فولکس واگن تیاگون، کراس اوور جدید فولکس واگن

از دست ندهید

فولکس واگن کراس اوور کوچکی به نام تیاگون را معرفی کرد که قرار است با خودروهایی مانند کیا سلتوس رقابت کند.

بیت ران- حسین ریحانی: در اکتبر سال ۲۰۱۲ فولکس واگن از مدل کانسپتی به نام تیاگون رونمایی کرد. این مدل شاسی بلند کوچکی با طول تنها ۳۸۵۸ میلیمتر بود. در حالی که کانسپت تیاگون هیچ وقت به تولید نرسید ولی نام آن حالا روی مدل جدیدی گذاشته شده است. تیاگون حالا در قالب نسخه‌ی هندی فولکس واگن T-Cross رونمایی شده است.

فولکس واگن تیاگون

مدل تیاگون با طول ۴.۲ متر و فاصله‌ی محوری ۲.۶ متر در حقیقت مقداری از مدل T-Cross بزرگتر است. T-Cross مدلی است که فولکس واگن در برخی بازارهای خاص عرضه می کند. ظاهر این خودرو نیز شبیه به مدل چینی T-Cross است که البته می‌تواند در نگاه نخست باعث سردرگمی خریدار شود.

مهندسان سیستم تعلیق فولکس واگن تیاگون را به گونه‌ای تغییر داده‌اند تا برای جاده‌های ناهموار مناسب باشد

کراس اوور کوچک تیاگون روی نسخه‌ی هندی پلتفرم MQB A0 ساخته خواهد شد. این پلتفرم با بسیاری از محصولات فولکس واگن مشترک است و اشکودا ویژن IN کانسپت نیز روی همین پلتفرم ساخته خواهد شد. تیاگون دارای ارتفاع از سطح زمین ۲۰۵ میلیمتری است که آن را تبدیل به گزینه‌ای خوب برای مسیرهای ناهموار هند می‌کند. در حقیقت مهندسان سیستم تعلیق این خودرو را به گونه‌ای تغییر داده‌اند تا برای جاده‌های دومین کشور پر جمعیت جهان مناسب باشد.

فولکس واگن تیاگون

نیروی این خودرو توسط یک موتور ۱.۵ لیتری توربو بنزینی تامین می شود که ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد و از سیستم غیر فعال سازی سیلندرها نیز بهره مند است. به گفته‌ی فولکس واگن شتاب صفر تا صد کیلومتر تیاگون ۹.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت است. موتور دیگر این خودرو ۳ سیلندر یک لیتری از سری TSI است که ۱۱۵ اسب بخار قدرت دارد. گرچه پیشرانه‌ی دیزلی برای تیاگون در نظر گرفته نشده است ولی برخی منابع از وجود یک پیشرانه‌ی گازسوز CNG برای این خودرو خبر داده اند.

بیشتر بخوانید:

لادا نیوا بروزرسانی شد؛ تغییرات جزئی برای خودرو روسی کهنه کار

معرفی کیا سلتوس؛ کراس اوور جذاب و خوش قیمت کره ای ها

منبع: motor1




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط