فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در بازار خودرو چین ارزان شد / هزینه سرویس‌های دوره‌ای

از دست ندهید

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور که در نمایشگاه شیراز امسال بطور رسمی رونمایی شد، نسخه پلاس JETOUR X70 در چین است. اما این کراس اوور میدسایز بهمن موتور نسخه فیس‌لیفت X70 Plus نیست و با ظاهری قدیمی در ایران به فروش خواهد رسید. این خودرو اکنون با تخفیفی ویژه در نمایندگی‌های JETOUR در چین به فروش می‌رسد.

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور

بیت‌ران – محمد فتح‌الهی: فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور قرار است با کامل‌ترین سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی از سوی بهمن موتور به فروش برسد. این بدان معناست که نسخه ایرانی این خودرو با نمونه فول آپشن آن در چین هیچ تفاوتی ندارد.

اما JETOUR اکنون این کراس اوور میدسایز خود را با تخفیف ۸ هزار یوانی به دست متقاضیان این خودرو می‌رساند. براساس نرخ تبدیل ارز یوان امروز (۶۹۲۰ تومان)، این کاهش قیمت برابر با ۵۵/۳۶۰/۰۰۰ تومان است.

فیلم تست دنا جوانان در یوتیوب بیت ران پلاس 

جالب اینجاست نسل دوم جتور X70 (فیدلیتی پرستیژ) که با موتور ۲ لیتری توربو ۲۵۴ اسب بخاری به فروش می‌رسد، ۱۵/۰۰۰ یوان ارزان شد. یعنی رقمی برابر با ۱۰۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان!

این کراس اوور جدید بهمن موتور قرار است رقیب مستقیم تیگو ۸ پرو در بازار خودرو کشورمان باشد. تیگو ۸ پرو اکنون ۲/۲۶۹/۰۰۰/۰۰۰ تومان در نمایندگی‌های مدیران خودرو قیمت دارد. اما این احتمال وجود دارد که فیدلیتی پرستیژ با رقم پایین‌تری در بازار ایران مشاهده شود.

البته دیگنیتی پرستیژ به عنوان محصولی که در جایگاه پایین‌تری نسبت به فیدلیتی پرستیژ می‌ایستد، ۱/۶۱۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان قیمت دارد. پس حالا می‌دانیم که این کراس اوور میدسایز بهمن موتور قرار نیست کمتر از این رقم در نمایندگی‌های این خودروساز حضور داشته باشد. اما چینی‌ها این خودرو را در کشور خودشان چند می‌خرند؟

قیمت فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در چین‌

همانطور که عنوان شد، فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور کامل‌ترین نسخه این کراس اوور در چین است. این خودرو پیش‌تر در نمایندگی‌های JETOUR بهایی برابر با ۱۳۸/۹۰۰ یوان داشت که رقمی مساوی ۹۶۱/۱۸۸/۰۰۰ تومان است.

اما تخفیف ۸ هزار یوانی JETOUR X70 PLUS باعث شد تا قیمت آن به ۱۳۰/۹۰۰ یوان برسد که معادل ۹۰۵/۸۲۸/۰۰۰ تومان است. مسلماً بهمن موتور این کراس اوور میدسایز چینی را به بهایی ارزان‌تر از JETOUR خریداری می‌کند.

اما اگر چنین قیمتی را هم مبنا قرار دهیم، فیدلیتی پرستیژ پس از هزینه‌های جانبی احتمالاً نزدیک به ۱ میلیارد و هشتصد میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

 

البته نسخه ۱.۶ لیتری توربو (نسخه ایرانی) فیدلیتی پرستیژ در بازار امارات بین ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار درهم قیمت دارد. چنین رقمی با احتساب درهم ۱۳/۳۳۰ تومانی برابر با ۱/۳۹۹/۶۵۰/۰۰۰ تومان است.

آمار فروش فیدلیتی پرستیژ در چین

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور اکنون دهمین کراس اوور میدسایز پر فروش در بازار خودرو چین است. این خودرو در نخستین ماه سال جاری، ۵۷۱۳ مشتری در بازار خودرو چین داشت.

این تعداد در ماه فوریه به ۷۸۱۲ نفر رسید که رشدی ۳۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد. مارس سال جاری (فروردین ۱۴۰۲) فروش این خودرو روندی کند اما کاهشی در پیش گرفت.

بطوری که ۷۴۶۶ خریدار برای خرید آن اقدام کردند و افت ۴.۴ درصدی فروش برای آن ثبت شد. این روند در ماه اپریل (فروردین – اردیبهشت امسال) تکرار شد و ۶۳۳۴ دستگاه از این خودرو به خریداران آن تحویل شد.

این رقم حاکی از آن بود که نسبت به ماه مارس، ۱۵.۱ درصد از مشتریان این خودرو در چین ریزش کردند. آخرین آمار فروش بازار خودرو چین هم در ماه May (اردیبهشت – خرداد امسال) منتشر شد که ۶۰۹۷ دستگاه X70 Plus به دست خریداران آن رسید. این میزان فروش هم نسبت به ماه اپریل ۳.۷ درصد کاهش را نشان داد.

مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور

جتور X70 Plus در چین با سه قوای محرکه ۱.۵ لیتری توربو، ۱.۶ لیتری توربو و ۲ لیتری توربو به فروش می‌رسد. قدرت این موتورها به ترتیب ۱۵۶ اسب بخار، ۱۹۷ اسب بخار و ۲۵۴ اسب بخار است که نسخه ۱۹۷ اسب بخاری برای بازار ایران انتخاب شد.

این موتور چهار سیلندر توربو که با کد SQRF4J16 تولید می‌شود ۱۹۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند گشتاور این قوای محرکه نیز به ۲۹۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس است. تمامی نیرو و گشتاور این موتور هم توسط گیربکس ۷ سرعته DCT تَر به چرخ‌های جلو می‌رسد.

سوخت مناسب برای این موتور یورو ۶ بنزین با اکتان ۹۲ است و مخزن سوخت آن هم ۵۷ لیتر گنجایش دارد. فضای بار فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور ۴۳۸ لیتر است و وزن خالص آن هم ۱۶۶۰ کیلوگرم است. البته با افزودن مایعات به موتور و پر شدن مخزن سوخت، این وزن به ۲۱۹۵ کیلوگرم هم می‌رسد.

طول، عرض و ارتفاع این کراس اوور میدسایز برابر است با ۴۷۴۹×۱۹۰۰×۱۷۲۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۴۵ میلیمتر اعلام شد.

حداکثر سرعت فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور براساس اعلام رسمی JETOUR، دقیقاً ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. اما هنوز تایم صفر تا صد کیلومتر آن مشخص نیست و برند مادر هم به طور رسمی عددی را اعلام نمی‌کند.

نکته جالب درباره فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور این است که JETOUR این کراس اوور را با گارانتی ۱۰ ساله و ۲۰۰ هزار کیلومتری در بازار خودرو چین به فروش می‌رساند.

امکانات فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور

فضای داخلی فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور

مدل ۲۰۲۳ این کراس اوور چینی با موتور ۱.۶ لیتری توربو در دو نسخه پنج و هفت نفره به دست مشتریان چینی می‌رسد. فول‌ترین مدل‌های پنج و هفت نفره پرستیژ در بازار چین دارای آپشن‌هایی چون رینگ‌های ۲۰ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل پایداری و کشش، TPMS، ایربگ راننده و سرنشین، ایربگ جانبی و کیسه هوای پرده‌ای (فقط در مدل فول) هستند.

در بخش ایمنی این کراس اوور Jetour دارای ایربگ‌های راننده و سرنشین کناری، ایربگ‌های جانبی برای ردیف اول صندلی‌ها و ایربگ‌های پرده‌ای برای ردیف دوم صندلی‌ها (فقط در نسخه فول) است.

از جمله امکانات دستیار راننده در فیدلیتی پرستیژ می‌توان به سنسور پارک جلو و عقب، سنسورهای پارک جانبی، هشدار باز شدن درب‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه دارای پرسپکتیو شاسی، کروز کنترل آداپتیو (در مدل‌های ارزان‌ فقط کروز کنترل معمولی موجود است)، انتخاب حالات رانندگی و هشدار خستگی راننده اشاره کرد.

ترمز پارک اتوماتیک، سامانه کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری هم تکمیل کننده امکانات دستیار راننده در این کراس اوور چینی هستند.

امکاناتی چون سامانه‌های هشدار نقاط کور، هشدار عبور در بین خطوط، رادار حرکت در بین خطوط، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو و عقب و ترمزهای اکتیو به راننده کمک می‌کنند تا سفر امنی را به همراه سرنشینان خود تجربه کند.

