نوه پورشه، رئیس فولکس واگن، مدیر قرن، مستعفی

از دست ندهید

فردیناند کارل پیِچ، یکی از نجیب زادگان خانواده و نوه پورشه، در ۱۷ آوریل ۱۹۳۷ در شهر وین اتریش به دنیا آمد. او فرزند لوئیزا، دختر فردیناند پورشه بزرگ است.

بیت ران – فردیناند کارل در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرد. برای پایان نامه مقطع فوق لیسانس طراحی یک موتور ویژه مسابقات فرمول وان را به انجام رساند و با این پشتوانه علمی در سال ۱۹۶۳ به شرکت پورشه پیوست.

فردیناند کارل همچون دیگر اعضای خانواده پورشه، در شرکت پورشه سهم داشت. او در این شرکت، کار در زمینه اتومبیل مسابقه ای را ادامه داد و در نهایت موفق به طراحی و ساخت مدل ۹۱۷ شد. این مدل دوسال در مسابقات لمان در جایگاه نخست ایستاد.

در سال ۱۹۷۱ و بعد از بازنگری های سراسری بر بخش های مدیریتی کمپانی پورشه و ابلاغ قانون منع استفاده از اعضای خانواده پورشه در مدیریت آن، که توسط دایی خود، فری پورشه و مادرش تصویب شد، فردیناند به کمپانی آئودی منتقل شد. در آن زمان، وی طراحی و ساخت نسخه های آئودی ۱۰۰ و ۸۰ را انجام داد.

پس از آن آئودی کواترو را به عنوان اتومبیل مسابقه ای تولید کرد؛ کواترو به افسانه مسابقات رالی تبدیل شد. در سال ۱۹۸۳ از سوی هیئت مدیره آئودی، پیچ مدیر عامل این کمپانی شد و با مدیریت بی نظیر خود، از آئودی یک رقیب بی همتا، برای واحدهای لوکس مرسدس بنز و بی ام و ساخت.

 

سیاست های زیرکانه پیچ در مدیریت آئودی، باعث شد در فاصله سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۴، وی به عناوین بزرگ دیگری نیز در زمینه صنعت خودرو در اروپا دست پیدا کند. وی در سال ۱۹۹۳ وارد فولکس واگن شد. پیچ در حالی مدیریت فولکس واگن را به عهده گرفت که این شرکت وضع مالی مناسبی نداشت.

مدیریت لوکس پسندم

پیش از پیچ، شرکت فولکس واگن، سئات اسپانیا و  اشکودا شرکت خودروسازی جمهوری چک را خریده بود تا خودروهای ارزان تولید کند. اما خواسته پیچ چیز دیگری بود؛ تولید خودروهای لوکس و اسپرت در کنار خودروهای ارزان. به همین دلیل و با مدیریت وی بوگاتی ویرون (سریع ترین خودروی جهان در آن زمان) و فولکس واگن مفهومی یک لیتری (کم مصرف ترین خودروی جهان) تولید شد و همچنین up! به عنوان خودروی سال جهان رسید.

کمپانی فولکس واگن، نظارت بر شبکه های توزیع خودروهای لامبورگینی و بنتلی در اروپا را برعهده گرفت. تاسیس واحد بوگاتی از سوی کمپانی فولکس واگن در سال ۱۹۹۸ دیگر اقدام انجام شده بنا به خواست پیچ است.

در ادامه کمپانی های بزرگی چون ام آی ان و پورشه به شرکت فولکس واگن اضافه شدند. به این ترتیب فردیناند کارل پیچ، فولکس واگن را به غول خودروسازی آلمان تبدیل کرد. هوش سرشار پیچ در مدیریت، وی را به برنده جایزه تاثیرگذارترین مدیر قرن در سال ۱۹۹۹ رساند.

پیچ از سال ۲۰۰۲ تا اردیبهشت سال ۲۰۱۵ رئیس هیات مدیره شرکت فولکس واگن بود. وی درحالی در این سمت بود که در سال های پایانی ریاست خود، با مدیر این شرکت اختلاف هایی داشت. اما در نهایت به دلیل اختلاف هایی که بود، مجبور به استعفا شد.

او دارای کلکسیون متنوعی از خودروهای مختلف از جمله دو بوگاتی ویرون است.

 

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط