بررسی وانت بار های موجود در کشور + قیمت و راهنمای خرید

از دست ندهید

در این گزارش به سراغ بررسی وانت بار های موجود در کشور رفته ایم و اگر قصد خرید یا تعویض آن ها را دارید، خواندن این گزارش خالی از لطف نیست.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: به خاطر دارم در یک فیلم آمریکایی، رییس اتحادیه کامیون داران شعاری داشت با عنوان اگر چیزی دارید حتما یک کامیون آن را به شما رسانده است.

این جمله مشخصا نشان دهنده نقش بسیار مهم صنعت حمل و نقل در هر کشوری است.

اما صنعت حمل و نقل کشور ما به ویژه در حوزه باربری تا جایی که نگارنده به خاطر دارد همیشه درمانده بوده است.

از تاکسی رانی گرفته تا اتوبوس رانی و حمل و نقل سبک و سنگین همیشه از فرسودگی و نداشتن تنوع محصولات عرضه شده رنج می برده اند.

در این گزارش بر آن شدیم تا وانت بار های عرضه شده در کشور را بررسی کنیم.

لازم به ذکر است از وانت های شاسی بلند مانند تویوتا هایلوکس و کاپرا و … به دلیل اختلاف فاحش قیمتی و همچنین کاربری کمتر آن ها در ایران جهت باربری به دلیل قیمت های غیر منطقی چشم پوشی شده است.

وانت آریسان

وانت آریسان بررسی وانت بار

بعد از تصاویر مختلف منتشر شده از محصولات آزمایشی ایران خودرو برای تولید یک وانت روی پلتفرم پژو ۴۰۵، در نهایت وانت آریسان به بازار آمد.

موتور این خودرو همان موتور OHGV II به کار رفته در روآ و وانت باردو است.

در واقع ایران خودرو احتمالا وقتی دید پژو روآ به دلیل ایمنی پایین و آلایندگی بالا پلاک نمی شود، تولید آن را متوقف کرد.

سپس عقب آن را برید و با تغییراتی آن را با نام آریسان مجددا روانه بازار کرد.

کابین خودرو جا دار است و هر دو صندلی هم به صورت دستی قابل تنظیم است و افراد بلند قد هم دچار مشکل نخواهند شد.

همچنین این خودرو به دو ایربگ و ترمز دیسکی +ABS و فرمان هیدرولیک و کولر مجهز است.

اما کیفیت خودرو بسیار پایین است.

توانایی حمل بار مجاز این وانت ۷۵۰ کیلوگرم است که در صورت تکمیل ظرفیت بار به عجز و لابه می افتد.

یکی دیگر از نکات منفی این خودرو جدا بودن محفظه بار و کابین خودرو است.

به همین دلیل در سال های اول عرضه این محصول، خودرو از کمر می شکست و بعد از فراخوان ایران خودرو و تعبیه قطعات فشرده تفلونی این مشکل برطرف شد.

اما این خودرو فضای بار بسیار جاداری دارد که با توجه به تعبیه کپسول های گاز در کف خودرو، شما با فضای بزرگ و یک دستی مواجه هستید.

در نهایت این خودرو فقط برای بارهای سبک مناسب است و برای بارهای بالای ۶۰۰ کیلوگرم دچار استهلاک بسیار زیادی می شود.

نمونه صفر کیلومتر این خودرو در تاریخ آبان ماه ۱۳۹۹ به قیمت ۱۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسید.

آذر ماه ۱۴۰۱ این خودرو در بازار ۲۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

وانت پراید

بررسی وانت بار پراید

در بدو ورودش به بازار به شدت مورد تمسخر قرار گرفت و برخی به آن لقب دمپایی هم دادند که البته بی راه نبود.

بعد از انواع تغییرات و ادا و اصول هایی که سایپا بر سر پلت فرم پراید آورد، این بار هم قسمت عقب آن را بریدند و یه این ترتیب سایپا ۱۵۱ متولد شد.

موتور این خودرو همان موتور توسعه یافته پراید با ۷۱ اسب بخار و ۱۰۸ نیوتون متر گشتاور است.

وانت پراید در صورت خالی بودن شتاب خیلی خوبی دارد.