آپشن‌های داخلی و خارجی

سانروف پانورامیک قابل بازشدن در تمامی نسخه‌های این کراس اوور وجود دارد. روف‌رک هم جزئی از تزئینات استاندارد بدنه تمامی مدل‌های پرستیژ در بازار چین است.

آپشن‌هایی چون ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، درب صندوق عقب برقی (فقط در مدل‌های فول)، فرمان چرمی با تنظیم دستی، لیور دنده الکترونیکی، فرمان چند منظوره، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کلاستر، دوربین ثبت وقایع و شارژر بدون سیم تلفن همراه بخشی از آپشن‌های این خودرو به‌شمار می‌روند.

صندلی‌های تمام مدل‌های ارزان و گران این خودرو در بازار چین، چرمی هستند. اما در حالی که تنظیم برقی صندلی برای راننده استاندارد است، تنظیم برقی صندلی شاگرد فقط در مدل‌های فول آن وجود دارد.

آپشن‌های صندلی‌های گرمکن و سردکن‌دار هم فقط مختص مدل‌های فول است. بخش پشتی صندلی‌های ردیف دوم را هم می‌توان به‌صورت دستی تنظیم کرد. زیر آرنجی در هر دو ردیف اول و دوم صندلی‌ها وجود دارد و برای ردیف دوم، جالیوانی هم پیش‌بینی شد.

نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی در داشبورد تکمیل کننده این بخش از فضای داخلی کابین است. مدل‌های فول فیدلیتی پرستیژ در چین مجهز به سیستم صوتی SONY هستند که با ۸ اسپیکر صدا را در درون کابین آن پخش می‌کند.

چراغ‌های جلو این خودرو LED است و چراغ روشنایی روز هم در این بخش مشاهده می‌شود. نورپردازی داخلی فقط در مدل فول به‌صورت رنگی است و در مدل‌های پایه فقط یک رنگ این فضا را روشن می‌کند.

سنسور باران و برف‌پاکن عقب هم در همه مدل‌های فیدلیتی پرستیژ وجود دارند. اما تهویه مطبوع این خودرو فقط در مدل فول دو نقطه‌ای و اتوماتیک هستند.

این در حالی است که در نسخه‌های ارزان، تهویه دستی تک کاناله را مشاهده می‌کنیم. خروجی تهویه برای ردیف دوم در این خودرو وجود دارد و سیستم تهویه آن مجهز به فیلترهای PM2.5، فیلتر تصفیه و جذب‌کننده یون‌های منفی است.

فیس لیفت فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در چین

نسخه‌ای که بهمن موتور قرار است به زودی در بازار ایران به فروش برساند، در بازار خودرو چین به‌روزرسانی شد. پس از فیس لیفت این کراس اوور در چین، JETOUR X70 PLUS در برخی از بخش‌های بیرونی و درونی تغییراتی را تجربه کرد.

یکی از مهمترین تغییرات ظاهری این خودرو در نسخه فیس لیفت، جلوپنجره اصطلاحاً آبشاری آن بود که در نسخه ایرانی وجود ندارد. این احتمال وجود دارد که نسخه فیس لیفت فیدلیتی پرستیژ طی سالهای آینده با عنوان فیدلیتی پرستیژ جدید به بازار خودرو کشورمان ورود کند.

هزینه سرویس‌های دوره‌ای پرستیژ در چین

بررسی هزینه‌ سرویس‌های دوره‌ای این خودرو در چین، آمار و ارقام جالبی را به ما نشان می‌دهد. براساس اخبار مراجع رسمی، هزینه سرویس دوره‌ای ۵/۰۰۰ کیلومتر این کراس اوور چینی رایگان است.

سرویس ۱۰/۰۰۰ کیلومتر این خودرو ۴۳۵ یوان (۳/۰۱۰/۲۰۰ تومان) و در ۱۵/۰۰۰ کیلومتر مالک بابت تعویض روغن و فیلترها، ۳۲۷ یوان (۲/۲۶۲/۸۴۰ تومان) پرداخت خواهد کرد.

