فولکس واگن گلف GTE و GTD رونمایی شد

از دست ندهید

بازار خودرو ترکیه از امروز محدود خواهد شد

بازار خودرو ترکیه امروز با شوک خبری بزرگی بیدار شد. روز گذشته رسماً اعلام شد که از امروز خریداران...

بی ام و iX3 ؛ جدیدترین شاسی بلند برقی بی ام و

بی ام و به طور آنلاین تصاویری از شاسی بلند برقی خود یعنی مدل iX3 را منتشر کرد. این...

برنامه فروش اعتباری 3 محصول پرفروش ایران خودرو از ساعت 11 روز 26 تیرماه

ایران خودرو از روز چهارشنبه 26 تیرماه جاری برنامه فروش اعتباری 3 محصول پرفروش خود را از ساعت 11...

فولکس واگن دو مدل جدید از گلف نسل هشتم را با نام های گلف GTE و گلف GTD رونمایی کرد که این خودروها برای سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهند شد.

بیت ران – حسین ریحانی:‌ فولکس واگن از دو مدل گلف نسل هشتم با نام های GTE و GTD رونمایی کرد.

قرار بود این دو خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو هفته‌ی آینده رونمایی عمومی خود را تجربه کنند.

اما به دلیل لغو شدن نمایشگاه ژنو به دلیل کرونا این اتفاق به تعویق افتاد.

مدل گلف GTE یک خودروی پلاگین هیبریدی با موتور ۱.۴ لیتری است.

موتور بنزینی ۴ سیلندر توربوی این خودرو ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد.

در کنار آاین موتور از یک موتور برقی ۱۱۳ اسب بخاری نیز استفاده شده است.

مجموع توان خودرو با این دو موتور به ۲۴۱ اسب بخار می رسد.

گشتاور تولیدی این خودرو نیز ۴۰۰ نیوتن متر است که در مقایسه با مدل ۲۰۲۰ گلف GTI در حدود ۳۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است.

فولکس واگن گلف GTD  فولکس واگن گلف GTE فولکس واگن گلف GTI

قدرت کلی نسخه‌ی هیبریدی به ۲۴۱ اسب بخار می‌رسد

فولکس در گلف GTE از یک باتری ۱۳ کیلووات ساعتی استفاده کرده است.

برای مقایسه با مدل فعلی گلف GTE که نسل هفتم این خودرو محسوب می شود، باید گفت مدل فعلی دارای موتور الکتریکی ۱۰۰ اسب بخاری است.

و مجموع قدرت مدل فعلی ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۳۵۰ نیوتن متر است.

قدرت موتور در این خودرو به چرخ های جلو ارسال می شود و برای این کار از گیربکس ۶ دنده DSG بهره گیری شده است.

این گیربکس برای استفاده در خودروی هیبریدی مورد بهینه سازی قرار گرفته است.

فولکس واگن گلف GTE با استفاده از نیروی الکتریکی قابلیت دستیابی به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

این مدل از گلف با موتور الکتریکی می تواند تا ۶۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

سیستم هیبریدی این خودرو به سیستم رهیاب ماهواره ای نیز متصل است و اطلاعات مسیر را از این سیستم دریافت می کند.

چنین وسیله ای به خودرو امکان حرکت به صورت بهینه را هم می دهد.

فولکس واگن گلف

فولکس واگن از مدل دیگری از گلف با نام GTD نیز رونمایی کرده است.

این مدل به موتور ۲ لیتری دیزلی مجهز است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

مدل GTD در بیشتر بخش ها با نسل قبلی خود مشابه است.

این مدل با استفاده از همان گیربکس ۷ دنده که در مدل ۲۰۲۰ گلف GTI نیز دیده می شود نیروی موتور را به چرخ های جلو ارسال می کند.

فولکس واگن در این خودروها از یک سیستم کنترل شاسی به نام DCC نیز بهره گیری کرده است.

DCC چهار حالت رانندگی کامفورت، اکو، اسپرت و Individual را در اختیار راننده قرار می دهد.

فولکس واگن گلف GTD  فولکس واگن گلف GTE فولکس واگن گلف GTI

تفاوت ظاهری در سه نسخه‌ی فولکس گلف بسیار اندک است

همه‌ی مدل‌های گلف نسل هشتم به سیستم کنترلی Vehicle Dynamics Manager نیز مجهز هستند.

این سیستم روی دیفرانسیل الکترونیکی خودرو کنترل دارد.

فولکس گلف GTE و GTD در بیشتر بخش های ظاهری با هم برابر هستند و ظاهر هر دوی آنها به مدل GTI شباهت دارد.

یکی از تفاوت های ظاهری اصلی این دو خودرو در نمای جلوی آنها است.

جایی که در مدل GTE شاهد رنگ آبی و در مدل GTD شاهد استفاده از رنگ نقره ای هستیم.

از دیگر مشخصات ظاهری این خودروها می توان به چراغ های مه شکل X شکل با ۵ چراغ و نوار LED در بالای چراغ های جلو اشاره کرد.

در نمای عقبی نیز در مدل هیبریدی خبری از خروجی اگزوز نیست.

به جز نام خودرو تفاوت دیگری در پشت خودرو وجود ندارد.

مدل GTE دارای خروجی اگزوز تکی است.

و این در حالیست که مدل GTI دو خروجی اگزوز دارد.

از امکانات استاندارد مدل های GTE و GTD باید به نمایشگر ۱۰ اینچی و کاکپیت دیجیتال اشاره کرد.

در صورت سفارش آپشن IQ.Drive فرمان خودرو تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت از سیستم کمکی رانندگی نیز بهره مند خواهد شد.

با استفاده از سیستم Car2X نیز گلف می تواند با سایر خودروهای مجهز به این سیستم در جاده ارتباط بر قرار کند.

به این ترتیب با این امکان در مواقع اضطرار از آنها اطلاعات دریافت می کند.

بیشتر بخوانید:

فولکس واگن توارگ R پلاگین هیبریدی

فولکس واگن تیاگون، کراس اوور جدید فولکس واگن

منبع: caradvice




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط