نظر پلیس راهور درباره ایمنی خودروهای آفرود و استفاده از چراغ زنون برای خودرو

از دست ندهید

جانشین رییس پلیس راهور ناجا درباره ایمنی خودروهای آفرود و استفاده از چراغ زنون برای خودرو نظر پلیس را اعلام کرد.

بیت ران – سردار سید تیمور حسینی جانشین رییس پلیس راهور ناجا در گفت و گو با بیت ران از وضعیت ایمنی خودروهای آفرود و نیز استفاده رانندگان از چراغ زنون و دیگر چراغ‌ها گفت.

نظر پلیس راهور درباره ایمنی خودروهای آفرود و استفاده از چراغ زنون برای خودرو
نظر پلیس راهور درباره ایمنی خودروهای آفرود و استفاده از چراغ زنون برای خودرو
ویدیوی این گفت و گو را در یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

خودروهای آفرود ایمنی ندارند

جانشین رییس پلیس راهور ناجا، با تاکید بر اینکه تغییرات ایجاد شده در خودروهای آفرود ایمنی این خودروها را با مشکل مواجه می‌کند، افزود: طراحی هر خودرو بر اساس فرمول و محاسبات ریاضی و با توجه به نقطه گرانیکای آن طراحی و بقیه قسمت‌ها بر همین اساس روی هم سوار می‌شوند. با تغییراتی که اشخاص در خودروهای خود ایجاد می‌کنند این نقطه گرانیکا را بر هم می‌زنند و عمدتا چنین خودروهایی فرمان پذیری خود را از دست می‌دهند.

حسینی، با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین رانندگی، نورهای به کار رفته شده در خودروها نباید تغییر کنند، اضافه کرد: از این جهت یکی از نکاتی که به همکارانمان در سراسر کشور ابلاغ کرده‌ایم این است که اگر با خودرویی مواجه شدند که تغییرات غیر اصولی در وضعیت آن ایجاد شده بود با راننده برخورد لازم صورت گیرد. این برخورد هم شامل جریمه و هم برگرداندن وضعیت خودرو به شکل قبلی و استاندارد آن است.

وی ادامه داد: برخی از تغییرات مثل صدای ناهنجار اگزوز تنها کسی را که آزار نمی‌دهد خود راننده آن خودرو است و برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کند. همچنین استفاده از نورهای غیر استاندارد مثل چراغ‌های زنون و نورهای غیر قرمز که برای عقب خودرو استفاده می‌شود باعث خیره شدن و دست پاچگی رانندگان دیگر شده و احتمال خطا و تصادفات را بالا می‌برد.

گزارش ویدیویی از خاص‌ترین تویوتا لندکروز ایران:

نظر پلیس راهور درباره ایمنی خودروهای آفرود و استفاده از چراغ زنون برای خودرو
رانندگان به‌هیچ‌وجه از چراغ زنون استفاده نکنند 

او افزود: به طور حتم چراغ‌های زنون، این ویژگی را دارند که برای رانندگانِ مقابل مساله‌ساز باشند. بنابراین در مورد این چراغ‌ها هیچ شکی نداریم که نباید استفاده‌شود و پلیس با رانندگان در این مورد برخورد خواهد کرد. درباره‌ی سایر چراغ‌ها نیز ملاک خیره‌بودن یا نبودن‌شان است. از این رو بیشتر توصیه می‌کنم که رانندگان از هیچ چراغ و نور متفرقه استفاده‌نکنند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا، یادآور شد: بر اساس آنچه در آیین نامه مشخص شده‌است، یک چراغ استاندارد باید بتواند در سرعت مجاز با نور بالا ۱۵۰ متر را برای راننده‌ها روشن و قابل دید کند. به این ترتیب چراغ‌های نصب روی خودورها این ویژگی را دارند و نیاز نیست از نور قوی‌تری در خودرو  استفاد کنیم.

نور و سرعت مجاز 

وی توضیح داد: قرار نیست این فضایی که چراغ‌ها در شب برای ما روشن می‌کنند، بر اساس سرعت غیرمجاز محاسبه شود. چراغ‌های نصب شده‌می‌توانند با سرعت مجاز در هر حال راننده‌ها را از وقوع خطر مطلع کنند. و راننده‌ها می‌توانند عکس‌العمل نشان دهند و از وقوع تصادف جلوگیری کنند.

حسنی تصریح کرد: اگر قرار باشد در جایی که سرعت مجاز ۱۱۰ کیلومتر است، با سرعت غیر مجاز ۱۵۰ کیلومتر رانندگی کنیم به طور حتم به نور تا ۳۰۰ کیلومتر نیاز داریم. که این نور و سرعت غیرمجاز می‌تواند حادثه آفرین باشد و به راننده‌ها و دیگران لطمه وارد کند.

گفت و گو: مجتبی اسماعیلی

تنظیم: فاطمه باجلانی

 

بیشتر بخوانید:

قیمت شاهین در سرازیری / ۲.۷ درصد کاهش قیمت در ۲۴ ساعت

موتور جدید شاهین چگونه مونتاژ می شود؟

پژو ۲۰۷ ایران خودرو با موتور اسقاطی ؛ تولیدات مشکل ساز جدید

زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو مشخص شد؛ مشتریان بخوانند

نمایشگاه آفرود چگونه بود؟ + عجایب آفرود جهان در تهران!

پلتفرم ملی آفرود یا قرارداد صلح خودروسازان خصوصی؟

از پیکان عمو حسن تا پیکا‌ن‌های خاص ایران در جشن پیکان

همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید

گفت و گو: مجتبی اسماعیلی

تنظیم: فاطمه باجلانی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت موتور هوندا ۱۲۵ باز هم بالا رفت! کدام مدل‌ها گران شدند؟

قیمت موتور هوندا 125 به 100 میلیون تومان رسید. قیمت موتورسیکلت در بازار افزایش یافته‌است و قیمت انواع موتورسیکلت‌های...

پست‌های مرتبط