سرویس ۲۰/۰۰۰ کیلومتری پرستیژ در چین هم ۴۳۵ یوانی است. اما سرویس ۳۰/۰۰۰ کیلومتری این خودرو به دلیل تعویض روغن ترمز، ۶۸۹ یوان (۴/۷۶۷/۸۸۰ تومان) هزینه دارد.

این هزینه در ۴۰/۰۰۰ کیلومتر برای پرستیژ به علت تعویض روغن گیربکس به ۱۳۳۱ یوان (۹/۲۱۰/۵۲۰ تومان) می‌رسد. اما تا کیلومتر ۸۰/۰۰۰ دیگر نیازی به تعویض روغن گیربکس این خودرو نیست.

سرویس ۵۰/۰۰۰ کیلومتر این خودرو هم ۴۳۵ یوانی است و بیشترین رقم بابت هزینه سرویس‌های دوره‌ای پرستیژ در چین مربوط به کیلومتر ۱۲۰/۰۰۰ است.

در این سرویس نمایندگی روغن موتور، فیلترهای هوا، فیلتر سوخت، روغن ترمز و روغن گیربکس را تعویض می‌کند. در ازای این سرویس نمایندگی ۱/۵۸۵ یوان (۱۰/۹۶۸/۲۰۰ تومان) از مشتری چینی خود دریافت خواهد کرد.

اگر مالک این خودرو در چین بخواهد روغن موتور را خود به صورت آزاد از نمایندگی خریداری کند، باید مبلغ ۱۸۹ یوان (۱/۳۰۷/۸۸۰ تومان) به حساب نمایندگی واریز کند.

فیلتر روغن فیدلیتی پرستیژ در چین ۱۳ یوان (۸۹/۹۶۰ تومان) است و این رقم برای روغن ترمز به ۷۴ یوان (۵۱۲/۰۸۰ تومان) می‌رسد.

فیلتر هوای موتور آن ۳۵ یوان (۲۴۲/۲۰۰ تومان) است و قیمت روغن گیربکس آن به ۴۲۰ یوان (۲/۹۰۶/۴۰۰ تومان) می‌رسد. ست شمع‌های موتور این خودرو هم در نمایندگی‌های جتور، ۱۴۸ یوان (۱/۰۲۴/۱۶۰ تومان) است.

 

بیشتر بخوانید:

کامیون های روسی کاماز در ایران مونتاژ می‌شوند

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه / آموزش مرحله به مرحله

قیمت دنا پلاس دستی چگونه تعیین شد؟ / جزئیات قیمت‌گذاری ایران خودرو

قیمت دنا پلاس ایران خودرو قانونی است؟ / توضیح ایران خودرو

نتایج سامانه یکپارچه در مرحله دوم اعلام شد / به ۹۷ درصد متقاضیان امسال خودرو نرسید

قیمت خودروهای مرحله دوم سامانه یکپارچه اعلام شد / جدول قیمت خودروها

لیست قیمت محصولات سایپا اعلام شد / خرداد ۱۴۰۲

گزارش بازار خودرو / رکورد افزایش قیمت شاهین در ۲ روز




4 دیدگاه

  1. چه میشد هر سه نسخه را میاوردند گرچه در همین نسخه هم بسیاری از اپشنها بدون کسر قیمت گم میشود . مگر مردم ایران در حد نسخه فول ارزش ندارد اخه تا کی میخواهید بر سر مردم بکوبید نسخه فول این خودرو برای خودرو ساز ایرانی خیلی پایینتر از مصرف کننده تمام میشود با سه برابر قیمت بر سر مردم میکوبند .

  2. امیدوارم بهمن موتور مردم و مشتریان خود را درک کند تفکر در پی سودجویی غیر معقول نباشد با فروش بیشتر میتونه به سود مد نظر برسه تا اینکه با نفرین مردم روبرو شود . ضمنا باید به توسعه نمایندگی در کل کشور بخصوص در شهرهای کوچک بیاندیشد

  3. دوستان توی چین من حضور داشتم در سال های ۹۴تا ۹۹ این رقم ها در چین ناچیز هست و شرکت جتور خودروهارا صلواتی ارائه میکند….و این موضوع هم دولت مردان ما میدونن و ارز را گران کردن تا پول هنگفت به جیب بزنن….در ضمن اختلاف ارزی باعث شده این خودرو در ایران گران باشد ولی در چین جزو خودرو های فوق العاده ارزان هست…انگار شما رفتی پراید خریدی…اما در ایران ملیاردی هست….

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط