نارنجی‌های بازار خودرو ایران

از دست ندهید

دوو ماتیز

این مینی‌کار شهری جذاب با رنگ نارنجی روشن از جمله خودروهایی بود که در دهه ۸۰ خورشیدی به اتومبیل محبوب زنان و اقشار نوگرای ایرانی بدل شده بود. ماتیز نسخه کره‌ای محصولی از شورولت به همین نام بود که در کرمان خودرو مونتاژ می‌شد.

پونتیاک لمانز

یکی از کوپه‌های جذاب و قدرتمند جنرال موتورز است که در سال‌های اولیه دهه ۵۰ خورشیدی به عنوان مدل ۱۹۷۱ وارد بازار ایران شد. این خودرو که مشتقات فنی بسیاری با اولدزموبیل و شورولت دارد، از موتورهای هشت سیلندر ۲۵۰ تا ۲۸۵ استفاده می کرد.

فولکس‌واگن ترانسپورتر

نسل دوم این خودرو ملقب به تی دو با سال ساخت بین ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۹ هنوز هم خودرو قابل اتکایی است و بسیاری از کارگاه‌های نیمه حرفه ای فعال در ساخت کمپر، این ون آلمانی را یک جواهر واقعی می‌دانند. ونی که گویا فولکس‌واگن با همین فرم خاص، قرار است آن رادر قالب سری الکتریکی آی-دی باز تولید کند.

چری آریزو پنج توربو

اولین چینی این لیست است که هم در ظاهر و هم در رنگ خودرویی بدعت‌گذار نسبت به باقی هموطنان خود بوده است. این مدل که هم‌اینک در بازار خودرو قیمتی ۱۸۰ میلیونی دارد، جزو مدرن‌ترین محصولات برند چری است که البته فروش خوبی هم در ایران ندارد.

ژیان

اسطوره فراموش‌نشدنی سیتروئن؛ یکی از خاص‌ترین خودروهای تاریخ صنعت کشور از نقطه‌نظر رنگ. سبز، سفید، زرد، آبی و قهوه‌ای از مشهورترین رنگ‌های این ارابه ارزان قیمت فرانسوی است.

نسل آخر میتسوبیشی اکلیپس

این نسل شاید بهترین خودرو این برند از بعد طراحی در دو  دهه اخیر بوده است. کوپه اسپرتی که تنها به تعداد یک عدد وارد کشور شده و مستقیما رقیب هیوندای جنسیس کوپه است.

کادیلاک الدورادو کوپه

مدل ۱۹۷۵ این برند و مدل با این رنگ فانتزی خاص، واقعا نوبر است. خودرو اشرافی گران‌قیمتی که گاه در عصر حاضر تا بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هم قیمت‌گذاری می‌شود.

ب.ام.و زدچهار

این بی ام و با رنگ نارنجی مصداق بارز خودرو اسپرت لوکس فانتزی است. چیزی شبیه یک کوسه آکواریومی که گرچه تند و تیز و سریع است اما بیشتر برای عابران پیاده و خودروهای در حال گذر دلبری می‌کند و عمدا میلی به کورس گذاشتن با رقبای سرسختی همچون پورشه ۷۱۸ باکستر ندارد.

رنجروور ایووک کانورتیبل

یک چیز عجیب و غیرقابل هضم! شاید هم ترکیب چند چیز خوشمزه! ابدا نمی‌توان رنجروور ایووک کانورتیبل نارنجی رنگ را وقتی به کیت تونر مشهور آلمانی یعنی هامان مجهز شده، خودرویی عادی تلقی کرد. خودتان قضاوت کنید. شاسی بلند اسپرت لوکس نارنجی رنگی که آفرودر است، سقفش باز می‌شود و به دلیل تیونینگ، فاصله‌اش از کف زمین بسیار ناچیز است!

لکسوس NX

این خودرو در این لباس انصافا قابل هضم نیست. گرچه خطوط تیز و درهم این سامورایی ژاپنی در کنار رنگ نارنجی جیغ بدنه، به ما یادآوری می‌کند که با مبارزی خشن طرفیم، اما برای کسانی که پشت فرمان این خودرو نشسته‌اند، اینهمه زرق و برق تنها در حکم سس اضافه روی یک ساندویچ مرغ است!]]>




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

شرکت اینفینیتی چگونه توسط یک ایرانی نجات پیدا کرد؟

شرکت اینفینیتی برند لوکس نیسان موتور ژاپن است. مدیر عامل سابق این شرکت یک ایرانی است که سابقه کار...

پست‌های مرتبط