رنو خودرو سال شد؛ این خودرو را بشناسید

از دست ندهید

خودرو سال در اولین روز کاری نمایشگاه خودرو ژنو اعلام شد. در این مراسم اعلام شد رنو خودرو سال ۲۰۲۴ شده‌است و این هفتمین بار است که رنو به این جایگاه می‌رسد.

بیت ران – الهام زهره وند: رنو سنیک جدید در مراسمی که در نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو (GIMS) برگزار شد، به عنوان خودروی سال ۲۰۲۴ معرفی شد.

در مراسم اعلام خودروی سال که امروز – ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ – برگزار شد، رنو Scenic E-Tech با ۳۲۹ رای به دست آورده از سوی خبرنگاران مقام اول را از آن خود کرد.

از نظر ۲۲ عضو هیئت داوران، این SUV از بین هفت فینالیست بهترین خودرو سال است. در طی ۶۱ دوره‌ای که خودرو سال انتخاب می‌شود این هفتمین باری است که رنو این جایزه را به دست می‌آورد.

ب‌ام‌و سری ۵ با مجموع ۳۰۸ رای نزدیک به رنو سنیک بوده، و جایگاه دوم را به دست آورده‌است. پس از آن پژو ۳۰۰۸ جدید با ۱۹۷ رای سوم شده‌است.

دیگر فینالیست‌های این جایزه کیا EV9 با (۱۹۰ امتیاز)، ولوو ای‌اکس۳۰با(۱۶۸ امتیاز)، BYD Sealبا (۱۳۱امتیاز) و تویوتا C-HR با (۱۲۷ امتیاز) بودند.

باید گفت که چهار مدل از هفت مدل فینالیست کاملا الکتریکی بودند، از جمله برنده و سه مدل دیگر دارای نسخه‌های کاملاً برقی و یا پلاگین بودند.

 مراسم خودروی سال اولین رویداد نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو بوده است.

هیئت داوران خودروی سال ۲۰۲۴ از ۵۸ عضو به نمایندگی از ۲۲ کشور تشکیل شده‌است و هدف آن معرفی بهترین خودروی جدید در حال فروش است.

ویژگی‌های رنو سنیک E-Tech 

این خودرو در مدل پایه با یک موتور برقی با توانایی تولید ۱۷۰ اسب­‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شود. این موتور که روی محور جلو خودرو نصب شده‌است، با باتری‌های نیکل-منگنز-کبالت (NMC) ساخت ال جی به ظرفیت ۶۰ کیلووات ساعت کار می‌کند. پیمایش خودرو با این موتور ۴۲۰ کیلومتر اعلام شده‌است.

شتاب صفر تا صد رنو سنیک ۲۰۲۴ با یان موتور ۹.۳ ثانیه است و بیشترین سرعت آن به ۱۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره‌ای

محصولات داچیا در ایران با نشان رنو به فروش می‌رسند / آشتی با فرانسوی‌ها؟

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

تسمه تایم ماشین و زمان تعویض آن + راهنمای خرید

موتور سه سیلندر GDI هم توان با موتور EFP ایران خودرو/ بازنشستگی موتورهای EF7




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گزارش امروز بازار خودرو ؛ خودروهای چینی افتادند

بازار خودرو در دو سه هفته اخیر در پی اتفاقات سیاسی و امنیتی، نوسانات زیادی داشت. اما با کاهش...

پست‌های مرتبط