اما کابین آن بسیار تنگ است و شما مجبورید به صورت عمودی پشت فرمان قرار بگیرید.

حداکثر وزن بار مجاز برای آن ۶۰۰ کیلوگرم است که در صورت تکمیل ظرفیت بار به سختی حرکت می کند.

این وانت برای جابجایی جعبه ها و کارتن های کوچک مناسب است و نباید بارهای سنگین را به آن تحمیل کرد.

اما با توجه به ابعاد جمع و جور و مصرف سوخت نسبتا اقتصادی، برای جابجایی های سبک درون شهری مناسب است.

نمونه صفر کیلومتر این وانت در تاریخ آبان ماه ۱۳۹۹ به قیمت ۱۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسید.

در آذر ماه ۱۴۰۱ این وانت در بازار ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

وانت نیسان Z24 بنزینی

بررسی وانت بار نیسان Z24 بنزینی

 

هر جا او را دیدید به او راه بدهید! نه به خاطر حرمت سنش و ابعاد بزرگش، به این دلیل که ترمز ندارد!

هرچه سایپا سعی کرد و روی سیستم ترمز آن تغییرات داد، اما این پیرمرد زحمتکش قصد ایستادن ندارد که ندارد.

موتور استفاده شده در این وانت همان موتور قدیمی Z24 نیسان با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور است.

ظرفیت حمل بار آن دو هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است و شاسی بسیار مستحکمی دارد.

همه می دانند که خیلی قدیمی شده، کابینش تنگ است، ترمز و امکانات ندارد، اما علیرغم همه این ها این پیرمرد همچنان بی رقیب است.

وانت نیسان Z24 بنزینی برای جابجایی بارهای سنگین وزن یکه تاز بازار است.

و قیمت صفر آن به ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است.

نمونه صفر کیلومتر این وانت در تاریخ آبان ماه ۱۳۹۹ به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید.

در آذر ماه ۱۴۰۱ این وانت در بازار ۳۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

وانت مزدا کارا

بررسی وانت بار مزدا کارا

کارا همان وانت قدیمی مزدا B2000 است که ایرانیزه شده.

توسط گروه خودروسازی بهمن، تغییرات جزیی در گرافیک چراغ ها و سپر وانت مزدا کارا صورت گرفته است.

این وانت بار محبوب نیروی خود را از یک موتور ۲۰۰۰ سی سی با قدرت ۱۲۰ اسب بخار می گیرد که شتاب خوبی را برای آن فراهم کرده است.

توان حمل بار مجاز این خودرو با سرنشین و در حالت بنزین سوز ۱۱۵۰ کیلوگرم است.

گیربکس و موتور مزدا کارا قدیمی اما هماهنگ هستند و خودرو شتاب و کشش قابل قبولی دارد.

اما این وانت بار هم کابین بسیار تنگی دارد و راننده همواره در عذاب است.

در حال حاضر نمونه صفر کیلومتر ندارد و قیمت مدل ۹۶ آن در مدل تک کابین به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر نمونه صفر کیلومتر از این وانت وجود ندارد. مدل ۹۶ این وانت در تاریخ آبان ماه ۱۳۹۹ به قیمت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید.

در آذر ماه ۱۴۰۱ این وانت در بازار ۳۷۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

وانت تندر ۹۰ پیکاپ

بررسی وانت بار تند 90 پیکاپ

این وانت بار از همان موتور K4m با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتون متر گشتاور استفاده می کند.

از نظر نگارنده این وانت یک الگوی خوب برای تبدیل یک سدان به خودروی کار است.

اما متاسفانه تولید آن به دلیل تحریم ها و … چند سالی است که متوقف شده است.

وانت تندر ۹۰ پیکاپ به معنای واقعی در بازار ایران هدر رفت.

این پیکاپ دارای ظاهری هماهنگ و کشیده است.

فضای بار آن مناسب است و بنابر اعلام سازنده توانایی حمل بار ۸۰۰ کیلوگرم را دارد.

کابین وانت تندر ۹۰ پیکاپ جا دار است و صندلی ها قابل تنظیم هستند.

شتاب و سواری آن بسیار مناسب است و امکانات رفاهی قابل قبولی دارد.

نگارنده به خاطر دارد که حتی در زمان تولید، این وانت از کمبود و گرانی قطعات یدکی رنج می برد.

