم نگذاشته و عملکرد بسیار خوبی نشان داده است.

موتور ۱.۵ لیتری جیمنی معجزه می کند.

این موتور که قادر است ۱۰۲ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و ۱۳۰ نیوتون متر در دور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند، به خوبی از پس جاده های ناهموار و شیب های تند بر می آید.

آفرودر برتر جهان سوزوکی جیمنی

۶. Bowler Bulldog

اگر می خواهید آخر هفته ها گِل بازی کنید، Bowler Bulldog آماده است تا این کار را برای شما به طور ویژه انجام دهد.

Bowler Bulldog روی شاسی سفارشی ساخته شده است و از سیستم تعلیق ویژه استفاده می کند.

این ها را می توانید در رنجرور اسپرت و رنجرور دیسکاوری ببینید.

دو موتور سوپرشارژر بنزینی و دیزلی برای این خودرو در دسترس هستند.

باک سوخت این خودرو به قدری بزرگ است که می توانید با این خودرو بدون هیچ گونه سوخت گیری مجدد، از بیابان عبور کنید که این برای عاشقان آفرود یک امکان رویایی است.

اما می توانید موتور بنزینی هشت سیلندر را انتخاب کنید که دامنه حرکتی خودرو شما کاهش می یابد.

موتور بنزینی هشت سیلندر و سوپر شارژر این خودرو قادر است ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

این موتور با یک گیربکس هشت سرعته از شرکت ZF آلمان مچ شده است.

موتور دیزل ۶ سیلندر این خودرو که انتخاب اکثر خریداران این خودرو است، از جگوار F-type به عاریت گرفته شده است و قادر است ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند و می تواند ۴۰۰ کیلومتر را بدون سوخت گیری مجدد طی کند.

سواری و هندلینگ آن به طرز حیرت آوری مهندسی شده است و قادر است از مسیرهای رودخانه، شن، ماسه و گِلی به راحتی عبور کند.

آفرودر برتر جهان Bowler Bulldog

۵. لندرور دیسکاوری

شاید تعجب کنید که چرا دیسکاوری در جایگاه بهتری در این لیست قرار نگرفته است.

لندرور دیسکاوری روی جاده بسیار خوب عمل می کند. در خارج از جاده شگفت انگیز است.

دیسکاوری یک پکیج کامل است که هیچ خودرویی توانایی رقابت با آن را ندارد.

در انواع جاده های آفرود دیسکاوری می تواند با اطمینان حرکت کند.

اما با توجه به این که به لندرور دیسکاوری به عنوان یک خودروی لوکس نگاه می کنیم، فناوری های داخلی آن باید به روزتر شوند و پیشرانه های آن کارآمدتر شوند تا بتواند جایگاه بهتری در لیست کسب کند.

قدرتمندترین موتورهای این خودرو، پیشرانه های ۳ لیتری و ۶ سیلندر دیزلی و بنزینی هستند.

هر کدام از این موتورها به ترتیب می توانند ۳۰۶ و ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید کنند.

آفرودر برتر جهان لنرور دیسکاوری

۴. فورد رنجر Raptor

برای لحظه ای هرگونه نگرش خود را کنار بگذارید.

فورد رنجر Raptor یک پیکاپ تراک است که کمی از رنجر استاندارد بزرگ تر است اما جادوی واقعی زیر جلد این خودرو نهفته است.

جایی که اکسل های خودرو مجددا مهندسی شده اند، کمک فنرهای Fox motorsport روی آن نصب شده اند و فنرهای خودرو بهینه تر شده اند و جای قدیمی ترها را گرفته اند.

این باعث شده عملکرد خودرو در جاده های ناهموار و آفرودی تا ۳۰ درصد بهتر شود.

نقطه ضعف؟ نقطه ضعف این خودرو پیشرانه این خودرو است.

یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربو دیزل در زیر کاپوت این خودرو نهفته است و قیمت این خودرو ۵۰ هزار پوند است که بسیار گران است.

به عنوان یک وسیله نقلیه تجاری کار، ظرفیت های آن محدود است.

اما برای رانندگی وحشیانه با سرعت های بالا، مشخصات فنی آن کافی به نظر می رسند.

آفرودر برتر جهان فورد رنجر

۳. مرسدس G کلاس

جی کلاس در کنار جیپ رانگلر و تویوتا لندکروزر بیراهه نوردهایی هستند که تا حدامکان به زمین چسبیده اند.

این مرسدس ( تنها مرسدس بدون تاریخ پایان تولید)، به تازگی در سالگرد چهل سالگی خود، دوباره طراحی شده است.

در باطن این خودرو، همچنان شاسی نردبانی را خواهید دید اگر چه سیستم تعلیق جلوی آن کاملا مستقل ( از نظر مهندسی سیستم تعلیق ) توسط AMG طراحی شده است.

نتیجه این سیستم مستقل تعلیق، چسبندگی بیشتر این خودرو به زمین است و با قفل دیفرانسیل عقب توانسته توانایی های خارج از جاده خود را بهبود ببخشد.

اما حالا علاوه بر آفرود، رانندگی با آن در سطح جاده نیز لذت بخش است.

در واقع حرکت به سمت سیستم فرمان rack-and-pinion بیشترین تفاوت را ایجاد کرده است.

آفرودر برتر جهان مرسدس جی کلاس

آفرودر برتر جهان مرسدس جی کلاس

۲. تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر یکی از خودروهای جاودانه تاریخ است.

این خودرو، هم در سطح جاده و هم خارج جاده خوب عمل می کند و حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

هم یک خودروی تاریخی است، هم از بروزترین تکنولوژی ها بهره می برد.

در عین حال کم استهلاک است و از صاحب اش دلربایی می کند.

حال این خودرو را با موتور ۲.۸ لیتری توربو دیزل تویوتا و سیستم تعلیق بادی تصور کنید.

موتور ۲.۸ لیتری می تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

این پیشرانه، هم کم مصرف و کم استهلاک است و هم گشتاور قابل توجهی تولید می کند که برای عبور از بحران ها کافی است!

تویوتا لندکروزر همیشه مورد حسادت خودروهای رقیب قرار گرفته است.

اما یک شاسی بلند تمام عیار است که توانایی عبور از هر مسیری را دارد.

آفرودر برتر جهان تویوتا لندکروزر

۱. جیپ رانگلر

جیپ نمی خواهد زیاد رانگلر را تغییر دهد و به روزرسانی های آن دیر به دیر اتفاق می افتد.

اما در آخرین ویرایش، این خودرو خیلی بهتر از نسل های قبلی شده است.

توانایی های آخرین مدل در سطح جاده به اندازه توانایی های آفرودی بهتر شده است.

رانگلر توانسته است وجهه تاریخی خطوط و نشان های طراحی – از جمله چراغ های دایره ای و خطوط صاف و تخت روی درها – خود را حفظ کند و در عین حال کمی آن ها را به روزتر کرده است.

رانگلر هنوز هم می تواند مسیرهای سخت را مورد ضرب و شتم قرار دهد!

به ویژه نسخه سه در آن که قابلیت قفل دیفرانسیل ها را دارد.

تایرهای ویژه آفرود، سیستم تعلیق حرفه ای، زیربندی قرص و محکم و زاویه ورود و خروج، از جیپ رانگلر یک جانی مسیرهای آفرود ساخته است.

به همین خاطر در رتبه اول فهرست ما جای گرفته است.

آفرودر برتر جهان جیپ رانگلر

 

بیشتر بخوانید:

فوتون تونلند؛ وانت میان رده چینی + عکس و مشخصات فنی

نیسان پاترول با موتور شش سیلندر تویوتا بچه غول ژاپنی




7 دیدگاه

  1. یعنی جای یک نیسان تو این لیست نبود؟!
    واقعا اکسترا و پاترول در حد جیمینی و رکستون نبودن😐

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت شاین مکس بنزینی ایران خودرو افزایش یافت

در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو قیمت شاین مکس بنزینی افزایش داشته است. این خودرو با چه مشخصات فنی...

پست‌های مرتبط