شورولت بلیزر کلاسیک برقی معرفی شد + مشخصات فنی و عکس

از دست ندهید

بی ام و 750Li مدل ۲۰۲۰ به رنگ گیلاس رسیده رونمایی شد

بی ام و مدل 750Li را برای سال ۲۰۲۰ با یک رنگ خاص به نام Royal Burgundy Red نیز...

ایران خودرو بیش از ۲۱هزار دستگاه خودروی ناقص و کسری دار را تکمیل کرد

ایران خودرو بیش از ۲۱هزار دستگاه خودروی ناقص و کسری دار را تکمیل کرد. بیت ران - گروه صنعتی ایران‌خودرو...

پاسات در بازار آمریکا به نفع شاسی بلندهای فولکس واگن کنار کشید

پاسات از آمریکا می رود. شرکت آلمانی فولکس واگن در راستای تغییر رویکرد خود به سمت تولید خودروهای شاسی...

شورولت بلیزر کلاسیک برقی در آمریکا معرفی شده است. در ادامه مشخصات فنی و تصاویر منتشر شده از این خودرو را بخوانید و ببینید.

بیت ران – شورولت از پیشگامان تولید شاسی‌بلندهای لوکس پهن پیکر در امریکا است.

بلیزر، یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های کلاسیک مرتبط با این کلاس خودروها محسوب می‌شود که در ابتدای تولید، با بدنه دو در و ارتفاع بالا، شهرت جهانی یافت.

نسل اول بلیزر K5، سال ۱۹۶۹ معرفی شد و تا سال ۱۹۹۴ با نسل سوم روی خط تولید باقی ماند.

مهم‌ترین دلیل توقف عرضه بلیزر در اواسط دهه ۹۰ میلادی، مصرف سوخت بالا و کاهش علاقه عمومی به خودروهای پهن پیکر بود.

نسل دوم بلیزر که بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۱، نزدیک به دو دهه تولید می‌شد، بیش از دیگر انواع بلیزر مورد توجه قرار گرفت.

ارتفاع سقف این خودرو در حالت استاندارد، ۱/۹۷ متر است و دو متر عرض بدنه فراهم می‌کند.

طول بدنه ۴/۷ متر برای بلیزر نسل دوم، فضای ایده‌آل صندوق و سرنشینان ارائه می‌دهد.

این خودرو در زمان تولید، هفت نوع پیشرانه داشت که کم‌مصرف‌ترین آن‌ها، ۶ سیلندر خطی ۴/۱ لیتری با قدرت ۱۰۵ تا ۱۳۰ اسب‌بخار و پرمصرف‌ترین نمونه، ۶/۶ لیتری V8 با قدرت ۲۱۰ اسب‌بخار بود.

Chevy K5 Blazer  EV Conversion شورولت بلیزر برقی

 

 

 

مشخصات فنی شورولت بلیزر کلاسیک برقی

شیوع ویروس کرونا، منجر به تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو امریکا شده است.

به همین دلیل، امسال فستیوال خودروهای تقویت شده و سفارشی لس‌وگاس (SEMA) نیز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

نخستین نمونه از مدل‌های خاص سما ۲۰۲۰، نسخه برقی‌سازی شده از بلیزر K5 کلاسیک است.

بلیزر مدرن با پیشرانه برقی، سال ۲۰۲۱ توسط شورولت تولید خواهد شد و البته ابهت مدل کلاسیک دهه ۷۰ میلادی را نخواهد اشت.

بلیزر K5 انتخاب‌شده برای این پروژه، قبلا مجهز به موتور ۶/۵۵ لیتری هشت سیلندر با قدرت ۱۷۵ اسب‌بخار و جعبه‌دنده دستی سه سرعته بوده است.

حالا، پیشرانه ۲۰۰ اسب‌بخار و ۳۶۱ نیوتن‌متر شورولت بولت، به‌جای‌ تجهیزات قبلی وجود دارد و باتری ۶۰ کیلووات ساعت ۴۰۰ ولت در کف صندوق عقب دیده می‌شود.

همچنین، جعبه‌دنده ۴ سرعته خودکار و ترمزهای بادی (پنوماتیک بدون روغن ترمز) روی بلیزر نصب شده‌اند.

 

 

 

دپارتمان eCrate در شرکت شورولت، محصولات متنوع و عمدتا کلاسیک این خودروساز را با پیشرانه‌های برقی و تجهیزات مدرن فنی، بازسازی می‌کند.

مهندسان eCrate، پیش‌تر یک دستگاه کامارو ۲۰۱۸ را با نام eCOPO، برقی‌سازی کرده بودند تا قدرت ۷۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر داشته باشد.

همچنین وانت شورولت C-10 مدل ۱۹۶۲ هم با موتور برقی ۴۵۰ اسب‌بخار، سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

وانت برقی هامر با 1000 اسب بخار قدرت معرفی شد

شورولت کامارو ۲۰۲۱ معرفی شد

توقف تولید شورولت ایمپالا / خودروهای جایگزین معرفی شدند

منبع: زومیت

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گفت و گو با طراح خودرو ری را ؛ خطوط طراحی ایران خودرو در محصولات آینده

طراح خودرو ری را / خودرو ریرا با توضیح درباره طراحی ظاهری و داخلی این محصول درباره ایجاد یک...
در هم‌اندیشی ملی فعالان صنعت لجستیک ایران مطرح شد:

صنعت لجستیک کشور از قدیمی بودن تجهیزات رنج می‌برد؛...

یک فعال صنعت لجستیک با بیان اینکه یکی از ضعف های صنعت حمل و نقل کشور وجود نگاه سنتی به آن است، تاکید کرد:...

طراحی ریرا تغییر کرد ؛ همراه مشخصات فنی و...

شرکت ایران خودرو اعلام کرد که طراحی خودرو ریرا یکبار تغییر کرده تا مناسب با شرایط روز شود. بیت ران - گروه صنعتی ایرانخودرو در...

رالی اسکی‌شهیر ترکیه و اولین برد تیم ایرانی در...

رالی اسکی‌شهیر ترکیه با برد صابر خسروی و حامد مجد در کلاس R1-ST فورد فیستا رالی کاپ به پایان رسید. تیم ایرانی حاضر در...

وزیر در آستانه استیضاح خودرو ریرا را معرفی...

خودرو ریرا جدیدترین محصول ایران خودرو که روی پلت فرم پژو ۲۰۰۸ توسعه یافته و طراحی آن شبیه برخی خودروهای چینی  است در آستانه...

پست‌های مرتبط