وانت پیکان باردو

وانت پیکان باردو بررسی وانت بار

این وانت با نام باردو همان پیکان وانت دهه ۵۰ شمسی است که دستی به سر و رویش کشیدند و موتور آن را هم توسعه دادند و با کد موتور OHVG II روانه بازار شد.

کابین آن بسیار تنگ و سواری آن بسیار خشک است.

موتور آن توانایی تولید ۸۶ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتون متر هم گشتاور دارد.

با توجه به سبک بودن بدنه، از پیکان و پژو روآ شتاب بهتری دارد.

داخل کابین هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد و حداکثر ظرفیت باربری آن ۶۰۰ کیلوگرم است.

تولید این خودرو در سال ۱۳۹۳ به علت ایمنی پایین متوقف شد و این خودرو هم به تاریخ پیوست.

از جهت کاربری برای حمل بار در مسیرهای درون شهری کارآمد است، اما باید تمام درآمدتان را خرج دیسک کمر و زانوی چپتان کنید.

وانت شوکا

بررسی وانت بار شوکا

شوکا همان مدل به روز شده زامیاد Z24 است که سازنده سعی کرده با اضافه کردن کمی امکانات و ترمزهای دیسکی و ABS در جلو و تغییر داخل کابین یک محصول به روزتر تولید کند، که این امر میسر نشد.

این وانت در مشخصات فنی با وانت نیسان Z24 یکسان است و شوکا فقط ظاهر مدرن تری دارد و همچنان ضعف های وانت نیسان را دارد.

شوکا دوگانه سوز است و با سوخت گاز هم کار می کند.

در بازار نمونه صفر کیلومتر ندارد و مدل‌های کارکرده به صورت محدود فقط در بازه سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ در بازار یافت می شوند.

اینجا تماشا کنید:

تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک
رازهای پژو پارس با موتور جدید ؛ تست پرشیازیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی
بررسی دیگنیتی پرستیز بهمن موتور
تحلیل بازار

در دو دهه اخیر بازار خودروی کشور با توجه به واردات و مونتاژ برندهای مطرح کمی تنوع پیدا کرده است.

اما این موضوع هیچ گاه درباره خودروهای کار صادق نبوده است.

در بررسی وانت بار های موجود در کشور به این موضوع پی می بریم که ظاهرا طرز تفکر خودروسازان دولتی درباره وانت بار ، یک جسم چهار چرخ متحرک با محفظه ای در عقب و بدون هیچ گونه امکانات رفاهی است.

در حال حاضر به جرات می توان گفت هیچ وانت بار مناسبی در بازار ایران وجود ندارد.

ذکر این نکته مهم است که تویوتا هایلوکسی که یک خودروی کار اقتصادی است حالا قیمت چند میلیاردی به خود گرفته است و در کنار مازراتی و پورشه در نمایشگاه ها خاک می خورد.

سایر برندهای مطرح در زمینه تولید وانت ها و پیکاپ ها هم هرگز به ایران راه پیدا نکردند یا بسیار محدود عرضه شدند.

حتی خودرویی مانند وانت تندر ۹۰ که خودروی کار بسیار مناسبی است هم در ایران حیف و میل شد.

وانت آریسان هم اگر موتور، کیفیت و شاسی مناسبی داشت خودروی کار بسیار مناسبی می شد.

بررسی وانت بار های موجود در کشور در بازار فعلی نشان می دهد به جز وانت آریسان، وانت پراید و نیسان آبی هیچ گزینه صفر کیلومتری برای خرید وجود ندارد!

بیشتر بخوانید:

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل فقط تا ۳ هفته آینده به روز است
هیوندای کونا می تواند وارد ایران شود + قیمت و مشخصات
پیشرانه جدید تیبا چه مشخصاتی دارد؟
خودروهایی که دیگر تعویض پلاک نخواهند شد را بشناسید



26 دیدگاه

    • سلام ،
      بنده با توجه به کارم که داخل شهر است وانت پراید ۱۵۱ خریدم،
      در ابتدا فکر می کردم خیلی ضعیف و نازک نارنجی هست ولی یکبار حدود
      ۸۰۰ کیلو بار زدم توش و با نهایت تعجب که عقب ماشین چسبیده بود زمین خیلی پرشتاب و بدون افت توان موتور می رفت
      چون وانت پراید مثل وانت الوند پلوس جلو است و مثل پیکان و نیسان و اریسان دیفرانسیل ندارم که فشار بیاد بهش و زور بزنن و قدرت موتور توراه گاردون و دیفرانسیل و استهلاک قطعات نابود بشه،
      بعد از این یک لایه فنر عقب وانت پراید اضافه کردم و مثل شوتی ها شد و راحت یک تن بار میزنم و پرشتاب و نرم مثل پراید می‌ره

      درضمن در وانت پراید چون اتاق به قسمت بار وصله مشکلی برای شاسی پیش نمیاد مثل (اریسان که از وسط دو نصف میشه)

      وانت پراید برای داخل شهر خیلی مناسبه چون خوش فرمون و نرم و پرشتاب هست مثل پراید

      • طرف وانت مراید ثفر خریده بود ، از اصفهان موتور ایسوزو رو بار زد برد اندیمشک ، به محض اینکه رسید ، موتور سوزوند .

      • احتمالا تا حالا با بار سربالایی نرفتی که ببینی محور جلو هرز میچرخه و نمیره ، وانت حتما باید دف جلو باشه ،در باره اریسانم که عرض کردی مدل های نود و شیش به بعد مشکل شاسی ندارن و میشه گفت اگه پولت به مزدا نمیرسه میشه باهاش سر کرد ، وانت پراید برای یه کاسبی که مغازه داره و در حد جا به جایی وسایل و ابزار کار و این چیزا میتونه مورد استفاده قرار بگیره و در اخر اینکه خواهشا همچین باری برای برون شهری به این ماشین نزن فقط کافیه یه دست انداز بیوفتی کاملا تعادل ماشین در دستت خارج میشه و وزن بار هر طرف که بخاد ماشین رو میبرع و خدایی نکرده واژگون میشه

    • سلام به نظر بنده باید وانت های داخل لیست را اینطور رتبه بندی نمود :
      ۱- این وانت در این لیست نبود اما از همه وانت های داخل لیست بهتر است : پادرا پلاس ، ظرفیت بار بسیار زیاد و قدرت بار بیشتر از نیسان که تا سه چهار تن هم بار میزند و همچنین امکانات رفاهی خوب و مانیتور هم دارد ، سرعت و قدرت آن از همه بهتر و بیشتر است ، گشتاور بسیار عالی و شاسی محکم لیون
      ۲-تندر نود ، از لحاظ ظرفیت و قدرت بار زیاد خوب نیست اما شاسیش مشکل آنچنانی ندارد ، سرعت خوب ، استهلاک پایین ،امکانات معمولی ، کیفیت خوب
      ۳-نیسان ، موتور نسبتا خوب و کم استهلاک ، قدرت بار بسیار خوب حتی ۲ – ۳ تن ، بازار خوب ، امکانات خیلی سطح پایین
      ۴- کارا ، سرعت خیلی خوب ، موتور پر استهلاک ، قدرت بار تقریبا خوب ، شاسی محکم مزدا ، امکانات تقریبا خوب ، دو کابین بودن و مناسب برای خانواده
      ۵-اریسان ، موتور نسبتا ضعیف ، شاسی معمولی و در نسخه های قبل ۹۶ بسیار ضعیف ، ظاهر خوب ، امکانات خیلی خوب
      ۶-پراید ، سرعت خوب ، ارزان و بازار خوب ، فرمان پذیری تقریبا خوب ، موتور ضعیف ولی کم استهلاک ، تحمل بار نسبتا ضعیف
      ۷-پیکان ، موتور نسبتا ضعیف ، شاسی معمولی و تقریبا ضعیف ، رانندگی خیلی خشک ، امکانات صفر
      .
      امیدوارم مفید بوده باشه
      یاحق

  1. من خودم آریسان دارم شاسی قوی هست کوتور بدک نیست از پس خودش بر میاد و از یه وانت ک نباید توقع تاپ اسپد یا شتاب داشت بار من بالایه یک تن بهش زدم اما با هیچ مشکلی کواجه نشدم حتی تا ۵۰۰ کیلومتر با ان حجم بار رفتم و ماشین هیچ عیبی نکرد در حال حاضر در بازار بهترین وانتی ک قیمت مناسب دارد قطعات همه جا هست آریسان هستش موتورشم خیلی خیلی کم استحلاکه امکاناتشم خوبه من راضیم و اینجوریم ک اونجا نوشته ضعیفه با مشکل مواجه میشید نیست چون من خودم دارم تجربه خودمه با این ماشین کیفیتش بدک نیست مثله همه ماشینایه ایران خودروس فقط بیشتر مشکلات مونتاژی دارن و شانسیه که چه کسی چه مشکلی بخوره پشتش جاش خیلی خوبه داخلشم جاش خیلی خوبه کولر داره شیشه ها برقیه ایربگ داره ترمزاش خوبه ای بی اسه نهایت سرعتیم ک من باهاش رفتم ماشینم هیچیشو دستکاری نکردم ۱۶۰ تا رفت بزور البته تا ۱۴۰ ۱۵۰ راحت میره اما ازون بیشتر بهش فشار زیاد میاد فرکون هیدرولیک جلوش سه نفر نمیشه نشست چراقاش تنظیم ارتفاع داره مه شکن داره ظاهر جذابیم داره نسبت به رقبا یکم فکر کنید تنها وانتی که به صرفه هست و خوبه آریسانه چون تو ایران تنوع وامت خیلی خیلی کمه

    • اریسان مشکل دیفرانسیل و بریدن شغال دست داره و لرزش گاردون داره،
      دیگه همه می دونن اریسان همون پژو روآ هست که سال ۹۰ متوقف شده

  2. من اریسان دارم دو تا ضعف بزرگ داره رفع بشه بهترین ماشینه
    اولین ضعف شدید جلوبندی ماشین که هرشش ماه خراب میشه و قسمت خطرناک ماجرا اینکه اون قطعه َشغال دسته که تو این دو سال پنج بار شکسته بطور وحشتناکی خطرناکه .
    دوم صعف بزرگ این ماشین بلبرینگ چرخ عقب که خیلی ضعیفه برای این ماشین من تو دو سال شش بار عوض کردم .
    غیر از این دوتا هیچ ضعفی نداره البته همین دوتا برای نخریدن این خودرو کافیه چون دائم درگیرشید.
    اینکه میگن از کمر تا میشه این مشکل خیلی وقته رفع شده.
    پیشنهاد میکنم جلوبندی پژو چهارصد و پنج رو روش بندازن
    و چرخ های عقب با بلبرینگ های بزرگتر و قویتر جایگزین بشه

  3. سلام دید نگاره به وانت مثل سواری هستش و اصلا از دید حداقل صنفی نگاه نکرده مثلا صنف لوله و آهن و پیچ و مهره که خیلی صنف بزرگی هستن فقط نیسان کارایی داره حالا چه بار خرد یا سنگین والبته جای خیلی خالی وانت های سبک کیا که من در اکثر فیلمهای شرقی میبینم و عراق هم خیلی فراوان دیدم شاید اکثر صنوف ما که بار حجمی با وزن متوسط دارن به چنین ماشینی احتیاج دارن و حتی من از یه و انتی چند سال پس شنیدم حدود ۱۰۰ تا آزمایشی وارد شده ولی دا ه خاک میخوره خوبی این وانت ها حذف شدن کاپوت و اضافه شدن به قسمت اتاق بار و کابین هستش همچنین بارگیری راحت و جفت بودن لاستیک عقب

  4. اگه وانت پراید رو یک لایه فنر اضافه کنید راحت یک تن بار می‌بره
    راحت هم شتاب میگیره چونمثل الوند وانت محور جلو هست

  5. در مورد وانت مزدا نوشته بودید که داخل کابین بسیار تنگ و کوچک است
    من قدم ۱۸۸ وزنم ۱۱۵ کیلو هست و داخل وانت مزدا بسیار راحتم

  6. اربین وانتهافقط وانت نیسان.پرقدرت ومستحکم..هرچقدربارش زیادباشدنرم وروان است.درواقع گرگ جاده هاست.اماافسوس ترمزخوبی ندارد بخصوص بابارسنگین وسرعت زیادیاسراشیبهای تندجاده فرعی بابارسنگین….خداناکرده اگرباباردرسربالایی گیرکندوبسمت عقب حرکت کند.ترمزکاملا خواب است وخطرناک…رانندگان نیسان بایدازجانب فاصله طولی.وازترددبابارسنگین درسراشیبهای فرعی خودداری کنندوگرنه راه آن دیاراهموارمی کنند.اگرپشت سرتان وانت نیسان دیدید.راه رابازکرده وفاصله بگیرد
    ترمزکه ندارد.خدای ناکرده اگربدخوردکندباظرفیت چهارتن.سواری ها راببست مترجلوپرت خواهدکرد…..

  7. سلام
    من پیکان ونت دارم من یک تون بار مزنم و می بره و
    هیچ وقت خراب نمی شه وحدد ۸ سال هم هست که دست منه

  8. اگه مشکل مالی نداری و بارتم تقریبا زیاد هست دنبال وانت پرشتاب و پرسرعت و نرم هم میگردی مزدا وانت بخر که هم سواریش خوب و نرمه هم بار خوب میبره ، اگه بارت خیلی سنگینه نیسان بخر ، نیسان سواریش خشک هست و فقط به درد بارهای سنگین میخوره نه سواری ، پراید وانت هم برای بارهای شهری سبک بهترین انتخاب هست آریسان هم مشکلات موتور و شاسی و… رفع بشه وانت خوبی میشه قیمتش ، پیکان وانت هم کار راه انداز و قیمت مناسب بود اما ایمنی و امکانات پایینی داشت ضمنا وانت اصولا باید دیفرانسیل عقب باشه وگرنه در بارهای سنگین به مشکل میخورید و بسکوبات میکنه در جا میزنه !

  9. اگر دنبال خودرویی با امکانات مناسب و قیمت معقول(در این بازار و زمان حدود ۱ تومن) هستین که نه مثل خودرو های چینی غیر قابل اعتماد باشه نه از نظر قیمتی هم رده خودرو های لوکس باشه

    نگاهی هم به تویوتا سری ۳ و ۴.۵ اف بکنید همونطور که در از اعداد میشه حدس زد موتور این ماشین در مقابل بار سنگین اصلا کم نمیاره شاسی محکمی داره و سواری بدی نداره

    ضمننا پیشنهاد میکنم در مورد مینی بار مقاله و مقایسه انجام بدین تا بازار شناخت فنی تری پیدا کنه
    تشکر

  10. سلام به نظر من اگه یه ماشین میخواید که هم ایمنی هم توانایی بار مجاز یک تن و البته بیشتر و هم قدرت موتور و دوام گیربکس و موتور داشته باشه لندرور یک تن هست که خیلی عالیه و میشه باهاش افرود رفت و کار های سنگین و تو کوه هم بار ببرید و بخاطر قیمت مناسبش بهترین گزینه هست

  11. عشق است سالار ابی
    پرقدرت ترازهمه باشاسی های بسیارمقاوم بهترین گزینه است تهمل ۴تن بار روهم داره
    فقط ترمزش میمونه که وقتی بوسترماکسیما ببندی روش ترمز عالی میشه میخکوب

  12. دوستان چیزی که من از این مقاله و کامنت دوستان فهمیدم اینه که تمام وانت‌های بازار خوب و عالی هستن 🤣 مثلا اگر بارت بالای دو تن باشه فقط یه گزینه وجود داره و سالار جاده‌ها نیسان آبیه. اگه دو کابین و تک کابین بخوای با بار تا سقف دو تن بازم فقط یه گزینه می‌مونه اونم سالار اتوبان‌ها بنام مزداست. اگه تا یک تن باکلاس و درجه یک بخوای پیکاپ تندره. میمونه شهری! اگه بخوای کارتون چیپس تو شهر جابجا کنی پراید ۱۵۱ و اگه بارت یونیت کابینته پیکان و اربسان که البته پیشنهاد می‌کنم با اریسان ضایعات جمع نکنید… آخه چکاریه تر میزنید وسط پزیشن این بدبخت؟!! خلاصه که همه‌ی وانتامون خوب و عالین و برای انتخاب تنها باید به وزن باری که میخوایم باهاش جابجا کنیم توجه کنیم. 😂 یا حق

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط